< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Druk bezig aan het eerste kindje....

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Druk bezig aan het eerste kindje....
27/04/2008 @ 11:37
rainbow

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi,

Nathalie, hier in NL is de wet zo, dat je tijdens de zwangerschap nooit meer dan 5 kg mag tillen tegelijk. Dan wel herhaaldelijk, maar toch max 5 kg. En die dozen zijn echt wel zwaarder.
Je mag in Belgie dus waarschijnlijk ook wel weigeren, maar voor de zekerheid zou ik zeker met de gyn erover hebben, want je mag nu inderdaad geen risico's lopen.
Je kunt je altijd nog ziekmelden, want jij en je kindje zijn het aller belangrijkste hoor!!

Hier gaat het goed. Ik begin het wel zat te worden, maar zie ook wel op tegen de bevalling. Het ene moment wil ik graag dat het begint, maar daarna vind ik het weer doodeng.
Mijn man en ik waren allebei veel te laat, ik kwam met 44 weken en mijn man met ruim 43. Tegenwoordig doen ze dat niet meer, maar als het erfelijk is, dan moet ik dus nog wel even...
Ik heb wel bijna continue harde buiken. Met gaan zitten, gaan staan, lopen, maar ook als ik rustig zit.
Hij wil alleen nog niet echt indalen. Alleen zijn schedeldakje is ingedaald, maar hij ligt dus nog wel wat beweeglijk tussen mijn bekken.
Daar baal ik wel van, want dat moet ik dus allemaal nog 'doen' tijdens de bevalling.
Ik zit me in mijn hoofd te halen, dat het misschien niet gaat passen, omdat zijn hoofdje met 31 weken al op 33 weken zat, maar de vk zegt dat dat niets betekent.
We zullen het dus moeten afwachten.

Sorry dat ik niet zoveel meer kom schrijven. Ben veel moe en heb het best nog druk gehad. (vorige week een bruiloft van goede vrienden en morgen weer 1).
Liefs,
Rainbow en

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 14:28

Rainbow, over dat indalen moet je je echt geen zorgen maken hoor! Het kan nog gebeuren (met voorweeen) en als het pas tijdens de bevalling moet gebeuren is dat ook goed te doen! Ennuh als ie echt al tussen je benen vast zit,is het ook niet makkelijk. Ik kon op t laatst amper meer opstaan, deed echt pijn. Je gaat dan echt zo wijdbeens lopen, omdat het anders niet meer gaat
Zo wel heftig 44 weken, k wist niet dat men dat vroeger deed?
Maar of t erfelijk is? Mijn moeder beviel al met 37 weken van mij dus ik had dat voor mezelf ook gehoopt maar ik ben 10 dagen overtijd alsnog ingeleid
Oh en Sophie had ook een flink koppie hoor (wel klein in gewicht 2860 gram maar nog steeds een bovengemiddeld groot hoofd). En ik dacht ook dat het nnnnnnnnnnnnnnnoooooooitttt zou passen. Maar het gaat écht
Ik dacht eigenlijk al dat je stiekem al bevallen was omdat we ff niks meer van je hadden gehoord

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 08:29
Nathalie Devoldere

Vannacht ben ik slecht geworden. Verschrikkelijk. Toen ik opstond om te gaan plassen werd ik echt onwel. Enorme pijn in mijn onderrug (rechts) en in mijn onderbuik (ook rechts). Ik had het gevoel dat ik ging moeten braken en van mezelf ging vallen, zo erg was het. Best dat mijn ventje erbij was en op mijn rug ging wrijven. Ook ben ik beginnen de pijn wegpuffen en dat heeft ook wat geholpen. Eenmaal terug in mijn bed ging het terug wat beter. Dan nog een koud, nat washandje in mijn gezicht gekletst om het koud zweet wat weg te werken en ik kon terug gaan slapen. Maar dan heb ik zo raar gedroomd. Oh, twas me een nachtje wel. Deze middag zal ik nog een tukje gaan doen.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ik denk dat er iets met de baby zou zijn he.

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 10:18

hoi nathalie

ga anders even langs de gyn of de arts.
die kunnen je helpen.
ik zou me ook zorgen maken in jou geval.
doe lekker rustig aan meid.

groetjes dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 14:25
Nathalie Devoldere

Blijkbaar kan het zijn dat de baby terug gedraaid is. Dat zou niet leuk zijn natuurlijk, de baby lag nu goed.

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 11:38
rainbow

hoi hoi,

Ik kom me ook nog even 'melden' en zeggen dat ik nog niet ben bevallen.
Wordt nu wel echt heel spannend.
Ik heb al wel heel veel harde buiken, maar het zet nog niet door.
Vooral de avonden vind ik heel zwaar, dan kan ik niet meer lekker zitten en al mijn kleren snijden in mijn buik enzo.
Morgen moet ik weer op controle. Ik hoooooop dat ze dan wil kijken of ik al enige ontsluiting heb, maar ik denk dat ze dat nog te vroeg vindt.
Deden ze dat bij jullie al wel voor de uitgerekende datum?

Nathalie, hoe is het nu bij jou? nog zoveel last gehad? ik hoop dat je kindje goed blijft liggen vanaf nu hoor, dat scheelt toch weer, maar ook die van mij is eigenlijs hoor. Nog steeds niet goed ingedaald, maar een klein beetje.

Mekkie, dank voor je lieve reactie. Ik vind het ook allemaal zo spannend, kan het moeilijk loslaten.

Vandaag een beetje een verveeldagje. Niets is open en ik heb niets gepland. Mijn man is erg moe, heeft het super druk op zijn werk, dus zal lekker thuis willen blijven.
Mijn familie zit op dit moment op de camping. Misschien, als ik de puf heb, gaan we zaterdag even langs. Het is wel 1,5 uur rijden, maar het is altijd zo gezellig, alle neven en nichten, ooms en tantes enzo.
Als mijn man morgen niet moest werken, dan zou ik vandaag al graag gaan, maar dat wordt te vermoeiend voor hem.
Jullie allemaal een fijne dag gewenst.
Liefs, Rainbow en

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 17:38
Nathalie Devoldere

Ja het is nu echt spannend he bij jou. Tis voor elk moment zeg maar.
Hier gaat het wel, maar ik heb steeds rare gevoelens in mijn buik en rug. Echt het gevoel als ik had toen ik mijn regels had. En het drukt zo echt ferm naar beneden. Tja, kzal mijn laatste maand ingegaan zijn zeker .
Als het zo zou blijven of het verergerd nog, kan ik steeds vragen om wat vroeger bij de gyne terug te gaan he (ik moet nu de 13de mei terug gaan).

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 20:38

Zo Rainbow, dat jij nog zo'n eind van huis durft dan ik durfde dat op het allerlaatst niet meer hoor (bleek ook nergens voor nodig want Sophie kwam toch niet maar goed dat wist ik toen nog niet he )
Wat jij beschrijft had ik ook s avonds vooral en later werd ik er ook s nachts wakker van. t Leken wel weeeen maar het stopte steeds weer. Frustrend, dat ik dat vond. En idd alle kleren zaten eigenlijk te strak
En bij mij gingen ze pas met 40 weken kijken of ik al ontsluiting had. Mijn gyn zei wel al met 39 weken, dat hij dat de week erop zou doen zodat ik erop voorbereid was. Ik vond het niet echt een prettig gevoel maar ook niet zó erg of heel pijnlijk of zo, als je gewoon goed ontspant. Ik had met 40 weken trouwens 1 cm maar nog geen verweking van de bmhals.

Nathalie, ik denk dat jij gewoon indalings weeen hebt! Kan echt pijnlijk zijn soms

Hier verder weinig nieuws. Ben verkouden, heb keelpijn
Met Sophie alles prima. Ze ligt nog te brabbelen in bed. Kan soms lang doorgaan hoor. Maar goed, ze is rustig. Ze heeft altijd moeite met gaan slapen ook s middags. t Is altijd flink drama dan. Ik denk dat ze gewoon álles mee wil maken, het liefst. Ze krijgt ook 'even' 6 tanden tegelijk door en daar heeft ze wel erg veel last van

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 19:51
rainbow

hoi hoi,

Mekkie, ik heb juist wel erge behoefte aan wat afleiding en ik ga ervan uit, dat het niet heel snel gebeurd zal zijn, bij een 1e. Het ergste wat er kan gebeuren is, dat ik 1,5 uur met weeen in de auto zit, maar dat durf ik wel aan, omdat ik dan vast hiet gelijk om de 5 minuten weeen heb, neem ik aan.
Ze zeiden trouwens vandaag, dat ze pas met 41 weken kijken hoe ver ik ben, omdat ze zowiezo niets doen voor die tijd. Dan zegt ze, dat het geen zin heeft om te weten hoe ver ik ben, want ik weet dan toch niet hoe lang ik dan al met die evt. ontsluiting loop enzo en hoe lang het nog zal duren. Het zegt gewoon niet zoveel en das natuurlijk wel weer waar.
Beterschap met je verkoudheid en je keelpijn!
Zo, 6 tanden tegelijk, das niet weinig. Lijkt me wel heftig voor zo'n kleine meid.

Nathalie, inderdaad wat Mekkie zegt denk ik ook, het zouden heel goed indalingsweeen kunnen zijn.

Hoe is het met de anderen?
en met de kleintjes en de zwangerschapen?

Hier nog steeds in volle afwachting. Wel een lekkerdere dag gehad dan gisteren. Een paar praktische dingen kunnen doen, dus voel me iets nuttiger dan gisteren.
Verder met een goede vriendin bijgekletst, dus dat was ook erg gezellig.

liefs en tot snel,
Rainbow en

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 21:33
Saar

Nathalie, ik denk ook dat het indalingsweëen zijn. Mijn collega had dat ook, maar dan al op 28 weken. Dat was weer te vroeg en dus moet ze rusten. Uiteindelijk is ze nog ingeleid toen ze 6 dagen overtijd was.

Rainbow, dat jullie kindje nu maar snel mag komen hé.

Mekkie, Amélie is nooit echt lastig van tandjes. Ze was bijna 1 jaar toen ze haar eerste tandje kreeg. Nu heeft ze er al 12 en ik zag er vandaag weer twee nieuwe doorzitten.

Sara, hoe gaat het nog met jou? Lees je hier nog?

Met mij alles ok. Ben woensdag een eerste keer geweest voor de geboortelijst, moet nog eens terug om af te ronden. Gisteren hebben we ons geboortekaartje gekozen en volgende week gaan we voor de geboortesuiker. Eindelijk wat beginnen organiseren.

Gr, saar.

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 19:51
Nathalie Devoldere

Ik hoop dat jullie gelijk hebben hoor. Het begint echt zwaar te worden nu, voor mij zou de baby al mogen komen

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 20:47

enne rainbow,

al iets in aantocht of al geboren?

groetjes dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 21:58

ja haha Rainbow je hebt nu elke dag meldplicht

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 14:39
Svea

Online Status
hallo allemaal,

hey! voor sommigen onder jullie komt DE datum al erg kortbij hè!! En zeker voor Rainbow. Ondertussen nog geen groot nieuws???

Bij ons voorlopig niks te melden. We zijn vandaag weer 2 weken na de Pregnyl, dus ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden. De gynea zei 'binnen 2 weken' en mocht ik tegen het weekend nog steeds niet ongesteld zijn, dan mocht ik testen. Ben benieuwd!!

De vorige maanden werd ik telkens op dag 31 ongesteld, en dat was eigenlijk gisteren... Maar ja, deze maand zag mijn cyclus er wel een beetje anders uit, ze heeft de Pregnyl ook pas op dag 18 geprikt ipv dag 15.
Ik heb sinds gisteren wel wat last van de fameuze krampen, maar nog geen te zien! Door die buikpijn begin ik er natuurlijk weer voor te vrezen, maar ja... ik hoor ook van zoveel dames dat zij ook buikpijn hadden, maar toch zwanger bleken. We wachten nog maar een paar dagen 'geduldig' af hè. We zijn nu al meer als een jaar aan het wachten, dus die paar dagen kunnen ook geen kwaad meer!

Alé, doen jullie het allemaal nog maar héél goed! Hopelijk lezen we hier snel een verhaal over de bevalling van Rainbow, die supergemakkelijk verlopen is en een pracht van een gezonde baby heeft opgeleverd!!

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte over mijn verdere 'ontwikkelingen'.

Groetjes en geniet allemaal maar van het zonnetje!!!
Svea

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 13:27
rainbow

lieve meiden,
Wat lief dat jullie allemaal zo aan me gedacht hebben.

Ik heb nu dan eindelijk het goede nieuws:
Op maandag 5 mei om 16:52 is Ruben Sam geboren!!!

Zo ging het:
Ik had al weken last van harde buiken, maar vanaf 15:00 uur werden ze serieuzer en pijnlijker. We zaten toen nog terug in de auto van mijn schoonouders, dat was een heftige 1,5 uur.
Om 19:00 uur dacht ik de eerste weeën te voelen. Wist nog niet of dit het echte werk al aankondigde.
’s Avond nog videotje gezien.
Vanaf 23:00 uur werden de weeën regelmatiger, ongeveer om de 10 minuten. Ben toen in bad gaan zitten en rond 2 uur kwamen ze elke 5 minuten.
Ik twijfelde of dit het echte werk was, dus wist niet goed of ik mijn man moest wakker maken, maar hij hoorde me wegzuchten, dus werd gelukkig wakker.

Samen nog even overlegd en toen het ziekenhuis gebeld.
We wisten dat er een grote kans zou zijn, dat we nog een keer naar huis zouden worden gestuurd, maar ik wilde toch wel graag laten kijken of dit echte weeën waren en of het echt bezig was. Wij dus onderweg.

Om 4 uur kwamen we aan in het ziekenhuis en moest ik aan de CTG. Qua CTG leek het al aardig op te schieten, stevige weeën, de verpleegkundige had het al over evt. vliezen breken en blijven…
Toen gekeken hoe ver ik was: maar nog maar 1,5 cm, toch nog geen vliezen breken dus..

Gelukkig mocht ik toch blijven en hoede niet meer de auto in, want de weeën zagen er al wel heel heftig uit..

Mijn bloedplaatjes (voor de stolling) waren goed, dus die van de baby dan automatisch ook, gelukkig.

Onder de douche gezeten en daarna weer aan de CTG. Toen kreeg ik een weeënstorm, heel veel rug- en beenweeen. Kon ze niet meer opvangen en zag het niet meer zitten.

Gelukkig namen ze me heel serieus en kreeg ik hulp. Ik kreeg zo'n pompje dat je zelf kunt indrukken om verdoving te krijgen. Echt super. Ik kon weer ademhalen en kon beseffen dat dit het moment was dat ik mijn zoon zou gaan krijgen.

Mijn man was echt de geweldigste schat van de hele wereld. Zonder hem had ik het niet gered. Ik heb zijn hand helemaal vermorzeld door het knijpen, en hij hielp zo goed met het puffen, want dat ritme vasthouden vond ik soms bijna niet te doen.

De laatste 3 cm moest ik de eerste persweeën wegpuffen, dat viel niet mee.
Toen mocht ik eindelijk persen. Mijn blaas was toen te vol en ik kreeg een katheter om die leeg te maken.
Ik had heel veel weeen achter elkaar, eigenlijk teveel voor de baby. Hij reageerde er niet goed op, dus mocht ik om en om maar persen, de andere weeën moest ik wegzuchten.
Dat was heel heftig, want daardoor vond ik het heel moeilijk om de techniek van het persen goed te doen.
Hij lag ook nog verkeerd met zijn hoofd, keek naar boven.
Uiteindelijk hebben ze toch de vacuum pomp moeten gebruiken.
Na twee keer meetrekken mochten we hem samen aanpakken.

Zo'n mooi moment, zo'n mini mannetje op mijn buik. Eindelijk kennismaken en zien dat hij geen droom was geweest, maar een echt mensje.
Wel geknipt en gescheurd, dus een hoop hechtingen en zwellingen, das minder.

En ja, ons wondertje plaste direct na de geboorte al, dus we mochten al naar huis, gelijk maandagavond. Volgende week een echo van zijn buik, voor zijn niertjes.

Was de eerste nacht wel spannend, thuiskomen zonder kraamhulp en dan de nacht samen in, maar we hebben het gered en gelukkig de volgende dag de kraamhulp erbij.

ik stop er weer mee.
liefs en tot snel.
Rainbow, trotse mama van Ruben

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 17:27
Svea

Online Status
Hey Rainbow en partner,

een dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje Ruben!!
Je vergat nog even het gewicht en lengte neer te schrijven...?

Dikke kus!
Svea

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 18:50

@rainbow,

meid gefeliciteerd metRuben.
geniet er lekker van.

@svea, enne meid heb je al goed nieuws voor ons?

groetjes dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 20:30
Svea

Online Status
Hey Moedergevoel,
nee voorlopig nog niets te melden...
Geen -nieuws, maar ook nog geen -nieuws.
Geen nieuws - goed nieuws zeker???
Ik wacht nog even af tot het weekend en mocht het dan nog steeds niks zijn dan doe ik een testje.
Spannend!!!!
Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 21:17
Saar

Rainbow, een dikke proficiat. Dat heb je goed gedaan zeg. Mooie naam hoor. Geniet van jullie ventje!

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 22:51

rainbow gefeliciteerd.

Svea ik begin echt te denken dat het wel eens goed nieuws voor je kan zijn.
ik had ook echt krampen rond mijn NOD maar bleek toen toch echt wel zwanger

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >