< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » snachts doorslapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
snachts doorslapen
09/05/2008 @ 18:14

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn dochter is nu 6 weken oud, mij vriend had op zijn werk van collega's gehoord over een manier op baby's te laten doorslapen snachts ; namelijk door als ze snachts huilen van honger ze gewoon te laten wenen en dat ze dan na een paar nachten leren om door te slapen maar ik vind dit toch eerdere een ietwat wrede manier. Heeft iemand hier ervaring mee ? Zouden jullie het kunnen om deze techniek toe te passen, ik ben bang dat mijn kind zicht dan minder geliefd gaat voelen en later hierdoor ons minder graag zal zien

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 19:13
Butterfly

Mijn zoontje word een jaar en heeft nog nooit echt doorgeslapen. Hij slaapt nu van 8 tot 8 en wordt 1x wakker voor zijn tut.

Wij hebben hem 's nachts nooit laten wenen en 6 weken vind ik toch erg vroeg om zomaar te laten wenen. Je kindje heeft die voeding nog nodig anders dan werd ze niet wakker voor een voeding.

Ik vind het persoonlijk niet kunnen om ze te laten wenen omdat de ouders graag willen dat ze zo snel mogelijk moeten doorslapen.

Je hebt nu eenmaal voor een kindje gekozen en het zal op zijn eigen tijd wel doorslapen.

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 19:59

sorry dat ik het zeg maar dit vind ik mishandeling, mijn mening maar.
zo jong heeft het kind je gewoon nodig, dit is gewoon niet voldoen aan een behoefte van het kind. in mijn ogen hetzelfde als geen pamper verversen, geen eten geven etc...

dit weet je toch als je kinderen wilt dat dit erbij hoort? wij hebben geluk gehad met de onze, die sliep redelijk snel door maar die heeft NOOIT geweent hoor! maar als dit niet zo was dan was het ook maar zo...
als kinderen veel ouder zijn en al veel meer beseffen tot daar aan toe, vind ik iets heel anders, maar ZO jong? nee kan ik niet bij...
ze leren gewoon dat ze niet op je kunnen rekenen in mijn ogen

groetjes melis

[Laatst gewijzigd door melis - 09/05/2008 @ 20:00] - Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 20:19

Ik snap de reacties die ik hierop krijg heel goed want ik was erg geschokt toen mijn vriend dit vertelde, want ik sta er absoluut niet achter om deze techniek toe te passen. Ik vind het ook ni erg om op te staan maar wou gewoon weten wat andere mensen hiervan vonden.

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 20:20
massx

eh nee op 6 weken kan echt niet. Als je nou zegt 4 maanden zou ik het wel durfen. Heb ik zelf ook gedaan, maar dat was om het tutje af te leren om steeds 's nachts te moeten geven.

Ze moeten nog hard groeien op 6 weken, daarna ook, maar nu zeker!

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 21:39
Erika Coosemans

Hallo iedereen,
Mijn dochterje is nu 3,5 maanden, en is een reflux - koemelkallergie-baby'tje. De eerste 2,5 - 3 maanden waren een ramp. 16 tot 18u wenen per dag, ook s'nachts natuurlijk. En van de ene dag op de andere dag sliep ze door (wanneer we eindelijk de juiste medicatie en melk gevonden hadden). Dwz nog een laatste flesje om 10u30, en tegen 11u in bed. Ik maakte ze telkens wakker rond 9u s'morgens voor haar eerste flesje. Nu ik sinds een week terug werk, en ze naar de krbbe moet, is ze overdag veel actiever (want slapen doet ze niet veel overdag, max. 4 uurtjes), en is ze dus heel moe s'avonds. We zijn begonnen met haar laatste flesje te vervroegen naar 21u, en dan in bed, en nog slaapt ze tot 9u s'morgens door. We maken haar wakker bedoel ik, anders krijg ik het niet klaargespeeld om haar 5 voedingen te geven op die 12u overdag. Onze vraag is of dit dan wel weer normaal is? Ze vroeg al zo goed doorslapen? Tussen de voedingen laat ik maar 3u, anders lukt het niet om deze te geven op 12u tijd. Ze drinkt nu 180 ml (en 5 schepjes), en drinkt ze bijna allemaal goed uit. Ze zal haar slaaptekort inhalen zeker?
Allesinds, ik ben ook altijd opgestaan om nog voedingen te geven, tot ze er niet meer achter vroeg. Bij mijn eerste dochtertje was het doorslapen ook geen probleem. Zij sliep ook door na 5 weken. Maar ik zou ze zeker ook nog een voeding geven op 6 weken.
Groetjes,
Erika

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 21:58
greet

Online Status Stuur bericht
op 6 weken moeten doorslapen ??? dat doen er weinigen denk ik hoor. vind het eigenlijk ook mishandeling ! de onze slaapt nu sinds een weekje door , maar ook als hij nu een nachtje wakker zou worden en honger heeft , krijgt hij dat. op die leeftijd moeten ze zelf hun ritme kunnen bepalen vind ik.
en idd , dat weet je toch voor je er aan begint ....

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 23:17
Nathalie

hallo

dit zou ik absoluut niet doen ;dan kan je beter het boek kopen
slapen zonder huilen en daar staan hele goede tips in van bij de geboorte ;ik heb 2 zoontjes met zware reflux en koemelkallergie en nog verschillende andere allergien en kiss ;
de oudste sliep de klok rond vanaf 6 weken en de jongste slaapt nu nog steeds niet door ;word s'nachts geregeld wakker voor tut of kaka te doen en s'morgens is hij er ook al rond 6 u en ik heb nog NOOIT 1 van de 2 laten huilen ;niet s'nachts en niet overdag !
er zijn gewoon vele andere manieren om ze het toch te leren ;en ook naar de oorzaak zoeken waardoor het komt dat ze wakker worden ;
mijn jongste bv slaapt als 2 nachten van 20 u tot 6 gewoon door hem niet meer in te bakeren en gewoon in slaapzakje te leggen met een body of hele dunne pyama ;weet nu niet of het toeval is maar volgens mij had hij dus al die tijd te warm en een hekel aan die inbakerzak ;
overdag moet ik hem wel nog inbakeren of hij slaapt helemaal niet ;voor de moment heeft hij wel een lastige periode want heeft spruw en last van tandjes;
maar op 6 weken zou ik ze zeker nog niet laten wenen hoor !
ik kan absoluut niet tegen laten wenen ;mijn jongste gaat sinds deze week 3 dagen per week naar de onthaalmoeder en ben blijven zoeken tot ik 1 gevonden had die de kindjes niet laat wenen in bedje ;
namiddag wou hij daar niet slapen in zijn bedje en toen ik daar aankwam was ze hem met de buggy aan het duwen zodat hij een beetje zou slapen en dat geeft me een gerust gevoel dat ik weet dat hij daar niet ligt te schreeuwen ;mijn schoonouders hebben nog nooit op 1 van mijn zoontjes mogen passen gewoon omdat zij ook de mentaliteit hebben van laat een babytje maar eens wenen !sorry maar niet met mijn schatjes !

groetjes

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 15:47
saartje79

ons meisje slaapt door sinds ze 6 weken is. Soms eet ze haar laatste fles al om 18u, en toch wordt ze pas om 6u15 wakker voor een flesje. En zelfs dan heeft ze niet meteen honger, en ligt ze nog te lachen en te vertellen. Maar ik zou haar 's nachts nooit laten huilen. Soms wordt ze 's anchts wel wakker, maar zeurt ze een klein beetje, en valt terug in slaap. Maar ik hoor het verschil tussen honger-wenen en zeuren. Ik zou haar ook nooit laten wenen. Nu met het warme weer vraagt ze om de 2-3u eten, en je kan hen dat niet weigeren... Anders drogen ze misschien uit. De arts heeft het me eergisteren nog gezegd: eten geven op vraag, ongeacht, gewoon proberen 2u minimum tussen te laten, zodat hun vertering zijn werk kan doen.
Hopelijk slaapt je kindje zelf snel een nachtje door...

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 17:47
Kaatje

6 weken is wel ERG jong om nachtvoeding af te leren hoor...

ik heb bij mijn oudste ook op 5 maanden doorgebeten, maar dat was niet om zijn voeding af te leren, maar zijn tutje kwijt...

Nu mijn dochter is exact 6 weken vandaag, en die eet 1 keer ' snachts ja. Dat duurt welgeteld een half uur, en dan slaapt die direct weer 4 uur verder. Ik zou het nooooit kunnen om die nu al te laten wenen voor haar voeding; en als je na 6 weken de onderbroken nachten al moe bent... dat kan best nog wel een tijd duren hoor!!
beste is je er gewoon bij neer te leggen, en je er niet aan te storen. met 6 weken ben je toch ook nog thuis, dus een keertje opstaan is toch niet zo erg? het hoort er gewoon bij.

Mijn man wordt amper wakker bij zo'n voeding, en ik heb er ook geen last van. Ik kan zelf 's morgens niet mee uitslapen met de baby, want mijn oudste moet opstaan, om naar school te gaan. Maar anders, als het je stoort, slaap je toch gewoon telkens mee tot de baby wakker wordt, al is het 9u ofzo??

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:18
sitara

Hi,

M'n dochtertje is ook 6 weken en zij drinkt haar laatste voeding rond 22 uur. Daarna slaapt ze tot 2 of 3 uur en dan krijgt ze weer een flesje van 135 ml (+4,5 schepjes poedermelk). Daarna slaapt ze meestal een uur of 6 na mekaar.

Overdag is er 3,5 à 4 uur tussen 2 voedingen ...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]