< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Ik stop 22 mei 2008 met de pil.

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Ik stop 22 mei 2008 met de pil.
15/05/2008 @ 08:25
Ska

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi,
Ik ben nieuw hier en weet nog niet hoe het allemaal werkt.
Ik en mijn vriend zouden graag een kindje willen daarom stop ik 22 mei met de pil.
Vind het erg spannend moet ik zeggen en heb er ook erg veel zin in.
Wij hebben dit verder tegen niemand verteld.
1 augustus trouwen wij en het zou dan natuurlijk geweldig zijn als we zwanger zouden zijn.

Ik snap alleen NOD niet goed. Dat is dan eigenlijk de dag dat je normaal ongesteld moet worden toch alleen nu omdat je zwanger wil worden niet?

Groetjes
Ska

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:09

Online Status Bekijk profiel
hallo ska,

welkom hier.
nod wil inderdaad zeggen de dag dat je je regels moet krijgen en die niet hebt, moest je inderdaad vanaf die dag overtijd zijn... kan een zwangerschap volgen.

als je stopt met de pil de 22ste, dan je regels krijgt zo'n 4-5 dagen later en dan tel je 14 dagen later en die dag kan je je eisprong krijgen en dan maar klussen.

bij mij is het toch zo gegaan. was van de eerste keer raak!

succes met je trouw. ik zou er niet te veel mee bezig zijn, met het zwanger geraken laat het gewoon op je afkomen...

groetjes,
dorientje

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 16:35
mini

hey ska!

Fijn voor je dat je die beslissing hebt gemaakt. Wat grappig te lezen dat ik niet de enige ben. ik heb gisterenavond voor mezelf besloten dat ik nog één strookje pil ga innemen, dan zou ik 22 juni het laatste pilletje innemen (net een maandje later dan jou, hihi). Ik ben al een hele poos hevig bezig met mijn kinderwens. Stomme rationele tegenhoudingen (werkzekerheden ect..) die ik in mn hoofd stak heb ik nu vaarwel gezegd. En nu ik heb besloten dat ik zwanger wil worden en er ook voor ga gaan, nu en niet over een jaar, dat heeft me een ongelooflijk vrij gevoel gegeven. Ik hoop dat het voor jou snel mag raak zijn. En zoals Dorientje zegt; laat het maar op je af komen...niet teveel gefocust op zijn erop...
Hou me op de hoogte!

liefs,
mini
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 19:22
LmvD

Online Status
Leuk hoor ;)..

ik stop over 3 weken met de pil en dan gaan we voor de 2de :D..
erg spannend weer allemaal ;)

enne succes

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:24

hallo mini,

je schrijft dat jij de beslissing genomen hebt om zwanger te geraken?
en uwe wederhelft? die is toch op de hoogte?

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 07:47
mini

ja hoor dorientje, die is zeker op de hoogte... die zou zelfs deze maand al willen dat ik stop, hihi. Ik ben tot nu toe diegene geweest die de rem heeft ingehouden.
mini
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 07:47
wish

Hoi Ska,

Spannend allemaal hé. Ik heb mijn staafje laten verwijderen op 05 mei. Hoop voor je dat het snel lukt.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:12

hallo meiden!

allemaal heel veel succes bij het klussen
dat jullie snel zwanger mogen zijn, want er bestaat niks mooier dan mama worden...
ik hoop dat ik het geluk nog een 2de en misschien een 3de keer mag meemaken... eerst een goede papa vinden...

groetjes,

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 10:01
Ska

Hoi allemaal.
Ik hoop ook dat het snel zal lukken zal ook voor jullie duimen!!
Heb net het boek "Zwanger worden" binnen gekregen dus ga ik zo maar even doorspitten.
(Zou ik ook al zo'n aftel balkje kunnen plaatsen???)
Veel succes iedereen.
Groetjes
Jessica

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 13:42

hallo ska,

ja je kan een balkje plaatsen voor wanneer jullie eraan beginnen hé!
22 mei dus dat zijn nog 5 dagen.
vorig jaar op 22 mei mocht ik voor mijn 2de echo gaan en hadden we het bewijs dat het een jongetje zou worden
't was ook mijn droom om eerst een jongen te krijgen. en die is uitgekomen. mama en papa fier!

veel succes nog..........................................

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 15:11
kiemenie

ska en mini,
veel succes en veel klusplezier

[Laatst gewijzigd door kiemenie - 17/05/2008 @ 15:11] - Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 15:25
Ellen'tje

Succes aan allen die hier gaan stoppen met pil en die gaan voor een klein wondertje

Kiemenie ben je nu ook al gestopt ?????

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 00:30
Mandala

Ook wij gaan ervoor!

Ben nog wat aan het zoeken, maar heb me zojuist aangemeld!

Ik ben moeder van een dochter van inmiddels 5, en woon samen met mijn vriend, die 2 meiden heeft uit zijn vorige relatie. Na een aantal maanden van wennen aan de nieuwe situatie hebben we na veel praten besloten te stoppen met veilig vrijen (hihi) en te proberen of er een klein wondertje bij wil komen.

Ik moet nog heel erg aan het idee wennen daar ik deze droom van me eigenlijk al uit mijn hoofd had gezet........(ben eind 30).....maar nu is het dan toch zover: de eerste stap is genomen....

Ik schrijf hier snel meer......nu eerst maar eens slapen
Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 10:49
Wenneke30

Online Status
Hallo !! Spannend joh allemaal ! Succes! Groetjes Wenneke30

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 16:28
Isabelle

Hallo iedereen

Ik ben deze maand gestopt met de pil! Na een vals alarm gaan we er helemaal voor! We gaan er niet te veel mee bezig zijn ( vooral ik dan en dat is het moeilijke eraan) maar gaan ons best doen!

Ik wil alle vrouwen die nu of in de nabije toekomst gaan stopen met de pil veel geluk toe wensen!!!!! Want geef toe een baby dragen dat is toch elke vrouw haar wens!

Groetjes Isabelle

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:13
F 'je

Hey Ska (en al de anderen natuurlijk)

Wij hebben sinds gisteren beslist dat ik 23 mei mijn laatste pil neem. Ik ben helemaal in de wolken en zou het wel in elk "topic" kunnen neerschrijven
Heb trouwens mijn eigen topic geopend onder "En kindje?"

Ik vind het echt spannend, keek er al zo lang naar uit.

Mijn NOD zal 24 juni zijn, en de jouwe?

Groetjes

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 13:51
Ska

Hoi F'je,
Spannend, kunnen we elkaar op de hoogte houden.
Ik slik morgen mijn laatste pil en ben al begonnen met het slikken van foliumzuur.
Slik jij al foliumzuur?
Volgens de vruchtbaarheidscalculator is mijn NOD 22 juni!!
Dus ben benieuwd!!
Zal eens bij je topic gaan kijken.
Veel succes!!!
Groetjes
Ska

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:43
F 'je

Hey Ska,

nee, ik slik nog geen foliumzuur, maar ga het wel doen.
Heb maandag een afspraak bij de gynaecoloog en ga vragen of hij mij dit kan voorschrijven. Ik weet dat je het ook zo kan gaan kopen, maarja, liever via hem eigenlijk.

Mijn NOD is 24 juni. Ik durf nog niet te hard hopen dat het direct raak zal zijn. Zou natuurlijk wel leuk zijn.

liefs

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:54
Ska

Hoi hoi,
Foliumzuur kan je gewoon in de winkel krijgen heb je geen recept voor nodig.
Ik heb het bij De Tuinen gehaald speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden.

groetjes
Jessica

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 15:07
F 'je

Ja ik weet het. Was van plan het zo te doen, ik zou vrijdag mijn laatste pil nemen en dan vanaf zaterdag beginnen met foliumzuur maar aangezien ik maandag al naar de gyn kan gaan ga ik wachten. Je hebt namelijk zoveel verschillende soorten. Sommige met vitaminen bij, andere niet. Daarom ga ik luisteren welke hij dan zou opteren voor mij.
Wat zegt jouw gyn ervan? Want ik heb hier ook al gelezen dat er zijn die dat helemaal niet nodig vinden omdat er genoeg foliumzuur te vinden is in ons eten.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >