< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » nichtje 27 weken..misschien nu al bevallen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
nichtje 27 weken..misschien nu al bevallen
06/05/2008 @ 21:49
kimmie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey hey

mijn lieve nichtje is 27 weekjes zwanger..ligt in het ziekenhuis...heeft elke keer weeen...wel weeenremmers gehad..die hielpen...maar nu heeft ze toch 4 cm ontsluiting...!

ik sprak haar tegen 8 uur toen was het allemaal goed en rustig!
en ineens hoor ik net via me schoonmoeder dat haar ouders naar het ziekenhuis zijn ze heeft heftige weeen opnieuw!

als je ze nu zou bevallen gaat het kindje het dan redden denken jullie??

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 09:09
finn

Online Status Bekijk profiel
waar ligt ze in het ziekenhuis ? De kansen voor het kindje zijn niet zo slecht hoor. Als ze longrijping heeft gehad kan de baby het perfect halen. Onze jongens zijn op 27 weken geboren en doen het nu goed. Alle verhalen zijn verschillend, maar er zijn toch veel babies die het wel halen op 27 weken. Meestal proberen ze zo lang mogelijk te rekken, want vanaf 28 weken verhogen de overlevingskansen aanzienlijk. Maar veel hangt af van de conditie van de baby en of die infecties heeft of niet.
Veel sterkte gewenst aan je nichtje !! En geef de moed niet op !

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 12:41
Loekie

Ik ben vorige week bevallen van een dochtertje na net 27 weken zwangerschap. De dokters hoopten de bevalling nog wat langer te kunnen uitstellen maar dat was buiten die zwangerschapsvergiftiging gerekend.

Ze ligt natuurlijk nog een hele tijd op de afdeling neo-natologie maar ze stelt het goed.

Ik heb ook op voorhand longrijpers gehad.

Heb je al meer nieuws ondertussen???

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 12:52
Tammytje

Zoals gezegd, indien ze longrijping heeft gehad is er zeker kans op overleving. kindje zal dan waarschijnlijk op neonatale intensive care liggen. Ikzelf ben binnen gegaan op exact 27 weken met 4cm opening en na een weekje weeremmers is ons zoontje dan toch geboren. En idd ieder verhaal is verschillend, maar de kans op overleving is er wel.

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 22:09
kimmie

hey hey

ze is nu stabiel..ligt continu aan de gtc scan...en ze houd zich erg rustig..elke dag dat de kleiner langer blijft zitten is mooi mee genomen..we bellen haar elke dag...en gaan morgen langs..en ik blijf zeggen..benen bij elkaar houden..hij mag nog niet komen hoor!!!!

ik denk dat ze een mooi lief mannetje op de wereld gaat zetten..die misschien nog heel erg moet vechten maar ik denk dat het helemaal gaat goed komen!

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 23:56
Jojo

Pffffffff gelukkig dat het nu rustig is!

Maar als ze op voorhand longrijpingsspuiten krijgt en die kans is volgens mij groot en de 2e zit minimaal 24 uur in haar lichaam dan zijn de resultaten optimaal!
Ook zijn haar vliezen niet gebroken (toch?) dus heeft ze minder kans dat het kindje toch moet komen d.m.v. infectie.
Elke dag dat haar kindje langer in haar buik zit is een dag gewonnen.

Toch hebben kindjes rond die zwangerschapsduur best goede kansen hoor! En helemaal als ze het ruim van te voren aan hebben zien komen en dus bijv. longrijpingsspuiten heeft gekregen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat haar kindje nog lang en gezond in haar buik mag blijven!

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 11:08
Tammytje

Ook wij hopen mee dat het kleintje nog niet meteen geboren hoeft te worden. Kindje heeft idd al kansen buiten mam's veilige buik, maar het is beter dat het daar toch nog wat weken doorbrengt. Maar elke dag is een dag gewonnen! Ik hoop dat ze haar zwangerschap nog enkele weken kan volhouden, want ookal zijn er kansen, het is niet fijn als mama om je kindje weken aan een stuk te moeten achterlaten. Dus hier duimpjes omhoog voor je nicht.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 14:47
Dinja

Elk verhaal is inderdaad anders maar wil wel even iets komen zeggen over een vriendje van ons zoontje.
Hij werd geboren op 26 weken en hij stelt het echt goed hoor. Hij mocht al mee naar huis van voor hij voldragen zou zijn geweest.
Hij is wel vrij klein maar voor de rest is die goed mee met de rest van de 2de kleuters hoor.

We duimen in ieder geval dat de baby nog niet komt...

Groetjes,
Dinja

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 21:52
kimmie

he

we zijn vandaag even op visite geweest!
ze maakt het goed en de kleine ook!
ze heeft wel het gevoel of de kleine zo drukt en er dus uit wilt..is helemaal ingedaald..maar geen weeen gelukkig!!!!!!!

elke dag is er 1!!!
hopen dat ze het saampjes door rustig ana te doen nog even kunnen volhouden!
ik laat het jullie weten hoor

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 09:08

Ik hoop dat die kleine nog wat blijft zitten.
Een dag is inderdaad een dag en zo'n groot verschil.
Toch even over die longrijping , mijn schoonzus is ook binnen gegaan met weeen en ze hebben haar longrijping gegeven maar om de één of andere reden is die niet naar de kindjes gegaan. Ze hebben tot drie maal toe geprobeerd. Ze is uiteindelijk bevallen op 28 weken en de kindjes hebben het heel moeilijk gehad. Damen stelt het nu goed en is een vrolijk manneke van 9 maand. Hij haalt zijn lengte en gewicht al goed in alleen is hij heel stijf en moet hij dus een paar keer in de week naar de kine om hem wat soepeler te maken.
Zijn broertje Born* heeft na 8 dagen de strijd opgegeven.
Ze kunnen er dus jammergenoeg niet altijd iets aan doen.
Loekie; heel veel sterkte hoor. Ik hoop dat je meid het blijft goed doen.

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:11
lotte

hoiii

bij mij zijn met 26.4 wkn mijn vliezen spontaan gebroken!
heb nog 2 wkn in het ziekenhuis gelegen, 2x weeenremmers en onze dochter is met 28.5 wkn geboren!

ik heb 2x een longrijpingsprik gehad en die heeft goed zijn werk kunnen doen!
als ze een longrijpingsprik geven begint die te werken na 24 uur en optimaal is dat na de prik de baby nog minimaal 2 dgn blijft zitten!

Ghislaine woog bij haar geboorte 1200 gram en nu 5 maanden verder ongeveer 4,5 kilo! Ghislaine heeft weinig problemen gehad na haar geboorte maar dat kan ook heel anders gaan!

denk wel dat 26 of 28 wkn veel verschil is!
elke dag telt zeiden ze toen tegen mij in het ziekenhuis!

Veel sterkte!

liefs lotte

[Laatst gewijzigd door lotte - 12/05/2008 @ 22:12] - Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:24
weentje

mijn dochter is geboren na 28weken en 6 dagen zwangerschap
heel spontaan alles hielp niet bij mij 1longrjpspuit gehad en na 4uurtjes was ze er 1290gram
na 8weken lang ziekenhuis en verdriet en blijdschap mocht ons meisje mee naar huis nu gaat het super ze is nu 3maandjes oud en weeg nu 3714g en is 53cm

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 08:58
mupke

kimmie..
hoe gaat het met je nicht.. ??
groetjes linda

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 11:50

Hoi

Een vriendin van ons is zojuist bevallen op 28 weken zwangerschap.
Nu willen wij haar natuurlijk verblijden emt een cadeautje.
Ik kan geloven dat al die kleedjes die te groot zijn niet echt aangenaam zijn voor haar maar aan wat denken jullie dat we haar nu kunnen geven. Wat ze al kan gebruiken of waar ze steun uit kan halen?

Zelf heeft mijn oudste dochter een week in een couveuze gelegen is niet helemaal hetzelde natuurlijk. Zij heeft downsyndroom maar dat is helemaal terzijde natuurlijk.

Groetjes

Marijke

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 12:00

Ik zou geen kleertjes geven want die kunnen (en mogen) zo'n kleintjes toch niet aan de eerste weken.
Een mooie knuffel misschien of een babydagboek ? Dan kan de mama daar nu inschrijven hoe alles verloopt. Ik heb ook een kapstokje laten maken met de naam op van de jongens.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 12:21

toen yano net geboren was werd hij ong. geschat op 28 weken.

misschien dat dat je een beetje gerust stelt.

succes met alles

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 09:02

hallo
ik ben bevallen op 27 weken van een tweeling alexander en maxim*
alexander doet het heel flink, woog bij zijn geboorte 1040 gram. de eerste dagen waren wel nog spannend, maar nu is alles goed gekomen, natuurlijk loopt het niet altijd over rozen en is het moeilijk je kindje achter te laten. alexander weegt nu 1.5 kilo

alexanderhuygen.be

groetjes
Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 10:59
finn

ik heb toen van een vriendin verzorgingsproducten gekregen en vond dat wel leuk. Kan je daarna thuis gebruiken. Van mijn schoonzus kreeg ik van die houten letters met de namen van de kindjes. Ook heel leuk want die hebben we in mijn ziekenhuiskamer aan de muur gehangen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]