< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Wanner ben je er klaar voor ????

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Wanner ben je er klaar voor ????
25/04/2008 @ 11:28
isabel

Online Status Bekijk profiel
mijn ma is terug thuis ze had dus een longontsteking ook er bij ze moet wel nog terug voor enkele onderzoeken maar blijft veel hooftpijn hebben.

zepke dacht dat de nekplooimeting met 12 weken is dus misschien doen ze her direct.

ik heb ook kraamhulp gehad(familiezorg) hier wel meegevallen. Ik had ze al van voor de bevalling omdat ik niets meer mocht doen. Dan kwamen ze 1 maal in de week. Om te strijken koken en kuisen. Na de bavalling eerste weken 2maal per week om meest het huishouden te doen en hier en daar wat over te nemen van de kleine als ik effen wilder rusten of zo daarna nog enkele weken 1 maal in het totaal 60uur gehad kreeg ook nog eens 5€ per uur terug van de cm. Heb er 3 verschillende gehad een viel ook niet (kwam te laat zag geen werk)mee en heb dan ook gebeld naar de bureau en gezegd dat ik liever die ander 2 had

Isabel

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 13:11

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

Isa* Hopelijk gaat nu wat beter gaan in de familie hé.
JA die kraamzorg, je moet er wel wat geluk mee hebben denk ik, maar ik ga het erop wagen, maandag komt er iemand langs om alles te bespreken.

Enid* DE verhuis, spannend, komt idd dichterbij, maar het heeft niet zeker??

Hier gaan we straks naar de zee, we zijn schoenen gaan kopen, sandalen, wat de vorige keer geen probleem was, was het nu wel, amai, zo kwaad dat hij zich maakte om te passen, hij wou niet stappen enzo. Schrok er wel van ja.
Verder heeft hij redelijk goed gegeten deze middag,wat tegenwoordig niet kan gezegd worden, en hij heeft zijn eerste boumba ijsje gekregen, hij vond het super Nuligt hij te slapen, ik ga ook wat rusten, buiten uiteraard met het mooie weer en straks nog eens kijken voor de zandbak in elkaar te beginnen steken.

dada

lieveke

Vermoedelijke bevalling op 01/07/2008.
Al 40 weken en 6 dagen zwanger (102.40% ver), nog te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 08:04

Hoi,

Terug thuis.
sTraks komt iemand voor de kraamhulp

Aan de zee was het zalig eigenlijk, Lukas zondag voor de eerste keer in de grote zandbak, het strand.
Eerst wou hij zijn voeten er niet echt inzetten, was een grappig zicht, pakken zei hij steeds, maar na een tijdje was de schrik helemaalover.
2x tot aan het water geweest om water te halen, en de zee zat ver zenne.

Hier gaan we ook nog een hekken zetten in de tuin, veel te gevaarlijk anders achteraan maar mijn ventje zal dat doen als hij thuis is van onze tweede spruit. Eerst volgende week, de kamer van Lukas, zal ook blij zijn als dat achter de rug is.

dada

lieveke

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 20:40
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Mijn datum is weer veranderd! Volgens de meting ben ik vandaag exact 12 weken ver en wordt ons kleintje verwacht op 11 november! Gemakkelijk te onthouden! Alles was perfect in orde. We hebben er drie kwartier naar mogen kijken want het had zich niet goed gelegd voor de nekplooimeting (inderdaad, isabel, ze heeft het direct gedaan). Eer ze hem/haar terug in beweging kreeg waren we al ettelijke minuten verder. Ocharme de drie wachtenden achter ons! Het was echt genieten! Het was een zeer raar maar zalig gevoel om dit opnieuw mee te maken. Het leek zo ongeloofwaardig om voor een tweede keer daar zo'n klein kindje te zien op het scherm.
Lieveke, dat zal wel schattig geweest zijn dat Lukas zijn voetjes niet in het zand wilde zetten Da's zoals gras waarschijnlijk, hé? Daar moeten ze ook aan wennen. De verhuis, ja, 't komt eraan maar de dagen lijken nog trager voorbij te gaan... Zucht!

Zepke
xxxxx

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 12:19

Hoi,

Hier zijn het drukke dagen met de potjes training.
Lukas vraagt veel energie, af en toe is het toch wel te laat. Maar soms gaat hij 2-3 keer dat hij zegt pipi kaka, en dan is het maar de 3de keer dat het lukt.
Heel intensief dus.

En als je weggaat, moet ik dan nog een pamper aandoen.
In de kribbe heeft hij natuurlijk ook een pamper aan hé.
Thuis doe ik het meen shortje of onderbroekje aan, maar ja.
En wanneer je dan met de auto moet rijden, een uurtje, wanneer doe je dan de pamper niet meer aan, heel moeilijk allemaal vind ik

Alé Zepke* Hopelijk verandert het niet meer hé, amai wat heb je idd lang mogen kijken naar jullie beebje.

groetjes

lieveke

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 16:01
petitje

Online Status Stuur bericht
hoi hoi allemaal

Zephke, je voorgevoel is juist he, de gyn zegt nog ne andere datum!
Fijn dat de verhuis korterbij komt en coordineren is ook een taak he

Isa, fijn dat je ma weer thuis is.
Ben je vrijdag en zaterdag ook vrij? want normaal werk je dan he.

Lieveke, hah ook naar zee geweest, waar ben je geweest? WXij gaan altijd naar westende.
We wouden denis ook op t strand laten spelen, maar hier ook huilen toen we hem met zijn voetjes in t zand zette.
Hah potjestraining, ik heb nog geen idee wanneer we ermee zouden starten, hij moet eerst maar goed leren lopen .
Goh misschien kan je zo van die easy up broekjes kopen en zeggen tegen lukas dat slipjes zijn... (als ie daar in trapt).
Alle voor als je weg gaat he.

Zo nog ff werken en dan extra lang weekend
Deniske gaat bij zijne peter logeren morgen, wij gaan extra shoppen voor de vakantie.
groetjes

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 10:55

Hoi,
Petitje* Laat hem idd maar eerst leren stappen . DAarna komt de trainig vanzelf wel. Het gaat trouwens zeer goed, enkel voor slapen nog en weggaan doe ik voorlopig nog een pamper aan.
We gaan naar Blankenberge of Heist, daar hebben onze ouders een appartement.

Hier druk weekend gehad, toch genoten. We zijn doopsuiker gaan halen, en wat aan de kamer begonnen, venster is al gedaan. De rest moet volgende week dan.
Gisteren Lukas gaan halen naar de zee, daar had hij koorts, om 22u ook nog, voorlopig iets minder maar hij zit ook in bed, slaapt meer. Ik ben ook ziek, serieus vekouden en koppijn.
Maar ja tzal wel weer overgaan zeker.

Ik vroeg me nog af hoeveel doopsuiker deden jullie in één geschenkje, van Lukas waren er dat acht, ik vroeg me af of dit te weinig was. En voor de kindjes zijn dat zo smarties achtig van doopsuiker, kweet niet goed hoeveel ik erdaarvan moet indoen bij een geschenkje?

groetjes

lieveke
ps morgen op controle, ben benieuwd hoe het nu is.

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 15:54

Hoikes,

Vandaag op controle geweest. Alles blijkt goed te zijn. Genoeg vruchtwater, het heeft zich gedraaid en geen suiker in mijn urine. Dat is allemaal een ganse opluchting. Geen ontsluiting, placenta goed, goede navelstrengdoorbloeding. Toch nog aan de kleine kant, 1400 gram woog het nu. Ik moet gewoon zo verder doen, dus dat gaan we doen hé, regelmatig rusten.

Met mij gaat het iets beter en met Lukas ook, gisteren geen koorts meer, kweet niet wat het is geweest. VAndaag naar de kribbe, eens zonder pamer, kben benieuwd, denk dat het daar niet zal lukken met het potje, hij zal veel te veel bezig zijn denk ik.

groetjes

lieveke

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 12:25
petitje

Hallo

hier gaat alles goed. Niemand ziek en de gewone dingen. Het is wel prachtig weer, te prachtig om te werken he.
Elke morgen als ik denis naar de creche breng dan zie ik groepjes vertrekken voor te wandelen, allemaal in een kar... en ik zeg dan elke dag tegen R van waarom gaan ze nooit eens bij denis wandelen,...
En vanmorgen was ik 10min later, niemand te zien, waren ze net vertrokken voor een wandelen.. ik kon wel huilen echt waar, ik vond dat zo zielig voor deniske dat ie dat nu weer moest missen en weer de hele dag binnen moet zitten. Goh ik voel me nu zo schuldig dat ik elke dag ga werken hoor. Eens horen of ik morgenmiddag geen vrij kan krijgen...

Lieveke, handig he als de ouders een app aan zee hebben. hier is t ma ne studio en met zijn drieen ( en een hoop babymateriaal) wel erg krap. goed voor een weekend maar zeker niet voor onze 'jaalijkse' vakantie.
O fijn aan de kamer begonnen! dat waren wij vorig jaar ook aan t doen rond deze tijd, de babykamer aan t verven.
Ga je de doopsuiker dan zelf doen? Ik heb t laten maken en eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel erin zaten...
De controle is dus goed gegaan. Weer een geruststelling.
1400gr vind ik niet zo weinig hoor, wij zaten op 33 weken net boven de kilo. Wat schat de gyn dan als geboortegewicht?

Zo ga er weer vandoor, geniet allemaal van de zon, en alvast een goed verlengd weekend.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 13:16

Petitje* Ja idd ik vind het ook niet te weinig, als ik Lukas vergelijk, dan is dit iets meer, dus ik maak me geen zorgen meer. Ze schat rod 3 kilo als ik de zwangrschap uitdoe.
ja ik maak de doopsuikertjes zelf

groetjes

lieveke

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 11:47
isabel

Hallo

ben hier ook nog eens. Lennert heeft de windpokken gehad. Hij heeft er maar een stuk of 15 gehad. Hij is vandaag terug naar de creche. Heb dan iemand van de cm gevraagd om op hem te komen passen want hij mocht niet gaan naar de creche.

Mijn broer zoontje heeft ze nu.

Anders gaat alles hier zijn gangetje we genieten van het mooie weer.

Allez allemaal een goed weekend en tot later

Isabel

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 19:32

Hoikes,

Ja tis hier stillekes hé.
Maar tis ook te warm om binnen te zitten hé.

Hier alles goed, moet zeggen dat ik precies ook wel wat last heb van de warmte, af en toe, maar niet zo heel erg veel. Gelukkig.

Vandaag met Lukas naar de dokter geweest. Hij hoeste al een tijdje, maar twas echt blafhoest geworden, zoals de kroep zeiden ze me. Maar vandaag had hij weer koorts en daarom toch gegaan. Stembandontsteking. HOestsirroop en neusspray gehad. Hopelijk vlug beter nu.
We zijn ook een koude luchtbevochtiger gaan kopen, nu hadden we een oude van mijn ma, maar met de warmte is het anders te warm op te kamer.

Met de werken gaa het stilletjes voorruit, ja ik moet voor Lukas zorgen hé. De plafond is gedaan, morgen de eerste keer de muren.
Tis aan het veranderen.

Tegen het einde van de maad doe ik ook mijn valiesje en zet ik het wiegje in de kamer. Kijk er naar uit.

groetjes

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 21:22
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Ben er ook nog eens geraakt! Ik zit constant buiten met dit goede weer en 's avonds ben ik te moe om veel te typen...

Lieveke, ik had nog nooit gehoord van een stembandontsteking bij zo'n kleine kindjes! Hoe heeft hij dat opgelopen? Hopelijk wordt hij snel beter! Leuk, zo de kamer inrichten, hé? Wij kijken er ook al naar uit. Enid zal eerst haar kamertje nog moeten delen met zusje of broertje, maar mettertijd gaan we een kamer bijmaken. Ik kijk er al naar uit!
Ik heb mijn baas nog steeds niet verteld dat ik zwanger ben want hij heeft net zijn kindje verloren en dan durf ik mijn leuke nieuws niet te gaan vertellen. Misschien binnen een week of misschien twee weken... Ik weet het niet goed. Hoe zeg je dat tegen iemand die net zijn kind verloren heeft?

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:14
petitje

hallo

Over hier is alles wel oke.
Denis heeft nog steeds veel last van tandjes, je ziet gewoon dat ie een pijnscheut krijgt, echt wel zielig en je kan niks doen he. En t ergste is dat er dus nog steeds geen tandje door is.
Voor moederdag ( dat mijn mannen best wel weer vergeten waren en zondagmorgen dus rap een bloemeke zijn gaan halen...) zijn we naar de dierentuin geweest, gaiapark in kerkrade NL. Ik vond t een heel mooi park, alleen had denis dus last van de warmte en zijn tandjes en heeft erg gezeurd. En hadden we ook nog pech op de terugweg... pff viel wat tegen dus.
Verder wel t hele weekend genoten van onze kapoen, gaan zwemmen voor t eerst...

Isa, hoe is t nu met lennert? Denis stond zondag ook vol rode vlekjes, ze zijn al weer weg, waarschijnlijk een reactie op de zon, maar ik dacht toen gelijk aan jullie.

Lieveke, ik hoop eigenlijk voor jou dat t GEEN warme zomer wordt, voor mezelf wel natuurlijk. Ik was vorig jaar denk ik ook zowat de enige die t dus niet erg vond dat niet zo mooi weer is.
Ik had ook nog nooit stembandontsteking van zulke kleintjes gehoord. Veel beterschap.

Zephke, dat is toch nie zo erg dat enid haar kamer moet delen? T kleintje komt misschien eerst nog een poosje bij jullie?
Goh delicate kwestie met je baas he. Ik dacht dat je t voor de 6 maand moest zeggen, dus je hebt nog even he. Ik denk zolang ie t niet van een ander hoort of t al ziet dat je wel safe zit en kan wachten.

O lieveke en zephke als ik jullie zo hoor over alles klaar maken, kamertje, suikertjes heb ik heimwee naar vorig jaar zunne. Toen waren wij nu daar ook allemaal mee bezig. En met de prenatale cursus. T was toch ne schone tijd vond ik.
Maar nee hoor, ik hoef t (nog) niet opnieuw.

zo ga nog wat werken, nog 2 dagen en weer weekend joepie!

[Laatst gewijzigd door petitje - 15/05/2008 @ 10:21] - Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 12:45

Hoi allemaal,

Kort berichtje zenne, heb niet veel zin om op iedereen te reageren, mijn excuses daarvoor, ligt aan mij.

Lukas die zijn hoest is niet meer zo blafhoest maar is nu veel losser.
Hij hoest eigenlijk nog heel erg veel. Maar tzit precies toch los.
We zullen zien hé.

Maar gisterenavond had hij even geweend, maar echt niet lang, hadden ook niet direct gaan kijken, maar toen we gingen slapen wel. En hij had overgegeven dat venteke, lag helemaal in de kots te slapen. HAd dat eigenlijk niet verwacht, want hij had bijna niets geweend.
DAn maar wakker gemaakt, bed ververst, Lukas verfrist. Hij was zodanig uitgeput dat hij direct verder sliep.
MAar eten, dat gaat heel erg slecht momenteel. AL enkele dagen eigenlijk en ik vind het moeilijk om je daar niet over te frustreren. Niets is goed, zelf geen yoghurt, boterham of fruit. Enkel pap drinkt hij nog. Omdat hij nu wat ziek is kan ik het nog aanvaarden,maar anders is het ook gene vette en ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan.HELP

Verder is zijn kamer zo goed als in orde, kzal er dan eens een foto van maken en op mijn profiel zetten. Tis nu geen babykamer meer hé.
Met mij gaat het ook redelijk goed, straks wat rusten, Lukas zit in bedje, ik ga ook wat rusten.
Deze avond gaan eten met vrienden, dus dat is ook weer eens leuk.

groetjes

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 19:53

Hoi,

Hoe is het met iedereen, de nestdrang begint hier ook wel te komen hoor!!

Lukas slaapt sinds zondag in zijn nieuwe kamer(zie profiel), in het grote bed. En dat gaat vrij goed moet ik zeggen, soms wordt hij snachts wel eens wakker, maar hij is vrij snel terug gerustgesteld, tis toch een klein manneke zo in het grote bed.sMiddags is het iets moeilijker om te slapen. Maar tlukt na een tijdje wel.

En nu kan ik de babykamer ook terug in orde zetten. HEb al wat kleertjes uitgehaald en de maxi-cosi en wipper. Ook de draagmand staat er. Mijn valiesje, daar ga ik morgen eens voor kijken en de wieg die komt er binnen een week of 2 ook denk ik, zodat Lukas er ook kan aan wennen.

De doopsuiker moet nog afgewerkt worden, en de naamkaartjes ook nog afdrukken. We beginnen te twijfelen aan de schrijfwijze van de naam, alé ja mijn man wil het precies anders, dus we zijn er nog niet helemaal uit.
Ik heb ook al wat drank in huis gehaald voor in het ziekenhuis, ik zou wel zo weinig mogelijk in het ziekenhuis willen blijven, zo vlug mogelijk naar huis, lijkt met het gezelligste, dan zit mijn man ook niet alleen. En ik heb kraamhulp gevraagd.

Verder zit ik met een enorme valling, zo beu, koppijn, niet tedoen.

Voor de rest moeten we vrijdagavond terug op controle. Kben weeral eens benieuwd.
Ik rust nog elke dag een beetje, gelukkig verder nog geen harde buiken of zoiets.

Nog enkele nieuwe foto's op mijn profiel.

Petitje* Hetmag warm zijn hoor, bij lukas was het ook 30 graden en meer, ik kan er wel tegen denk ik.

groetjes

Lieveke

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 11:11
isabel

ja lieveke het komt snel dichtbij he .

mooie foto's van het kamertje.

Hoop dat het vanavond mooi weer is we barbequen voor mijn verjaardag deze week.

Lennert woog vorige week al 8kg140 en was 69,5cm lang. Mijn broer is op controle geweest en zit nog thuis tot eind december. Hij moet nu op 3 juni terug onder de scan.

Isabel

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 19:08

Hoi,

Gisteren op controle geweest,weer een ganse tijd moeten wachten, maar ja dat hoort erbij zeker.
Ons kleintje weegt nu met 33weken en 3 dagen, bijn 1900 gram. Grootte dat weet ik niet.
Twas in de voorbije 3 weken wel goed gegroeid maar tmoet toch nog zenne. Tis nog kleiner dan dat onze Lukas was, dus best doe ik deze zwangerschap wel uit voor ons beebje.

Nog steeds heel weinig vruchtwater wel, dus blijven rusten is de boodschap. Kzal toch content zijn als ons beebje veilig en wel op de wereld is en dat ik het in mijn armen kan sluiten moet ik zeggen.
Volgende week moet ik naar de monitor en de week erna terug op controle.

Fijn weekend allemaal, hier komen morgen de grootouders eten.

GElukkige verjaardag Isa!! Lennert is ook een flinke baby hé!
smakelijk!
Hopelijk blijft alles goed met je broer nu!!!

groetjes

Lieveke

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 11:42
petitje

hallo

Hier wee ne zieke, ja ja onze kleine man.
Woe morgen hoesten, ik zei die gaat weer verkouden worden...
Savonds toen ik hem ging halen in de creche zeiden ze dat ie toch een vieze hoest had, niet normaal, ik zei zal morgenvroeg naar de ha gaan.
En inderdaad hij hoeste heel erg vies, en piepen...
toen ik ging slapen was t een heel stuk erger, dus papa wakker gemaakt. Die zei gelijk dit is niet goed, die heeft t heel erg benauwd en stuipen, ik herken dat dat is ne astma aanval we gaan naar spoed, pff t was al 23u.
Gelijk zuurstof bijgehad, foto's van zijn longen, aerosol, slijmen weggezogen, staaltjes genomen en daarblijven he.
Gelukkig gene astma maar valse kroep, de symtonen zouden t zelfde zijn.
Donderdagmiddag zijn we naar huis gemogen nadat ie eens een voeding binnenhield want met dat hoesten.
Vrijdag heeft ie bekans de hele dag geslapen.
Zaterdag ook nog veel, en nu is t toch wel wat beter, nog hoesten natuurlijk.
Moet 3x per dag aerosollen en das natuurlijk ne hele strijd. En antibiotica en kine.
Morgen mag ie weer naar de creche. vr was ik nog thuisgebleven en vandaag bij oma.
Weer een heel gedoe dus.

Lieveke hoe is t nu met Lukas? Ook zo overgeven? Niet fijn he als ze niks binnenhouden.
Wat een mooie kamer zeg.
Je bent er precies wel helemaal klaar voor zeg.
Wij zijn nooit drank op voorhand gaan halen. Toen ik binnenmoest is r nog een fles champagne en 2 cola en 2 fruitsap gaan halen.
Ik verwachte ook niet zoveel bezoek in t zh he
Jammer dat je zoveel moet rusten, maar als dat helpt, waarom niet he.
Oei weinig vruchtwater, misschien groeit beebje dan wat trager, zal wel inhalen eens ie eruit is.

Isa, wanneer ben je jarig? ik donderdag, krijg nieuwe voordeur, doen feestje thuis, hoop op mooi weer heb t buiten gepland.
Lennert doet t erg goed, hier nog geen 7kg en geen 66cm.
veel succes voor je broer.

zephke, alles oke?
Lotje laat je nog eens van je horen?

Zo ga weer werken, want heb serieuze achterstand en ben do ook nog vrij!

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 12:42

Hoi

Lukas is beter hoor. Hoest minder en geeft niet over momenteel.
Hij zit juist in zijn bedje, ik ga dat nu ook doen se.
Morgen naar de monitor.

Dennis heeft het moeilijk gehad precies, gelukkig is het nu beter, valse kroep is maar iet vies hé.
Succes meid!!

lieveke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >