< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » zitten/rechtstaan in bed

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
zitten/rechtstaan in bed
02/05/2008 @ 16:03
Inne

Online Status Stuur bericht
Mijn jongste dochtertje heeft de laatste dagen iets nieuws geleerd. Midden in haar dutje zit, of staat, ze ineens rechtop in bed. Ze is dan de kluts kwijt en begint te wenen. Ik ga er dan naartoe en leg haar terug neer, soms met succes en soms ook niet. Heeft er iemand mss een tip hoe ik dit goed zou kunnen aanpakken?
Groetjes,
Inne

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 12:03
debo

Online Status
Ik had dit ook. Toen hij net kon zitten ging hij altijd zitten en sinds hij kan staan staat hij altijd recht.
In het begin ging ik hem steeds neerleggen, maar net zoals bij jou hielp dat niet altijd.
Gewoon laten doen, dat gaat wel over.

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 12:07
Tamara

Online Status Bekijk profiel
Ik ken het ook, dat doet Jayden ook al vanaf hij kan zitten en staan als ik hem in zn bed leg gaat hij altijd eerst even staan, soms wel een kwartier en door zn bed vliegen en doen en ik laat hem dan gaat hij vanzelf gaan liggen.

Want als ik hem terug leg gaat hij net zo snel weer staan en als hij na een half uur nog steeds rond gaat in zn bed (en soms huilt) ga ik er naar toe leg ik hem toch nog eens plat zet zn muziekje aan en dan laat ik hem of hij dan wel gaat staan of gaat slapen.

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 19:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,
misschien vinden jullie het barbaars....
mijn kleintje draaide zich van rug telkens naar zijn buik en kon niet slapen....
nu leg ik hem vast met klemmen aan de slaapzak en blijft hij mooi liggen!
Ondertussen is hij het gewoon.
In elk geval moet ik niet meer opstaan en slaapt hij altijd meer dan het klokje rond op zijn rug!
De klemmen zijn verkrijgbaar in een babyspeciaalzaak.
Stephanie

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 09:47
knabbel

jij legt je kind vast??? is dit niet een beetje overdreven? waarom doe je dat?
onze robbe gaat ook altijd in zijn bedje staan, ben hem 1 keer terug gaan neerleggen maar nu doe ik dit niet meer hoor, ik laat hem gewoon nog even doen, het duurt hoogsten 10 min en hij valt in slaap. kan je hem niet gewoon laten doen? want vastleggen vind ik nu wel heel drastisch hoor

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 10:12
joke vleugels

hela,

vincent doet het enkel en alleen als hij niet wil slapen. Snachts dan gaat hij gewoon slapen, zonder problemen. smorgens kruipt hij dan recht en dan weten we dat hij genoeg geslapen heeft.
Overdag probeer ik hem enkele keren neer te leggen, maar meestal lukt dat gewoon niet.

groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 14:31

knabbel ik wil nog even reageren. De klemmen zijn veilig en goedgekeurd.
Als ik het niet doe dan valt hij om en dan valt hij met zijn hoofd tegen de spijlen.
Hij kan nog niet genoeg stabiel zitten en zeker nog niet staan.
Van zodra hij dat allemaal onder de knie heeft is het inderdaad niet meer nodig om hem vast te maken. 't is zo dat hij overal wil op klimmen en kruipen...
Liefs Stephanie

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 16:00
knabbel

dan nog vind ik het maar drastisch, allé ja jij moet dat weten hé, maar ik zou het nooit doen, er bestaat genoeg in de winkel voor de spijlen te verbergen zoals bedomranders en hoekbeschermers, dat hebben wij ook gedaan hoor. en ja vallen... ik vrees dat hij dat nog veel gaat doen hoor

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 22:30

bij ons raden ze die bedomranders af........? Bij jullie niet? Ook raden ze aan dat de baby op zijn rugje slaapt...
Ik begrijp dat je het drastisch vindt maar het helpt en ik zie het als een tijdelijke oplossing.
Trouwens oude mensen die 's nachts uit hun bed springen of kunnen vallen binden ze ook vast!
Liefs Stephanie

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:58

zitten / rechtstaan bed
Mijn kindje staat ook constant recht in zijn bed. Zet zelf zijn mobiel op. Na een tijdje spelen met tutjes en beertjes legt hij zich zelf neer met slaapzak aan en valt in slaap.
Ik heb net zoals knabbel mijn kindje een tijd moeten vastleggen. Rond zijn 12 maanden. Ik deed een windel door zijn slaapzak achteraan rond de matras. Hij werd s'nachts anders weenend wakker en zo kon ik tot 10 keer opstaan. Na een tijdje hebben we hem terug los laten slapen en sindsdien valt hij mooi in het slaap soms op buik soms op rug. Je mag ook niet toegeven en je kind uit zijn bedje halen. Is nu 15 maanden en weet dat mama en papa niet meer terug komen tenzij hij ziek in bed gaat natuurlijk.
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 11:32
elsje

Mijn zoontje (nu bijna 10 maanden) gaat ook telkens zitten en staan in zijn bed. Ik zie er eerlijk gezegd het probleem niet van in. Soms staat hij al recht als ik de deur nog maar net heb dichtgedaan. Meestal huilt hij wel niet, hij staat of zit gewoon te babbelen en te spelen. Na een tijdje valt hij dan gewoon in slaap.

Vastbinden zou ik ook niet doen, en deed ik ook niet toen hij nog niet stabiel kon zitten of niet stevig op zijn beentjes stond. Hij viel dan soms inderdaad om, en bedomranders gebruik ik ook niet, dus ja, dan stootte hij soms zijn hoofdje. Maar zoals al iemand anders zei: hij zal nog wel meer vallen, zeker nu hij overal op en af kruipt, zich overal aan optrekt, alles opendoet en begint te stappen... Dus over ns omvallen in bed zou ik me niet teveel zorgen maken, gewoon even gaan kijken en troosten.

Wat ik wel een beetje griezelig vindt: mijn zoontje valt blijkbaar al spelend in slaap, terwijl hij zit. Als ik dan ns ga kijken ligt hij soms gewoon voorovergebogen, dubbelgeplooid te slapen. Als ik hem dan goed leg, wordt hij telkens wakker, dus dat doe ik niet zo graag. Maar hem zo laten liggen, is dat wel goed? Hij ligt dan soms met zijn gezicht gedraaid, maar soms ook gewoon met zijn gezicht vol naar beneden in zijn lakens...
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 12:34

els, ik zou ook wel telkens gaan kijken en de baby goed leggen hoor!
Zou het ook griezelig vinden zo voorovergebogen slapen.
Cédric wordt zelfs wakker als ik gewoon maar eens op zijn kamer kom.
't is een hele goeie maar lichte slaper, gelukkig valt hij meteen weer in slaap.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]