< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er nog vanaf april 07 voor gaan?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er nog vanaf april 07 voor gaan?
11/05/2008 @ 09:25
stefke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oeps, vorige keer vergeten melden:

sterreke, proficiat met je zwangerschap en ik hoop dat je deze 9 maand dicht bij je mag dragen...

bloem, ik hoop echt dat die bachbloesemtherapie helpt! ik heb zelf die therapie toegepast op mijn hond, dat was een combinatie van druppels die we moesten geven, en het heeft enorm geholpen dus ik heb wel goede hoop voor jou deze keer hoor
heb er vooral vertrouwen in dat het goedkomt en vertrouw ook op je eigen lichaam
heel veel succes meisje en ik blijf voor je

liefs

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 21:57
bloem

Online Status Stuur bericht
ja dat ken ik inderdaad inge, wat voor opleiding heb je precies gedaan?

Ik ben ook blij, dat ik nu niet meer 3 maanden hoef te wachten. Ik heb inderdaad ook gelezen stef, dat ze het gebruiken voor huisdieren. De recensies die ik op internet heb gelezen over bach bloesem waren erg positief. Dus wie weet
Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 20:57
Aiko

Online Status Bekijk profiel
Hoi dames,

Even een kort bericht van mij.
Ik ben vorige zondag 4 mei bevallen van ons zoontje Quentin op 29 weken en 5 dagen. Veel te vroeg dus. Gelukkig stelt hij het ondertussen goed. Hij moet nog wel een 6 weken in ziekenhuis blijven. Ik ben vanaf vandaag thuis en er zijn niets anders dan tranen omdat ik mijn ventje moest achterlaten.
Het volledige verhaal volgt nog...

Groetjes,

Aiko

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 21:06
Musje

Aiko: als eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Ik hoop dat jullie snel herenigd worden thuis. Ik kan me voorstellen hoe vreselijk het is dat je je zoontje moet achterlaten in het ziekenhuis. Pfff... meid, ik ben heel benieuwd naar het hele verhaal, maar rust eerst even goed uit en besteed al je aandacht aan je kleine ventje die alle aandacht en liefde nodig heeft!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:21

Aiko, een dikke proficiat! Ben blij dat alles ondertussen toch goed gaat met jullie ventje.
Kan me voorstellen dat het wel schrikken is als je zoontje zich zo snel aankondigde.
Ik hoop dat alles verder vlot evolueert en dat jullie snel samen thuis zijn.
Vergeet ook jezelf nt te verzorgen!

Dikke knuffel
Elke

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:30
bloem

aiko, gefeliciteerd. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie zoontje en dat hij gauw groot en sterk mag worden zodat hij lekker naar huis kan.
Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:13
Lievelien

Ai Aiko,
dat zal schrikken geweest zijn, hé. Gelukkig is alles nu OK!
Die 6 weken zullen waarschijnlijk heel lang duren, maar ja, het is best dat hij groot en sterk genoeg is voor hij mee naar huis komt, hé.
In alle geval een hele dikke proficiat met je ongetwijfeld prachtige zoontje!
Evelien

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:35
inge

ooo Aiko
wat hebben jullie een sterke zoon ontvangen
wat onzetten mooi om te horen dat hij het goed maakt
ik hoop dat je hem veel kan bezoeken en dat die weken dat snel voorbij gaan zodat jullie thuis een gezinnetje mogen zijn.
heel veel sterkte

en zorg ervoor dat je zelf ook opknapt!!

liefs inge

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 13:36

Dag dames,

Ik ben al een hele tijd niet meer op deze topic geweest, maar ik lees wel nog geregeld eens jullie verhalen.

Aiko, ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om je kindje in het ziekenhuis achter te laten. Ik denk dat je net als ik een paar maanden geleden, nog vaak moeilijke momenten zult hebben. Daarom mag je mij altijd een pbtje sturen, of wil ik mijn emailadres doorgeven als je dat graag wil.
In elk geval heel veel succes de komende tijd. En bedenk dat je blijkbaar een sterk ventje op de wereld hebt gezet. Hij slaat er zich wel door!!!

De anderen wil ik heel veel succes wensen met bevallen of zwanger worden.

Groetjes

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 13:43
Luna

Aiko...gefeliciteerd met jullie zoontje!!! Je zal vreselijk geschrokken zijn dat ie zich zo vroeg aankondigde! Gelukkig maakt hij het goed, uit je berichtje op te maken! Ik hoop dat jullie mannetje de komende weken snel groot en sterk wordt en dat hij snel bij zijn papa en mama mag zijn! Is je bevalling ondanks dat het te vroeg was wel meegevallen? en gaat jouw herstel goed? Sterkte de komende tijd en ik hoop snel weer van je te horen meid!!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 13:47

aiko, ik lees nu pas dat ik je eigenlijk geen proficiat heb gewenst...
dus... een superdikke proficiat met jullie zoontje!!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 17:06
stefke

He aiko!
een dikke proficiat met jullie zoontje!
de schrik van elke zwangere vrouw is jou overkomen maar gelukkig is hij goed te wereld gekomen en stelt hij het goed nu...
kan me voorstellen dat het moeilijk is om hem achter te laten in het ziekenhuis, maar weet dat hij daar zeker in goede handen is en hopelijk is hij snel sterk genoeg om naar huis te komen
ben blij voor je dat het toch goed is afgelopen en je zal des te meer kunnen genieten als hij thuis is

veel sterkte de komende tijd en een goed herstel toegewenst voor jezelf

liefs

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 23:51
Aiko

Hoi

Bedankt voor jullie lieve reakties.
Het is inderdaad heel erg schrikken geweest. Hoewel ik wist dat de kans bestond dat ik te vroeg zou bevallen is het toch nog als een donderslag bij heldere hemel. Ik voelde me de laatste tijd wel goed en had in mijn ogen niet veel last van harde buiken.
Zondagochtend 4 mei lag ik in de zetel tv te kijken toen ik iets voelde lopen. Eerst dacht ik nog urine, maar toen ik rechtstond was er geen twijfel mogelijk: water gebroken. Het stroomde er letterlijk uit. Lichtjes in paniek naar ziekenhuis gereden. Daar onmiddellijk aan monitor, wat een opluchting toen ik het hartje hoorde! Gynaecoloog bevestigde dat het mijn vliezen waren. Het zat nog heel hoog en het hoofdje had dus bijna niets tegengehouden. Ik kreeg een spuitje om de longen te laten rijpen en werd aan het infuus met weeënremmers gelegd omdat het duidelijk was dat deze ook doorbraken.
Er werd naar Genk gebeld omdat deze een uitgebreide neontologie afdeling hebben. Met de ambulance werd ik overgebracht ( een helse rit brrr).
In Genk terug aan de monitor en opnieuw dezelfde conclusie, ook nog echo van de baby, alles leek in orde. Ik mocht het bed niet meer uit omdat ik anders nog meer water zou verliezen. Dit was verschrikkelijk. Ik voelde de hele tijd neiging om te plassen en stoelgang te maken, op de bedpan lukte niet echt. In de namiddag kreeg ik meer en meer last maar de monitor registreerde amper iets. Ik werd wanhopig omdat ik dacht dat ik dat geen week zou kunnen volhouden. Ze wilden nog niet inwendig onderzoeken omdat dit prikkelend zou kunnen werken.
's Avonds werd ik echt ellendig. Ik heb mijn vriend met de bedpan laten lopen, niet normaal. Mijn ouders waren op bezoek maar heb ik nog maar weinig van geweten. Vroedvrouw kwam erbij en besliste om de gyn erbij te halen. Conclusie was snel gemaakt. Om 20u 15 had ik 4 cm ontsluiting. Ik werd rechtstreeks naar de verloskamer gebracht. Daar aangekomen mocht ik nog steed bed niet uit, weeënremmers werden afgesloten. Ik kon me niet draaien omwille van infuus en dus moeilijk mijn weeën opvangen. Ik besliste dan ook snel voor epidurale. Had ook schrik dat de kleine ervan zou afzien als het nog te lang zou duren.
Om 21u15 epidurale. Ik riep dat deze niet hielp, ze wilden de dosis hoger zetten maar werd terug misselijk. Gyn zag dat ik mee aan het persen was. Terug voelen naar ontsluiting, en was volledig. Ben de verlostafel opgekropen. Heb slechts 10 minuten moeten persen. Op een gegeven moment zegt gyn dat ik even moet wachten omdat de kinderartsen er nog niet waren. Heb geroepen dat ik het niet meer tegenhield, hij moest eruit. Er stonden inmiddels acht mensen rond mijn bed. Ben niet gescheurd of geknipt, wel geschaafd omdat het zo snel ging. Hij heeft een minuutje op mijn buik mogen liggen maar viend heeft navelstreng niet mogen doorknippen. Heb dan 3 keer moeten vragen wat het geslacht was, een jongen: quentin. Kinderartsen hebben hem dan overgenomen en hij is bijna onmiddellijk beginnen huilen. Opluchting!! Hij woog 1866 en 45.5 cm. Voor 29 weken en 5 dagen dus erg groot en zwaar. Ik heb de hele week al moeten zeggen dat ik niet verder zwanger was dan ik dacht. Jullie weten het beste hoe ik er mee ben bezig geweest om zwanger te worden.
Hij heeft 2 dagen aan de bademing gelegen. Hij kon het zelf wel maar hij maakte zich erg boos en putte zichzelf uit.
Hij is zaterdag ook van de intensieve box naar the 'High care' mogen gaan. Donderdag heb ik hem voor de eerste keer mogen vasthouden. Het was slechts 5 minuten maar de tranen stroomden. Nu mag hij er 2 keer per dag uit om te kangeroeën of vast te houden. Zijn ademhaling is goed. Alleen zijn maagje en darmpjes werken nog niet, hij verteerd nog niet. Hij krijgt nu om de 3 uur 2cc moedermelk maar dit komt meestal teurg. Maar dat is normaal voor zijn leeftijd zeggen ze.
Ondertussen heb ik al een hele verzameling melk in de diepvries zitten. Borstvoeding was heel snel op gang gekomen en nu kolf ik braaf om de 3 uur voor hem. DIt is erg vermoeiend maar ik heb het over voor mijn ventje, het is op dit moment het enige wat ik voor hem kan doen. Als zijn vertering voer een week werkt mag ik hem voor de eerste keer aanleggen. Daar kijk ik al erg naar uit. Ik heb al de botte opmerking gekregen dat als hij thuis was ik ook om de 3 uur eten moet geven, maar het is toch nog anders om je beby te voeden dan aan een machine te hangen.
Verder bekijken we het van dag tot dag. Ik heb geen idee wanneer hij naar ons ziekenhuis mag komen, laar staan naar huis. Waarschijnlijk wanneer hij 37 weken is, maar nogmaals ik durf nog niet zover vooruit te kijken
Ik ben apêtrots op mijn ventje. Hij doet het supergoed voor zijn leeftijd!
Sorry voor mijn lange verhaal, maar het deed deugd om het even op te schrijven!

Groetjes,
Aiko

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 07:24
stefke

aiko, het verhaal grijpt me enorm aan
zit erbij te janken gewoon
ik weet niet waarom
het is zo beangstigend dit te lezen, tegelijk zo een geluk dat het goed afloopt maar o zo verdrietig dat je je ventje moet achterlaten

ik hoop echt waar dat de weken heeeeeel snel voorbij gaan voor jou, dat zijn spijsvertering snel op gang mag komen zodat hij kan drinken bij jou en naar huis mag! en je mag idd terecht trots zijn op je bazeke want het is een sterk ventje verdorie

dikke

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 08:49
Musje

Lieve Aiko,

Wat een verhaal maar wat een wonder dat hij het zo goed doet voor zijn leeftijd! Meid, wat een prachtmannetje heb je gekregen en wat is hij sterk voor zijn kleine leeftijd!

Ik vind dat jij ook een enorme medaille mag krijgen voor je bevalling en alles erna! En meid, wat kan ik me voorstellen dat je emotioneel bent over alles wat er speelt: zo lang uitgekeken naar een kindje en als hij er dan is, mag je hem maar zo kort vasthouden, kan je hem alleen voeden door aan een machine te hangen etc. En ik kan me supergoed indenken dat je het niet leuk vind om elke 3 uur te kolven: het staat mij ook te wachten, vrees is, maar leuk is anders. Maar je hebt het er zeker voor over! Ik hoop dat het volgende week gaat lukken met het aanleggen, is ook voor jullie natuurlijk een heel geweldig intiem moment, waar je zo lang naar uitgekeken hebt!

Meid, ik vind je super! Geniet van elk moment dat je met je mannetje hebt (maar dat hoeven we je vast niet te vertellen) en ik hoop dat hij snel nog meer in je armen mag liggen.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 12:37
Luna

Wat een sterke mama ben jij Aiko...en wat een sterk mannetje heb je!!Ook bij mij dikke tranen om je mooie verhaal...Hou nog een paar weken vol meid...dan is jullie Quentin voor altijd lekker bij papa en mama waar hij hoort!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:34
Sterreke

Amai Aiko, wat een bevallingsverhaal; goed dat alles goed is met jullie kleine ventje. Ik hoop dat hij snel goed gaat drinken en dat hij snel met jullie naar huis mag. Proficiat trouwens.

Heb vandaag 1ste echo gehad, wat vroeger dan verwacht, had enkele druppeltjes bloedverlies (bleek van innesteling te zijn) en de gyn. wou mij geruststellen door een echo te doen. Er was al een vruchtzakje te zien en een kloppend hartje, nog ietsjes te traag (rond de 100 sl/min), maar dat zou zijn omdat het hartje nog maar net ontwikkeld is. Volgende week donderdag mag ik al terug. Daarna mag ik kiezen ofwel wekelijks op controle ofwel 2-wekelijks (tot op 12 weken).

groetjes

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 08:00
Ellen'tje

Aiko gefeliciteerd meid !!
Hou je goed !!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 11:28
bloem

mijn ei, is al geweest dus mijn nod waarschijnlijk 30 mei.

Klussers:
Jenny (NLD), 24 jaar, 1ste kindje, 14de ronde, NOD 27 mei
Bloem, NL,25 jaar,1e kindje,11e cyclus na MK, NOD 30 mei
Mariska (NLD), 26 jaar, 2de kindje, 9de ronde, NOD

ZWANGER:
Musje (NLD), 25 jaar, 2de kindje, 1 juni 2008 (dubbelzijdige schisis)
Luna (NL), 25 jaar, 2e kindje, 4 juni 2008
Leen (BE), 26 jaar, 1ste kindje, 5 juni 2008
Stefke, Be, 27 jaar, 1ste kindje, 10 juni 2008
Alice (NL), 30 jaar, 1e kindje, 31 augustus 2008
Stien (BE), 27 jaar, 1e kindje,???
Angelique (NLD) 24 jaar, 2e kindje
Inge (NL), 24 jaar, 1ste kindje, 1x clomid,21 december 2008

BEVALLEN:
Nathalie, 29 jaar, 2de kindje, 20-12-2007, dochter, Lore
Bloemetje, 31 jaar, 2de kindje, 25-12-2007, dochter, Maura
Evelien, 24 jaar, 1e kindje, 23-01-2008, dochter, Leni
Ellen, 22 jaar, 1e kindje, 25-01-2008, dochter, Anouk
Sterreke(BE), 24 jaar, 1ste 2 kindjes, 2 zonen, Bram* en Warre*
Joyce (NL), 27 jaar, 1e kindje, 23-02-2008, zoon, Daan
Ukkie,(NL)28 jaar, 1e kindje, 25-02-2008 dochter Britt
Els (BE), 28 jaar, 2de kindje, 06-03-2008 dochter Hanne
Elke(BE), 28 jaar, 2de kindje, 11-03-2008 zoon Matts
Emmeke (BE), 27 jaar, 1e kindje, zoon
Aiko(BE), 29 jaar, 1ste kindje, zoon Quentin
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:01
jenny

Hey Bloem,

Ik kan mijn ei niet vinden deze maand, dus reken ik op een hele lange cyclus. Ik zit nu op dag 18, nog geen positieve ovutest gehad en mijn testen zijn op.

Vandaag even alle medicatie opgehaald aan de apotheek. Woensdag moet ik voor prikinstructie. Hopen dat we volgende cyclus er voor kunnen gaan.

Gr. Jenny
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >