< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
08/05/2008 @ 16:09
SMDJ

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey iedereen

inderdaad als je de baby vast hebt isn de rest onbelangrijk he

iris welkom en al 2 jaar bezig , hopelijk lukt het jullie snel he
inderdaad genieten doe ik wel ze

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 12:10
Anke

Iris, jeetje, al 2 jaar bezig.
Frustrerend lijkt me als je weet dat er met beide niks aan de hand is.
Dan vraag je je toch af waarom het maar niet wil lukken.
Spannend als je voor je HSG moet, suc6.

En ja, overbodig advies, ervan genieten!!
Ik geniet al vanaf het moment dat ik een positieve test in handen had!!!!
Maar dan heb ik ook wel een vlekkeloze zwangerschap achter de rug tot nu toe, dus dan is genieten niet zo moeilijk.

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 13:05

Anke das lief ! Ik denk ook dat ik niet teveel zou klagen over zwangerschapskwaaltjes (niet verkeerd bedoeld natuurlijk hé naar anderen toe ! Maar ik weet gewoon dat ik al genoeg miserie nu gehad heb dat al die kwaaltjes me mijn vreugde niet meer kunnen afpakken – denk ik)

Iris, ik ben een jaar bezig bijna... maar ik heb ook 10 maanden geen eisprong gehad, dus daarom dat ik al zo snel geholpen werd... bij mij heeft een jaar proberen geen zin hé, bij jouw wel als er niets scheelt... wel erg dat je al 2 jaar bezig bent.
Ik hoop dat het voorons beiden nu snel in orde komt !
Het is frustrerend hé, al dat verdriet... al die zwangere mensen... velen zelfs die niet beseffen hoe makkelijk ze het hebben gehad... en ook velen die zich totaal niet kunnen inbeelden in hoe je je dan wel niet moet voelen als je lichaam niet mee werkt... gelukkig zitten er hier in de topics verschillende mensen die heel erg met ons kunnen meeleven. Zonder sommige meiden zou ik het echt niet redden!

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 12:26

ik heb niet veel tijd, maar effe heuglijk nieuws melden (ook al is het maar iets onbenulligs hihi) ... vanmorgen is mijn temp gestegen, ik had nu 36.5 ipv 36.1-36.0 !!! Dus dat wil zeggen dat eisprong geweest is (tenminste als die hogere temperatuur nu aanhoudt hé).

En we hebben eergisteravond geoefend, en vanmorgen ! ... dus anderhalve dag ertussen... hopelijk is dat gelukt...

en t zou wel tof zijn als ik nu echt een eisprong had vandaag of gisteren, want vandaag is dag 13 en dat zou betekenen over 14 dagen mijn nod...zoals we allemaal kunnen tellen is dat op dag 27 weer, net zoals vorige keer ! Dus dat zou een mooie cyclus weer zijn als ik gelijk heb hé !

Ik hoop dat mijn lichaam me nu niets heeft wijsgemaakt, maar ben alvast heel blij er al mee

Geniet nog van het mooie weekend !

[Laatst gewijzigd door snuitje - 10/05/2008 @ 12:26] - Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 15:24
SMDJ

hey snuitje

super

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 14:09

Online Status
Hoi hoi,

Wat een heerlijk weer is het, geniet ervan.
Het duurde bij mij al 1,5 jaar voordat die pil een beetje uit mn lijf was en ik weer een wat regelmatigere cyclus kreeg.
We wilde de MMM eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen, maar goed op een gegeven moment ga je toch twijfelen en wil je weten waarom je niet zwanger (kan) worden.

Dus in Januari de stap naar de HA gezet en toen ging het eigenlijk allemaal heel vlot.
De man hoeft natuurlijk alleen zijn zaadjes te laten nakijken, maar ik heb verschillende onderzoeken gehad. Enkel de HSG vond ik erg vervelend, die heb ik afgelopen vrijdag gehad.
Uitslagen zijn allemaal goed, dus we gaan gewoon 'vrolijk' door.

Ik ben niet echt jaloers als ik vrouwen met een zwangere buikje zie, ik hoop alleen dat ik over niet al te lange tijd ook zo'n mag hebben.

We houden de moed erin, alles is goed en we moeten gewoon zwanger kunnen worden dus daar hebben we goede hoop op.

Ik zal voor mezelf en voor jou, Snuitje, duimen dat ook wij snel aan de beurt mogen zijn!!

Lieve groetjes, Iris

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 21:28

Hey iedereen,

Alles goed??
Heb net vernomen dat iemand van hier op t forum die vlakbij woont en even ver is als ik al enkele weken bevallen is! Een meisje, ze moet wel nog sowieso tot einde juli in de couveuse blijven... Ik vond het wel erg hoor en ik was heel dankbaar dat mijn kleintje nog steeds goed in t buikje zit!
@Anke: Hoe loopt t bij jouw? Hier loopt alles goed, alleen voel ik me net een vrouw van 80 jaar... Vandaag gaan winkelen en enkele oudjes staken me zo voorbij
@SMDJ: Amai, jij moet lang doorwerken! Ik werk nog tot 4 juli en dan ga ik genieten van mn laatste weken... En ik denk dat ik vanaf volgende maand al 4/5 ga werken...
@Snuitje: Ik vond de temperatuur methode heel efficiënt, heb het zelfs eens gecontroleerd met een ovu-testje en kijk waar ik nu sta! Dus... deze maand jouw beurt he
@Iris: Amai, chapeau dat jij er zo positief onder blijft na al die tijd... Mensen als jij verdienen het! Veel succes!

Groetjes,

Lieke
Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 23:30
Anke

Lieke, hier gaat het goed!!
Voel me idd ook een oud mens zo nu en dan.
Alles kost nu echt veel energie, ik kan niet eens normaal bukken, die buik zit echt in de weg.
Haha, mijn mannetje en ik zijn gister 1,5 uur met de kano weggeweest bij ons in de buurt.
Rondom onze woning is alleen maar water en je kan straks als alles open is echt een leuke ronde varen.
Maar nu moest je nog een paar keer "overstappen", dus kano uit, kade over en weer erin, maar die kano uitstappen..... pfffffff!!!!!!
Nou ja, we hebben het gered.
En je bed uit, het zit allemaal niet echt lekker meer, en je moet jezelf echt uit bed laten rollen.
Verder klaag ik helemaal niet hoor!! Voel me echt TOP!!
Jij gaat iets later met verlof dan ik, ik werk alleen de maand juni nog, heerlijk vooruitzicht!

Snuitje, ik kan alleen maar hopen en duimen dat je lichaam gewoon gelijk heeft.
Meid, wat zou dat super fantastisch zijn.
Ik ben zelfs geneigd om het hier voor je te gaan vieren!!!

Morgenochtend vertrekken we voor 5 dagen naar Duitsland, dus ik ben er even niet.
Van het weekend ook de kamer verder afgemaakt, althans de grote dingen.
Badje moet nog komen.
Maar de gordijnen hangen, de wieg staat opgemaakt en wel klaar voor de kleine.
M'n moeder kreeg gewoon tranen in haar ogen, wel lief.
En het is nog mooier dan ik had durven hopen.
De aankleding verder aan de muren komt nog, maar toch een eerste indruk voor jullie.
Zie profiel, en anders:(klik beneden op de link, kan geen foto's meer toevoegen)
http://ankew.hyves.nl/a...6603413/Babykamer/Kus_/

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 11:23
SMDJ

hey iedereen

lieke ja inderdaad ik moet lang doorwerken
goed dat je kleintje inderdaad nog in je buik zit he
hopelijk komt alles goed met het kleine meisje he

nake zalig zoveel water en op vakantie geniet ervan he

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:10

Anke geniet van je vakantie !!!

Hm mijn temp is 2 dagen lang 36.5 geweest... maar vandaag weer 36.3... wat wil dit nu zeggen? geen eisprong? Daarvoor was het 36.1 of 36.0 dus zo laag is em wel niet gezakt...
ik spraak wartaal voor sommigen zeker? naartschijnt moet je temp stijgen bij je eisprong en dan gedurende 14 dagen hoog blijven (liefst zelfs langer, als temp niet zakt bij je nod, dan kan je zwanger zijn...)

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 12:58

Online Status
Hoi hoi,

Ik heb het ook geprobeerd die temperatuurmethode, maar ik vergeet het weleens en ik werk onregelmatige diensten dus is het ook lastig om het steeds op hetzelfde tijdstip te doen. Heb wel gelezen dat het afhangt van hoe en hoelang je slaapt (geslapen hebt), hoe je weerstand is...
Bij mij kon ik er geen wijs uit haha...

@Snuitje:
Hij is nog niet verder doorgezakt naar 36.0, misschien was het één dag? Laten we hopen dat je wel gewoon je eisprong hebt gehad.

@Anke:
Prettige vakantie!

Ik vroeg me af of dit een Belgische site was, soms aan het taalgebruik/dialect te lezen dacht ik dat.
Kom zelf trouwens uit Rotterdam, Nederland.

Mijn vriend en ik gaan 10-10-08 trouwen, vandaag krijgen we de proefdruk van de trouwkaart.. spannend spannend!

Lieve groetjes, Iris

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:23

irisje idd hier praten veel belgen, maar ook wel nederlanders... daarom soms de dialect-verschillen.

Mijn temp is heel raar aant doen... zakken, stijgen, zakken, stijgen..en zo al 3 keer... straks neem ik mijn curve mee naar gynae.

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 12:37
Anke

Snuitje, bijzondere curve heb je.
Hoe was het bij de gyn??

Irisje, idd, het is een belgische site, maar het wordt volgens mij net zo druk door de Nederlandse onder ons bezocht.
Het is in ieder geval erg gezellig!

Hier weer terug van een weekje weg, ik heb echt nog een week nodig om weer bij te komen.
Maar goed, niet erg, we hebben echt genoten.
Heerlijk weer, veel gedaan, veel gezien.
Maar heb nu giga spierpijn in m'n kuiten, we zijn de Dom in Keulen gaan beklimmen... 509 treden omhoog!!
Af en toe moest ik wel even een pauze nemen, pfff, helemaal buiten adem, maar het is gelukt!
Naar beneden ging toch beter.
En morgen weer aan het werk, en morgenavond nieuwe 3D echo van ons kleintje.
Overmorgen weer naar de verloskundige, donderdag kennismakingsgesprek met de gastouder en dat was het wel weer.... weer een babyweek achter de rug.

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 16:34

Hoe het bij de gynae was? niet goed...

ik heb toen een zware dag gehad, ben het 's avonds ook komen schrijven in bepaalde topics (zal het hier even herhalen wat ik toen geschreven had )

-> herhaling vanaf nu dus:

vandaag (namiddag/avond) viel precies alles tegen... pfff ... ik nam de trein naar huis. Blijkbaar was dit ineens een andere trein dan andere dagen omdat ik een vroegere trein moest nemen (om naar de gynae te gaan)... ineens stond ik heel ergens anders, gelukkig kwam mijn man mij halen int station normaal, dus heb ik hem gebeld waar dat ik was afgestapt en is hij me daar komen halen...

we wilden nog voor iets gaan kijken voor de bouw, maar dat ging nu niet meer.. t was al te laat en we waren al maar net op tijd meer int ziekenhuis.

eerste tegenvaller... ik was al heel opgejaagd van verkeerd af te stappen.

dan in t ziekenhuis ingeschreven, naar boven gegaan... zegt die verpleegster: de gynae zit hier niet meer vandaag hé, die zit soms ook in een andere praktijk en daar is ze nu.
Dus stonden wij daar.. tegenvaller 2.
Verpleegster heeft ons toen verteld waar we moesten naartoe rijden en gebeld naar de gynae dat wij onderweg waren.

ik zei in de auto al : ongeluk komt altijd met 3 tegelijk (zeggen ze)... dus ik zei al : we gaan slecht nieuws krijgen...

mijn man moest lachen, hij zei dat ik bijgelovig was maar ik voelde dat dat nog niet de laatste tegenvaller was.

Dus wij naar die ander praktijk gereden... eerst vonden we t niet, toen eindelijk gevonden... kwamen we daar boven.. papieren in de auto vergeten... ik zei al tege hem: hopelijk was dat tegenvaller 3 en komt seffes goed nieuws...

om 10 na 6 waren we dan eindelijk aan de beurt (om 20 na 6 waren we alweer buiten... zegt dat genoeg?)
Ze heeft een inwendige echo genomen, er was totaal niets te zien... dus ze was er niet zeker van of ik eisprong had gehad, of misschien niks (lichaam terug stilgevallen na 1 cyclus, dat kon ook zei ze, dat kwam ook vaak voor. zucht)
Jah en toen moest ik normaal voor bloedafname.. maar nee hoor, in die praktijk kon ze dat niet, en int ziekenhuis is het om 18u gesloten dus dat ging ook al niet meer... nu moet ik morgenvroeg teruggaan en maandagnamiddag bellen. Uit het bloed kan ze dan afleiden of ik eisprong gehad heb, zoniet starten we weer met clomid.

Ik was wel wat ontgoocheld, maar ze zei dat clomid nu wel hoogstwaarschijnlijk ging werken dan. ... hmja...
en hier heb ik dan 6.5 week met veel hoop en moed naar uitgekeken...

ahja ik vertelde dat ik aant temperaturen was, ook al ben ik daar zelf eigenlijk niet zo voorstander van (wegens niet te fel ermee bezig willen zijn) en ik zei dat ik er totaal niet aan uit kon met dat geschommel... ze keek er es naar... en ze zei : stop daar maar mee.

jah zucht.... misschien het makkelijkste ja om gewoon daarmee te stoppen.

nu nog in spanning wachten tot maandagnamiddag... maar ben der nie zo happy over.
Precies een dipje, ik weet niet wat ik heb maar t valt me precies tegen... wil graag in bed kruipen, maar zit bij men schoonouders... ahja en net ruzieke gehad met mijn man ... maja ik ben toch de boeman, hij doet iets niet goed... en als ik er iets van zeg dan zegt em nu ineens: doe het dan zelf hé...

alleh, kga jullie laten, jullie hebben wel beter dingen te doen dan luisteren naar mijn gezaag en geklaag hé ;-)

Groetjes en fijn weekend !

Link naar deze reactie

en daarna heb ik dit geschreven (gisteren)... nu gaat het alweer beter met me:

ik zit hier keihard te wenen achter mijn pc'tje... mijn vriend is naar zijn familie, ik ben naar huis gekomen na ons ruzietje bij zijn thuis.
Waarom kan ik nu niet 1 keer eens goed nieuws brengen !? pfff

wie weet gebeurd er een wonder... wie weet ook niet.
Ik zal niet gelukkig kunnen leven als ik nooit mijn eigen kindje in mijn buik draag... ik heb keihard geweend, hij schrok toen hij thuiskwam dat ik thuis zo hard aant wenen was achter de pc...en hij was geschrokken waarom ik hem niet gebeld had om te komen.
We hebben gepraat : ik zei dat hij me niet altijd begreep, en dat hij ALTIJD maar optimistisch was...en ik dat niet altijd kon... we hebben gepraat over adoptie en ik wil dat niet... ja liever dan kinderloos blijven, maar ik zou er niet evenveel van kunnen houden denk ik.
Ik wil een kindje in mijn buik... zoals een echte vrouw dat kan.

Link naar deze reactie

ben nu al 2 dagen keihard aant werken in ons huis, proberen niet na te denken en bezig te blijven... gaat behoorlijk met me dus.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 15:36

net gebeld naar gynae. Geen eisprong. Volgende week gaat ze nog eens controleren en anders medicatie geven voor regels op te wekken.
maar ik hoorde aan haar stem dat ze der zelf niks meer van verwachtte...

ik moet om kwart voor 2 nog eens terugbellen voor een afspraak te maken voor die controle nog want ze had agenda niet bij, ze zat niet op hare bureau ... en na opwekken regels dan daarna weer clomid veronderstel ik.

ben naar huis gegaan om 14u.

(nu thuis dus)

volgende week dinsdag om kwart na 6 afspraak bij gynae.

Ik ga aan gynae vragen of ze me niks zwaarders dan clomid kan geven. Clomid helpt bij 90%, maar niet bij mij, zelfs hoogste dosis niet, dus 'k snap niet goed dat ze t nu weer wil proberen...

had ze me na de operatie direct op controle laten komen dan hadden we ook dees 7 weken niet weggegooid en verknoeid.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 18:48
SMDJ

hey snuitje

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 08:04
Anke

Jeetje Snuitje....
Dit had je totaal niet verwacht natuurlijk, tja, wie wel.
Goed dat jij en je man es goed hebben gepraat, dat kan alleen maar opluchten.
Meis, ik wil je heel veel sterkte wensen en ik begrijp je goed hoe je denkt over adoptie / kinderloos blijven.
Het gaat niet om het kindje, maar om het feit dat je een "gewoon" werkend lichaam wil.
Zelf zwanger worden, zelf alles voelen en zelf bevallen.
Dat is niet hetzelfde als een kindje "kopen", sorry als ik het hier zo oneerbiedig neerzet.
Want ik weet zeker dat mensen die een kindje adopteren dat met net zoveel liefde opvoeden en koesteren als iemand dat met z'n eigen kindje doet.
Wanneer zou je dan nu moeten starten met Clomid???

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 17:14

Online Status
Hoi hoi,

He Snuitje, geen goed nieuws zeg! Niet wat je gehoopt en verwacht had. Gelukkig heb je goed met je man kunnen praten, dat is toch wel erg belangrijk in zo'n periode en zeker als het allemaal niet gaat zoals je had gehoopt.

Hopelijk gaat het straks met de Clomid wel lukken, maar zoals je zegt; je wilt gewoon dat je lijf het zelf doet en niet met hulp van anderen/medicijnen.
Aan de andere kant, als jullie zo een kindje mogen verwelkomen is het toch voor een heel goed doel ;)

Als het bij ons ook ooit zover moet komen (wat we uiteraard niet hopen) dan wil mijn vriend ook absoluut geen adoptie. Ik zou er nog wel over na willen denken, maar als één van beiden het niet ziet zitten houdt het op. En ik denk dat ik daar wel vrede (op den duur) mee kan hebben.
Dan gaan we een mooi leven met zn tweetjes tegemoet en de dingen doen die je met kinderen niet zo snel zal ondernemen (verre, lange reizen maken). Maar ja dat zeg ik nu... we zien het allemaal wel!

Liefs Iris

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >