< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 1 jaar en niet doorslapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
1 jaar en niet doorslapen
03/05/2008 @ 12:02
debo

Online Status
Hey

ik moet dit even kwijt.
Mijn zoontje is bijna 1 jaar en vertikt het om door te slapen. Zo'n 3 à 4 keer per maand lukt het wel. Ik leg hem wakker in zijn bedje, hij valt in slaap, weent misschien 1 keer voor een tutje nog voor ik slaap en daarna hoor ik hem niet meer tot 8u 's ochtends, zelfs later met wat geluk.
Maar de meeste nachten verlopen helemaal anders. Ik leg hem in zijn bedje tussen 20u en 20u30, als hij in zijn oogjes begint te wrijven. hij valt alleen in slaap en wordt dan weer wakker na 1 of 2 uurtjes. En dan is hij ongeveer een 2tal uren wakker, soms iets meer. Uiteindelijk krijg ik hem dan weer in slaap door hem bij mij te nemen. Met wat geluk is het dan tot 's ochtends maar evengoed kan ik er nog een 3tal keer uit voor een tutje of omdat meneer weer klaarwakker is. Het is om gek van te worden. Want af en toe denk ik dat hij aan het doorslapen is, maar om 2u 's nachts is het zover, dan is hij wakker tot 4u. En moest hij dan nog stilletjes kunnen spelen ofzo. Maar neen, hij heeft het roepen ontdekt en vindt dat superleuk.
Laten wenen werkt niet goed. Binnenkort ga ik eens naar een pediator want dit lukt mij niet meer.

groetjes
Deborah

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 13:33
anoniem

hoeveel slaapt jou kindje overdag nog?
Mijn dochter heeft het zelfde probleem namelijk
Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 15:12
debo

Online Status
Wel, overdag slaapt hij niet zo veel eigenlijk. hij wordt wakker rond 8u, denk ik, want hij maakt ons later wakker. Soms zit hij al te spelen in zijn bedje.
In de voormiddag slaapt hij niet. Tijdens zijn eten begint hij goed in zijn oogjes te wrijven. Tussen 12u30 en 13u leg ik hem in zijn bedje waar hij heel flink alleen in slaap valt voor zo'n 2u30. Soms hoor ik hem eens kreunen, maar dan slaapt hij voort. Ik moet daar nooit naartoe in de namiddag. Ik laat hem 2u30 à 3u slapen.
Als hij echt een slechte nacht heeft gehad laat ik hem 3u liggen, anders haal ik hem eruit na 2u30.Hij moet 's nachts maar slapen denk ik dan.

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 11:59
Ingrid

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
heb van het weekend nog van iemand gehoord. Dat kindje is al 2 jaar en als ze maar 3x moesten opstaan was het een goede nacht geweest. Zij zijn naar de homeopaat geweest. Was toen 3 dagen geleden. Die persoon heeft iets voorgeschreven (homeopatisch: baat het niet, het schaadt ook niet). En echt waar... die kleine wordt sindsdien niet meer wakker en slaapt 11 u aan 1 stuk.

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 19:56
debo

Online Status
Ik ga morgen sowieso een afspraak maken met de pediator. Eens horen wat zij zegt. Gisteren hadden we afgesproken dat we hem eens gingen laten doorwenen als hij zou wakker worden.Om 20u bedje in en hij viel in slaap na 15 min. Natuurlijk werd hij wakker om 22u. We hebben het zo gedaan: 10 min laten wenen aan 1 stuk door (als hij tussenin stopte langer gewacht) dan tutje gaan geven, hem neerleggen en slaapwel zeggen en weer weg. Hij heeft dat 2u volgehouden. Af en toe werd het minder, ik dacht zelfs een paar keer dat hij sliep maar dan weende hij weer verschrikkelijk. Tegen 00u20 heb ik het opgegeven en hem een flesje gegeven. hij is in slaap gevallen, nog een keer wakker geworden en dan verder geslapen tot 4u. Dan was hij weer wakker en kon niet zelf in slaap vallen. Ik heb hem bij mij gepakt in een bed in zijn kamer, maar ben in slaap gevallen met hem tot 6u. Daarna sliep hij in zijn bedje verder tot 8u30 (dan heeft de papa hem wakker gemaakt)
Nogal een verhaal hé!

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 08:46
Butterfly

Debo als je iets meer weet laat maar weten want die van mij slaapt ook nog niet door.
Wordt 2x wakker tussen middernacht en 01:00 en tegenwoordig is hij om 06:00 al klaarwakker en wilt niet meer slapen.

Alle tips zijn dus welkom

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 18:11
debo

Online Status
Ik laat zeker en vast iets weten, morgen gaan we naar de pediator. maar een wondermiddeltje zal er wel niet bestaan?

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 15:53
wendy

Hier hetzelfde probleem...gehad.
Ons zoontje sliep ook niet goed. We zijn verhuisd, en sindsdien slaapt hij elke nacht door... Soms moet ik er nog 1x uit, maar das het minste...
We weten ook niet hoe het komt. Het heeft bijna 11 maand geduurd, hij werd elke nacht verschillenbde keren wakker, we werden er gek van op den duur!
Ik zeg altijd dat het ligt aan de aardstralen, maarja, wie weet...
We hopen dat hij het zo goed blijft doen, want het is verschrikkelijk vermoeiend... Hoeveel keer wij niet tegen elkaar gezegd hebben (mijn amn en ik)... 'wat moet het toch fijn zijn om een kind te hebben dat goed slaapt'...
Enfin, veel succes iedereen!!!

Grtjs
Wendy
Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 16:10
k'tje

Hallo lotgenootjes,
hier nog een manneke dat niet wil doorslapen. Iben wordt volgende week 1 jaar, en heeft zelfs nog een nachtvoeding. Ik word er doodmoe van. En een bijkomend probleem is dan nog dat hij meestal enkel bij mij rustig wordt, niet bij m'n man. Dus de zeldzame keren dat m'n man opstaat, moet ik toch dikwijls mee m'n bed uit voordat m'n zoontje begint te drinken.
Ook tussendoor preutelt hij regelmatig. Hij wordt direct rustig als hij m'n stem hoort, maar goed, ondertussen ben ik wel wakker natuurlijk.
@Debo: heeft de pediater een (gouden) tip gegeven?
@Ingrid: mijn dochtertje is net 3j geworden, en ook zij slaapt niet elke nacht door. Soms moet ik haar 2-3x per nacht gaan troosten, tutje geven, onderdekken,... Dus 3x per nacht opstaan, da's voor mij ook een héééél goede nacht!
@Wendy: wij verhuizen ergens eind juli. Ik leef dus op hoop.

K'tje
Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 08:43
debo

Online Status
Geen gouden tips gekregen.
De pediater heeft Andreas volledig onderzocht en zoals we dachten is er medisch gezien niets aan de hand.
Maar hij heeft nog te veel energie 's nachts. Ze heeft twee dingen voorgesteld: 1) Hem pas rond 22u-22u30 in zijn bed leggen of 2) laten wenen tot hij stopt. Uren laten wenen als het nodig is en blijven volhouden (kan weken duren) tot hij doorslaapt. Je mag dan maar 1 keer gaan kijken als hij begint te wenen om zeker te zijn dat er niets is en daarna laten wenen. Zelfs als hij over zijn toeren gaat.
Aangezien wij zelf te moe zijn om oplossing 2 te kiezen proberen we de eerste. En wonderwel: de laatste 3 nachten is hij 1 of 2 keer wakker geweest. En dan ga ik hem troosten of ik neem hem even. Daarna slaapt hij weer.
Nieuw schema is dus: opstaan rond 8u, dutje 10-11u, namiddagdutje: 12u30-15u en in bed rond 22u.
Nu is hij 's avonds wel lastig en moe maar we houden hem wakker. Ook een fikse wandeling maken 's avonds na zijn fles helpt wel. Gisteren was hij bekaf en heeft amper geweend om te slapen.
Het gaat hier de goeie kant uit, maar voor hoelang?

groetjes
Debo

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:39
angelique

Hallo,

Mijn zoon word in Juni 1 jaar.
Ik moet toegeven dat het al heel wat beter gaat met slapen in de nacht.
Maar er zijn periodes geweest dat ik ieder half uur uit mijn bed moest.
Meestal moet ik er nu nog 1 of 2 keer uit, dat is voor mij een goede nacht.
Hij is ook heel erg vroeg wakker rond half 6 a 6 uur.
Dus 8 uur zou voor mij uitslapen zijn!!!
Maar nu begint hij sinds een paar dagen moeilijk te doen als hij naar bed moet.
Hij denkt dat het een spel is, lacht en doet erg raar, vind zichzelf echt lollig zeg maar.
Maar zodra ik dan weg ga zet hij het op een krijsen.
Terwijl hij daar voor wel snel in slaap viel s,avonds en ook overdag, dat was nooit een probleem.
Dus nu hebben we dit weer............
Ik denk gewoon dat er niks aan te doen is.
Je hebt nu eenmaal goede slapers zoals mijn dochter, nooit wakker en slapen tot 10 uur s,morgens en slechte slapers, en die heb ik nu
Sterkte allemaal!!!!!!!!!!!!
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 10:09

Hoi,
Wij hebben die problemen ook gehad met dochterlief,ze sliep fantastisch is helemaal zelfstandig maar klokslag 23 uur als weij gingen slapen of net in slaap waren bgon ze te huilen.Wij hebben toen ook vanalles geprobeerd ook laten huilen zoals de KA zei tegen ons maar ze hielt dat uren aan een stuk vol dagen achter elkaar.Wij waren zelf zo op als wat dus stelde de KA ons voor ze ergens te laten logeren 2 keer in de week zodat wij konden bijslapen en om te zien of ze het elders ook deed en ja hoor niets was minder waar hetzelfde liedje.(Ze was toen anderhalf)
Dan zijn we zelf maar dingen beginnen proberen na 2 maand hadden we het gevonden haar slaapritueel is sindsdien douchen tanden poetsen en dan naar bed voor ze echt in bed gaat dansen we op het slaapliedje van plop waar duidelijk afscheid genomen wordt van de dag en dan dansen we door de kamen liedje gedaan is in bed.We laten de muziek nog een kwartiertje zachtjes doorspelen,en in jet begin telkens ze wakker wers zteen we de cd terug op eerste dagen tot9 a10 toe na een week sliep onze meid door en dat doet ze nog steeds met 1 verschil nu gaat de cd alleen bij het slapengaan op en hoef ik alleen nog uit bed om onze jongste telg eten te geven
Maar het was een beetje zoeken en ind elk kind is anders en slapen doen ze op hun ritme dat is nu eenmaal zo

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 13:39
Hannie

Wij hebben ook slaapproblemen gehad de afgelopen maand maar het is nu bijna weer zo goed als opgelost.
Ons zoontje begon ook steeds vaker wakker te worden en wilde ook zijn bedje niet meer in. Het was brullen als we al 1 stap bij zijn bedje vandaan wilden zetten. Het duurde op een gegeven moment 2 uur voordat hij sliep en midden in de nacht kon het ook zo maar een uur duren.
Mijn vriend had gelezen over een boek maar daar vond ik toevallig een losse tip uit. Kindjes kunnen rond deze leeftijd opeens bang zijn in hun kamertje of bang zijn als papa of mama wegloopt.
De tip was om om de paar minuten je kindje weer neer te leggen, in te stoppen en een aai over hun bolletje te geven en dan weg te lopen.
De eerste keer duurde 3 kwartier voordat hij sliep. Ik ben mijn eigen kamer gaan liggen met een oog op de wekker en pijn in mijn hart vanwege het brullen. Precies om de 4 minuten ging ik naar hem toe en hij viel uiteindelijk in slaap. Hij was opeens een half uur later weer wakker. Weer hetzelfde ritueel. Duurde nu 20 minuten en daarna nog 1 keer van 2 x 4 minuten.
De nachten daarop heeft hij het nog wel een paar keer geprobeerd. Maar we zijn vasthoudend geweest en nu is het weer een goede inslaper en doorslaper. Het is gelukkig best snel hersteld.
Het fijne van deze methode vind ik dat je hem niet urenlang alleen laat liggen brullen. Dat kan ik namelijk niet!

Ik moet wel eerlijk zijn dat we het het zelf een beetje hadden verpest door 's nachts te makkelijk te zijn en hem met inslapen er ook te snel weer uithalen als hij lag te huilen. Ik denk dat hij ons een beetje door had en wist dat hij eruit mocht als hij ging huilen.

Succes allemaal, ik hoop dat het bij ons niet nog een keer gebeurd want het is erg vermoeiend.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]