< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Zijn we er klaar voor?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Zijn we er klaar voor?
10/05/2008 @ 12:06
A'tje

Dit wordt een lang verhaal...

Mijn vriend en ik zijn dit jaar 7 jaar samen. Hij is er 22 geworden en ik word er 24 over anderhalve maand.
Hij heeft een aantal jaren bij mij en m'n ouders ingewoond, sinds december 2007 wonen we nu "echt", "alleen" samen.

Oorspronkelijk wilden we wachten met een kindje tot we zeker een jaar samenwonen en er dan stilaan aan beginnen...
Nu begint het echter toch iets sneller te kriebelen...

Ik ben eerder een twijfelaar dan een impulsief type en wil dus graag alles gepland hebben tot in de puntjes. Misschien ook een beetje beroepsmisvorming, want ik ben leerkracht secundair onderwijs.

Nu weet ik in principe wel dat je een zwangerschap niet echt kàn plannen, maar tegen beter weten in heb ik toch de kalender bij de hand genomen.
Ideaal zou zijn als ons kindje een april-kindje wordt. Vind ik zelf een mooie tijd om geboren te worden en is bovendien ideaal met mijn job (zwangerschapsverlof en daarna aansluitend 2 maand zomervakantie).
Dus ging ik aan het rekenen wanneer ik dan wel zou zwanger moeten worden om tegen april 2009 een kindje te hebben.
Dat is juli 2008... nog zo'n 2 maand dus... beetje kort dag nietwaar, zeker als je bedenkt dat ik nog niet eens een vaste gyneacoloog heb

Bovendien is toen de koudwatervrees begonnen...
Zie het opeens toch niet meer helemaal zitten om aan een kindje te beginnen...
Misschien maak ik me ook gewoon te druk (zou wel typisch zjn)...
Maar wat als we er eigenlijk toch nog niet klaar voor zijn?
Wat als we toch nog uit elkaar gaan?
Wat als ik niet bereid blijk mijn vrije tijd in mijn kind te stoppen en andere dingen op te geven omwille van een kind? Wat als ik het uiteindelijk lastig ga vinden dat er een kind is waarop ik moet letten en waar ik tijd en tonnenwijze energie moet insteken?
Wat als we het eigenlijk financieel niet aan blijken te kunnen? We hebben nog geen eigen huis, dus dat moet er ook nog bijkomen en we klagen nu al dat we zo weinig tot niets kunnen sparen en dan is er nog geen baby in huis, die, laat ons eerlijk zijn, flink wat centen gaat kosten...
Wat als ik geen goede moeder blijk te zijn? Wat als ik niet weet wat ik met een kind aan moet vangen?
Als we nu voor kind kiezen, wil ik eigenlijk wel voor 200% zeker zijn van mezelf en mijn partner... Niet achteraf mezelf erop betrappen dat ik zeg: had ik nog maar gewacht. Wij kiezen immers voor een kind, het kind niet voor ons...
Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 12:45
mupke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
a'tje

zal beginnen met te zeggen dat als je twijfeld je het niet moet doen!!! Denk er dan eerst goed over na...
En het zo plannen dat zou mooi zijn als dat zou lukken maar ook daar zou ik niet vanuit gaan!!!! Ik zeg altijd maar zo, je moet blij zijn wanneer je zwanger kunt worden.

En je twijfels dat is wel een beetje normaal, alleen de twijfels over je vriend zouden er toch niet moeten zijn. (wanneer je twijfeld of je relatie wel stand gaat houden zou ik ook niet aan kinderen beginnen.

Moeder worden is echt geweldig en ik denk dat je daar graag je vrije tijd voor wilt inleveren...

groetjes linda

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 14:38

Online Status Bekijk profiel
hallo a'tje,

ik ga mee over wat linda zegt. je hebt een hele boel vragen en twijfels, merk ik. twijfels over je relatie, dan zou ik niet aan kinderen beginnen. ik heb het zelf meegemaakt en ben er alleen voor komen te staan... dus ik zou het zeker niemand aanraden dan.
twijfels of je een goede moeder zult zijn, vind ik niet terrecht hoor. waarom zou je geen goede moeder kunnen zijn?
geef het wat tijd, je bent tenslotte nog geen 24 en je vriend is pas 22. praat er over met hem. hoe ziet hij de toekomst met jou en eventueel een kind?
ik ben ook van 0 af aan moeten beginnen terug. ik had geen huis en maar 1 inkomen maar ik heb het wel gehaald en ik ben er fier op. ik heb dat helemaal alleen gedaan. mijn zoontje wordt eind mei al 8 maanden en denk niet dat ik een betere moeder voor hem had kunnen zijn. hij staat ook op baby van de maand.
ik krijg veel reacties als van: dat ik het allemaal goed heb gedaan als je het ventje ziet.
dat is allemaal heel mooi als je iets wil plannen, maar focus je niet teveel op die datum. pak het zoals het komt denk ik dan. dat heb ik ook gedaan.
veel succes!
groetjes,
dorientje

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 14:41
Lies

Online Status Stuur bericht
Ik denk persoonlijk dat je nooit zeker bent dat je relatie gaat stand houden ... je hoopt dat natuurlijk en je denkt dat ook natuurlijk, maar zeker zijn? Ik kan er ook wel eens over denken: wat als we uiteen gaan of wat als een van ons overlijdt ... Langs de andere kant, er zijn zoveel 'wat alsen' en op den duur kan je niets meer doen.

Eerlijk, ik heb er allemaal niet zo bij stil gestaan, ik heb gevoeld dat ik een kindje wou, en mijn ventje ook ... en we zijn er voor gegaan. Ventje heeft wel de financiële kant bekeken, maar daar had ik ook intuitief een goed gevoel over (bleek ook te kloppen). En nee, ik heb ook niet altijd zin om weer voor hun klaar te staan, om als ze kaka hebben gedaan, weer een verse pamper aan te doen terwijl ik hun juist ververst had, of om elke morgen om 6 op te staan omdat zij dan wakker zijn, of om op elke 'mamaaaaa' te reageren. Ik geloof voor mij dat dat volkomen normaal is, ik ben toch ook een individu met eigen behoeften? Wat niet nalaat, dat ik - denk ik - toch ongeveer 90% van mijn vrije tijd met hen en met het huishouden bezig ben. Ik geniet ook super van met hen te spelen, hen te zien lachen als ze plezier hebben en blij zijn, of om hen gewoon te zien slapen in hun bedje. Mijn mama zijn is voor mij voor hen er zijn, maar daarom niet op elk moment dat zij willen .... wel op elk moment dat het nodig is en een beetje meer ...

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 17:27
A'tje

Bedankt voor jullie reacties!

Het is idd eerder zoals Lies zegt: ik twijfel niet aan mijn vriend of onze relatie, maar ik hou er wel rekening mee dat niets voor eeuwig is. Zelfs al kan je je het nu niet voorstellen, over een jaar of twee kan het misschien grondig misgaan in een relatie. Zekerheid heb je nooit, dat bedoel ik er eerder mee, maar ik zou het dan wel erg jammer vinden voor het kind!

Ik pin me ook zeker niet vast op die datum, twas gewoon om eens een ideetje te hebben. Vast staat dat we er zeker nog niet zo snel aan beginnen! Beetje bezinnen eerst...
Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 18:16
Bianka 9Maand Moderator

Ik ben wel blij dat we zo jong al gedacht hadden aan kids, nu weten wij ook wat ons te wachten staat om een kindje te krijgen en dat is voor ons IUI anders geen/moeilijk een kindje van ons twee!

Volgende maand ons eerste poging, dan ben ik 25 jaar en mijn Man 24 jaar, lekker jong nog

In het begin hadden wij ook al die tijfels, maar als je die zwaarder laat wegen dan begin je nergens aan! Het is wel zo dat de belangrijkste dingen er zijn voor een kindje, voeding, onderdak, aandacht/liefde.
uitrekenen wanneer het zou geboren worden doen we al lang niet meer! ook maar kort gedaan, kwamen al gauw achter dat het niet te plannen valt!
En nu ook helemaal niet van gelang, zwanger worden wel! en blijven!

Maar als je hele grote twijvel hebt met zn twee, zal ik het nog niet doen. Pas als het gevoel dan beter zit zal ik er voor gaan!

Groetjes Bianka

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 20:18
mupke

ik weet ook wel dat je nooit van tevoren weet of een relatie stand houd. maar ik dacht ook dat jij echt twijfelde aan jullie relatie...
Meid ik zou zeggen. wanneer het goed voelt moet je er voor gaan en laat het maar op je afkomen. komt allemaal goed..

Liefs

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 23:08

Hey A'tje,

Ik herken veel van jou in mezelf.
Ik was 22 toen ik en ondertussen mijn man gingen samenwonen, we waren twee jaar samen.
Ik ben kinderverzorgster en ik ken dat gevoel van die beroepsmisvorming ik verlangde ook al snel naar een klein kindje van ons twee.
Maar toch twijfelde ik ook, ook dezelfde twijfels van u maar dat is toch normaal dat je zulke dingen denkt.
Het is niet zomaar een speelgoedje dat je weg kan werpen hé maar een echt klein levend wezentje waar je heel wat voor over moet hebben.
Na zeven maanden samenwonen was ik al zwanger van onze eerste spruit.
Wat waren we fier maar we hadden alletwee nog steeds de gedachten van gaan we dat wel goed doen, zal het niet te zwaar zijn, hebben we nu niet te snel beslist enz....
Nu ongeveer zes jaar verder (sinds we samen wonen) zijn we al mama en papa van drie kleine lieve schatjes.
En of ik daar spijt van heb?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zeker niet!!!!!
Integendeel, aan alles pas je je aan zowel financieel als emotioneel.
Ik geef je de raad gewoon nog eens goed met je partner te praten en een beslissing te nemen.
Twijfelen doe je nu eenmaal altijd bij zo'n beslissing.
En onze band is er alleen maar hechter door geworden.
Ja we zijn nog heel erg gelukkig met elkaar en zeker met onze kindjes erbij.
Veel succes en laat eens weten wat je beslissing is geworden

[Laatst gewijzigd door Evelyne D - 10/05/2008 @ 23:10] - Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 19:46

Online Status Bekijk profiel
inderdaad, van een relatie ben je nooit héél zeker!
ik wil niet veralgemenen, maar ik heb het vertrouwen verloren omdat ik ben bedrogen door mijn vriend waar ik nu een kindje van heb en geloof me als er iets het ergste is in een relatie wat er kan gebeurden is het dat wel.
er zullen heus wel nog goede mannen zijn... ik moet hem nog vinden... ben bang, bang om me te binden... bang om hem opnieuw te verliezen aan een andere vrouw... ik weet echt niet wat ik verkeerd heb gedaan...
't doet nog steeds pijn en het heeft ook invloed op al mijn volgende relaties. dat heb ik ondertussen al ondervonden.
een kind is echter voor je leven...

die van mij krijgt alle aandacht en liefde dat hij nodig heeft en al heeft hij niet echt een superpapa... zijn mama telt voor 2. maar hopelijk ga ik nog iemand tegenkomen die wel een goede papa kan zijn voor hem... (lees bij papa dronken achter het stuur, bij de topic vader zijn/worden).
dan weten jullie wel wat ik bedoel.
ik wil hier niet mijn verhaal naar de voorgrond krijgen, dat is niet mijn bedoeling ik wil alleen aantonen van dat er overal wel problemen zijn grote en kleine en dat ik me afvraag wat er met de wereld aan het gebeuren is...

dus a'tje, ik zou ervoor gaan als je gevoel je zegt om een kindje te willen want je kan enkel op je gevoel afgaan, samen met die van je partner. jullie moeten er alletwee klaar voor zijn... bij mij is het anders uitgedraaid dan dat ik gehoopt heb, maar ik kan mijn fouten niet meer goedmaken...
ik kan wel goedmaken een goede moeder te zijn voor mijn zoontje. ik zal er altijd voor hem zijn.
succes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]