< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 7 maand en niet in eigen bed willen slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
7 maand en niet in eigen bed willen slapen
02/05/2008 @ 13:17

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Door verbouwingen thuis heeft mijn dochtertje tot haar 3 maand bij mij in bed geslapen, daarna stond haar bedje aan het voeteinde van mijn bed.
Ik heb 5 maand full time BV ggeven en daardoor kwam het dat ze vaak 's nachts gewoon bleef liggen bij mij in bd.
En nu is haar kamertje eindelijk af en zou ik graag mijn bed trug hebben maarja das dan buiten mijn dochter gerekend, ze wil dus niet meer in haar bedje! Ze krijgt haar laaste flesje tss 8 en 9u we doen pyjamma aan, nog een knuffel en dan bedje in maar ze wil niet slapen zonder mij!
Ik zei altijd dat overkomt mij NOOIT maar kijk zeg dus nooit nooit
Zijn er mensen met hints en tips ze zijn altijd welkom

Anke

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 22:15
Happy

heb er geen ervaring mee, maar misschien het volgende:
als ze slaapt alsnog in haar eigen bedje leggen
of jij bij haar op de kamer op een matras gaan liggen. eerst hele nachten, op een gegeven moment weggaan als ze slaapt, teruggaan als ze gaat huilen snachts. nog later wel troosten als ze gaat huilen maar niet meer gaan liggen. Dan erbij blijven tot ze slaapt en dan gelijk weggaan. uiteindelijk zelf in slaap laten vallen.
wel als ze huilt je laten zien, zodat ze weet dat mama er nog voor haar is.

anders zou ik het niet weten.
succes, Groetjes Jacintha

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 22:20
vicky

Hallo,

Wij hebben het hier in het begin bijna net hetzelfde gedaan met onze 2 ventjes... Dus eerste paar maanden bij mama in bed, dan bedje langs ons bed (Nyo zijn bedje staat trouwens nog steeds langs ons bed).
Ik leg Nyo meestal wakker in zijn bedje en heb zo'n Tomy-ster met muziekje, die schijnt een filmpje op het plafond. We moeten (soms helemaal niet) dan nog zo'n keer of 4-5 terug naar boven voor zijn tutje of het mobieltje terug aan te zetten (valt uit na 10 min.)
Misschien kan je zo eens iets proberen?

Groetjes en succes nog!

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 21:53

hallo,
Alvast bedankt voor de reactie, ik leg ze steeds al slapend in bed, maar zelf dat lukt nu niet meer!
Dus als er nog tips zijn ze zijn nog steeds welkom

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 09:52
Niki

hallo,
hehe ik zit nog steeds met dat probleem...als Danilo in slaap valt dan gaat hij naar zijn bed maar om uur of 3 wordt hij wakker en dan wilt hij bij ons in bed...
De 2e gaat meteen naar eigen kamer...ik wil net dezelfde fout maken als bij Danilo...
Niki

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 11:54

ik heb haar gister 4 keer proberen in haar bedje te leggen, maar iedere keer krijsen en huilen, ik wou gaan slapen leg haar in mijn bed doe mijn pyjamma aan en mevr lag te slapen op nog geen minuutje!!!

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 12:00
deborah

misschien eens proberen een t-shirt van jouw onder haar te leggen, zodat ze op het t-shirt slaapt en jou kan ruiken. ik heb haar ook lang bij mij gehouden, daarna wnr ze in slaap gevallen is in haar eigen bedje leggen, met een knuffeltje bij haar die eerst altijd bij ons in bed heeft gelegen. daarna een tutje in haar mond, dan wat met mijn hand op haar kaak blijven liggen, zodat ze mij nog voelt, dan wat strelen over haar hoofdje, en ze was vertrokken!
Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 10:59
ABke

Wij hebben Senne van dag 1 thuis gewoon in z'n bedje gelegd, dus niet echt problemen hiermee.
Senne heeft van begin af een knuffelbeertje dat bij hem slaapt en om ergens anders te gaan slapen gaat dat altijd mee, zo heeft hij de de vertrouwde geur van thuis toch bij zich.
Ik zou gewoon proberen om iets met jouw geur bij in het bedje te leggen.

De optie van bij jouw in slaap te laten vallen en ze dan in haar eigen bedje te leggen zou ik niet doen. Ze weet waar ze in slaap gevallen is, maar wordt wakker, zonder dat ze weet waar ze is, waardoor ze overstuur kan geraken.

Alvast heel veel succes!

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 20:24
Geja

Hai,
Hier een 7 maandertje die momenteel erg overstuur raakt als ik wegloop.
Dus ook het op bed doen gaat waardeloos.
Ik blijf momenteel bij hem naast bed zitten tot hij slaapt.
Als hij slaapt...ga ik weg.
Het is wel wat...soms denk ik er erg sterk om de adviesen van gewoon laten huilen te volgen. Maar ik kan het gewoon niet. En deze manier vind ik minder lastig als telkens trap op, trap af.
Mischien bij jullie wel twee problemen naast elkaar.
Hij is het niet gewent en hij zit nu ook in die fase van huilen als jij even weggaat?
Veel succes.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 09:18
misuno

Hoi,

ik heb het advies van Vicky opgevolgd en ben vorige maand ook zo'n lichtmobieltje gaan kopen.
We zijn sinds kort ook het slaap proces aan het veranderen door hem wakker in zijn bedje te leren in slaap vallen. Hij krijgt 's avonds BV hij dommelt een beetje in en dan leg ik hem in zijn bedje aan ons voeteinde. Als hij wakker wordt begin ik het liedje van bumba te zingen met een hele lage stem. Hij heeft dan boven hem een lichtmobiel en naast het bedje staat er ook eentje dat tegen de muur schijnt en natuurgeluidjes maakt. Dit is een vast patroon en werkt meestal. Als het niet werkt dan leg ik hem terug wat aan en herhaal ik dit.
's middags probeer ik dit ook maar werkt het minder goed. meestal niet. maar ik blijf volhouden. Als hij weent laat ik hem een aantal minuutjes wenen maar blijf ik zingen, dan stop ik hem weer onder en geef een knuffel en zijn knuffel. Dit helpt meestal ook niet. Als hij 10 minuten geweent heeft pak ik hem wel op zodat hij niet over zijn toeren geraakt. maar ik geef geen bv meer. Na 2 uur geef ik da wel op zene, en dan ga ik met hem wandelen. In de buggy of draagdoek slaapt hij gegarandeerd.

ik denk dat herhaling en een vast patroon de sleutel is.

dada
Mama & Daan Miles

PS: hoe krijgen jullie die foto naast dit kadertje?

[Laatst gewijzigd door misuno - 22/05/2008 @ 09:19] - Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 21:59
Nadine

Online Status Stuur bericht
misuno bij je foruminstellingen en dan avatar kiezen.

Zoals zovelen l zeggen ritme en regelmaat = veilig en geborgenheid ook op die leeftijd al!

Ook de geur/warmte van mama zeker bij bv-kindjes is een heel vertrouwd iets en dat zomaar wegvald ineens.

Volhouden is de boodschap en dat kan met veel traantjes zijn en moedeloosheid ,moezijn ,kortom ook niet twijfelen of je een goede mama bent ,doorzetten
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]