< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » hevige steken in de onderbuik

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
hevige steken in de onderbuik
11/05/2008 @ 11:19
jelsie

Hoi iedereen

Ik ben momenteel vier weken zwanger. Allemaal erg spannend en ons geluk kan niet op. Af en toe wordt het geluk toch even de kop ingedrukt wanneer ik last heb van hevige steken in de onderbuik en voornamelijk in de linkerzijde. De steken zijn sinds een viertal dagen begonnen en kunnen erg hevig zijn. Ze komen plots opzetten en kunnen wel 10 minuten aanhouden. Ik weet dan niet naar waar te kruipen van de pijn. Heeft er nog iemand hier last van gehad?

Groetjes
Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 13:23
Junior

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Jelsie,
de eerste weken van mijn zwangerschap had ik ook regelmatig serieuze buikpijn, krampen zoals je ongesteld wordt. Dit is normaal en komt doordat de baarmoeder voor het eerst oprekt.
Als je toch twijfelt of het wordt erger en erger, kan je je beter even laten nakijken. De kans is klein maar een buitenbaarmoderlijke zw geeft hevige buikpijn.

Groetjes,
Junior

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 10:57
jelsie

Hey Junior,

Dank je voor de geruststelling. Het is de eerste keer dat we een kindje verwachten en je weet niet wat je kan, mag en moet voelen. Ik probeer me niet te veel ongerust te maken. Je lichaam ondergaat heel wat veranderingen. Het ene moment voel je erge pijn, maar wanneer ik niks voel dan is het precies ook weer een gemis.

Groetjes Jelsie
Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 12:22
Sofie

Online Status Stuur bericht
Toen ik rond de 6w was had ik ook hevige pijn/steken, vooral in linkerzijde. Niet teveel zorgen maken, je lichaam moet zich nu volledig aanpassen, alles verandert. Gewoon effe rustig gaan zitten, het gaat wel over. En vertel het tegen je gynecoloog.
Voor de rest: een hele dikke proficiat en veel succes!!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 15:56
tolieke

Online Status
hallo,

ook ik heb in het begin van mijn zwangerschap heel veel last gehad van steken in mijn onderbuik. Ik herken hetgeen jij zegt. Een paar keer per dat was de pijn daar, duurde 10tal minuten en dan beterde het. Ik moest zelfs overgeven van de pijn en ben een weekje thuis geweest van het werk. Ik heb er last van gehad van week 4 tot Week 6 en daarna was het over en voel ik me prima. ik was ook heel ongerust, maar de gyne zei dat dit mijn baarmoeder was die aan het uitrekken was. Er zijn veel vrouwen die daar last van hebben, maar dat het zoveel pijn doet is eerder zeldzaam, maar wel normaal. Hopelijk voor jou is het vlug over en kun je wat meer genieten.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 18:21
jelsie

Hey iedereen

Bedankt voor jullie reacties. de krampen waren sinds een dag veel erger geworden en hebben we besloten om vandaag even langs het ziekenhuis te gaan. Op de echo leek alles in orde te zijn en uit het bloedonderzoek bleek er ook niet veel te halen. Die pijn zou dus veroorzaakt worden door het oprekken van de baarmoeder. Gek dat het zo n pijn kan doen. De dokter wou me achter twee weken nog eens zien voor een extra controle, maar ze waren nu zeker dat het niet ging over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Oef

Merciekes voor jullie steun

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]