< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » Uitgerekend in Oktober 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Oktober 2008-Club
Uitgerekend in Oktober 2008
08/05/2008 @ 10:35
Liesbet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi dames.

ik weeg nu 1 kg minder dan voor de zwangerschap. Dus mijn gewicht staat nu op 61 kg voor 1 m65. best wel schappelijk.

Marije, ik was bij arne 18 kg bijgekomen, maar was na de bevalling onmiddellijk 24 kg kwijt. het was toen vooral water. bij de meisjes respectievelijk 8 en 6 kg en daar is telkens 1 kg van blijven hangen. Dus als ik hetzelfde resultaat mag verwachten ga ik nu hopelijk weer voor de 18 kg .
o ja marije er is een fabeltje dat als de hartslag boven de 140 is dat het dan een meisje wordt.

@ linnie, leuk hé die zwembaden. niet alleen de kids genieten ervan maar wij ook

Zo nu maar weer aan 't werk. Tot later

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 10:40
Mona

Online Status
ha!

Buikje groeit hier goed. Het is al duidelijk zichtbaar voor de buitenwereld ha ha! Wordt wel ingewikkeld trouwens. Ik heb over 1,5 week een gala. Ben benieuwd of ik me nog in mijn galajurk gewurmd krijg. Ik heb zelf ook nog een alternatief setje en nog 2 jurken liggen van een vriendin die iets forser is, dus ik hoop dat ik er wat van kan maken. Het is zo zonde om voor eenmalig een jurk met ruimte voor een buikje aan te schaffen he!

Met het gewicht gaat het trouwens ook wel prima. Sinds begin van de zwangerschap bijna een kilo aangekomen. Ik zie het zelf overigens als bijna 2 kilo, want ik had er nog wat wintersportkilo's aan zitten en die tel ik even mee ;-). Ik blijf overigens keurig onder het schema van mijn vorige zwangerschap en alle schema's die ik in boekjes en internet heb gevonden, dus ik ben tevreden.

Dit keer wel even oppassen in de laatste periode. Vorige keer kwam ik een kilo per week aan omdat ik vocht vasthield. Ik ga dit keer dus maar zoutarm eten denk ik....

Grz. Mona

P.s. Hier hadden we voor onze kleine meid ook al een paar dagen een klein badje op staan. Ze vond het heerlijk!! Dat is echt genieten voor een mama dan he! Ik ben benieuwd of ze lekker bruin wordt. Mijn man wordt nl. altijd poepbruin en ik ben zo'n bleekscheet, die ook nog snel verbrand. Tot nu toe is ze iig niet verbrand. Ik heb haar ook niet te lang in de zon gelaten en ingesmeerd met factor 12 (50 leek me wel erg hoor....).

[Laatst gewijzigd door Mona - 08/05/2008 @ 10:41] - Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 11:43

Hallo,

Hier nog niets bijgekomen, wel beetje afgevallen maar niet veel.

Gisteren legde Rik zijn hand op m'n buik en ons prutske werd heel hevig. Een papa's kindje denk ik.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 12:26
angelique meijer

Hey dames,

Allereerst sientje: het zit je inderdaad niet mee meis, sterkte voor jullie allemaal toegewenst

Marije; Wat een mooi groot buikje al, de mijne komt nog niet eens in de buurt hhaha mijn buik is net zo groot als jouw 13 weken buik hihihi, ik denk dat je een meisje krijgt, zomaar een gedachte als ik je buik zo zie, en vergelijk met mn dochter,mijn buik zit nu echt heeeeel laag....heel anders dan vorige keer.

Hebben jullie ook zo een last van je buik s avonds?????????????
Zwelt helemaal op bij mij en voel echt of er een skippybal ingepropt moet worden, lag gisteren om 7 uur op bed, had heel de dag gewerkt en 9 uur gestaan met een half uurtje pauze, dat is echt afzien hoor, heeeel mn onderrug en voeten deden pijn, ik voelde met net een oude vrouw s avonds, ik ga dan maar ook een kruk vragen, ik sta in een winkel ja en dat staan gaat gewoon niet meer...

Ik zie dat iedereen z'n ukje voelt bewegen, wie voelt het allemaal "uitwendig" ik namelijk nog niet, aleeen vanbinnen...
Ik zie dat jullie ook over je gewicht hebben, ik ben tot 16 weken 200 gram aangekomen! Das niet zo veel...ben dan ook wel erg blij...
Vorige zwangerschap was ik met 40 weken totaal 16 kg aangekomen.hield ook veel vocht vast...moest in deptember bevallen dus ook heel de zomer puffen haah, ik zie daar wel weer tegenop hoor, ik paste geen slippen of schoen meer, en geen ring ahha.

Wat een weer he meiden? Zo lekker mn dochter is al superrrrrrbruin maar heeft dan ook een donkere vader dus ze heeft een voorsprongetje, hoef haar eigenlijk ook niet in te smeren heel de dag, doe het wel hoor met factor 6...ze zit nu ook weer lekker in de tuin met een bad vol water en barbies en de hele mikmak...

Ik ga nog ff genieten morgen weer werken

xxxangelique

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 12:34
Loortje Friemeloortje

hoi!
Ik ben nu 3 kilo bijgekomen (69kg, 1m71) Vorige keer was ik nu al 6 of 7 kilo erbij Maar ik zat toen heel de dag thuis en nu ben ik aan het werk, dat zal wel een verschil maken e! Toen zag je ook echt aan mijn gezicht, armen/benen dat ik bijkwam, Nu zie je daar helemaal niets van, alleen mijn buikie dan! vind het wel tof hoor! In totaal was er vorige keer 22 kilo bij waarvan na de bevalling meteen zo'n 17!!! kilo er af was! Hopelijk deze keer wat minder erbij, maar evenveel eraf! hihihi

Woensdag naar de gyn! Aaaarrrgh, ik vind altijd dat de tijd snel ging deze zwangerschap, maar de afgelopen week gaat zoooo traag voorbij. Waarschijnlijk omdat ik ongelofelijk nieuwsgierig ben of het nu een of is...

Ik voel ook nog maar alleen lang binnenuit. Nog niets gewaar langs de buitenkant. Iedere keer als Raf zijn hand erop legt wordt hij/zij rustig! Zo zal ie het nooit voelen! hihihi

Zo ik moet nog 3 uurtjes gaan werken! Gelukkig in het zonnetje, w ik hopelijk een beetje bruin

Groetjes allemaal!

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 14:40
TILLY

Hoi hoi

Hier is er juist 1 kilo bij. Maar ik ben dan ook al van mijn eigen een kloeke meid (ik woog int begin van de zwangerschap 83.6kg op een lengte van 1m72) dus nu 84.6. En na de bevalling zou ik graag toch een 10tal kilootjes minder willen wegen (zo begin de 70). Dat zal dan flink dieeten worden.
Dus hopelijk vliegen de kilootjes er niet aan.. Bij ons Laurien was ik 9kg verzwaard (ik woog evenveel als nu) en bij ons Flore 12kg en toen woog ik een 10tal kilo minder.
Ik heb wel al een goed buikje op.
Ik voel ons beebje ook van binnen. Nog niet van buiten.
Vandaag een betere dag als gisteren. Mijn buikpijn is ferm verbeterd.
Zo en nu lekker het zonnetje in..

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 15:53
Vannie

Linda, meid laat je niet gek maken he, al moet je nu onder toezicht en in het ziekenhuis bevallen, zaak is dat je een gezonde baby op de wereld zet he. Dus geniet van je zwangerschap, alles komt vast goed

Tilly, zo zeg dat is inderdaad een hoop medische wetenschap. En nu maar afwachten op de uitslag. Maar laten we van het beste uitgaan he. Wat ontzettend knap van jullie dat jullie je in konden houden voor wat betreft het geslacht van jullie kindje
Hoe gaat het inmiddels met je buikpijn, is het een beetje vol te houden meid ?

Bettina, en konden ze het geslacht al zien ?

Sientje, haha jeetje ja dat is nogal wat he ? Die echoscopiste van vorige keer zei ook dat ze het in haar hele loopbaan als echoscopiste pas 3x fout had gehad, waar wij er dus 1 van waren ! En ze deed het dus al 25 jaar ! Moet je nagaan hoe klein de kans was dat ze er naast zat. Ze vond het zelf verschrikkelijk, maar wij hadden zoiets van : kan gebeuren, zij is ook maar een mens. We waren al lang blij dat we er kort daarna achter kwamen dat het toch een jongen was. Stel je voor dat we alles roze hadden gemaakt, dan hem je toch wel wat uit te leggen na de bevalling haha. Maar goed, het geslacht is pas zeker als de kleine eruit is, zo moet je het maar zien.
Ik wens je trouwens vreselijk veel sterkte met je man. Was vreselijk verdrietig voor jullie dit nieuws

Mona, ook ik beleef deze zwangerschap heel anders. Al is het maar omdat ik er gewoon veel minder tijd voor heb om bij stil te staan. Ook hier loopt er een kleine rond die alle aandacht nodig heeft en zijn we druk met een verbouwing. Daarbij lees ik ook veel minder als vorige keer en ben ik lang niet zo onzeker als toen. Ik voelde me daar eerst ook wel wat schuldig om, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer makkelijk. Ik hoef dit keer geen lijstjes aan te leggen en we hoeven veel minder spullen te kopen wat voor een stuk minder stress zorgt. Ook het regelen van alle belangrijke zaken omtrent de zwangerschap, bevalling en daarna gaan nu als vanzelf.
Het is dat die buik vaak al in de weg zit, maar echt hoor, ik hoor mezelf af en toe nog zeggen "oh ja, ik ben zwanger". Serieus, ik vergeet het vaak gewoon. Zo wou ik gewoon volop gaan zonnen afgelopen maandag. Gewoon vergeten. Ik wilde concertkaartjes bestellen voor begin oktober laatst. Oh ja, ook vergeten. En zo heb ik nog talloze voorbeelden. Nee, ik ben er ook veel minder mee bezig als bij de eerste dus meid, je bent echt de enige niet. Geniet zoveel mogelijk en voel je niet schuldig inderdaad.

Marije, ja dat klopt, dat is Twinkelster. Daar hoor ik ook heel goede verhalen over. Ik wou ze al bellen om een afspraak te maken, maar ben er nog niet aan toegekomen door de drukte. Maar ik denk dat het ook echt een goede zaak is daar dus kijk even op hun site. Ze zijn niet goedkoop, maar als ze zo goed zijn als men zegt dan is dan misschien minder belangrijk. Laat je even weten hoe en wat ? Ik ben wel benieuwd
Oh ja, ik heb me speciaal voor jou nog even gewogen. Ik ben nu 4 kilo aangekomen. Ik zit nu in die 70 inderdaad, vreselijk ! Hahaha. Ietsje meer als bij Kevin rond deze tijd. Het zullen er wel weer 18 of dit keer meer worden ben ik bang, dan gaan we zelfs over de 80 heen !
Mooie buikfoto trouwens. Ik denk des te langer ik je zie nu dat je een meisje krijgt ! Ik ben benieuwd of ik gelijk heb gehad volgende week !

Wat ik nu trouwens weer telkens heb !! Ik ben sinds een week of 2 ofzo in de ochtend weer extreemmisselijk. Heel raar, het gaat bijna elke ochtend hetzelfde. Ik sta op, niks aan de hand en dan na een half uurtje wordt ik ineens supermisselijk en houd ik het nog maar net binnen. Zo raar. En dan na een minuut of 10 zakt het weer weg. En de volgende ochtend hetzelfde riedeltje. Vreemd he ? Ik heb dan nog niet gegeten en probeer zo rustig mogelijk te doen, maar het blijft telkens bestaan

Liesbet, dat van die hartslag, dat lad ik ook ergens. Is dat ook zo'n bakerpraatje ?

Angelique, nee mijn mannetje kan het schoppen ook nog niet voelen. Zelf voel ik het dan en vraag hem dan snel zijn handen op mijn buik te leggen. Dan krijg ik weer een schopje en vraag of hij dat voelde maar nee hoor. Voor mij lijkt het dan net alsof dat schopje dwars door mijn buik gaat maar dat valt dus wel mee haha.
Geniet maar lekker vandaag in de tuin !!

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 17:04
linnie1982

Hoi dames.

Wat een verhalen allemaal. Had bijna een half uur nodig om bij te lezen.
Gezellig!

Hier alles toppie!
Ik lig altijd op mijn rug, zodat mijn benen, en gezicht wat verkleuren.
Maar ik ben op mijn rug verbrand?!!! En dat doet best au!

Zo, nu nog even klein sutkje wandelen. Even nieuwe schoentjes voor Colin kopen.

Nou tot laterszzz

Oja, mijn buikfoto komt eraan. Mijn moeder moet hem nog even naar me toe sturen. Ben vandaag even snel naar mijn moeder geweest. hahaha

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 17:10

Het is wel heerlijk die warmte, al vinden mijn voeten het niet zo leuk, die gloeien gewoon.

Ook begonnen ze wat dik te worden, heb speciale kousen nu aangedaan anders kan ik straks weer niet slapen .

Voor de rest hier alles goed en ons heeft het duidelijk naar zijn zin.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 17:56
Liesbet

@ vannie, hier is de ochtendmisselijkheid ook terug sinds verleden week. Echt fijn kan je het niet noemen.

@ Haidi, draag jij dan ook steunkousen? Ik moet ze nu voor de 2de keer dragen en ik heb het dus wel ontzettend warm in die ondingen

Zo nu lekker frietjes eten. Tot later

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 18:00

Ik heb ze vanavond voor de eerste keer terug aangedaan.
Of ik het echt moet weet ik niet, maar mijn schoonzus raad het zo is zo al aan omdat je zo spataders kan voorkomen.
Maar nu begonnen m'n voeten op te zwellen en daarom heb ik zo maar boven gehaald, het is inderdaad ontzettend warm.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 18:01
m8eldv

Online Status Bekijk profiel
Hoi allemaal

Sientje het is inderdaad heel wat. Sterkte.

Ons verlies om de kat is een ietsie pietsie verzacht door 6 kleine eendjes die in de wei naast ons huis ronddartelen... Schattig!

Ik voel ons ukje nu regelmatig. Heel leuk!

Gisteren namiddag naar de mutualiteit geweest voor meer info over zwangerschapsverlof en papieren die ik daarvoor nodig heb.
Ik heb superlang zitten wachten, maar op veel vragen wist die man niet eens een antwoord! Ik heb gewoon wat papieren meegekregen en that's it! Moest ik daarvoor zo lang wachten?

Hij vroeg of ik gesyndiceerd was, wat niet het geval is. Hij zei dat de meeste dingen op de site van rva.be terug te vinden zijn.

Vragen ivm vaderschapsverlof: of de werknemer zelf die dagen mag kiezen of dat de werkgever dit mee mag bepalen enz...
Uiteraard is dit het ideaal dat dit in onderling overleg is, dat weet ik ook wel, maar ik wou gewoon weten in hoeverre mijn ventje op zijn strepen mag staan of niet...

En zo nog andere vragen o.a. ivm ouderschapsverlof e.d., maar da's dus voor de rva.

Dus ja, dan ga ik daar eens moeten langsgaan (en zo blijft een mens bezig hé), in de hoop dat die me meer info kunnen geven.

Intussen heb ik al wat afgeprint op de site van de rva en wat info doorgenomen.

Weten jullie hier misschien meer over (voor de dames van België): als je ouderschapsverlof neemt in 1/5 stelsel, heb je hier dus 15 maanden recht op en je moet dit blijkbaar minimum per 5 maanden opnemen, zoniet vervalt je tegoed... Vb. je vraagt het 5 maanden aan en je neemt het uiteindelijk toch maar 4 maand op, dan kan je later ook geen gebruik meer maken van die ene maand, die vervalt dus.

Nu vraag ik me vb. ook af of dat ook vervalt wanneer je je ontslag geeft en bij een andere werkgever gaat werken (ik ben van plan op zoek te gaan naar ander werk even na mijn zwangerschapsverlof). Ik weet dat je 12 maanden moet werken bij een nieuwe werkgever voor dat je opnieuw van je ouderschapsverlof gebruik kan maken, maar mijn vraag is dus of je dan nog van die ene maand (stel dat je na 4 maanden gestopt zou zijn bij je eerste werkgever) gebruik kan maken nadat je er 12 maand werkt of niet meer? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand dit?

Nogal een lange vraag, ik hoop dat jullie een beetje weten wat ik bedoel...

Gisterenavond onze hangmat in de tuin geïnstalleerd. Zaaalig, een tweepersoonshangmat. Dat hadden we al véél eerder moeten doen, één van de beste "investeringen" aan ons huis vinden we zelf ;)

Ik heb het gevoel dat ik het meest van al ben bijgekomen hier, ongeloofelijk jullie allemaal zeg, nog zoo weinig bijgekomen... Bij mij is het 5 kg (de laatste keer bij de gyn toch, dat is ook alweer 2 weken geleden, dus er zal alweer bij zijn), maar dat is met startgewicht van vóór mijn hormonenbehandeling, dus er zitten ook hormonenkilo's bij. Nu ja, de dokter zegt dat mijn gewicht ok zit, dus dan zal ik dat maar geloven hé.

Ik ben gisteren trouwens iemand tegengekomen die enkele dagen na mij is uitgerekend en haar buik was véél dunner dan de mijne. De meesten zeggen dat ik al een dikke buik heb, ik zal op mijn profiel binnenkort ook eens foto's zetten. Ik werk mijn profiel sinds lange tijd niet meer bij, dus misschien moet ik dat wel eens doen.

Straks nog naar toneel, heb er geen zin in met dat weer zeg... Hopelijk is 't op zijn minst een beetje de moeite waard...

Groetjes
Machteld

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 18:11

Ik kan je niet helpen met je vragen, anders moet je eens naar de rva zelf gaan en ze daar eens stellen.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 19:33
Loortje Friemeloortje

m8eldv, kan je ook niet echt verder helpen... vin dhet ook maar een onoverzichtelijke soep en probeer er zelf ook een beetje wijs uit te geraken.

Ivm vaderschapsverlof, mag je ventje eigenlijk zelf kiezen (zelfs in halve dagen opnemen). Maar natuurlijk best in overleg met de baas e. Bij mijn ventje hadden ze liever aaneensluitend (staat in onderwijs) omdat ze dan intrimares konden aannemen. tja, hij heeft er toen geen punt van gemaakt. een week daarna was het toch paasvakantie En deze keer valt allerheiligenverlof achter de geboortedatum, dussss, hij klaagt niet

groetjes

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 20:36
Liesbet

hoi

even ivm dat ouderschapsverlof : die maand vervalt wel degelijk. ik heb het voorgehad met mijn bevallingsverlof.

ivm vaderschapsverof : die 10 dagen moet je opnemen binnen de maand na de geboorte (zelf te kiezen) anders vevallen ze ook

groetjes

ps : als jullie vragen hebben ik weet er door ervaring vrij veel van af.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 23:15

ik was gisteren naar de 3d echo gegaan en die kwam telkens op een meisje uit.. ik wil er voorzichtig mee zijn, want als die nu volgende keer zegt dat het toch een jongen is.. Heb foto's met bewijs en het staat ook op dvd maar mss is het zo wel niet, dus als ze het willen weten mogen ze maar zeg ik er wel bij dat het nog niet 100 procent is, ... Ben er echt niet zeker van !

xxxx

[Laatst gewijzigd door Lies - 08/05/2008 @ 23:17] - Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 23:18

Marije25 25, NL, uitgerekend 2 oktober 2008, 1e kindje, 20 wkn echo 15/5
Lore 24, BE, uitgerekend 3 oktober 2008, 2e kindje, 4e echo 14/5
M8eldv, 28, BE, uitgerekend 3 oktober 2008, 1e kindje, 4e echo 22/4, geslacht verklappen we niet ;)
Vannie 28, NL, uitgerekend 4 oktober 2008, 2e kindje, 20 wkn echo 09/5
Dream 33, BE, uitgerekend 4 oktober 2008, 1e kindje, 4de echo 05/05
jongemeid 19, BE, uitgerekend 4 oktober 2008, 1e kindje, 3e echo 24/04, een jongen
Balai 27, NL, uitgerekend 6 oktober 2008, 1e kindje,
Heidi 29, BE, uitgerekend 6 oktober 2008, 3e kindje, een jongen, 4e echo 08/05 en 3D 09/05
Anneke 30, BE,uitgerekend 7 oktober 2008,1e kindje, een jongen
Anne 32, NL, uitgerekend 8 oktober 2008, 2e kindje,
Lies 21, BE, uitgerekend 9 oktober,2de kindje, 5de echo 28 mei
Sientje 29,BE, uitgerekend 10 oktober 2008, 2de kindje,
Angelique 24, NL, uitegrekend 10 oktober, 2e kindje,
Liesbet 30, BE uitgerekend 10 oktober 2008,4de kindje, 6de echo 25/04, 7de echo 15/05
Mona 31, NL, uitgerekend 15 oktober 2008, 2e kindje, 2e echo 26 mei
Lily 38, BE, uitgerekend 15 oktober 2008, 3e kindje, 3e echo 30 april
Margreth 22,NL, uitgerekend 18 oktober, 2de kindje
Bettina 23, BE, uitgerekend 21 oktober, 1e kindje,
Linda, 25, NL, uitgerekend 21 oktober, 2de kindje,
Tilly 38 ,BE uitgerekend 22 oktober , 3de kindje
Ella,27,BE , uitgerekend 29 oktober,1ste kindje

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 08:11

Vannie, veel plezier en succes bij je echo vandaag!!! Hopelijk kunnen ze met veel zekerheid gaan zeggen wat het wordt!

Ik moet nog een weekje in spanning afwachten!!

Fijne dag allemaal! Nog een ochtendje werken en dan is het alweer weekend!!

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 08:51

Dag Lies,

Wij hebben vandaag 3D echo, zijn het mooie plaatjes?
Hoelang duurd bij jou de dvd?

Heidi

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 11:46
Vannie

Marije, dank je wel wijffie, erg lief van je !

Nou vandaag dus de echo meiden. Om 14:00 uur moeten we er zijn. Manlief komt zo thuis en heeft vanmiddag vrijaf. Na de echo gaan we nog even de stad in maar ik beloof dat ik daarna snel kom updaten voor jullie hoor !!
Ik heb echt een brok in mijn keel al de hele tijd. Weet ook niet hoe het komt maar ben echt stiknerveus haha.

Heidie, jij ook veel plezier vandaag bij jouw echo

Liefs, Vannie

[Laatst gewijzigd door Vannie - 09/05/2008 @ 11:47] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >