[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 15/05/2008 @ 08:39 elisa | Hallo, onze zoon is 8 weken en krijgt bv. Nu heeft hij gemiddeld per dag 12 tot 15 vuile luiers. De kinderarts zei dat dit wel ging beteren, heeft iemand enig idee wanneer? Ik vraag me een beetje af vanwaar al die stoelgang blijft komen. Probleem is ook dat hij soms het begin heeft van rode billetjes omdat hij dus constant in zijn eigen kaka ligt. (als ik het merk verschoon ik dadelijk, maar hij doet het dus ook in zijn slaap enzo) Gisterenavond bv. heeft hij op 1 uur tijd wel 4 vuile pampers gemaakt... Vroeger had hij krampjes, dat is nu ook over. (heb van de kinderarts advies gekregen om een drietal koffielepels wortelsoep te geven om stoelgang vaster te maken maar dit helpt precies ook niet). Bijkomen doet hij verder super, op tien dagen 350 gr er weer bij. Iemand hetzelfde probleem of oplossingen? Bedankt. |
| 16/05/2008 @ 08:50 elisa | Bedankt voor de reacties. Heb hier ondertussen de wortelsoep-lepels even afgeschaft, de stoelgang stonk gisterenavond en vanochtend al niet meer. Wat die billetjes betreft : ik gebruik meestal natte doekjes (bij zoveel luiers zie ik elke keer warm water nemen en wassen echt niet zitten, was nu tweemaal per dag met Weleda zeep en water), en dep dan droog met ontschminkingswatjes, dan een laagje olie of zalf erop. Maar we beginnen hier te vermoeden dat er tandjes in het spel zijn (tja, hoop het eigenlijk niet, hoe maak je dan een baby van 8 weken wijs dat ie niet in mama's borst mag bijten....), want het speeksel vliegt in het rond, en hij duwt de ganse tijd met zijn tongetje of vingertjes op zijn bovenste tandvlees. En als je voelt daar, is het dik en hard. Spruw is het zeker niet, want dat is nagekeken. |
| 16/05/2008 @ 14:08 liezie | Hoi, Ons Marieke had dat in het begin ook hoor, na een twee à drietal maanden was dit al veel beter. Nu ze patatjes eet, doet ze zelfs maar één keer per dag grote boodschap .Tandjes krijgen lijkt mij echt nog wel wat te vroeg, ik weet dat ons Marieke ook beet, gewoon proberen afleren. (ik riep zo hard van de pijn dat ze telkens schrok, zo leerde ze het af! ![]() ![]() Groetjes |
[Reageer]

Zo veel vuile luiers....

maar volgens mij besefde ik ineens dat hij na een voeding bijv geen vieze luier had, ging er steeds meer tijd tussen zitten! Nog even wachten dus! 
Hier had Nora de gewoonte om bij de voeding een flinke luier vol te doen, kennelijk doet drinken ook de darmen stimuleren. Het feit dat je baby goed bijkomt betekent dat hij niets tekort komt. Borstvoedingsontlasting is nu eenmaal een stuk smeuiger als flessevoedingontlasting, maar ook een heel stuk minder geurig!! Sudocreme doet de billetjes wat verlichten, wassen ipv doekjes gebruiken kan ook helpen en ook eens bloot laten liggen. Je moet niets bijgeven, dat verstoort de werking van de bv, deze legt nl een beschermende laag in de darmen aan en alles wat je bijgeeft verstoort deze.
In sommige boekjes staat dat baby's plots enkele dagen geen stoelgang kunnen hebben - heb ik nog nooit meegemaakt, haha ! 
, met die creme is dat snel gebeterd !
.