< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » 7 weken zwanger en kots misselijk!!

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
7 weken zwanger en kots misselijk!!
15/05/2008 @ 19:40
maris

Online Status
Hoi allemaal,

Ik had tot mijn 6e week nergens last van. Ik was al blij en heel opgelucht dat ik nergens last van had, behalve dan van mijn borsten. Helaas de 6e week werd ik kots en kots misselijk ! Ik ben niet te genieten (de hormonen denk ik). En heb totaal geen zin om te werken met die misselijkheid! Hebben jullie dit ook zo erg?
Ze zeggen dat als je misselijk bent dat je minder kans hebt op een miskraam klopt dit? En per wanneer wordt de kans kleiner op een miskraam?

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:31
wensje

Online Status Bekijk profiel
Hoi Maris,

Vervelend voor je dat je je zo voelt.
Ik ben vanaf het begin al misselijk en dat is er niet minder op geworden.
Sta misselijk op en ga misselijk op bed,het duurt de hele dag en meestal geef ik 2 x over.
Qua persoontje/hormonen ben ik wel weer aardig te genieten maar dat is ook wel heel anders geweest....
Het schijnt er allemaal bij te horen he....maar het is idd erg vervelend.Ook met werken kan ik er over meepraten,werk in een bakkerij dus de luchten die daar vrijkomen kan ik ook niet over.
We hebben ook belegde broodjes en warme pizza's etc.
Hopelijk gaat het snel weer beter!!!
Ik heb trouwens Puur Mama van VSM (pilletjes tegen misselijkheid)
Al helpt het bij mij niet....maar goed,misschien het jij er wel wat aan.

Succes in elk geval!!!

Liefs wensje

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:53

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hei meiden,

ben wel niet zwanger maar ik kan er over meespreken!

2 jaar geleden was ik ook kots kots kotsmisselijk, stond misselijk op en ging misselijk slapen, ik was ook de hele dag door misselijk, de 1ste 3 maanden heb ik zeker elke dag moeten overgeven, soms 2x op een dag! Na die 3 maanden ging het al iets beter wat overgeven betrefd, dat gebeurde niet elke dag meer, maar ik was nog wel altijd misselijk, ik had altijd het gevoel dat ik moest maar ik at dan iets en dan was dat even over, geen wonder dat ik 31 kilo bijkwam, heb toen veel gesnoept en gegeten om dat misselijk gevoel weg te krijgen!
Ik hoop echt dat het niet zover komt bij jullie hoor!
Hopelijk gaat jullie misselijkheid snel over!

Wensje, ik heb dat ook gehoord van dat als je zo misselijk bent dat dat de miskraam verkleint, weet het natuurlijk niet zeker! Maar mijn gyn. zei me ook dat overgeven en misselijk zijn een goed teken is!
Dan gaat alles goed met de baby, met de moeder iets minder!
Heb zelf een miskraam gehad en toen had ik van NIETS last! Bij ons Fiebe had ik dan dat overgeven en misselijk zijn en ook mijn (.)(.) deden pijn! Allemaal een goed teken!
Mijn gyn. zei zelfs tegen mij voor het lachen; dat ge nog veel moogt overgeven! Ik lachte maar groen hoor!

Ach als je binnenkort je boeleke in je armen hebt ben je dat allemaal snel vergeten hoor, je krijgt er iets mooie voor in de plaats!

Zo dat was mijn verhaal, niet echt smakelijk maar het is nu eenmaal zo!

Wens jullie nog een fijne zwangerschap toe en een wolk van een baby!

Lieve groetjes van bebe en ons Fiebeke

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:49
Floor

Hei,

Bij mijn 1e zwangerschap was ik ook kotsmisselijk. Ik liet me opnemen in het ziekenhuis en kreeg daar glucose en vitame b6, voor de rest geen eten meer. God, dat heeft geholpen. Ik was zo radeloos. Ik hield niets binnen.

Nu ben ik heel lichtjes misselijk, ik kan het altijd wegeten. Een kauwgum doet wonderen. Ik vul er zelf mijn buik niet mee, maar die vieze smaak in mijn mond is tenminste verdwenen. misschien een mini-tipje?

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:32
Lara

Hallo,

ook ik ben in de 6de week misselijk geworden. en tot nu toe nog steeds. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. ik moet gelukkig niet braken maar ik kan geen eten ruiken, zien, ik wil zelfs niks horen over eten.
Bij mij help een klein beetje cornflakes met melk altijd.

Jammer dat je je er zo ziek van voelt maar langs de andere kant wel een geruststelling. De vorige keer had ik nergens last van en we hebben toen ook een vroege miskraam gehad. Dus ik heb het er wel graag voor over.

Doei

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 11:41
Lieke

Online Status
Hoi hoi,

jullie zijn echt niet alleen! Ook ik ben sinds 3-tal weken heel de dag door kotsmisselijk. Ik moet regelmatig naar het toilet spurten. Ik kan geen eten rieken of zien en geurtjes zijn een ware nachtmerrie. Ik kan geen vuilbak of vuile vaatwasser opendoen zonder te kokhalzen. En ook boodschappen doen in de supermarkt is uitgesloten. Als ik sommige eetwaren nog maar zie liggen (mét verpakking dan nog weliswaar), dan draait mijn maag al binnenstebuiten.

Er wordt inderdaad gezegd dat de kans op een miskraam kleiner is als je zo misselijk bent, dus daar trek ik me wel wat aan op... maar toch... aangenaam is anders. Ik hoop ook dat deze periode snel voorbij gaat want als dit 9 maanden zo gaat duren, dan zit genieten er niet in.

Dames...hou de moed erin en dat het snel betert hé.

groetjes,
Lieke

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 09:05
Ris

Online Status
Wonder bij misselijkheid
Vreselijk hé ........ ik ben de afgelopen week zo misselijk geweest dat ik zelfs een slokje water niet binnenhield. Als dat nog 2 dagen zo zou gaan moest ik aan het infuus, nou daar had ik dus helemaal geen zin in, maar om de 45min boven het toilet hangen was ook geen optie. Homeopathische druppeltjes Nux vomica D4 van Vogel hielp ook 3 keer niets, maar nu heb ik dan daadwerkelijk een wonderpil.. EMESAFENE zetpillen, via de gyneacoloog, speciaal voor misselijkheid bij zwangere vrouwen......hij schreef er 3 per dag voor, ik red het met 4-5, nu dag 3 en ik voel me wonderbaarlijk goed! afkloppen maar!!!!

Ik hoop echt van harte dat ik een ieder ander hier wat mee kan helpen!

[Laatst gewijzigd door Ris - 18/05/2008 @ 09:07] - Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 15:17
Inge

Online Status Stuur bericht
ook ik ben heel misselijk en waarschijnlijk voor mijn hele zwangerschap was bij de andere ook zo dus ik hoop er echt niet op dat dit gaat beteren ben dan ook 5 kilo al afgevallen omdat ik amper kan eten.

groetjes

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 20:56
Flora

Online Status
Dag dames,

Ben 25 en zwanger van eerste kindje, dus nog geen ervaring, behalve dan de laatste weken. Een paar weken geleden had ik nergens last van, voelde mij supergewoon, alleen mijn borsten waren een klein beetje pijnlijk. Nu zit ik op 8 weken helaas ook met serieuze vermoeidheid en maagproblemen, nl. altijd zware maag maar tegelijkertijd wel een gevoel alsof ik dringend iets zou moeten eten, nogal tegenstrijdig. Als ik niets eet is het niet goed en als ik teveel eet ook. Dus zit ik de hele dag door beschuitjes, rijstkoeken, fruit te eten want anders wordt ik zo mottig als een krab. Ik heb gelukkig nog niet moeten overgeven maar vanmorgen bij het ontbijt en tijdens het tandenpoetsen moest ik wel plots kokhalzen, ik kon er niets aan doen. Ik heb vreemd genoeg altijd zin in dezelfde dingen zoals spaghetti, lasagne en tomaten bv., maar als ik het dan eet dan krijg ik maar de helft binnen van anders. Wordt er een beetje moe van, mijn lijf doet z'n eigen zin, maar ja er is dan ook iets heel bijzonders aan het gebeuren vanbinnen. Laten we ons daar maar allemaal aan optrekken, en hopen dat het echt maar alleen in de eerste drie maanden zo is...

Groetjes
Flora

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 13:34
Amontillada

Flora,

ik ken dat! Ik kan ongelofelijk zin hebben in iets, en drie happen later lijkt het alsof ik al twee borden op heb!
En inderdaad: continu ofwel misselijk van het eten, ofwel omdat ik niks gegeten heb...
Ik heb niks gevoeld tot 6 weken, toen is het begonnen. En de laatste tijd wordt het erger.

We zullen ons maar troosten met het goeie ouwe fabeltje dat hoe misselijker je bent, hoe beter de zwangerschap is???

Pffff: maar 't mag toch stilaan gaan overgaan zenne ;)

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 14:03
Happy

Sterkte Allemaal, met die misselijkheid. Ik weet echt hoe het voelt, werd misselijk bij 6weken en 4 dagen, het werd minder bij 14 weken, en bij 16 weken hield het op, maar ik bleef gevoelig voor luchtjes, en soms viel iets eens verkeerd en kwam het er weer uit. heb heel veel gespuugd ook, flink afgevallen, maar het is echt beter geworden. Hopenlijk bij jullie ook snel na de eerste 3 of 4 maanden verbetering. Het is natuurlijk voor een goed doel, maar dat maakt het toch zeker niet leuk.
En wees voorbereid, zo aan het einde van mijn zwangerschap kwam de misselijkheid weer terug. hoeft niet, maar kan wel.

groetjes Jacintha

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 15:55
Liesje

hoi allemaal,

toch raar he dat je opeens misselijk kan worden... ik ben sinds enkele dagen (dus ook bij 6 weken zwangerschap) misselijk geworden, dat gaat dan even weg maar blijft meestal ook de gehele dag... Ik heb wel zin in eten maar na enkele happen heb ik meer dan genoeg, toch raar dat dit in enkele dagen zo kan veranderen he..

nog mensen die er last van hebben?

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 15:58
LunaMinoes

ik dacht dat ik ook gezegent was om niet misselijk te worden.. toen begon de ellende in week 7 tot en met week 15, nu heel af en toe met vlagen nog eens.. maar niet meer zo heftig dat ik hoef te rennen naar de wc.. gelukkig

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 09:06
Eva

Online Status
de misselijkheid is echt verschrikkelijk. ben misselijk vanaf dak opsta tot ik in mijn bed kruip. het is wel met pieken
eten is een ramp, niks smaakt. als ik mr aan eten denk pff da komt nie goe
tis thopen dat het waar is he wat ze zeggen over misselijk en zwanger zijn dat het beter zou zijn.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:05
Babyke*

Ik blijf ook last hebben van misselijkheid, en niets helpt

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:07
Mama!!!

Ik was bij Anouk misselijk van 7 tot 12 weken
alle dagen 1x boven de pot hangen

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:31

Online Status
Ik ben al van in het begin heel misselijk. Moet wel nooit braken.
Mijn oplossing is een beschuitje eten voor ik opsta. Ik leg dat 's avonds al klaar naast men bed. Als ik dat heb opgegeten nog eventjes blijven liggen en dan een kom cornflakes met veel melk eten.
En dan probeer ik regelmatig kleine maaltijden te nemen.
Bij mij werkt dit. Ook al heb ik geen trek in eten, ik probeer toch iets kleins te eten, een yoghurtje ofzo. En dan ben ik al heel wat minder misselijk.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:32
Babyke*

Melkproducten, is dat nu goed tegen misselijkheid of niet?
Ik eet ook altijd een koekje als ik nog in bed lig
En ik neem postafene

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 17:23
Liesje

Hey,

babyke: 't is te zien hoe goed je maag erop reageert vrees ik.. ik had gisteren een super dag, beetje misselijk 's morgens maar verder ok, tot ik 's avonds een yoghurtje at, pff heb mogen spurten naar de toiletpot.. Ook heb ik totaal geen zin in tussendoortjes zelfs geen stuk fruit 't bevalt me allemaal niet... wel vervelend want ik vraag me dan af of ik wel voldoende voedingsstoffen aan mijn beebje kan geven...

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 21:25
WijTwee

Online Status
Misselijk?? beetje understatement
Hoi hoi,

Moniek, mijn vrouw, is ook misselijk, continu en moet heeeeel veel overgeven. Vandaag 6 keer (en das een redelijke dag).
Dus wel heel erg veel. De dokter heeft haar anti-braakpillen gegeven. Nu maar hopen dat die werken, anders moet ze aan t infuus. Ook geen pretje maar ja.
Is het bij sommigen van jullie ook heel heftig geweest? Heeft een van jullie ook al eens opgenomen geweest in het ziekenhuis voor een infuus. Tuurijk trek je jezelf op aan het idee dat misselijk een goede zwangerschap betekent maar is dit niet n beetje veel.

Groetjes,

ongeruste papa en mama in wording

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >