< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Het duiveluitdrijvingsclubje

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Het duiveluitdrijvingsclubje
27/04/2008 @ 20:22
Claudia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
inderdaad een zaaaalig zonnetje.. vind het wel moeilijk om in te schatten wat ik lucas nu moet aandoen.. zeker op zijn kamer is het gewoon te warm.. maar dat komt omdat wij onder de ederu naar de gang eruit hebben en zijn kamerdeur dus dicht moet in verband met de katten en nu koelt zijn kamertje niet af.. het was er net 24 graden .. dus hij ligt nu met nog maar een dunnere deken en alleen een pyamatruitje aan en dan een hele dunne slaapzak.. .. ben zo blij als we er weer een deur in hebben maar dat zal nog wel een paar weken duren.. nou ja ik hoop gewoon dat het sneller zo zal zijn....

ga dinsdag winkelen want ik heb nog niet echt zomer kleding voor lucas.. vandaag naar de prenatal geweest maar ik geloof dat ze in de leuke kleren alle maten hebben behalve 74.. hij heeft nu 68 maar koop liever iets groter omdat hij toch al ertegenaan te hikken zit met sommige kleding en in juli ofzo past hem 68 toch niet meer...

neleken hoop dat de windpokken al langzaam weg aan het trekken zijn...

vind trouwens dat lucas nog erg veel doet spugen .. dacht dat dat na 6 maanden minder werd maar nee hoor.. heb me vandaag 3 keer kunnen omkleden en ik heb geloof ik 3 hydrofiel luiers en ook een drietal slabbers in de was nu alleen maar door het spugen... en dat is niet alleen zo vandaag.. nou ja nu was het vandaag wel ietsje meer dan normaal...

o ja ik heb een nieuw jaarcontract dus ik ben weer blij!! zeker omdat we toch weer ervoor willen gaan (een tweede dan he) is dat natuurlijk super... ga wel volgend jaar een halve dag minder werken.

zo ga nu verder van mijn welverdiende vakantie genieten!!!!

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 09:20

Hi girls,

Was gisteren idd prachtig weertje. We hebben dan ook de bbq uitgehaald voor de eerste keer. 't Heeft gesmaakt.

Nanique is aan de beterhand, haar gezichtje staat vol met blaasjes, maar ze zijn mooi aan het uitdrogen, dus zal eind deze week wel volledig gedaan zijn.
Ze is vandaag echter super lastig, ze heeft vannacht niet zo goed geslapen met die regen (ze ligt onder het dak en hoort dus de regen op de velux). Nu is ze dus doodop en er is niets goed, liggen niet, zitten niet, spelen niet,...
Ze zal vanmiddag wel een lang middagdutje doen en dan zal ze er wel terug door zijn.

Enfin, ga hier beginnen opruimen.

Groetjes,
Neleken

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 10:54
M.

hoi,

ik ben er eindelijk nog eens geraakt, Laurine is dus ferm ziek geweest en heb niet veel tijd gehad zo om langs te komen
de donderdag hadden ze me gebeld van de creche dat ze meer dan 40graden koorts deed en dat ze de dokter zouden bellen
ik ben toen ook naar daar geweest maar tegen ik er was, was de dokter al weg
ze vonden precies niet wat het was en hebben toen een urinezakje gehangen omdat er gedacht werd aan een urineweginfectie
s avonds dan met het zakje naar de dokter geweest maar alles was ok
wel nog steeds hoge koorts, slijmen, rode keel en neus
dusja een virale infectie was dan de conclusie
ze heeft antibiotica gekregen en tegen zaterdag was t al een stuk beter
ze heeft sedertdien geen koorts meer gedaan en is nu gelukkig weer helemaal de oude
ze slaapt terug goed, eet weer goed en is weer vrolijk
t was zo zielig om ze zo ziek te zien
t was de 1e keer dat ze ziek was en ik was er echt niet goed van, heb zelfs zitten
je kan er zo weinig aan doen hé...
voor de rest niet veel te vertellen, nu weer wat op adem komen en terug genieten van een gezonde

neleken, de windpokken zie ik?
gelukkig is t ergste al voorbij nu
krabt ze niet te veel aan de plekjes?
heeft ze beter geslapen deze nacht? ik ben blij dat Laurine geen last heeft van de regen, die klettert hier ook tegen de rolluiken en als het dan nog eens hard waait is er we veel lawaai
wanneer zal je definitief weten wanneer je mag starten met de job?

sjattieke, valt het wat mee terug aan t werk zijn?
fijn dat Pieter al zo goed zijn vast eten eet zeg! is idd wat vroeg maar ach, waarom niet hé?

reb, hoe is t met jou? nog genoten van t zonnetje van t weekend? vandaag is t stukken minder...

claudia, proficiat met je nieuwe jaarcontract, is goed nieuws
en lekker gaan shoppen vandaag? hopelijk vind je wat leuke spulletjes
heb je t al eens gezegd tegen de ka of bij k&g dat Lucas nog zoveel spuugt?

groetjes

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 15:43

M. ik ga maandag het contract gaan tekenen, en officiële startdatum is 16 mei. Ben dus nog een tijdje thuis bij de kleine spruit.

Voor de rest alles rustig.

Groetjes,
Neleken

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 19:08
Claudia

oei oei laurine.. beterschap zeg!!

enne ik denk dat lucas zoveel spuugt omdat hij telkens na het eten gaat proberen om recht te gaan zitten.. (wat dus voor geen meter lukt want alleen zijn hoofd komt goed omhoog) maar hij spant dus wel zijn buik aan he,....

vandaag wezen shoppen en een aantal zomeroutfits voor hem gekocht.. ik vind wel dat er absoluut geen dunne zomerjasjes te vinden zijn voor jongens... zag er 1 maar die was 40 euro en dat vind ik toch teveel van het goede omdat ze er zo snel uitgroeien he....merk sowieso dat er veel meer kleding voor meiden te krijgen zijn...

hij roept dus ik ben er weer vandoor...

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 09:59
reb

aiai, dat al de ziek kindjes snel weer beter mogen zijn!!

hihi claudia, en ik zie altijd veel leukere dingen voor jongens hangen! Dat is zo typisch he
kan je lucas na zijn eten dan niet gewoon recht laten zitten (in relax, maxi-cosi, bumbostoeltje..) dat zou voor jullie toch ook wat minder gedoe betekenen he!

Neleken, proficiat met je nieuw contract! en geniet nog effe van die tijd met je kleine meid! ik zou ook zo graag eventjes thuis zitten... nog 3maand zeker, maar dan is er natuurlijk ook weer een kleintje bij! Amai, da gaat hier druk worden

hey malika, ik begrijp niet goed dat laurine antibiotica krijgt als het een virale infectie is... antibiotica heeft dan eigenlijk geen enkel nut... mss is er toch iets meer aan de hand dan?

hier alles goed!
Floor kan nu echt al blokjes stapelen, ze probeert grote puzzelstukken terug op hun plaats te krijgen, kan ringen over een stokje doen (zo met een klein gaatje he) en kan echt al verschillende soorten blokjes door het juiste gatje krijgen (wij moeten natuurlijk nog het juistje gatje aanduiden)! Ze zegt nu ook kaka als ze kaka gedaan heeft! grappig! da gaan ineens snel he!! en fier dat wij zijn natuurlijk

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 10:32
Claudia

wauw floor gaat goed he.. maarre reb ik zet hem al recht maar dan wil hij nog naar voren gaan.. vraag me niet waarom.. want als ik hem recht houd dan duwt hij zich zo ver baar voren dat hij zijn tenen in zijn mond kan stoppen..

enne er zijn ook leuke kleren te krijgen maar zomerjasjes ho maar... lucas heeft het heel snel warm dus heb echt een dun jasje nodig maar ik vind het niet hoor...

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 10:49

Hi,

M., ik heb me het eigenlijk ook afgevraagd waarom Laurine antibiotica krijgt tegen een virale infectie. Zoals Reb al zei, tegen een virus heeft dat absoluut geen effect. Da's zoals bij griep, een virale infectie kan je spijtig genoeg alleen maar uitzieken.

Vorige week ook gaan shoppen. Zowel voor mij als voor Nanique veel gekocht, was al content dat ik thuis nog binnen mocht, haha.
Heb voor Nanique bij "Grain de blé" een vijftal t-shirts gekocht voor 1 jaar, maar ons miss kan er nu al in, en vrees dat het niet zo lang meer zal duren vooraleer ze er terug uitgegroeid is.

Voor de rest kruipt ons "mie gemak" nog altijd niet. Rollen als de beste, van de ene op de andere zij, maar kruipen, nee hoor. Ik probeer haar nu zo veel mogelijk op haar speelmat te zetten, en haar speelgoed een klein beetje buiten bereik te laten zodat ze moeite moet doen om eraan te komen. Ze rolt dan wel op haar buik, en begint met haar beentjes te schoppen tot ze compleet gefrustreerd begint te huilen omdat het niet lukt. Misschien moet ik wat meer geduld hebben, maar ik ben zo bang dat ik haar te weinig stimuleer.
Ze heeft vorige week ook een koekjestrommel gekregen met blokken erin in verschillende vormen. Die moet ze dan in de verschillende gaatjes duwen. Uiteraard lukt het nog niet om die vormen er zelf in te steken, maar als wij ze klaarsteken, dan duwt zij ze er volledig in.
De verwoede pogingen om er klanken als "mama" en "papa" uit te krijgen, hebben ook nog niet zo veel opgeleverd. Behalve "peutpeut", "wawa", "dada", nog niets. Enfin, zal wel komen zeker. Volgende woensdag bij K&G, ben benieuwd. Gegroeid zal ze alleszins zijn, dat merken we aan de kleertjes.
Ga ook een vragen wat ik moet doen ipv fruitpap. Nanique krijst moord en brand als er fruitpap voor haar neus wordt gezet. Terwijl aparte stukjes fruit wel lukken, maar dan wordt het een hele grote smeerboel. Patatjes en boterhammen zijn geen probleem, daar stopt ze niet mee, maar fruitpap...alleen in van die voorgemaakte potjes en dat vind ik dan weer zo'n zonde.

Reb, wauw, Floor doet het echt goed. Plezant hé. Heb jij je nooit afgevraagd of je wel goed bezig bent ? Ik zit constant te twijfelen aan mezelf. Geef ik genoeg aandacht, speel ik genoeg met haar, stimuleer ik haar genoeg in de verschillende zaken ? Pfff, word er soms een beetje depri van. Vooral omdat ze zo lang wacht met alles. Ik hoor soms verhalen van ukjes die kruipen tussen 6 en 7 maanden. Nanique is er nu 8,5...

Groetjes,
Neleken

Veel liefs,
Neleken

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 11:06
reb

hey Neleken elk kindje is anders he!
En soms ja, dan twijfel ik wel eens, maar als ik dan zie hoe vrolijk Floor is, dan denk ik, nee we doen het wel goed!
We proberen haar ook op verschillende vlakken te stimuleren, maar je mag idd ook niet overdrijven, als iets niet lukt dan laten we het een tijdje zo, denk dat het anders te veel frustratie voor een kind op levert. We proberen altijd verder te gaan met de dingen die goed gaan, een super bravo dan. Floor doet nu praktisch altijd bravo voor haar zelf als ze de blokjes goed legt, de kastdeur dicht doet,...
ik probeer mij hier ook zoveel mogelijk over te informeren, te lezen... wat ik steeds in mijn achterhoofd hou: positieve stimulatie, negatieve dingen negeren en er iets positiefs in de plaats van zetten (vb als ze de kast open doet ipv dan honderd keer te zeggen dat het niet mag, vraag ik vriendelijk of ze de kast weer wil toe doen, wat ze dan ook doet en dan een dikke bravo voor haarzelf geeft)

Twijfel niet te veel aan jezelf meid! ga er voor! maar ik vind het super dat je jezelf in vraag stelt! zolang je dat doet, en dus niet alles van zelfsprekend vindt, ben je volgens mijn bescheiden mening fantastisch bezig.

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 11:15
reb

hey claudia, ja een vestje is niet gemakkelijk! ik heb voor Floor een jeansjasje gekocht in de C§A, en dan nog een ander jasje in de Zeeman.
Ik weet dat de kwaliteit van Zeeman en dergelijke winkels niet zo goed is, maar dan denk ik voor die paar maand... soms kan je daar echt nog wel iets leuks kopen voor weinig geld (het jasje kostte 7euro) en niemand die het merkt hoor! heb al heel veel positieve kommentaar gekregen op haar jasje! Dus mss moet je eens in Zeeman of Wibra of zo gaan kijken! of heb je al eens gekeken bij la redoute of 3suisses?, mss vind je daar wel je gading?
Ben vlug eens gaan kijken op de site van laredoute... vind dat daar best wel enkele leuke, niet zo dure dingen op staan...

't is zoeken he meid! succes met de zoektocht!!

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 14:16
M.

hey dames,

ben hier ook nog eens nu Laurinetje lekker ligt te slapen
tja ik weet nu ook niet waarom ze dan AB gegeven hebben maar blijkbaar werkt het wel want ze is weer helemaal de oude
zal me er maar niet te veel vragen bij stellen
alleen de patatjes eten is nog niet helemaal dat
soms eet ze ze wel en soms niet, ook een beetje afhankelijk van wat we haar geven.

omgekeerd van met Nanique hé neleken want zij lust blijkbaar geen fruitpap
maar die uit potjes wel? misschien is t omdat die helemaal fijn is en zonder brokjes? als je zelf fruitpap maakt is er soms wel nog eens een brokje te bespeuren en t ziet er ook helemaal anders uit en t smaakt ook anders
waarom probeer je niet eens wat verse en een potje dooreen te roeren en zo te geven en dan stilaan verminderen met potjes?

reb, wat fijn dat Floor t zo goed doet
t gaat idd plots snel
iedereen zegt dat ze zo aan een leeftijd komen waar ze snel vooruit gaan en precies iedere dag iets bijleren, dat zal nu bij Floor ook zo zijn zeker?
ik koop ook vaak kleren in de 'goedkopere' winkels hoor, zeker nu nog
ze kunnen ze maar een paar maanden dragen dus als die dure dingen hoeven voor mij
er hangen daar trouwens even mooie dingen als in de merkwinkels
natuurlijk voor in t weekend en speciale gelegenheden heb ik wel wat 'duurdere' spullen maar zo voor tijdens de week en pijama's en body's enzo, die hou ik ook echt wel goedkoop

claudia, ik ben ook nog steeds op zoek naar een zomerjasje voor Laurine
nu heb ik nog haar winterjas maar met dagen als t weekend geweest is dat echt veeeel te warm
ik vind er ook geen dunne, tenzij idd ook hele dure dus met een heb je die problemen ook

ga jullie terug laten, koffie zetten, mijn vader komt straks op bezoek

groetjes

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 17:23
M.

hoi,

er staan 3 nieuwe foto's van ons op het profiel

groetjes

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 16:25
Claudia

m mooie foto's

reb dat maakt me niets uit hoor.. vind dat de zeeman af en toe hele leuke dingen heeft en de c ena al helemaal... zal eens gaan kijken....

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 09:18
reb

M. echt schattige foto's hoor! Laurine is wel een grote nee? in ieder geval, ik denk dat ze Floor snel zal inhalen!

claudia, al kunnen gaan winkelen? iets gevonden?

voor iedereen!!

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 19:40
Claudia

ja hoor hele leuke zomer spullen bij h&m c&a en V&d gevonden,,, alleen moet ik nog een paraplutje voor op de kinderwagen maar die zijn overal uitverkocht...balen...

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 19:08
M.

hoi,

zaaaalig weertje hé
iedereen lekker genoten van t zonnetje?
wij zijn zaterdag voor de 1e keer gaan zwemmen met Laurine maar t was niet echt een succes
thuis zit ze heel graag in t bad en is ze echt watergek
daar was t wenen en gans de tijd angstig rondkijken
vrees dat het water er ook wat te koud was
gaan dan binnenkort wel nog eens proberen
zondag zijn we naar de zee geweest, t was nog doenbaar van volk
lekker gewandeld, ijsje gegeten, wat op het strand gezeten
Laurine keek de ogen uit haar hoofd en ze wou ook telkens de zee 'pakken!
enja vandaag al terug werkdag, maar t is rap gegaan en nu weer 2 dagen thuis met mijn
morgen komen, ze de keuken afwerken en dan kunnen wij ook de tegels plaatsen en schilderen, oef, ga blij zijn als t helemaal af is

claudia, wat is de V&D?
ja die parasolletjes verkopen nu goed met t mooie weer
kun je niet ergens eentje bestellen dan?

reb, Laurine zit van lengte iets boven t gemiddelde maar niet overdreven veel
van gewicht zit ze er wel wat onder dus misschien ook daarom dat ze wat 'langer' lijkt omdat ze redelijk smal is...

groetjes

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 07:33
Claudia

m heerlijk toch.. ik ga weleens met lucas naar babyzwemmen en dan is het water extra warm .....en de andere kindjes zijn ook interessant waardoor lucas het wel leuk vind...hij gaat dan zelfs koppie onder.. dat hoef ik thuis niet te proberen

en v & d is een warenhuis in nederland...

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 10:22
reb

hoi!

Ja, M. Laurine zal misschien ook wel een beetje groter lijken dan ze is, maar ik zit hier wel met een kleintje (op p10) nochhans zijn mijn man en ik niet van de kleinsten (ook niet van de grootste hoor, gewoon iets groter dan het Belgische gemiddelde).
Ivm dat zwemmen denk ik dat je gewoon wat geduld moeten hebben Malika, 't is tenslotte weer een heel andere vreemde omgeving, met rare geluiden... dat loopt wel los!

claudia, fijn dat je je gerief gevonden hebt!

wij gaan nog wat van de zon genieten

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 11:05
M.

hehe, wat een weertje zeg, echt zaaaalig zonnetje
nuja om te kuisen is t wat minder hoor, veel te warm pfff
en zo te horen gaan we een heel zonnig weekend tegemoet ook
gisteren hebben we in onze tuin het tentje opgezet dat we zondag meehadden naar de zee voor op het strand
het hangde vol met zand dus hebben het afgewassen en s avonds er wat zitten in spelen met ons
ze is nu echt verzot op dat tentje, we hebben nogal wat afgelachen hoor, t was echt een fijn moment zo met ons drietjes
denk om het tentje nu te laten staan zolang het mooi weer aangezien Laurine er zo graag in zit

en jullie ook allemaal lekker aan t genieten van t mooie weer?

we gaan zeker later nog eens proberen om te gaan zwemmen hoor, we deden er gewoon wat raar van omdat ze thuis echt een waterratje is
wat ik nog eens wou vragen
vanaf hoeveel graden zou ik in de tuin het zwembadje kunnen zetten voor Laurine?

groetjes

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 19:56
sjattieke

hey dames,

ja sorry dat het zo lang gelden is hoor, maar we hebben nu onze draai gevonden met Pieter erbij en dus zijn we weer volop bezig in het huis, eigenlijk meer in de tuin ...

De hoeveelheid onkruid die wij hebben staan, dat is niet te doen! de vorige bewoner heeft 2 jaar nix gedaan en dus is het amper bij te houden. Maar het goede nieuws is wel dat we ons zwembad 'zwemklaar' hebben gemaakt, vorige week filters opgezet en de nodige producten en nu nog enkel wat verwarmen :)

Net op tijd want zondag komt er 20 man voor onze verjaardag (mijn man en ik verjaren met een dag tussen) ik dacht om zelf wat tapas te maken en mochito's ... tis er het weer voor :)

bij jullie loopt ook alles lekker zijn gangetje zie ik? Ik lees regelmatig mee hoor, maar heb dikwijls niet de fut om te reageren ;)

Geniet nog van het goeie weer!!

Groetjes,

Anntje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >