< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 's avonds onrustig en niet willen slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
's avonds onrustig en niet willen slapen
06/05/2008 @ 22:47
Kreeftje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
's avonds onrustig en niet willen slapen
Mijn dochtertje van bijna 5 maanden is niet echt een topslaper overdag, maar is wel in een goed humeur totdat de klok 19.30 uur heeft geslagen en het een ander wezentje wordt.
Ze wordt dan erg onrustig en wil dan ook absoluut niet slapen. We hebben al vanalles geprobeerd, laten huilen, ophouden tot ze neervalt (waar ze overigens alleen maar onrustiger van wordt), badderen voor het slapen gaan. Overdag slaapt ze goed in en moppert ze wel eens, maar over het algemeen leg je haar neer, pakt ze haar duimpje en gaat slapen.
Ik begrijp gewoon niet waarom ze juist 's avonds voordat ze de nacht ingaat zo onrustig is en niet wil slapen. Zodra je dr neerlegt in dr bedje zet ze het op een krijsen om niet meer op te houden.
De ene dag gaat het overigens wel beter dan de andere dag, maar vandaag zijn we weer van 19.45 - 22.00 uur bezig geweest om dr in slaap te krijgen.

Weet iemand wat dit is en wat we eventueel kunnen doen? Ik begin en beetje radeloos te worden...

Gr
Yvonne

[Laatst gewijzigd door Kreeftje - 06/05/2008 @ 22:47] - Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 09:23
Elsje

Hoi,

Klinkt mij heel bekend in de oren. Mijn zoontje deed dit ook toen hij ong 12 weken was. Terug een flesje willen 's nachts. Bij mama willen zijn, slecht inslapen 's avonds. Precies een terugval naar vroeger.
En dat was toen te wijten aan een groeispurtje. Precies alsof ze bang zijn int donker, maar hij wou gewoon bij ons zijn. Voorheen slaapte hij trouwens prima in en nu ook.
Bij 4 en een halve maand ondervinden baby's ook een groeispurtje. Bij de één merk je het, de ander niet. Deze kan een tijdje aanslepen hoor.
Sliep ze voorheen goed? Zou het dit kunnen zijn?

Groetjes,
Elsje

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 20:03
Kreeftje

Hoi,

Het gaat gelukkig de afgelopen dagen weer wat beter. Ik geef borstvoeding en ben gestopt met het drinken en eten van zuivel ivm een mogelijke koemelk allergie. Weet niet of dit de reden is dat ze zo onrustig was, maar wie weet.... Even de komende dagen in de gaten houden. Zou in ieder geval een hoop verklaren :-).

Liefs
Yvonne

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 11:29
nien

hoi,
hier nog een extremer geval...
ons dochtertje sliep tot voor kort van 23u tot 3u, dan eten en onmiddellijk terig slapen tot 7u. voelde me hier best ok bij, ook al hoop je natuurlijk dat ze snel zal doorslapen.
maar nu sinds een paar dagen wil zze 's avonds niet meer gaan slapen. ze zit vrolijk op schoot rond te kijken, gaat vrolijk haar bedje in, maar vanaf ze doorheeft dat er geen entertainment meer komt begint ze te huilen.
We hebben al vanalles geprobeerd, maar ze blijft huilen tot je haar pakt, en dan is alles terug ok. Eten wil ze niet, tutten doet ze misschien 1 minuutje en tuft hem dan terug uit en mekkert tot je hem komt teruggeven.
Ze doet dit tot een uur of 3 's nachts, terwijl ze niet eens wil eten (tussen 12 en 6)!!!!!!! Ik word er echt gek van, waarom heeft ze plots niet meer door dat ze 'snachts moet slapen???

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]