< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Zo veel vuile luiers....

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Zo veel vuile luiers....
15/05/2008 @ 08:39
elisa

Hallo, onze zoon is 8 weken en krijgt bv. Nu heeft hij gemiddeld per dag 12 tot 15 vuile luiers. De kinderarts zei dat dit wel ging beteren, heeft iemand enig idee wanneer? Ik vraag me een beetje af vanwaar al die stoelgang blijft komen. Probleem is ook dat hij soms het begin heeft van rode billetjes omdat hij dus constant in zijn eigen kaka ligt. (als ik het merk verschoon ik dadelijk, maar hij doet het dus ook in zijn slaap enzo)
Gisterenavond bv. heeft hij op 1 uur tijd wel 4 vuile pampers gemaakt... Vroeger had hij krampjes, dat is nu ook over. (heb van de kinderarts advies gekregen om een drietal koffielepels wortelsoep te geven om stoelgang vaster te maken maar dit helpt precies ook niet).
Bijkomen doet hij verder super, op tien dagen 350 gr er weer bij.
Iemand hetzelfde probleem of oplossingen?
Bedankt.
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:14
Bo

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bootje poepte ook zoveel hoor! Je kan z'n billetjes goed insmeren met sudocreme bij elke verschoning, dat helpt wel. Maar je moet niks bijgeven hoor! Je BV is precies goed en iets anders is helemaal niet goed voor z'n darmpjes! Waarschijnlijk gaat hij daar juist meer van poepen!
Ik weet eigenlijk niet meer wanneer dat vele poepen minder werd maar volgens mij besefde ik ineens dat hij na een voeding bijv geen vieze luier had, ging er steeds meer tijd tussen zitten! Nog even wachten dus!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:45
Nans

Online Status Stuur bericht
Hoi,

De darmen hebben tijd nodig om te wennen aan de bv, na verloop van tijd wordt het heus wel minder. Op bepaald moment gaat de bv volledog afgestemd worden op je baby en dan kunnen ze wel dagen niets produceren omdat het lichaam dan alles opneemt. Dus dan zal je waarschijnljk zorgen maken omdat hij al een hele poos niets meer gedaan heeft. Hier had Nora de gewoonte om bij de voeding een flinke luier vol te doen, kennelijk doet drinken ook de darmen stimuleren. Het feit dat je baby goed bijkomt betekent dat hij niets tekort komt. Borstvoedingsontlasting is nu eenmaal een stuk smeuiger als flessevoedingontlasting, maar ook een heel stuk minder geurig!! Sudocreme doet de billetjes wat verlichten, wassen ipv doekjes gebruiken kan ook helpen en ook eens bloot laten liggen. Je moet niets bijgeven, dat verstoort de werking van de bv, deze legt nl een beschermende laag in de darmen aan en alles wat je bijgeeft verstoort deze.

Veel succes, Nancy

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:45
akiki

Online Status Bekijk profiel
nog een tip tegen de rode billetjes: als je de billetjes proper hebt gemaakt (met natte doekjes of met een washandje), droog ze dan ook eerst goed af vooraleer je de pamper dicht maakt!! Anders is het poepje te vochtig, en daar krijg je uitslag van...
ik merk hier alvast dat de kakapampers serieus aan het minderen zijn, dus... nog effe geduld uitoefenen!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 08:50
elisa

Bedankt voor de reacties.
Heb hier ondertussen de wortelsoep-lepels even afgeschaft, de stoelgang stonk gisterenavond en vanochtend al niet meer.
Wat die billetjes betreft : ik gebruik meestal natte doekjes (bij zoveel luiers zie ik elke keer warm water nemen en wassen echt niet zitten, was nu tweemaal per dag met Weleda zeep en water), en dep dan droog met ontschminkingswatjes, dan een laagje olie of zalf erop.
Maar we beginnen hier te vermoeden dat er tandjes in het spel zijn (tja, hoop het eigenlijk niet, hoe maak je dan een baby van 8 weken wijs dat ie niet in mama's borst mag bijten....), want het speeksel vliegt in het rond, en hij duwt de ganse tijd met zijn tongetje of vingertjes op zijn bovenste tandvlees. En als je voelt daar, is het dik en hard.
Spruw is het zeker niet, want dat is nagekeken.
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:20

Hoi,
Maxim had ook massa's kaka-pampers tijdens de BV - zeker 12 à 14 per dag... Dat is gewoon gaan minderen, maar ook nu nog 3 à 4 kaka-pampers per dag, ondanks vaste voeding & poedermelk In sommige boekjes staat dat baby's plots enkele dagen geen stoelgang kunnen hebben - heb ik nog nooit meegemaakt, haha !
natuurlijk, met BV zijn die pampers vloeibaarder - toen ik overschakelde naar flesjes (na 5 maand BV) waren die meteen vaster én stonken ze meer - en dan met vaste voeding zijn het soms echte keutels, hihi

Maxim kwam ook 250gr per week bij, ondanks al die stoelgang, en eet ook nu nog ontzettend veel... Hij is nu wel een smalle, maar iedereen zegt altijd: "nie moeilijk dat hij niet dik is, hij kakt alles er weer uit"

Ik vind het wel goed zo - geen constipatie, geen opgeblazen gevoel... ze zullen een goeie stofwisseling hebben zeker ??

Oja, voor die rode poep: Inotyol creme is super !!! Maxim zijn billekes hebben bij de overschakeling naar flesjes enorm rood en rauw gestaan , met die creme is dat snel gebeterd !

En de tip van het afdrogen is ook zeer goed ! Bij K&G zeiden ze ook steeds van hem 2x per dag enkele minuten in de blote billen te laten liggen (natuurlijk plaste hij toen steeds op zijn ververskussen )

Voor tandjes is het nog wat vroeg denk ik hoor Maxim heeft die gekregen op 5,5 maand, en gelukkig zonder enige luieruitslag !

succes !!

[Laatst gewijzigd door Amy1981 - 16/05/2008 @ 09:25] - Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:04
Nans

@Elisa, wat het bijten betreft, dat kan je zien aankomen , ze moeten hun tong dat weghalen om te kunnen bijten. Dus goed in de gaten houden, meestal is het als de melkstroom minder wordt. Dus pink in de aanslag, afkoppelen en andere borst aanbieden.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:05
Nans

@Elisa, wat het bijten betreft, dat kan je zien aankomen , ze moeten hun tong dat weghalen om te kunnen bijten. Dus goed in de gaten houden, meestal is het als de melkstroom minder wordt. Dus pink in de aanslag, afkoppelen en andere borst aanbieden.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:05
Nans

@Elisa, wat het bijten betreft, dat kan je zien aankomen als je je baby goed in de gaten houd, ze moeten hun tong dat weghalen om te kunnen bijten. Meestal is het als de melkstroom minder wordt. Dus pink in de aanslag, afkoppelen en andere borst aanbieden.

Groetjes, Nancy

Oh ja, Nora kwijlde ook al vanaf 2 maanden, maar haar eerste tandje is pas op 7 maanden doorgekomen.

[Laatst gewijzigd door Nans - 16/05/2008 @ 12:07] - Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:00
Anneke

@elisa, voor het rode poepje kan je beter de vochtige doekjes achterwege laten, ze zijn veel te nat waardoor hun billetjes vochtig blijven.
Ikzelf gebruik droge doekjes en reinigingsmelk bij marie omdat ze ook zoveel vuile pampers heeft en héél snel een rood poepje heeft

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 14:08
liezie

Online Status
Hoi,

Ons Marieke had dat in het begin ook hoor, na een twee à drietal maanden was dit al veel beter. Nu ze patatjes eet, doet ze zelfs maar één keer per dag grote boodschap.
Tandjes krijgen lijkt mij echt nog wel wat te vroeg, ik weet dat ons Marieke ook beet, gewoon proberen afleren.
(ik riep zo hard van de pijn dat ze telkens schrok, zo leerde ze het af!
Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]