Hey'kes !!!
Net een tukje gedaan (zaliggg) !
BEDANKT allemaal, zo lief !
Even hoe het allemaal gegaan is ...
Maandag en dinsdagnacht heb ik dus al weetjes gehad en bij de controle woensdag had ik dus 3 cm en dacht de gyn al dat het voor de nacht of de volgende morgen ging zijn.
De ganse dag bij mijn mama geweest en af en toe (zo om de 20 min) weeën. Afgesproken met haar dat de meisjes mochten daar slapen gezien zij de donderdag ook schoolreis hadden !
's Avonds begonnen de weeën echt om de 15 minuten te komen en rond middernacht om de 10 minuten. Was echt doodop want al drie nachtjes zonder slaap en ziekjes ...
's Morgensvroeg rond 5u badje genomen en dan naar 't ziekenhuis vertrokken na een seintje.
Daar aangekomen bleek dat ik 4 cm had. De gyn van wacht kwam langs en ging vliezen breken, maar die zouden al gebroken geweest zijn ... (geen last van gehad haha)
Twee uurtjes later kwam mijn gyn langs maar de weetjes namen terug af. (grrr) Dan besloten om baxter te steken (9u) en om 9h15 al epi gekregen omdat ik dus POMPAF was, enorme pijn (geen tussentijd tussen de weeën) en meteen had ik al persdrang na de epidurale !!! (lag nog niet eens neer na de prik) En had zooo gehoopt op een beetje 'rust' na die epi. Njet, meteen verloskamer ... Het persen ging enorm moeilijk (epi werkte nog niet volledig) en Thomasje bleek vast te zitten in het bekken. Heb meer dan een half uur moeten persen, heb gehuild, getierd en gesmeekt om hulp. Echt een paniekaanval gehad, voelde dat het niet wilde lukken ... (wist hoe het wél moest gaan natuurlijk door de bevallingen van de meisjes) Tenslotte na veel getrek en geduw ons Thomasje geboren om 10h23! Hij had wel veel schouderpijn (sleutelbeen) en aan z'n hoofdje. (kreeg een tabje had ik toen gehoord) Eventjes bij mama op de buik, maar toen was er een ander probleempje: de gyn kreeg de placenta meer niet (volledig) los, na een half uur proberen manueel afhalen met spoed naar de OK. Daar kreeg ik dan een bloeddrukval en (te) veel bloedverlies. Helemaal van de kaart ... een tijdje buiten bewustzijn geweest en na een zakje bloed en serum en zuurstof mocht ik 'eindelijk' naar de kamer !!! Traantjes rolden over de wangen, volledig uitgeput maar nog nooit zo voldaan zag ik mijn twee liefste ventjes !!!
De borstvoeding liet op zich wachten door een slaperige Thomas (door het tabje) en geen zuigreflex meer. Uiteindelijk rond 16h30 toch gelukt wiehoewwww .. we waren vertrokken.
De meisjes zijn dan nog langsgeweest en waren ook dolenthousiast over hun broertje (en hun nieuwe kodak en schoolreis hihi).
Dan nog uren in 't bloed gelegen (het was spijtig genoeg net heel druk) maar m'n mama heeft me een beetje gewassen en verfrist.
Ben dan ontzettend moe geweest, enorme hoofdpijn ... Maar intens gelukkig.
Ons ventje deed het ook prima en na foto's en echo bleek alles in orde met z'n schoudertjes !
Zelf voel ik me nog heel flauwtjes en moe (licht in't hoofd), hoofdpijn maar dag per dag beter hoor.
Gisteren (maandag) mocht ik dan naar huis (dagje vroeger zelfs!) door die verschrikkelijke hitte op de kamer. (thuis lekker fris)
Een leuke welkomst door de buren (heb tranen met tuiten geweend!) en daarna een beetje bekomen ... Enorm emotioneel, echte babyblues hihi.
Vandaag zelfs eens gewandeld tot aan't schooltje met de zakjes snoep voor de kindjes en de jufs. (heb een heerlijk onthaal gehad en heel mooie grote knutselkaarten en cadeautje)
Daarna nog eens bij mijn meme langs en bezoekje van zus en tantes en meter. (en dan serieus moe haha)
Thomasje drinkt ondertussen super aan de borst, heeft elke avond z'n uurtjes (nog niet totnogtoe ...) en wat krampjes, maar drink nu ook venkelthee. De ganse dag gaan de oogjes niet open.
Als hij morgen nog geel ziet en zo moe is moet ik nog eens terug naar het ziekenhuis. Duimen van niet !!!
Met de papa afgesproken dat we elk om de beurt een nachtje zullen instaan voor ons ventje.
Morgen gaan we eens bbq'en met ons vijfjes (wat klinkt dat opeens veel !!) en daarna mogen de zusjes helpen met het badje van hun kersverse broertje !
Lieve knufs, Joke xxx