< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » teleurstelling 1e echo

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
teleurstelling 1e echo
14/05/2008 @ 12:52
Lizzy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag lieve dames,

Ik heb een aantal keer bij mijn onzekerheid veel steunreacties van jullie mogen ontvangen, wellicht weten jullie helemaal niet wie ik ben en op welke onderwerpen ik hier gereageerd heb.

Wilde mijn verhaal hier toch kwijt.

7 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie en nadat ik 5 april een test had gedaan waren mijn partner en ik helemaal in de wolken.

Ik bleek ongeveer 5 weken zwanger.
Het was mijn eerste zwangerschap en we wisten niet wat we konden verwachten.
Met de realistische kans dat het mis kon gaan hadden wij er het volste vertrouwen in dat het allemaal wel goed zou komen, "genieten van je zwangerschap"...
Zorgen zijn voor later, maar pas als ze daadwerkelijk terecht zouden zijn.

Vandaag gingen we voor onze eerste echo naar de verloskundige..
Daaruit bleek al direct dat het hartje niet klopte en we dus per direct gevoelsmatig afscheid moesten nemen van deze zwangerschap.
Onze blijdschap werd direct omgezet in intens verdriet en de onzekerheid werd ons op deze vervelende manier ontnomen.

Nu zijn we thuis, alleen ... praten, huilen, troosten en verder kijken naar de toekomst.
Het enge is wel dat ons vruchtje nog steeds in mijn lichaam zit, onwerkelijk maar een keihard feit.
Wij hopen dat dit spontaan gaat plaats vinden, de natuur zijn weg naar buiten zal vinden.
Ook omdat mijn lijf nu definitief de waarheid weet.

Ik wilde jullie in elk geval bedanken voor alle adviezen die ik hier mocht vinden en krijgen, ik kom zeker af en toe eens kijken en hoop dat wij gauw weer een blijde boodschap mogen brengen.

Want de wens voor een kindje van een liefde tussen 2 mensen zo sterk blijft aanwezig, wij willen dat samen smelten tot 1 ... en dat moment gaat komen, het heeft alleen nu nog niet zo mogen zijn ...

Liefs Oscar en Denise

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 12:56

hoi,
wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies ik hoop voor jou dat je lichaam snel zelf het vruchtje af gaat stoten, lijkt me toch fijner als je lichaam dat zelf doet, hopelijk mag het gepaard gaan zonder teveel krampen, blijf met elkaar praten en huil maar lekker als dat nodig is
heel veel sterkte komende dagen liefs

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:01
Naïlo

Lizzy ik heb het geluk dit (nog) niet te hebben meegemaakt maar ik wil je toch alle sterkte toewensen die je nu nodig hebt. Ik hoop dat je snel terug zwanger wordt en dat alles dan goed verloopt en dat je zo snel mogelijk een prachtkindje in je armen kan houden.

Link naar deze reactie
Sentje

Wat erg voor jullie.

Hopelijk kunnen jullie het snel een plaatsje geven

Link naar deze reactie

Online Status
heel veel sterkte ik weet wat je dor maakt ik heb het ook mee gemaakt was ook 8 weken zwanger en kreeg een miskraam

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:11
Lizzy

Bedankt voor jullie opbeurende reacties ..
Ik zou vrijdag precies 10 weken zwanger zijn ..
Het schijnt dat het met 6 weken al gestopt zou zijn met groeien.
hoop dat het alsnog kan dat het vruchtje spontaan mijn lichaam verlaat.
Daarnaast willen we ook gewoon verder ..
Ik voel me gewoon ellendig en wil dit moment achter me laten, samen verder en weer een blij moment creëren ....

Liefs

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:24
Neentje

sterkte meis

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:52
Joyce

Online Status
Hoi Oscar en Denise..

Als ik het lees krijg ik er tranen van in me ogen, 12 april jl kregen wij het zelfde bericht en moet over een uurtje bij de gyneacoloog zijn voor de nacontrole.. weet wat jullie doormaken.
Ik hoop dat het snelop gang komt en dat je er niet onwijs veel pijn bij zal hebben.

Wees er voor elkaar jullie hebben elkaar nu hart nodig!

Liefs Joyce

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 14:02
piekeraar

Veel sterkte aan allen die dit moeten doorstaan.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 14:29
Evy

Deze berichten blijven zo moeilijk om te lezen....
Heel veel sterkte!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:21

het spijt me voor je

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:32
konijntje

Online Status
Hey meid,

Heel veel sterkte aan jullie beiden. Laat dit verdriet maar even zakken en begin niet verwoed met nieuwe pogingen om zwanger te raken. Dat zou emotioneel te zwaar zijn. Ook je lichaam zal even terug op zijn plooi moeten komen.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:52
Sabinatje

Hoi,

ik weet ook wat je doormaakt! Heb bijna 2 jaar geleden ook een miskraam gehad. Het is iets waar je door moet en tijd nodig heeft. Maar kijk, ik heb nu ook een dochter dus het komt allemaal wel goed meis!
Even verdriet verwerken en je lichaam laten rusten en daarna nog een poging ondernemen.

Nog veel sterkte!

grtz

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 21:54
Gitte

Online Status Stuur bericht
Wat erg voor jullie!!!
Wens jullie veel sterkte, en troost bij mekaar....

Gitte X

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 23:31
Marylene

Heb er geen woorden voor... Veel sterkte aan jullie beiden

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 07:32
Ingrid

Online Status Stuur bericht
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Hartje was ook gestopt op 6 wkn en ik kwam erachter op 10 weken. Ik heb toen een curretage laten uitvoeren omdat het de week voor mijn huwelijk was en ik wilde geen miskraam op onze huwelijksdag hebben.
Snel erna ben ik terug zwanger geraakt en nu hebben we een hele lieve dochter.
Het zal misschien raar klinken, maar nu ben ik blij dat ik toen een miskraam heb gehad. Anders had ik nu deze dochter niet gehad.
Het is heel zwaar om te verwerken en het zal pijn blijven doen tot je terug zwanger bent.
Maar geloof me, het komt allemaal goed!!
Heel veel sterkte!! Je mag mij altijd een berichtje sturen als je erover wil praten.
Dikke kus

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 48 weken en 2 dagen zwanger (121.01% ver), nog 8 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:12
Lizzy

Bedankt! wat lief!
jouw verhaal is dus hetzelfde als die van mij.
Waarschijnlijk heeft het hartje van ons kindje ook nooit geklopt en het is er niet uit gekomen.
Ik wil het graag de natuurlijke manier naar buiten laten komen.
Ik heb vannacht behoorlijk beroerd geslapen en zit te wachten op mijn buikkrampen, mn "minibevalling" zoals de verloskundige dit noemt.
Oscar en ik zijn hierdoor nog zoveel meer naar elkaar toe gegroeid, ik wist niet dat onze relatie nog intenser kon zijn.
Na onze miskraam gaan we zeker verder.
Met waarschijnlijk meer angst en nog meer onzekerheid maar ook met de wetenschap dat wij erg vruchtbaar zijn samen en de beste ouders voor ons kindje.
Ik geloof altijd wel dat alles een reden heeft, al kan ik die nu niet echt vinden of begrijpen omdat we erg verdrietig zijn.
Toch hoop ik snel weer zwanger te zijn en mogen we eerder een echo laten maken en dan wel "het bijzondere" van een eerste echo te zien ...

Wij kijken daar zo naar uit, maar als ik er nu aan denk lopen mijn ogen vol met tranen ...

liefs
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 16:52

hey lizzy ,

ik heb nog geen miskraam meegemaakt en ik hoop dat ik er van gespaard blijf
maar je moet zo denken wees blij dat moeder natuur nu heeft "ingegrepen" , want moest je later in de zwangerschap plots te horen krijgen dat je kindje buite de buik niet levensvatbaar is en dat je direct moet bevallen denk ik dat dit véééééél moeilijker is dan nu als is dit nu ook ni makkelijk !
als het vruchtje is afgekomen en jullie kunnen het aan zou ik ook doorgaan voro een volgende zwangerschap met een goede 1 ste echo !!
je zal extra vruchtbaar zijn maar als je curratege moet hebben zeggen ze toch best een maand te wachten maar dat beslis jij zelf natuurlijk !!

ik wens je een nieuwe goede zwangerschap in de toekomst !!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 17:04
heleen

meurrenske een miskraam hoeft niet altijd te betekenen dat je kindje niet levensvatbaar is bij mijn laatste mk hebben ze het vruchtje opgestuurd en er is niks gevonden dus als het echt niet levensvatbaar was geweest hadden ze dat wel ondekt. Ook al is het erg om een niet levensvatbaar kindje te krijgen heel erg zelfs ik denk dat je het verdriet wat een miskraam met zich mee brengt een beetje onderschat vooral als je er al vier voor je kiezen heb gehad.

lizzy heel veel sterkte als je wil praten wij zitten met een hele groep bij grootverlange naar 1ste kind bij soms gaat het mis daar zitten allemaal meiden die precies weten wat je door maakt

[Laatst gewijzigd door heleen - 15/05/2008 @ 17:05] - Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 17:18

heleen,

ik heb dit helemaal niet slecht bedoeld en ik vind het jammer dat jij 4 sterretjes aan deze hemel hebt staan.
maar als het vruchtje wordt afgestoten is er toch iets mis ?
ik dacht dat deze ook op een miskraam ging uitdraaien heb dit ook verteld aan gyné en die zei ook als je een miskraam hebt is er daar een reden voor meisje, iets met het vruchtje of slechte innesteling of dergelijke.
ik bedoelde dit helemaal niet slecht en wilde mijn steun betuigen aan lizzy. ik heb nog geen miskraam meegemaakt en vind ook jammer voor andere mama's dat zij dit wel moeten meemaken.

ook jou wens ik een gezond toekomstige zwangerschap

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >