< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
10/05/2008 @ 17:14
Dromelijntje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ey Lina ! Wat fijn dat alles zo goed verlopen is bij de gyn. Echt super ! Geniet er maar lekker van, ik ben er zeker van dat dit een héél gezond kleintje gaat worden .

Hier niets speciaals te melden. Inderdaad bakken in de zon. Heerlijk hé. Maar ondertussen toch wat werk verrichten in huis hoor. Vanavond moeten we naar een feest en ik wil dat alles thuis dan op orde is. Morgen is het zondag en rustdag, dan wordt het heerlijk genieten. M'n duiveltjes zijn alweer bijna voorbij. Dan wordt het binnenkort weer lekker klussen ;

Fijne dag nog en tot snel hoor! Ik blijf voor iedereen duimen.

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 19:37
Kay&Iz

@ lina, wat super dat t zo goed is gegaan bij de gyn!!

Ja hier hebben we ook lekker van de zon genoten, maar soms was t wel ff te warm hoor...34 graden in de zon hiero!!! tjeee das wel ff weer wennen, maar goed niet zeuren voor je t weet regent t weer..
dus nu maar volop genieten van t mooie weer.

Verder gaat hier alles goed, heb wel beetje de zenuwen voor als ik dinsdag een afspraak moeten maken, t kan bijna niet, maar ik denk steeds straks doen ze een bloedtest en ben ik niet meer zwanger..tja je weet t niet.. misschien komt dat ook wel omdat ik er gewoon nog helemaal niks van merk, niet misselijk, geen andere kwaaltjes en pijnen, afgezien van mn luie dagen op t moment!

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 01:02
lauie

Hi meiden,

bedankt voor jullie lieve woorden en ik zal idd af en toe nog een berichtje plaatsen.

Sterre ik ben van Nl, maar ook hier doet iedere gyn het anders hoor!

groetjes

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 10:33
Charlotte

Elaba!

Lauie, veel sterkte!

Voor de rest weinig nieuws te melden. 20 mei terug naar de gyne.
Ik hoop dat alles dan nog altijd goed gaat.!
Ben minder misselijk, maar als ik honger krijg, dan moet ik onmiddellijk eten hebben. Soms staat mijn buik heel gespannen.
Sebiet begin je het al te zien!

Tot later!

Ik voor iedereen!

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 13:01
Sterre

Lauie, ik ben ook van NL, maar ik was benieuwd naar welk ziekenhuis jij nu gaat. Ik ga naar Ziekenhuis de Gelderse Vallei bij dr. Klapwijk.
Maar ik werk zelf in het UMC Utrecht en toen ik daar een inwendige echo had laten maken, zeiden ze dat daar het beleid van sommige gynaecologen is dat je bij pco eerst 2 (!) jaar zelf moet proberen voor ze je gaan behandelen. Dus inderdaad, het verschilt enorm per ziekenhuis en per gynaecoloog.

Verder heb ik vandaag mijn laatste pilletje clomid genomen. Ik heb wel sinds gisteren een beetje zeurderige pijn in mijn onderbuik dus ik hoop maar dat dit een goed teken is dat de clomid aanslaat en dat mijn lichaam een mooi eitje aan het rijpen is.

Tussen dag 13 en 21 zou ik een eisprong moeten krijgen...

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 23:14
Anke

Lina, wat fijn dat alles er zo goed uitziet.
En een goed gevoel is al heel wat, als het goed voelt dan gaat het vaak ook goed.
Geniet ervan, en voor je het weet mag je voor de 12 weken echo.

Lise, geniet van het klussen.
De voorjaarskriebels zitten overal....

Inger, het is heel raar als je er niks van merkt.
Soms zou je liever willen dat je je longen uit je lijf zou kotsen (als ik het zo even heel plat mag zeggen) zodat je maar merkte dat er van alles in je lijf gebeurde.
Maar ik had het ook niet, en dat maakte me soms ook best onzeker.
Kan je alleen maar zeggen dat je toch echt wel heel zwanger bent!! Geniet juist van je klachtenloze zwangerschap, als je de eerste 3 maanden alleen maar boven de wc zou hangen zou je een moord doen voor zo'n zwangerschap als wij nu hebben.

Charlotte, wat een bekend verschijnsel, ik moest ook echt eten als ik honger kreeg.
Anders voel je je echt niet lekker.
Hoe ver ben je nu???

Sterre, en hoe nu verder bij je??
Afwachten tot je komen of dat je zwanger raakt???

Ik heb een heerlijk weekend gehad.
Morgenochtend vertrekken we voor 5 dagen naar Duitsland, dus ik ben er even niet.
Van het weekend ook de kamer verder afgemaakt, althans de grote dingen.
Badje moet nog komen.
Maar de gordijnen hangen, de wieg staat opgemaakt en wel klaar voor de kleine.
M'n moeder kreeg gewoon tranen in haar ogen, wel lief.
En het is nog mooier dan ik had durven hopen.
De aankleding verder aan de muren komt nog, maar toch een eerste indruk voor jullie.
Zie profiel, en anders:(klik beneden op de link, kan geen foto's meer toevoegen)
http://ankew.hyves.nl/a...6603413/Babykamer/Kus_/

[Laatst gewijzigd door Anke - 11/05/2008 @ 23:17] - Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 09:08
Charlotte

Elaba!

Ik zit nu in week 9 (8 weken en 2 dagen)van mijn zwangerschap.
Nog een weekje en ik mag terug naar de gyne.
Tkan nie rap genoeg gaan nu!

Tot later.

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 12:43
Sterre

Anke, wat een leuk kamertje!! Met mij gaat het goed. Ik heb nog steeds af en toe zeurende pijn in mijn onderbuik en voor mijn gevoel is dat een goed teken. Want in de bijsluiter staat dat de werking van clomid meteen intreedt. En de werking is het stimuleren van de rijping en vrijkomen van eitjes. Dus naar mijn idee betekent het gerommel in mijn buik dat er eitjes aan het rijpen zijn... Laten we het hopen!!
Vanaf nu vrijen we ook om de dag Dus ik ben heeeeeeeeel benieuwd...

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 12:54
Sijsje

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

Wat een zalig weertje hé, ik hoop dat het nog lang zo mag blijven duren!!!

@ Lauie: ik vind het zo ontzettend erg dat je zo'n nieuws hebt gekregen. Ik kan best begrijpen dat je het niet meer ziet zitten om hier veel mee te praten, maar weet dat we er altijd voor je zijn als je ons nodig hebt hé. Het zou fijn zijn als je ons op de hoogte zou houden van de verdere stappen die je gaat ondernemen. Veel sterkte meid!

@ Charlotte: ik herken het dat je meteen moet eten als je honger hebt. Als ik dat niet doe, word ik misselijk. Mijn buik staat ook gepannen, heeft met m'n darmen te maken denk ik. Sommige broeken krijg ik al niet meer toe. Wanneer moet je precies naar de gyn? Ik moet vrijdag voor de eerste keer, best wel spannend... Ik zal duimen dat alles goed is!

@ Anke: wat een gezellig kamertje! Jullie spruitje zal zich daar helemaal in thuis voelen, dat weet ik nu al. Veel plezier in Duitsland!

@ Sterre: ik duim mee dat de Clomid z'n werk doet. Moet je niet gaan voor een echo om te zien of er een eitje rijpt? Op een ander topic waar ik meepraat was er iemand gelijk in de eerste ronde met Clomid zwanger en zij verwacht een tweeling. Ik hoop dat het voor jou ook zo vlot mag gaan...

@ Inger: hahaha, ik voel me net hetzelfde als jou. Ik ben heel nerveus voor m'n afspraak vrijdag, stel dat het toch niet goed is. Maar we moeten positief denken hé. Laat je ons weten wanneer je mag gaan?

@ Dromelijntje: veel klusplezier, hopelijk met resultaat!

@ Lina: wat fijn dat je je zo goed voelt, dat is echt een goed teken. En nu je het kindje met kloppend hartje hebt gezien, zal je wel helemaal gerustgesteld zijn hé. Ik denk dat wij vrijdag nog niets zullen zien, toch zeker geen hartje. Maar ik zal al blij zijn als het op de juiste plaats zit en wie weet mag ik dan wel snel terugkomen voor een tweede echo.

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 20:33
Kay&Iz

@ sterre, ik ben zeer benieuwd, ik duim voor je!!

@ Anke, ja idd, als ik elke dag harstikke misselijk was, zou ik zeer waarschijnlijk hier naar verlangen, maar t enige waar ik t iets aan kan merken is licht gevoelige borsten, maar zelfs dat mag bijna geen naam hebben.. en de vermoeidheid.

Wat een super mooi kamertje heb je trouwens zeg!!! Ik vind die gordijntjes echt geweldig!

@ sijsje, ja natuurlijk laat ik t meteen weten

Ik heb hier de eerste cadeautjes al gekregen, vond t zelf wat aan de vroege kant maar goed, we hadden het de ouders en zus met vriend van mijn vriend ook verteld, en die kwamen gisteren dus al met cadeautjes.
Van zijn ouders kregen we 3 spuugdoekjes, en 2 rompertjes van jip en janneke, van mn schoonzusje en zwager, 2 rompertjes, 1 grijs/wit gespreept en 1 grijs met witte letter :lekker puh er op hihi..en een grappig wit shirtje met de tekst: read my instructions before use..wel erg leuk allemaal natuurlijk

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 09:00
Sunshine

@ Anke: Wat een prachtig kamertje zeg! Het is overduidelijk dat jullie liefdesbaby niets te kort zal komen

@ Sterre:

@ Lina: het is leuk om te lezen dat je je zo lekker voelt. Houden zo!

@ al de anderen: lekker blijven klussen hé (het moest zo plezant maar niet zijn )

Wij hebben de voorbije week ook goed ons best gedaan, de 48-uren-regel toegepast, maar af en toe had het ventje tussendoor nog eens zin, dus we hebben iets vaker geklust... Hopelijk was één van de keren de juiste keer, maar ik fixeer me er niet al te fel op.
Voorts heb ik zo wat kleine kwaaltjes de laatste dagen (constant stijve tepels, zwaar gevoel in mijn buik, ...) Maar voor de rest voel ik me kiplekker. Voor deze maand hopen we eigenlijk niet op een zwangerschap, aangezien ik serieus ziek geweest ben, en we er dus toch wel van uitgaan dat mijn lichaam niet in opperbeste conditie was tijdens het klussen... We zien wel. Volgende week zullen we waarschijnlijk meer weten hé. Ik hou de NOD alleszins wel in het oog !

Gisteren zijn we een dagje naar de Ardennen geweest. Zonder het te beseffen heeft de zon mij toch goed beet gehad, want ik ben een beetje (heel veel) rood ...

Nu ga ik mij eens aan mijn werk zetten se...

Veel werk- en/of klusplezier aan iedereen!!

Knuffies,
Sunshine

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 09:13
Lise

@ anke: super mooi kamertje. Waar heb je de meubeltjes gehaald?

@ sunshine: zalig he een dagje erop uit. Wij zijn gisteren naar Rijsel geweest, zalig shoppen!

@ iedereen: blijven klussen he... Ik zie hier trouwens dat er heel wat mensen rond de 20e mei naar gyneacoloog moeten. Ik dus ook! Eindelijk.

Wij zijn in ieder geval druk aan t klussen!!!!!!

groetjes Lise

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 14:37
Kay&Iz

Hehe, alles geregeld, de ene huisarts opgezegd en t dossier door laten sturen en ingeschreven bij de nieuwe huisarts..
Verloskundige gebeld, 3 juni 10 over 9 eerste afspraak, en 3 weken later de eerste echo.. SPANNEND!!!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 14:09
Sunshine

Heyhey,

Oeps, wat is het hier de laatste dagen megarustig...
Ik mis jullie verhalen!

Ikzelf had eigenlijk nog een klein vraagje... Hoewel mijn vruchtbare dagen al een week voorbij zijn, blijf ik maar last hebben van slijmverlies (helder, niet echt rekbaar, vooral merkbaar bij het afwrijven... sorry voor de details). Wat zou dit kunnen zijn? Het valt me wel op dat ik dit anders eigenlijk nooit heb. En ik blijf ook zo'n stekende pijn in mijn buik hebben. Misschien zijn het gewoon de tjes die al beginnen te werken (NOD is volgende week)... Ik weet het niet, maar je zoekt nu natuurlijk achter alles iets hé, als je er zo op hoopt.
Ik hou jullie alleszins wel op de hoogte hoor.

Vanavond weer lekker gaan oefenen bij Infraligne. Het zal daar warm zijn, zo'n 40 graden in de cabine, maar ook in de ruimte zelf zal het nu wel lekker puffen worden...

Zonnige groetjes,
Sunshine

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 15:58
Lise

@ sunshine; 't zal door het mooie weer zijn dat het hier zo rustig is denk ik. Iedereen ligt te bakken in de zon! Zeg ivm je vraagje over het "slijm" (jakkes zo'n vies woord) dat zou wel eens op een zwangerschap kunnen wijzen. Ik weet nog dat ik de vorige keer (voor mijn miskraam dan) ook steken had in mijn onderbuik en meer slijmverlies dan anders (ik heb daar altijd een beetje last van). Heb je nog andere symptomen??? Nog even geduld en dan kan je gaan testen. Super spannend!

Mijn groene dagen zijn ondertussen volop bezig en daar maken we nuttig gebruik van! We zien wel.

Weet er iemand of de gyneacoloog kan zien of je eicel bevrucht is of niet? Of is dat te voorbarig? Ben zo benieuwd wat ze volgende week te zeggen zal hebben.

groetjes Lise

PS 't wordt tijd dat we ons lijstje nog eens bovenhalen. Doe ik straks in nieuw bericht!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 16:05
Lise

Dit is het meest recente lijstje dat ik vond, was toch al van een tijdje geleden. Pas het gerust aan!!!!!

Aan het proberen:
- Dromelijntje , 24, 2 de ronde, NOD 10/04 (voor 1ste kindje) BE
- Lise, 24, 2e ronde na MK, NOD 29/05(voor 1e kindje) BE naar gyn 20/5
- Lauie, 22, 8ste ronde, NOD ? (voor 1ste kindje) NL naar gyn 9 mei.
- Sterre, 24, 1e ronde met clomid (voor 1ste kindje) NOD ??/??
- Sunshine, 26, 1e ronde(voor 1ste kindje), NOD 20/05 (?), BE
- Jelana, 26, 1e ronde na MK, NOD ??? (voor 1e kindje) BE

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008
- Charlotte, 24, 1ste kindje, uitgerekend voor 19 december 2008
- Lina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 29 december 2008
- Inger, 22, 1e kindje, uitgerekend voor 4 januari 2009
- Sijsje, 25, 1e kindje, uitgerekend voor 12 januari 2009

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 16:11
Lina

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

Het is hier inderdaad wel erg rustig de laatste tijd..zal door het warme weer komen. Spijtig geven ze de komende dagen niet echt goed meer Voor mij mag het wel iets frisser hoor..ik slaap nooit goed als het zo warm is.

@Sunshine, dat slijm kan wel wijzen op een eventuele . Als je zwanger bent verlies je echt wel vrij veel afscheiding. Bij mij is het in ieder geval niet echt helder, eerder wat meer melkwit.
in ieder geval hé!

@Sijsje, ik ben erg benieuwd wat je morgen gaat te horen krijgen en zien. De kans is wel groot dat je nog niet veel gaat zien buiten misschien een vruchtzak en dooierzak, maar dan weet je al teminste dat alles zit waar het hoort te zitten hé. De gyn zei me dat je pas vanaf 7 weken alles duidelijk kunt zien. Bij mij was dat in ieder geval toch zo.. Laat maar snel iets weten als je terug bent!

@Inger, wat fijn dat je al zoveel geschenkjes hebt gehad! Echt genieten! Ik ben ook heel benieuwd naar jouw gesprek en je echo..

@Anke, jij zit nu lekker te genieten in Duitsland.. Ik vind jouw kamertje echt heel erg mooi! Hele mooie tinten, voor zowel een jongen als een meisje..

@Sterre, heel veel succes met het klussen

Hier alles goed. Wel wat moe met momenten en mijn borsten doen zo'n pijn.. misselijkheid komt met vlagen maar gek genoeg is dat vaak s'avonds.
Het gaat heel moeilijk zijn om mijn verborgen te houden, want ik krijg echt zo'n bol buikje vanonder. Natuurlijk komt dat ook omdat ik nog wat overschot van Nino meedraag
Bij ons weet niemand van iets. Enkel mijn moeder die heel erg in de wolken is. Einde juni gaan we iedereen het goede nieuws vertellen.. Ik ben een pak voorzichtiger geworden na wat ik heb meegemaakt..ik wil nog geen babyspullen in huis, nog niets.. De angst van vorige keer zit er nog heel goed in.
Morgen ga ik 8 weken zijn..ik ga zo blij zijn als alles ok blijkt te zijn maandag. Voor mij is dat een cruciale week..vooral omdat het toen is foutgelopen Ik maak me er wel heel nerveus over..maar diep vanbinnen weet ik dat het wel goed zit...

Zonnige groetjes,
Lina

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 19:09
Kay&Iz

@ Sterre, heel veel klusplezier!!!

@ Sijsje, ik ben ook erg benieuwd wat je te horen krijgt!!

@ Lina, ja idd ik vind t ook wel fijn dat t ietsie minder warm word, werkt toch wat fijner.. om t slapen is t me niet te doen op t moment kan ik volgens mij overal en op elke tijdstip slapen hahahahahaha...
Ik duim voor je maandag! Dat alles helemaal volgens plan blijft gaan voor je!!

Hier gaat alles verder goed, alleen dus nog steeds de vermoeidheid en eten..tjeeminee, s ochtends heb ik eigenlijk weinig trek, maar dan eet ik toch maar wat, maar in de koffiepauze op t werk eet ik de eerste broodjes al, in de middag pauze nog meer, met de laatste koffiepauze rammel ik al weer..en eet ik nog meer..en zodra ik thuis ben, knort mn maag alweer!!!

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 08:32
Jelana

Ik pas even mijn NOD aan, ik heb mijn eitje maandag gehad (volgens mijn temp). Dus nu gewoon afwachten (vind ik niet zo leuk).

Vandaag mag ik ook naar de gyn op controle.

Aan het proberen:
- Dromelijntje , 24, 2 de ronde, NOD 10/04 (voor 1ste kindje) BE
- Lise, 24, 2e ronde na MK, NOD 29/05(voor 1e kindje) BE naar gyn 20/5
- Lauie, 22, 8ste ronde, NOD ? (voor 1ste kindje) NL naar gyn 9 mei.
- Sterre, 24, 1e ronde met clomid (voor 1ste kindje) NOD ??/??
- Sunshine, 26, 1e ronde(voor 1ste kindje), NOD 20/05 (?), BE
- Jelana, 26, 1e ronde na MK, NOD 28/05 (voor 1e kindje) BE

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008
- Charlotte, 24, 1ste kindje, uitgerekend voor 19 december 2008
- Lina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 29 december 2008
- Inger, 22, 1e kindje, uitgerekend voor 4 januari 2009
- Sijsje, 25, 1e kindje, uitgerekend voor 12 januari 2009

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 08:54
Sterre

Hallo allemaal,

Het is hier inderdaad rustig geweest de afgelopen dagen..

Fijn om te horen dat het met iedereen goed gaat. Hier gaat het ook goed. Het is wel spannend om te kijken of de clomid aan gaat slaan... Ik ben sinds gisteren begonnen met ovulatietesten. Vanmorgen was mijn temperatuur wel erg laag, dus misschien dat de eisprong eraan komt... We vrijen nu wel om de dag, dat schijnt toch wel het beste te zijn. Hahaha en mijn man vind dat natuurlijk ook helemaal geweldig En ik ook hoor

Verder niets bijzonders te melden. Het afvallen gaat ook goed, ik eet nu gewoon gezond en ben weer begonnen met zwemmen. Nou, ik ga even ontbijten. Als ik een eisprong heb gehad, laat ik het natuurlijk weten!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >