< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » vruchtje 6,5 week en een 1e echo

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
vruchtje 6,5 week en een 1e echo
14/05/2008 @ 10:44
Meertje

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal,

Aangezien ik me inmiddels veel zorgen begin te maken wil ik hier het één en ander kwijt.Ik ben momenteel 8 weken zwanger. Vorige week woensdag ben ik ben de verloskundige geweest voor mijn 1e controle. Volgens hun berekening zou ik dus vorige week woensdag 7,5 week zwanger zijn (gebaseerd op 28 dgn cyclus), maar ik heb een cyclus van 32 dagen dus was ik vorige week woensdag pas 7 wkn zwanger. Maar het was zo'n apart persoon die verloskundige dat ik meteen spijt had dat ik me daar ingeschreven had. Er is toen een echo gemaakt (inwendig) en ze zei dat het vruchtje zo'n 6,5 week is maar ze had slecht nieuws ze hoorde en zag het hartje niet :-( Mijn vriend en ik helemaal emotioneel, want dit had ik totaal niet verwacht. Ik blijf nog hoop hebben, aangezien het vruchtje pas 6,5 week is dus een hartje zie je sowieso niet. Overal lees ik dat het pas met 7,5 week zichtbaar is op de echo. Maar de vk kon het dus niet met volle 100% zeggen dat het een miskraam is en moet ik volgende week terugkomen voor nog een echo. En dan maakte ze van die stomme opmerkingen waarbij ik dacht mens wat praat je nou. Daar teruggaan ga ik zeker niet, ben vandaag bij de huisarts geweest en hij vond het ook onmogelijk om het hartje nu te zien aangezien het er te pril voor is. Hij heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo. Afspraak heb ik morgen. (spannend)

Ik voel me nog steeds zwanger: ochtend misselijkheid, moe, gevoelige borsten,veel eten. Zelfde symptomen die ik al heb alvorens ik dit wist. Gisteren een zwangerschapstest gedaan die was gewoon weer positief. Ik heb al eens eerder miskramen gehad en toen voelde ik ook meteen dat het niet goed zat. Maar dat heb ik dit keer ook niet. Voel me verder prima alleen emotioneel een wrak want vorige week heeft die vk me echt ellende bezorgd.

Sorry dames voor zo'n lang verhaal. Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die misschien ook voor zo'n dilemma hebben gestaan. Ik hoop op jullie reacties. Want ik weet gewoon niet meer hoe of wat. Ik blijf natuurlijk hopen dat die vk zich vergist had en dat alles in orde is.
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:49
chan

Online Status Bekijk profiel
Hey Meertje,

Allereerst zegt het niet zoveel dat het vruchtje op de echo kleiner is dan verwacht, wij wisten precies alle datums, maar je bent ook afhankelijk van wanneer het innestelt en dat scheelde bij mij ook bijna een week!
Ondertussen is daar niks meer van te merken.
En het hartje zien... tja bij mij was het met 6.4 weken zichtbaar, maar er zijn ook dames bij wie het pas later was, ook dat zegt dus niet zoveel!
Probeer je niet gek te laten maken en wacht je echo in het ziekenhuis af, dan heb je meer zekerheid en ik zou idd ook op zoek gaan naar een andere verloskundige!

Heel veel succes!!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 11:07
jes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik vind het ontzettend raar dat ze meteen zegt dat het fout zit, je kan een latere eisprong gehad hebben of een latere innestelling waardoor je idd wat minder ver zwanger bent, en waardoor je geen hartje ziet.
Maak je niet druk meid, zoals je zelf zegt je hebt al mk achter de rug dus je weet best hoe het voelt, probeer positief te blijven en heel veel succes morgen in het ZH.
Laat je iets weten morgen
groetjes en liefs jes

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:27
linnie1982

hoi,

probeer niet te veel te stressen, is niet goed voor je baby.

Het kan inderdaad zijn dat het wat later is ingenesteld, en het kan ook zijn dat het iets achterloopt.
Ook kan het nog te vroeg zijn geweest voor het hartje.
Bij mij was het bij 6.3 dagen al te zien. Maar heb ook gelezen dat het na 7 weken pas te zien is. Is bij iedereen verschillend.

En als de zwangerschapstest nog steeds positief aangeeft, dan zit het nog wel goed.

Misschien een tip. Test over 4 a 5 dagen nog eens met hetzelfde merk test. Is het streepje lichter dan die je laatst hebt gedaan, dan kan dat misschien aangeven dat het niet goed gaat.

Dit heb ik namelijk bij mijn 2 mk's gehad. Ze werden langzaam aan lichter, en toen ging het mis.
Deze keer werd het alleen maar donkerder. Dus zit het goed.
Maar probeer er wel een paar dagen tussen te doen, anders zie je geen verschil.

Ik hoop voorje dat het nog goed zit, en blijft.
Probeer er zolang lekker van te genieten.

Je verloskundige had die opmerking niet mogen plaatsen. Zij hoort beter te weten, om iemand niet in zo'n situatie te brengen.

Groetjes linnie

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:37
Sylvie S

Online Status
Een eenvoudige bloedtest kan toch zekerheid geven. Stel dat je je bloed vandaag laat testen en morgen weer. Als de waarde gestegen is ben je nog zwanger, indien de waarde daalt heb je een miskraam gehad. Zo hebben ze bij mij vastgesteld dat ik in juni een miskraam had. Ik had ook wel bloedverlies. Alleszins hoop ik voor jou dat alles in orde komt. Het kan echter heel goed zijn dat het hartje nog niet te horen is.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:54
Meertje

Dank jullie wel dames voor jullie reacties. Zoals ik al eerder al zei heb ik nog steeds alle zwangerschap symptomen, het wordt alleen erger moet ik zeggen. Ik heb overal op het internet gezocht, maar wat jullie ook zeggen bij de 1 zie je het hartje met 6,5 week en bij de ander met 8 weken. Ik ben benieuwd wat de dag ons morgen gaat brengen. We blijven uiteraard hopen op goed nieuws :-)
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 14:08

ieps..
wij zagen het hartje met 6 weken en 6 dagen.. maar ik denk dat dit wat verschillend is.. aangezien de bevruchting kan later plaatsvinden..
ik zou zeggen je niet teveel zorgen maken meid.. heb al veel verhalen gehoord waar ze de week nadien een kloppend hartje zien..

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 00:26
jes

Meertje,
Hoe was je echo meid?
Hopelijk positief , ik denk aan je , maar laat je iets weten?
grtjes en liefs jes

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 19:19
Meertje

Hallo allemaal,

Vandaag dus die uitwendige echo gehad. Volgens de echoscopist is het nog heeeel klein. Het is nu 0,8 cm. Volgens hem niks om ons zorgen te maken, want het komt vaker voor. Doorverwezen naar de gynaecoloog (volgende week woensdag een afspraak) voor een inwendige echo. Dus wij begonnen te twijfelen met de vorige echo. Dus wij zijn teruggegaan naar de 1e verloskundige en hebben wij daar een kopie van de echo's gevraagd. Wat blijkt dat het vruchtje gewoon aan het groeien is :-) Vruchtje was vorige week woensdag (7 mei) 2,7 mm. Dus wij zijn erg opgelucht gezien het gewoon groeiende is. Om dat hartje te kunnen zien moeten we helaas nog een weekje wachten :-( Maar om die vergelijking te zien waren we natuurlijk dolblij.
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:29
jes

Oh wat fijn meid, zo zie je maar.
Nu aftellen naar volgende week en dan zien jullie het kloppend hartje!
Nog veel succes met je zwangerschap
groetjes jes

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 07:24
chan

Online Status Bekijk profiel
Hey Meertje,

Gelukkig goed nieuws!!! Van harte meid, en geniet er maar van!!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 08:37
Meertje

Dank jullie wel :-)

Het is wel een behoorlijke opluchting geweest, en hopelijk zien we volgende week een kloppend hartje.

Ik hou jullie sowieso op de hoogte :-)

Groetjes
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 08:57
danger

wat ik me vaak afvraag is waarom gyn al op 6 weken een echo doen? zowel bij mijn eerste als tweede en derde zwangerschap werd er pas een eerste echo gemaakt met bijna 12 weken zwangerschap, op 6 weken lijkt me er toch niet veel te zien te zijn?

is daar een speciale reden voor of heeft elke gyn zijn eigen gewoontes
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:00
Katrien

Online Status
Zo'n vroege echo wordt meestal gewoon gedaan om te kijken óf er inderdaad een vruchtje zit. En als er inderdaad een vruchtje is, om te zien of dat wel op de juiste plaats zit, dus in de baarmoeder en niet in de eileider (buitenbaarmoederlijke zw.schap).
Ook als je al eens een mk hebt gehad, wordt er meestal al sneller een echo gedaan, om goed de evolutie te kunnen opvolgen.

Groetjes,
Katrien

[Laatst gewijzigd door Katrien - 16/05/2008 @ 09:00] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:01
Meertje

Hallo dames,

Vandaag echo gehad en helaas het is idd een MA . Pff het valt niet mee hoor. Zou vandaag volgens de gynaecoloog 9wk4dgn zwanger zijn. Maar aangezien er nog niks op gang komt (bloedverlies, krampen) word ik volgende week gecureteerd. Nu vroeg ik me af: wanneer kan je dan weer gaan "klussen"? Curretage afwachten, en daarna de menstruatie, pff wat duurt het dan lang.. Ik wil deze ellende zo snel mogelijk een plekje geven want ik merk wel dat we er beide veel moeite mee hebben.

Het is nog moeilijk aangezien ik al een aardig buikje had, en het is gewoon erg moeilijk te beseffen dat dat allemaal straks verdwijnt.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]