< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's Geel

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
14/04/2008 @ 08:29
Belle

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey allen!

Ook van hieruit, nog een dagje later, een HAPPY BIRTHDAY voor Ilian! De tijd gaat snel he! Hopelijk hebben jullie het goed gevierd.

Van't weekend al voor de eerste keer jumping geweest bij de club. Weinig inschrijvingen en genoeg helpers, dus dat viel mee. Maar volgende week... Veel inschrijvingen en weinig helpers! Dus ik vrees dat ik het niet alleen bij helpen op zondag kan houden. Ik ga er dus zaterdag waarschijnlijk niet bij kunnen zijn. Misschien kan ik nog iets uitwerken, zodat ik zaterdagvoormiddag niet ga en pas vanaf 's middags. Dan kan Norah bij m'n ouders gaan slapen terwijl ik ga helpen. Maar ik ga dus nog zien. Als er zaterdagvoormiddag echt veel te weinig volk is, dan zal ik niet kunnen komen. Spijtig!

Ik zal er nu nog eens invliegen! Drukke week voor de boeg. Volgende week enkel maandag en dinsdag werken en dan ben ik thuis tot en met5 mei. Moet nog 6 dagen verlof van vorig jaar opnemen! Joepie!!

Groetjes,
Belle.

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 20:34
Baki

Hallo iedereen!

Het is hier nogal stilletjes dus ik dacht ik ga nog eens iets posten!
Ons Constantyntje is al een maandje oud! Dat gaat toch snel he. Hij heeft heel veel last van krampen en hij heeft ook het zuur!
Het arme ventje ziet af. Maar verder doet hij het goed. We geven hem venkeldruppeltjes tegen de krampen die werken toch vrij goed. En hij moet van de dokter gaviscon tegen het zuur nemen. Dat vind hij helemaal niet lekker maar het werkt wel. Hij is ondertussen al 55 cm groot en weegt al 4,020 kilogram! Hij groeit dus goed!

@ dabberke: Hoe is het nu met daan? Hij ligt in de gips heb ik gelezen. Ik hoop dat hij er snel uit mag. En dat het snel geneest!

Groetjes

Baki

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 14:52
Belle

Hey allemaal!

Het is hier inderdaad wat stilletjes. Zal dus ook nog eens reageren!

Baki, da's minder, dat jullie zoontje zo'n last heeft van krampjes! Je hoort dat tegenwoordig veel. Maar het is allerminst fijn om je beebje zo te zien afzien! Hopelijk is hij dit snel ontgroeid, zodat hij minder pijn heeft! De tijd gaat snel, als je een baby hebt he! Al een maand! En hij groeit flink! Goed zo!

En Nessie... AFTELLEN!!! Nog tien daagjes en dan is het normaal gezien bij jullie ook zover! Tenzij jullie dochtertje zo'n snelle is als Norah. Dan hebben jullie ze nu al in jullie armen Breng ons maar snel op de hoogte, als het zover is!

Hier vandaag weer wat in de tuin gewerkt. Ben net binnengekomen omdat het aan't regenen is. Normaal gezien gingen we morgen gras zaaien... Alles ligt klaar, maar de grond moet nog gefreesd worden en daar is het nu te nat voor! Dus we liggen er even uit. Net nog wel wat bodembedekkers uitgeplant! Ik heb nooit veel in de tuin gewerkt, maar ik geloof dat ik m'n nieuwe hobby gevonden heb! Gisteren ook een schuifaf gekocht voor Norah. Bij een collega van me zijn we een speeltuig gaan afbreken en dat willen we nu terug opbouwen. En de glijbaan dient als basis hiervoor, dus die hebben we al!

Zaterdag geeft m'n broer een vat. Hij wordt zondag 40 en dat moet gevierd worden! Ik kijk er al naar uit! Er is heel wat volk uitgenodigd en veel daarvan heb ik al lang niet meer gezien. Ben benieuwd wat dat gaat geven!

Zo, ik zal nog eens verderwerken aan het fotoboek dat ik voor m'n broer aan't maken ben. Met allemaal fotootjes van vroeger enzo! Een leuke bezigheid, maar het is nog helemaal niet af!

Groetjes en tot de volgende!
Belle.

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 16:14
Belle

Nog steeds geen nieuws van Nessie?
Wordt wel spannend hoor!

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 00:16
Baki

Het zou wel eens kunnen dat nessie al bevallen is. Want ze is voor vandaag uitgerekend! Ik ben wel eens benieuwd wat het geworden is!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 08:34
Belle

Nessie???

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:17
Dabberke

ik ben blijkbaar niet het enige nieuwsgierige aagje van de hoop

Nessie, laat je snel iets van je horen???!!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 12:12
Belle

Hee, en ondertussen is ook alweer Ferre een jaartje ouder!
Wat gaat dat toch snel allemaal!!

Nog een late "Happy birthday to Ferre"!

Groetjes,
Belle.

[Laatst gewijzigd door Belle - 13/05/2008 @ 12:12] - Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:39
Baki

ook van mij nog een late gelukkige verjaardag voor Ferre!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 22:10
Liesbeth

ferre: hieperdepiep ........ hoera!!!
nog ne late maar heel gelukkige verjaardag!
dikke kussen van jasper en mats

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 22:11
Liesbeth

ferre: hieperdepiep ........ hoera!!!
nog ne late maar heel gelukkige verjaardag!
dikke kussen van jasper en mats

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 22:21
Belle

Nu ben ik echt wel benieuwd aan't worden! Nessie, laat ons snel weten hoe het met jou en je dochtertje gaat!

Groetjes,
Belle.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:34
Baki

Nog steeds niks van Nessie?

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:57
Dabberke

volgens mij ligt zij momenteel lekker te genieten van haar dochtertje!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:07
Dabberke

Nessie, ik heb net op het forum van mei 2008 gezien dat jullie dochtertje er ook is!!
Wat een dutske!
een dikke proficiat hé!

Hoe reageert de grote broer op zijn kleine zusje?

groetjes,
inne

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 14:32
Nessie

Hey dames, sorry dat het zolang geduurd heeft, maar het is hier redelijk druk en ik probeer ook nog wat te rusten. Het gaat hier allemaal goed hoor. Hieronder mijn bevallingsverhaal, denk dat jullie daar op zaten te wachten hé.

En mijn profiel is ook aangepast ondertussen.

7 mei 3u15: Ik word wakker van wat krampen en ga naar het toilet. Daar heb ik wat slijmerig bloedverlies en ik denk dus het verlies van de slijmprop. Hopen dat het nu doorzet en we vandaag ons meisje in onze armen hebben. Ik ga terug in bed en wacht af of de weeën gaan beginnen. Ze blijven komen met een zekere regelmaat. Ik probeer nog gewoon in bed te blijven tot de ochtend, het is nog te dragen zodat ik mijn ventje nog wat rust gun en we Ilian naar de om kunnen brengen.
Omstreeks 6u worden de weeën toch wat pijnlijker en korter op elkaar, we besluiten dan maar om ons rustig klaar te maken, een douche te nemen, valiezen in de auto en nog wat ontbijten. Rond half 8 vertrekken we, eerst Ilian afzetten en dan door naar het zh. Daar komen we aan om 8u en een uur later lig ik op de verloskamer voor een 1e onderzoek door de gyn. Ik heb dan 2cm, maar baarmoederhals is helemaal nog niet gunstig. De pijn is nog te doen, maar rond de middag wordt het toch wat zwaarder en pijnlijker. Ik krijg nog wat te eten, bouillon met toast, niet veel dus en daarna een lavement. Ik zit dan op een kleine 3cm. Het gaat dus maar traag vooruit en het gedacht van in de namiddag ons meisje in onze armen te hebben laat ik maar varen. Ik hoop gewoon dat het nog voor 7mei gaat zijn.
Om 15u heb ik het echt zwaar en zie het niet meer zitten van de pijn. De weeën komen en gaan, de pieken zitten tot aan de lijn van 100, al duren ze niet zolang. Ik laat de vroedvrouw komen en vraag voor een epi. Ze vraagt of ik niet in bad wil omdat dit zou kunnen helpen. Ik wil echt niet, zo’n pijn heb ik. Ze kijkt de ontsluiting nog eens na, nog steeds een 3cm, maar baarmoederhals is al gunstiger. Ik wil echt wel die epi, en ze laat de gyn komen. Die probeert me te overtuigen om toch even in bad te gaan omdat het kan helpen om de arbeid echt op gang te krijgen. Het enige wat me in bad gekregen heeft is het feit dat ze nog geen epi wilde geven omdat het kon stilvallen en ze dan ’s avonds opnieuw een ks zou moeten doen omdat ze geen opwekkers mochten geven.
Een beetje tegen mijn zin kruip ik dan toch maar in bad. En het hielp idd wel een stuk om de pijn te verzachten, maar na een uur voelde ik elke wee weer pijnlijker worden. Toch hield ik nog wat vol en om 16u45 besluit ik dat het genoeg geweest is en wil uit bad, maar ik wil dan ook direct een anesthesist gebeld zien om de epi te zetten. Om 17u lig ik terug droog op bed en de vroedvrouw kijkt nog eens naar de ontsluiting, nu zit ik toch al op een kleine 5cm, het bad heeft dus geholpen. Maar de weeën worden echt pijnlijk en moeilijk om door te komen, ik heb hevige rug- en buikweeën en wil dus echt wel epi, dit houdt ik niet nog uren vol hoor.
Om 17u30 komt de anesthesist om de verdoving te zetten, niet makkelijk om tijdens de weeën stil te blijven zitten, maar het vooruitzicht dat het snel over is doet deugd.
Om 17u45 breekt mijn water, dat hoeven ze dus al niet meer te doen. Tegen 18u werkt de epi en kan ik eindelijk ontspannen en af en toe wat indommelen.
Om 20u45 voel ik druk en bel de vroedvrouw, ik heb dan volledige ontsluiting, maar voor persen is het nog wat vroeg, ik zou dan een uur moeten persen, dat zie ik ook niet echt zitten. Dus nog even volhouden tot het niet meer gaat van de druk.
Om 21u45 is het zover, ik bel de vroedvrouw en zeg dat de druk erger wordt, ze legt me op mijn rug en ik mag al eens meepersen om te zien of ons meisje zin heeft om geboren te worden. Dat is zo en papa kan de haartjes al zien.
Om 21u50 arriveert de gyn en de assistent, ik lig klaar in de ‘beugels’ en bij de volgende wee mag ik meepersen. 4à5 weeën, 20min, een knip en duw op mijn buik later, wordt ons meisje op mijn buik gelegd. Eindelijk is ze geboren na ongeveer 19u arbeid!! Omdat ze niet direct begint te huilen, wordt ze terug weggenomen om onderzocht te worden, ze krijgt een apgar van 8, maar na 10min is het al een 10. We mogen nog even bekomen voordat we naar onze kamer gaan en ik wordt gehecht.
Onze meid is een stevige van 3.535kg en 52cm.

Jinte is een heel rustige baby, enkel heeft ze veel last van verborgen reflux, ze krijgt dus na elke voeding gaviscon en aangepaste AR-pap. Veel houdt ze er nog niet van binnen omdat ze het ongelooflijk vies vindt en dus terug uitspuwt. Slapen gaat ook goed, ’s nachts laat ze al wel een keer 6u tussen de voeding.
Ik ben mijn buikje kwijt, enkel heb ik nog hevige pijn en kom de dag niet door zonder pijnstillers. Van de knip zelf heb ik niet zoveel last meer, eerder mijn staartbeen dat waarschijnlijk geraakt is bij de bevalling. Ik voel nog steeds die druk vanbinnenuit en stappen, zitten, rechtstaan is allemaal pijnlijk. Hopelijk is het over enkele dagen toch een stuk beter.

Zo, een heel verhaal hé. Het was dan ook een lange dag.

Tot de volgende!!!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 15:19
Belle

Hey Nessie!

Ik heb even je verhaal gekopieerd naar Word, zodat ik het sebiet eens kan nalezen. Maar ik wil je alvast proficiat wensen met de geboorte van Jinte!!!! Wat kan ik zeggen? Een HEEL mooie naam! Stond bij ons lange tijd op nr. 1, maar uiteindelijk is het Norah geworden. Een collega van me heeft op 19/04 een Jinte gekregen.

Proficiat!!!
Belle & Norah.

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 10:35
safirke

Online Status Bekijk profiel
Goeiemorgen iedereen,

Nessie, allereerst dikke proficiat met de geboorte van Jinte!
IK vind het ook 'n heel mooie naam! Goed gekozen, past ook goed bij Ilian.
OOk fijn dat je zonder keizersnede bent kunnen bevallen, he, al heb je er idd lange arbeid voor moeten ondergaan.
Achteraf vergeet je dat wel (bij Julie ook 22u. over gedaan) hoor...
En 'n dag later dan Ferre zeker?...

Dus Ferre, van ons ook nog nen gelukkige (late) verjaardag!
Hebben jullie het goed gevierd?

Hier drukke dagen in het verschiet: vandaag nog naar 'n verjaardagspartijtje van vriendinnetje Julie, morgen schoolfeest waar ze ' dansje gaan doen, woensdag haar verjaardag + feestje familie, zaterdag feestje kindjes v/d klas, zondag m'n moeder jarig en 30 mei etentje met het werk dus ik weet nog wel wat te doen, he

Thijs heeft last van serieuze wratjes (allé, eigenlijk zijn het al WRATTEN) en 'k heb daarvoor 'n adresje gekregen van iemand in Dessel die dit met planten doet dus zonder pijn. Daar moet ik dan dond.avond nog naartoe en ik hoop echt dat dit gaat helpen want anders is het laten wegvriezen ofzo...en da's toch vrij pijnlijk.

Enfin, 'k heb hier eigenlijk nog heel wat werk liggen dus ik ga afronden.

Groetjes

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 18:23
Liesbeth

Juist het schoolfeest achter de rug en seffes naar een trouwfeest.
Toch snel komen piepen naar nieuws van Nessie.
PROFICIAT meid!! Zoals al meerdere dames zeiden een hele mooie naam.
En het staartbeentje..., ik kan er van mee spreken (na Mats geboorte). De eerste dagen had ik Voltaren spuiten nodig om de pijn draaglijk te maken en nadien verbeet ik de pijn omdat ik geen pijnstiller wou owv BV.

Ik ga me snel klaar maken om naar 't trouwfeest te vertrekken.

salutjes,
Liesbeth

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 15:27
Nessie

Hey allemaal, bedankt voor de felicitaties en complimenten over de naam. Die hadden we ook al bij Ilian mocht hij een meisje zijn, dus we zijn niet opnieuw op zoek moeten gaan. We vonden ook dat de 2 namen goed bij elkaar passen, dus mooi meegenomen.

@ Liesbet, hoelang heb jij dan last gehad van je staartbeen? Ben het echt wel beu nu al, kan niet deftig iets doen in het huishouden of voor de kindjes zorgen. Al een geluk heb ik een nieuwe man die nog de hele week thuis is om te helpen en kraamhulp. En af en toe een oogje dichtknijpen als er iets vuil bijligt.
Ik ben gisteren toch voor de zekerheid naar spoed geweest om mijn knip te laten nakijken en die was in orde, dus het is echt mijn staartbeen. Mijn eigen gyn was van wacht, dus daar was ik al blij om. Ik moet nu 2 dagen extra pijnstilling nemen (ik probeerde het tot een minimum te beperken) en dan weer wat minder. En het helpt echt wel met die extra pijnstillers. Allé, ik voel het nog wel, maar ik kan al normaler gaan zitten en stappen.
Heb in het zh de 2e dag ook voltaren spuiten gehad omdat het anders niet te doen was hoor. Zal blij zijn dat het achter de rug is, want genieten is er zo ook niet bij hé.
En blij dat ik geen bv geef, anders had ik het helemaal niet aangekund.

Maar voor de rest is Jinte een brave meid. Ze slaapt bijna de hele dag en nacht. We horen haar enkel als ze honger heeft, 's nachts laat ze er al eens 6u tussen. Ze neemt al wel gaviscon tegen verborgen reflux, en die helpt goed. Na haar pap van 10u vindt ze wel moeilijk haar slaap, precies of ze heeft niets gegeten. Meestal moet ze dan rond 00u een nieuw flesje krijgen en dan slaapt ze door tot 's morgens 6u ongeveer. Dus we gaan vandaag proberen haar laatste flesje te vergroten en zien of ze dan wel beter inslaapt voor de nacht.

Groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >