[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/05/2008 @ 16:19 even anoniem | Dag iedereen Ik ben een oude rot hier, maar dit vertel ik toch liever anoniem. Ik ben nu dik 30 weken zwanger van een derde en laatste kindje. Waar ik mee zit? Het feit dat mijn man (en papa van alle drie de kindjes, we zijn 10 jaar samen), net nu er beslist is dat dit het laatste kindje zal zijn, zich blijkbaar geen bal lijkt aan te trekken van deze zwangerschap. Ik wil natuurlijk net alles zo bewust mogelijk meemaken. De laatste keer zwanger, nog een dikke 7 weken en dan nooit meer... Ik heb hem bv. al honderdduizend keer gevraagd om af en toe eens spontaan mijn buik in te wrijven. Komt er niet van. Schopt ons derde ukkie, komt ie niet voelen,... Naar de controle bij de gyn gaat ie dan weer wel telkens mee, maar eerlijk gezegd vind ik dat dan weer niet leuk meer. Hij trekt er zich verder niets van aan en als ik dan daar op die tafel moet gaan liggen, zit hij er met zijn neus bovenop om naar de echobeelden te staren. Pff. Ik slaap slecht, heb echt al wel ernstig last van de 'laatste loodjes' maar ook daarvoor is er weinig aandacht van zijn kant. Wat denken jullie hiervan? |
| 14/05/2008 @ 22:06 Cosje | Hoi, Raad kan ik je niet geven. Ik kan je enkel zeggen dat je niet de enige bent die dit meemaakt. Die van mij gaat ook telkens mee naar de gyneacoloog, maar voor de rest niets. Alsof deze zwangerschap niet bestaat. Ik weet dus hoe je je ongeveer wel moet voelen. Ik wens je veel moed toe en hoop voor jou dat hij er toch wel voor je zal zijn bij de bevalling en dat je steun krijgt van hem na de bevalling. Ik Groetjes, Cosje. |
| 15/05/2008 @ 16:45 Bertus | Beste even anoniem, Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat het nieuwe er na de eerste zwangerschap reeds vanaf is. Laat staan dat de laatste zwangerschap iets byzonders zou zijn. Een vrouw kan zowel geestelijk en lichamelijk genieten van haar zwangerschap als dat dan de laatse keer is, beeld ik mij iets in als de laatste avond bij je vakantieliefje wat je daarna nooit meer zal terugzien. (voor zover een man zich dat kan inbeelden ;) ) Maar dus ja, je zal goed je best moeten doen om dat duidelijk te maken aan je man en dan bedoel ik niet in jezelf piekeren en snachts wakker liggen. Of (nog een klasieker) "niets" antwoorden als je man vraagt of er wat is ![]() En doe dit NU ! voor je hem verwijten naar zen hoofd zit te slingeren hierover ergens lang na de bevalling terwijl hij zich nooit van enig kwaad bewust geweest is ![]() Ik ben ervan overtuigd dat er geen verkeerde bedoelingen in het spel zijn zijn en moet jij ipv wakker te liggen heel erg veel genieten van je 'laatste loodjes' ![]() |
| 15/05/2008 @ 16:56 even anoniem | Hey Bertus (en alle anderen, maar ik vind het fijn dat er ook eens een man reageert, mannen van mars, je weet wel) Het probleem is eigenlijk niet dat ik er nog nooit wat van gezegd zou hebben. Dat heb ik namelijk wel gedaan. Ik zou wel nog eens het gesprek op gang moeten brengen en eens vragen aan hem of hij eens nadenkt over het waarom. Bij de vorige twee zwangerschappen was hij toch wel net iets meer betrokken dan nu. Wat is er intussentijd gebeurd? We zijn natuurlijk mama en papa van 2 nu , die ook aandacht nodig hebben. Verder hebben we het beiden immens druk op onze job en in ons privé-leven zijn er ook heel wat veranderingen geweest en nog bezig. Waar ik nu onlangs nog op zat te denken, is het volgende: dit is de vierde keer dat we zwanger zijn, de derde keer is het misgelopen. Zelf ben ik nu ook meer bezorgd dan de vorige keren, misschien is dat bij mijn man ook iets dat sluimert. In ieder geval, ik ga hem zo snel mogelijk nog eens spreken en dan laat ik het wel weten. Alvast bedankt iedereen en ik probeer te genieten hoor! |
| 16/05/2008 @ 13:17 Bertus | ik nog eens ![]() Je hebt volgens mij in je laatse bericht ook al vele antwoorden zelf gegeven. Verwacht ook geen mirakels of grote veranderingen van je gesprek met je man maar zorg dat hij weet wat er bij jouw knaagt. Je kan ook moeilijk vragen om te 'faken' (mannen kunnen dat trouwens niet ) of een soort toneeltje op te voeren als je begrijpt wat ik bedoel. En trouwens , zorgen voor brood op de plank en dat de 2 andere kinderen niets te kort komen is de 'mannelijke' vorm van aandacht geven moet je maar denken ![]() Voor wat ik lees is er niks abnormaals aan de hand bij jullie en hoef je je geen zorgen te maken hoor |
| 19/05/2008 @ 15:03 kaat | de eerste keer weten mannen niet wat ze kunnen verwachten en wordt het papa-gevoel echt maar aangesterkt wanneer de baby geboren is en bij sommigen pas wanneer een baby echt lacht naar de papa, en daarna weten ze al wat hen te wachten staat, dat zijn nu grosso modo "mannen" zeker. Ik vond het helemaal niet erg dat mijn man niet graag meeging naar de gyn, dan zat ik mezelf niet op te jagen als de gyn vertraging had want dat vindt mijn man dan verloren tijd waar hij nog dit..of dat ...had kunnen doen. De eerste maanden van het levenslicht van onze zoon was zowiezo ook geen rozegeur en manenschijn, je verwacht zoveel moois, maar dan krijg je dag en nacht huilbuien van je baby en je kan het niet troosten omdat het krampjes heeft, dat plaats een mama ook onmiddellijk 'back to reality" en een man gaat veelal vluchten op zo'n momenten, niet dat ze er niet mee inzitten hoor maar ze reageren gewoon anders op die situaties, nu onze zoon 10 maanden, is zijn zoon zijn "God" iedere maand moet hij een nieuwe foto hebben om te pronken op zijn werk, hij brengt regelmatig iets mee van speelgoed voor onze zoon...maar vrouwtje lief haar verjaardag??????oh koop maar zelf iets dat je leuk vindt, ik heb hem na 7 jaren nu echt wel leren kennen en maak me er echt niet druk meer in, ik weet dat hij van ons houdt en dat toont hij op zijn manier maar als er echt iets gaande is weet ik dat ik altijd op hem kan rekenen en omgekeerd. Ik wil maar zeggen we kunnen wel hopen op een over-romantische lieve man die vrouwelijk denkt maar ze zijn nu eenmaal zo niet, op een enkeling na. Ik ben er zeker van dat er bij de opstartster zeker geen kwade bedoelingen zijn langs de kant van haar man, dat zou me verwonderen, maar de zwangerschapshormonen zullen er ook wel een beetje in meespelen zeker. Geniet zelf nog van je zwangerschap en laat die ergenissen achterwege het komt allemaal wel goed ![]() |
[Reageer]

moet ik me ongerust maken?