< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Moeders uit West-Vlaanderen ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Moeders uit West-Vlaanderen ?
13/05/2008 @ 19:28
Bie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Leuke foto van een mooi, gezond baasje.
Doet raar dat er daar nu een Thomas bij is, hihi.
Jammer dat we jullie niet meer gezien hebben in het zkh, maar hopelijk tot gauw bij jullie thuis, we zijn nu zeker benieuwd!
Goed voor jullie dat het nu wat koeler is.

Vele groetjes en nu 5 xxxxx voor elk één.
Arne, Daniêl en Bie

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 21:17
Joke

Hey'kes !!!
Net een tukje gedaan (zaliggg) !

BEDANKT allemaal, zo lief !

Even hoe het allemaal gegaan is ...
Maandag en dinsdagnacht heb ik dus al weetjes gehad en bij de controle woensdag had ik dus 3 cm en dacht de gyn al dat het voor de nacht of de volgende morgen ging zijn.
De ganse dag bij mijn mama geweest en af en toe (zo om de 20 min) weeën. Afgesproken met haar dat de meisjes mochten daar slapen gezien zij de donderdag ook schoolreis hadden !
's Avonds begonnen de weeën echt om de 15 minuten te komen en rond middernacht om de 10 minuten. Was echt doodop want al drie nachtjes zonder slaap en ziekjes ...
's Morgensvroeg rond 5u badje genomen en dan naar 't ziekenhuis vertrokken na een seintje.
Daar aangekomen bleek dat ik 4 cm had. De gyn van wacht kwam langs en ging vliezen breken, maar die zouden al gebroken geweest zijn ... (geen last van gehad haha)
Twee uurtjes later kwam mijn gyn langs maar de weetjes namen terug af. (grrr) Dan besloten om baxter te steken (9u) en om 9h15 al epi gekregen omdat ik dus POMPAF was, enorme pijn (geen tussentijd tussen de weeën) en meteen had ik al persdrang na de epidurale !!! (lag nog niet eens neer na de prik) En had zooo gehoopt op een beetje 'rust' na die epi. Njet, meteen verloskamer ... Het persen ging enorm moeilijk (epi werkte nog niet volledig) en Thomasje bleek vast te zitten in het bekken. Heb meer dan een half uur moeten persen, heb gehuild, getierd en gesmeekt om hulp. Echt een paniekaanval gehad, voelde dat het niet wilde lukken ... (wist hoe het wél moest gaan natuurlijk door de bevallingen van de meisjes) Tenslotte na veel getrek en geduw ons Thomasje geboren om 10h23! Hij had wel veel schouderpijn (sleutelbeen) en aan z'n hoofdje. (kreeg een tabje had ik toen gehoord) Eventjes bij mama op de buik, maar toen was er een ander probleempje: de gyn kreeg de placenta meer niet (volledig) los, na een half uur proberen manueel afhalen met spoed naar de OK. Daar kreeg ik dan een bloeddrukval en (te) veel bloedverlies. Helemaal van de kaart ... een tijdje buiten bewustzijn geweest en na een zakje bloed en serum en zuurstof mocht ik 'eindelijk' naar de kamer !!! Traantjes rolden over de wangen, volledig uitgeput maar nog nooit zo voldaan zag ik mijn twee liefste ventjes !!!
De borstvoeding liet op zich wachten door een slaperige Thomas (door het tabje) en geen zuigreflex meer. Uiteindelijk rond 16h30 toch gelukt wiehoewwww .. we waren vertrokken.
De meisjes zijn dan nog langsgeweest en waren ook dolenthousiast over hun broertje (en hun nieuwe kodak en schoolreis hihi).
Dan nog uren in 't bloed gelegen (het was spijtig genoeg net heel druk) maar m'n mama heeft me een beetje gewassen en verfrist.
Ben dan ontzettend moe geweest, enorme hoofdpijn ... Maar intens gelukkig.
Ons ventje deed het ook prima en na foto's en echo bleek alles in orde met z'n schoudertjes !
Zelf voel ik me nog heel flauwtjes en moe (licht in't hoofd), hoofdpijn maar dag per dag beter hoor.
Gisteren (maandag) mocht ik dan naar huis (dagje vroeger zelfs!) door die verschrikkelijke hitte op de kamer. (thuis lekker fris)
Een leuke welkomst door de buren (heb tranen met tuiten geweend!) en daarna een beetje bekomen ... Enorm emotioneel, echte babyblues hihi.
Vandaag zelfs eens gewandeld tot aan't schooltje met de zakjes snoep voor de kindjes en de jufs. (heb een heerlijk onthaal gehad en heel mooie grote knutselkaarten en cadeautje)
Daarna nog eens bij mijn meme langs en bezoekje van zus en tantes en meter. (en dan serieus moe haha)
Thomasje drinkt ondertussen super aan de borst, heeft elke avond z'n uurtjes (nog niet totnogtoe ...) en wat krampjes, maar drink nu ook venkelthee. De ganse dag gaan de oogjes niet open.
Als hij morgen nog geel ziet en zo moe is moet ik nog eens terug naar het ziekenhuis. Duimen van niet !!!
Met de papa afgesproken dat we elk om de beurt een nachtje zullen instaan voor ons ventje.
Morgen gaan we eens bbq'en met ons vijfjes (wat klinkt dat opeens veel !!) en daarna mogen de zusjes helpen met het badje van hun kersverse broertje !

Lieve knufs, Joke xxx

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:51
Lize

Hey Joke,
Wat een verhaal! Je zou voor minder uitgeput zijn! Gelukkig is alles goed met Thomasje en jou! Van dat bloedverlies moet je wel serieus recupereren hé (en vieze ijzerpillen nemen?). Nu ja, beetje me een keer hé. Lize zag ook geel en die heeft al direct in het ziekenhuis lichttherapie gekregen omdat haar bloedwaarden wel heel erg verstoord waren (en toen sloeg de babyblues ook goed toe). Ze zeggen toch altijd dat het kan helpen om de wieg/park aan het raam te zetten...

En ook bedankt voor het kaartje hé, het zat gisteren in de brievenbus.

Geniet er van meisje!
Anne

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:18
Leia

Waaauw Joke gefeliciteerd zeg!!!
Heb met traantjes in de ogen je verhaal zitten lezen. Amai, kant geloven dat je volledig uitgeput bent. Maar zo te lezen loopt de liefde over voor je 'nieuwe' gezinnetje

kHoop dat je goed kunt uitrusten en genoeg hulp krijgt, zodat je tenvolle kunt genieten van je kleine prins!

Vele groetjes!! En nog 3 dikke 'piepers' zulle!

Leia

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 22:38

Hey joke,
wat een heftige bevalling zeg kan me inbeelden dat je emotioneel was en bent wé! Hopelijk heeft de bbq gesmaakt een hele verandering é van twee naar drie. allé ik vond het vlot lopen het eninige waar ik na 19 maanden nog last mee heb is het thuis weggraken voor de een of andere afspraak met ons vijf lol kom heel vaak te laat hihi

geniet van elkaar wé!!!

groetje cindy
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 08:58
CindyVW

Joke, nog eens proficiat, hoor ! Bedankt voor het kaartje, het is héél mooi !
Goh, zo'n bevalling ! Kan geloven dat je moe(s)t bekomen.
Hopelijk kan je nu gaan genieten, met z'n 5jes !

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:27
Joke

Hey'kes !

bedankt allemaal !!! (ikke helemaal emo hihi)

Alles prima hier, Thomasje een superflink, knap ventjen, ben smoorverliefd !
Wel druk en ben nog steeds zooo moe ... (gisteren flink wat volk over de vloer gepasseerd (mama, zus, schoonbroer en andere schoonzus met gezin!) en vandaag ook nog, vroedvrouw, iemand van de bank en vanavond bezoekje)
Gelukkig goeie nacht gehad, een superbaby totnogtoe !(hout vasthouden)

anne, z'n park staat bij het venster, ziet nog wat gelig en is altjid aan't slapen, maar volgens mij al ietsje beter .. zien wat de vroedvrouw zegt hé !

Cindy vw, hoe gaat het bij jullie ?

en Cindy C ! Blij je te horen meid ! Alles prima bij jullie ?!?
Kan geloven dat je vaak te laat komt nu hahahaha. Weet nog nie hoe ik da ooit ga voor mekaar krijgen om allemaal om 8u de deur uit te zijn ...
zorgen voor later !

Bie, alles goed met jou ? bloeddruk beetje onder controle nu?

En de andere mama'kes en kindjes ? zoennnnn xxx
Joke & co'tjes

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:41
Lize

Goeiemorgen,

Joke, je zou voor minder stapelverliefd zijn op zo'n klein wondertje! Het is blijkbaar wel druk bij jullie! Neem maar genoeg tijd voor jezelf. Ik zou graag ook nog een keer passeren met de meisjes, maar binnen een maand of zo. Als jullie allemaal op elkaar ingespeeld zijn.

Dat op tijd vertrekken is hier meestal ook een ramp. Vanmorgen was het ook weer van dat, dan moet ik alles 20 keer vragen maar word je straal genegeerd. En terwijl ik Lize aan het helpen was met haar kousen en schoenen, was Kaat alweer druk bezig om alles uit te doen.
Dat klein spook bij ons is dus helemaal niet te doen. Sommige dingen kan ze iets te vlot voor haar leeftijd, zoals kleren uitdoen. De dagmoeder had ze vorige week gevonden in het park van een kindje van 7m zonder haar kleren en ze was druk bezig haar pamper aan het uitdoen. Mevrouw had dus al een t-shirt, hemdje en broekje uitgedaan. En ze kan ook springen, dat vindt ze zoooo fantastisch dat ze bijna niets anders doet. Gelukkig zit Lize in een hele rustige en zelfstandige periode .

Anne

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 11:59
CindyVW

Amai, Anne, een stripper in huis !

Pffff, het heeft gisteren blijkbaar veel geregend, want toen we vanochtend op Tijls school aankwamen, stonden alle meubelen buiten en waren alle juffen de klassen aan het schoonmaken. De school stond onder water ...

Koen is vanmorgen dan met Ella naar de kinderarts geweest, omdat ze zo'n vreselijke slijmhoest heeft. Zo erg, dat ze flessen en fruipap e.d. overgeeft van het hoesten. En 's nachts weent ze door het hoesten ... Ocharme ! Nu moeten we 3x daags aërosollen met 1 ampul Pulmicort, 1 ampul Atrovent en 2 druppels Ventolin; 3x daags sterke neusdruppels geven, 3x daags muco-rhinatiol geven en indien nodig 's nachts een sterke kalmerende siroop; en dat alles gedurende 5 dagen ! 't Is precies weer een apotheek in de keuken !

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 15:38
Leia

CindyVW,
Mila heeft hier ook enkele weken de zelfde hoeveelheden Pulmicort, atrovent en ventolin moeten aerosollen, en zo'n toestel van de thuiszorgwinkel gaat zo traag he, in het ziekenhuis verstuifde dat redelijk snel maar thuis was ik daar een goed half uur mee bezig. Eerst 4 keer per dag, dan 3 en op het laatst 2 keer.
kHoop dat ze er niet te veel last van heeft? En laat ze zich gemakkelijk doen? Mila was pas 6 weken oud in het begin en dan doe je daar meer mee wat je wilt he.

Anne,
ik ken dat hier ook goed dat straal negeren, kmoet alles 20 keer vragen tot ik me kwaadmaak eer hij voortdoet, een echt treuzelgat onze Jani. Gelukkig is Mila nog te klein om al te strippen

Groetjesss!
Leia

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 16:25
CindyVW

Leia, nee, ze laat het niet gemakkelijk doen, maar ja, wat moet, dat moet, hé. En wij hebben zelf tweedehands een aërosoltoestel gekocht indertijd, omdat het goedkoper uitkwam dan er altijd maandenlang een te huren ...

[Laatst gewijzigd door CindyVW - 16/05/2008 @ 16:25] - Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 18:19
Leia

Ai, dat dacht ik al dat aan een zekere leeftijd het niet zo eenvoudig meer was.
Goedkoper? Bij de thuiszorgwinkel van de CM betaal ik 2,5 euro per maand, vind ik nog meevallen, maar hem huren in de apotheek schijnt inderdaad erg duur te zijn.

Groetjes
Leia

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 18:51
CindyVW

Ja, Leia, wij huurden ook bij de thuiszorgwinkel.
Maar als je hem bijna het hele jaar door huurt en dat 2 jaar aan een stuk (indertijd met Tijl); en je kan er tweedehands voor 25€ op internet dan een kopen, dan twijfel je niet, hoor

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 07:48
Leia

Ja daar heb je natuurlijk gelijk mee Mijn nicht huurde zo'n toestel bij de apotheek en voor een paar maanden had zij in de 60 euro betaald , Ze vond toen ook dat ze beter ene gekocht had.
Enfin,
ik ben begonnen met een beetje op te letten minder snoepen en zo) en de 1ste kg is er af! Nog 14kg te gaan...

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 13:14
Joke

hallo'kes !

Even laten weten dat alles prima gaat hier !!! (maar drukkk hahahaha)
Thomasje doet het prima, zusjes ook en mama en papa dito, dus wat wil je meer !

Bie, dikke proficiat met je verjaardag vandaag !!!

Aan iedereen lieve groetjes, ik kom deze week weer lekker meekletsen hoor !

Liefs, Joke xxx

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 13:47
Lize

Oeioei, veel beterschap voor Ella!
Ik prijs mij gelukkig, ik heb zo'n aërosoltoestel nog nooit van dicht gezien.

Joke, ik kan me voorstellen dat je nog aan het zoek bent naar een nieuw ritme. Super dat iedereen het wel goed stelt.

Leia, veel succes met de kilo's. Ik zou er mij ook een keer moeten aan zetten, maar zeggen is makkelijker dan doen hé.

Bie, een gelukkige verjaardag!

Ben er ook vandoor, morgen een deadline voor het werk. En dan moet ik nog zien in Gent te geraken met die treinstaking. Het plan is dat we gaan carpoolen met 3 collega's, dus hopelijk is er tot Gent niet teveel file.

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 21:07
Bie

Hallo,

Bedankt voor mijn verjaardag, maandag Arne zijn beurt.
Word hier bijna zot van hoelang nog en dit en dat.
Zondag feest met de familie en maandag eiglijke zijn verjaardag, wat verwarrend voor hem; maar was het beste zo.

Joke alles goed lees ik maar druk, ja een babytje vraagt veel aandacht en werk en een routine zoeken als Lode weer moet gaan werken.
Ik zou zo graag eens langs komen, maar wij hebben nu een paar drukke weekends en wanneer past het voor jullie, 14/15 juli of laatste weekend van juni of ...? Ik ben zo benieuwd, dat weet je al hé.

An ik moet toch lachen met jullie Kaat, maar zeker minder plezant op sommige momenten.

Cindy Vw die aêrosollen stopt ook niet bij jullie, duimen maar.

Leia, alles ok bij jullie en de kindjes.

Ander Cindy zullen we hier niet zien dit weekend, is gaan kamperen met nieuwe auto en caravan dit weekend, wil ook wel.

Wendy van jou krijg ik geen antwoorden meer, maar lees af en toe nog wel eens iets van je en je goede(nieuwe)vriend?

Groetjes allemaal, Bie

[Laatst gewijzigd door Bie - 23/05/2008 @ 21:08] - Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 21:01
CindyVW

Arne, alvast proficiat voor morgen !

Zal niet veel tijd hebben om nog te forummen de komende tijd, want Koen wordt a.s. donderdag opnieuw geopereerd. Hij heeft op dezelfde plaats weer een hernia Weer 2 maand revalidatie dus, en alles zal weer op mijn nek terechtkomen de eerstkomende weken ... Heb alvast Ella's verjaardagsfeestje uitgesteld tot september ...

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 09:31
Lize

Arne, een gelukkige verjaardag!

Cindy, oh nee, nog een operatie

Morgen meer, het is hier weer druk druk druk.

Anne

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 11:14
Joke

Hallo'kes!

ARNE, een dikke proficiat met je 5de verjaardag !!! Hiep hiep hoeraaaaa !!! Benieuwd hoe je dagje gaat !
En hoe gaat het met je mama ? Geef je haar vele groetjes ? En zeg je haar ook dat het laatste weekend van juni okidoki is, welke dag, de zondag ?

CINDY vw, oh nee ! Da's slechter nieuws meid ... Heel veel knuffeltjes. Hopelijk alles goed met tijl, Ella en jou ?

CINDY C dus op reis wiehoew ! Lang niet meer gehoord trouwens hé ...

en Wendy, bij jou ? Ben benieuwd hoor meid, laat nog es iets weten hé !

ANNE, jezelf niet voorbijsteken hé meid !! Af en toe een pauzeke, dat is nodig !
Beetje genoten van't weekend toch ?
En hoe was het trouwens bij de staking, op tijd op 't werk geraakt ?

Hier gaat het al tamelijk goed, vanmorgen op tijd weer op school, maa is zooo vroeg opstaan om allemaal klaar te zijn. En Thomas ook alweer zo'n honger, dus nogal gekrijst in de auto (niet te voet gegaan door de regen bah).

Dit weekend al es gaan 'koffiedrinken' met Thomas mee ! Heerlijk.. (in de draagzak)
En hij heeft ook al een beetje z'n vast ritme ondertussen, osteopaat heeft al z'n werk geleverd denk ik, want hij heeft veel minder last al (ga hout vasthouden!).
Spijtig van het regenweertje nu, maar ik ga ervan profiteren en lekker wat rusten en genieten van m'n prinsje vandaag;

Oja, ons Emma'tje heeft gisteren leren fietsen zonder zijwieltjes en jaaaa, het lukt !! wieeewww, wat een grote meisjes al !!
Liefs, Joke xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >