< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » To sleep through or to not sleep through, that is the...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
To sleep through or to not sleep through, that is the...
14/05/2008 @ 10:21
Aethra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ons boeleke is een goeie twee maanden oud en ze wordt nog 1 keer wakker 's nachts en huilt dan wat.
Als ze dan te drinken krijgt, drinkt ze meestal niet alles op en slaapt ze mooi verder.

Ik heb dus het gevoel dat ik haar zou kunnen laten doorslapen, door bv wat water te geven of een paar keer haar tutterke in haar mondje te steken... Het is een hele rustige baby die snel getroost is.

De vraag is of ik haar wel zou stimuleren om door te slapen ?

Velen in mijn omgeving lijken het positief te vinden dat een kindje zo rap mogelijk doorslaapt, maar ik stel me daar toch vragen bij.
Hetgeen ze zo positief vinden is vooral dat zij als ouders kunnen doorslapen, maar is dat ook goed voor het kindje zelf ? Moet zij op twee maanden niet nog met meer regelmaat voedsel krijgen ? Ze is nog zo klein (ze was ook 3w te vroeg geboren)...
Langs de andere kant, ze is bijna van zichzelf al zover en ze drinkt ook minder 's nachts...

Kortom, ik twijfel !

Graag jullie mening hierover. Alvast bedankt.
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:27
Itte

Online Status Bekijk profiel
Hey Aethra

Ons dochtertje is nu 11 weken oud en begint ook regelmatig door te slapen. De ene keer is ze na een 5-tal uur terug wakker en kan ze echt ni getroost worden met haar tut. Gisterenavond heeft ze rond 19.45u haar laatste fles gehad, rond 3u was ze wakker en heb ik haar tutje gegeven. Ze is weer in slaap gevallen tot 5u.
Mijn raad: ik zou eerst proberen om haar tutje een paar keer te geven en als ze echt 100% honger heeft, zal ze het wel laten weten! Das in elk geval wat wij doen.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:28
Petra

Hey Aethra,

Siska is nu bijna drie maand en die slaapt ook al een twee weken door. Bij ons begon het ook zo, ze jammerde wat, ik gaf haar een flesje maar ze dronk misschien 10 ml en viel terug in slaap. Wij zijn toen begonnen met haar tutje te geven toen ze jammerde en dat hielp en vanaf toen sliep ze de hele nacht door. Na enkele dagen vroeg ze zelfs haar tut niet meer.
Je meisje geeft zelf aan wanneer ze er klaar voor is, indien ze echt grote honger zou hebben dan zul je dat wel horen.
Dus ik zou zeggen probeer haar wat te troosten met een tut en wie weet slaapt ze door.

Groetjes

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:30
mus

Ikzelf heb een dochtertje dat morgen 12 weken wordt. Ik hou vanaf week 6 volgend schema aan: 8à9u 's morgens, 12u, 16u, 20u en 24u.
In het begin werd mijn kleine engel omstreeks +/- 5.30 wakker. Dan nam ik haar bij mij met het gezicht naar de borst en gaf ik haar tutje, zonder eten te geven. Ze viel direct in slaap totdat het effectief etenstijd werd. De periode dat ze 's morgens wakker werd, werd steeds later. En vanaf week 10 wordt ze wakker om 8u.
Gedurende de dag heb ik vanaf het begin ook geen problemen ondervonden met het voeden om de 4u.
Misschien lukt het bij jou ook op die manier?
Groetjes en succes ermee!
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:34
Nuria

Hoi Aethra,

Ik deel je gevoel dat er vaak een te grote waarde wordt gehecht aan doorslapen. Het is effectief goed voor een baby om regelmatig wakker te worden, dat zou een natuurlijke bescherming zijn tegen wiegendood (gelezen in 'lekker slapen zonder huilen' van Elisabeth Pantley)

Ik geef zelf borstvoeding, dus dat is sowieso meer dan voeding alleen. Als mijn dochtertje wakker wordt, en maar eventjes wil drinken bij me om na 5 min weer in slaap te vallen, dan heb ik daar geen moeite mee (ook al weet ik niet hoeveel ml ze dan binnen heeft)

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en slaapt nog steeds niet alle nachten door. Soms maakt ze al wel eens een lange trek, maar 10 tot 12u aan een stuk slapen zit er bij ons niet bij. Soms ben ik het wel eens moe hoor, en zou ik zelf liever wat beter slapen... maar uiteindelijk vind ik het wel ok! Ze komt er wel, maar op haar eigen tempo.

Als jij zelf het gevoel hebt dat ze die fles niet meer nodig heeft, dan zie ik geen probleem in een tutje... Zolang je maar reageert op de behoeften van je kind, dan gaat het allemaal wel goed, denk ik. En idd, bij grote honger zal ze zich wel duidelijker laten horen.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 20:17
*Els*

Online Status
Mijn dochtertje sliep al door na 7 weken... ze kreeg wel flesjes, maar op een gegeven moment merkte ik ook dat ze 's nacht minder interesse had in haar fles. Ik heb dan gewoon eens haar tutje gegeven, 10 minuten later nog eens en daarna sliep ze tot 's morgens. Morgen wordt ze 4 maanden en intussen slaapt ze van 19h15 tot 6h45 als ik haar wakker maak om te eten en om 7h30 naar de crèche te gaan.. Als ze echt honger hebben, dan hoor je ze wel en zijn ze met die tut niet tevreden. Je kan overdag ook om de 3,5h een voeding geven om aan genoeg voedingen te komen. Mijn kindje eet intussen nog maar 4 flessen, om de 4h ongeveer, maar ze heeft lang op 6 voedingen gestaan en dan een tijd op 5, dan gaf ze zelf aan dat het te veel was voor haar. Ze groeit goed en komt goed aan dus maak ik me geen zorgen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]