volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
14/05/2008 @ 06:13![]() | even een vraagje , ik heb er nog niet heen gekeken in de winkel ofzo.. maar weten jullie of je mozarella mag eten ja of nee ![]() Ik heb er al paar dagen zooooo een zin in!! Miss'ke ![]() |
| 14/05/2008 @ 06:35 | hoi hoi nee ik zou het niet eten meis ik wens je een fijne zwangerschap ![]() |
| 14/05/2008 @ 08:44 Floor ![]() | je hebt mozarella met gepasteuriseerde melk. Die kan je gerust eten. Ik heb er maandag van gesmuld op een communiefeestje. |
| 14/05/2008 @ 10:32 elke | Ik heb ook al op veel verpakkingen mozzarella staan kijken omdat ik er, met dat goede weer, zo'n zin in had... Op de bekendste (santa lucia van galbani) staat niks vermeld, dus die durf ik niet kopen, want 'normaal' is mozzarella van rauwe melk. Maar in de Colruyt verkopen ze alvast ook mozzarella van gepasteuriseerde melk! Dus smakelijk... |
14/05/2008 @ 11:43![]() | hehe dankje voor jullie reacties!! nu weet ik waar ik moet hene kijken! zal straksjes is rondkijken in de winkel se!! groetjes Misske ![]() |
| 14/05/2008 @ 16:51 Anne-Sophie ![]() | Siepie : is dat voor Nederland of voor België ? Ik durf het toch niet te eten als er niet duidelijk gepasteuriseerd op staat hoor ... |
| 14/05/2008 @ 17:20 Anne-Sophie ![]() | Ik weet niet of dat hier bij ons ook verplicht is dat ze dat erop vermelden dus speel ik liever veilig. Vooral bij die franse kazen staat het er niet altijd op. |
| 14/05/2008 @ 19:33 hw | Heel begrijpelijk. Bij twijfel doe ik het ook niet hoor. Vind het wel lastig soms, vooral in een restaurant, ik moet bij de halve menukaart zeggen dat ik het niet mag Nou ben ik ook wel erg streng voor mezelf, behalve de rauwmelkse kazen laat ik ook alles met rauw, rood of rauw gerookt vlees, rauwe of gerookte vis, ongewassen rauwe groenten, voeding die zeer rijk is aan vitamine A (bepaalde soorten vis, paté e.d.), voedingsmiddelen en dranken met toegevoegd vitamine A (bijv. multivitaminesap) en alles met alcohol staan. Dat is nog verrassend veel, moet echt goed opletten, vooral bij andere mensen of in restaurants!Maar goed, het is allemaal voor het goede doel, en na de zwangerschap haal ik de schade wel in ![]() |
| 15/05/2008 @ 10:45 Anne-Sophie ![]() | Nu op pizza mag het wel geloof ik. Zolang dat het sterk verhit is. |
| 15/05/2008 @ 13:46 Huppeldepupje | De mozzarella van de aldi is ook gepasteuriseerd! Maar ik eet dat ook enkel als het verhit is (dus idd op pizza of zo). |
| 15/05/2008 @ 16:18 hw | Louise: dat kan kloppen, maar geldt alleen voor rauwmelkse mozzarella. Als er op de verpakking staat dat het alleen van gepasteuriseerde melk is gemaakt mag je het gewoon eten hoor, door het pasteuriseren zijn de bacteriën (dus ook de Listeria) uitgeroeid! Beetje slordig dat de gynaecoloog dit niet duidelijker gezegd heeft. |
| 16/05/2008 @ 11:44 Anne-Sophie ![]() | Ik heb toch gelezen dat het dan geen kwaad kan omdat door te bakken de bacteriën gedood worden. |
volgende pagina >

Mozarella

Miss'ke 

Nou ben ik ook wel erg streng voor mezelf, behalve de rauwmelkse kazen laat ik ook alles met rauw, rood of rauw gerookt vlees, rauwe of gerookte vis, ongewassen rauwe groenten, voeding die zeer rijk is aan vitamine A (bepaalde soorten vis, paté e.d.), voedingsmiddelen en dranken met toegevoegd vitamine A (bijv. multivitaminesap) en alles met alcohol staan. Dat is nog verrassend veel, moet echt goed opletten, vooral bij andere mensen of in restaurants!