< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » We geven niet op: we gaan voor een kindje in 2009!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
We geven niet op: we gaan voor een kindje in 2009!
12/05/2008 @ 17:22
Keun

Online Status Bekijk profiel
ah ok cava... ik zal zeker voor je duimen !

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:14
snuitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ann, ik duim nog steeds voor je !

Hm mijn temp is 2 dagen lang 36.5 geweest... maar vandaag weer 36.3... wat wil dit nu zeggen? geen eisprong? Daarvoor was het 36.1 of 36.0 dus zo laag is em wel niet gezakt...
ik spraak wartaal voor sommigen zeker? naartschijnt moet je temp stijgen bij je eisprong en dan gedurende 14 dagen hoog blijven (liefst zelfs langer, als temp niet zakt bij je nod, dan kan je zwanger zijn...)

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 08:29
svb81

Hey hey

Laie, ik voor je dat het toch nog lukt op de natuurlijke manier; Hoe dan ook zul je op een dag die mooie baby in je handen houden

Ann, gefeliciteerd seg!! Een streep is een streep hé!

Snuitje, ik kan je jammer genoeg niet helpen, ik versta daar zelf amper iets van, van dat temperaturen. Heb dat zelf eens geprobeerd, maar heel snel opgegeven.

Ik ga door naar de volgende ronde. Bij mij zijn ze eergisteren doorgekomen. MAar ik ben wel blij met mijn cyclus hoor

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:09
Jelana

Snuitje, niet teveel op focussen op die kleine verschillen.

Mijn temp schommelt altijd tussen 36.6 - 36.4. Soms kan hij van 36.6 naar 36.4 gaan. Ik trek een lijn aan 36.6, zolang ik eronder blijf heb ik geen eisprong. De vorige keer ging ik van 36.6 naar 36.9 en dan naar 37 om daar weer te schommelen tussen 36.9 en 37.1 maar je zag duidelijk het verschil voor en na de eisprong!

Probeer ook die lijn te vinden (heb ik pas na mijn eisprong kunnen doen de eerste keer).

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:14
Jelana

Snuitje, ik zie nu pas dat je al een temp van 36.0 - 36.1 had.
Dan is het wel een behoorlijke stijging naar 36.5 maar zolang je geen echte eerste cyclus hebt opgemeten kan je eigenlijk niet veel doen.
Als ik slecht geslapen heb, later gemeten dan normaal of lang ben weggeweest dan heb ik ook een temp die hoger ligt dan normaal (zou het daar niet kunnen aan liggen die ene hoge temperatuur??)

Blijven tempen en als de eisprong er komt zal het wel duidelijk worden. (allez, hoop ik )

Ik heb ook nog geen eisprong gehad , ik mag mij er niet in druk maken maar ik wil geen lange cyclussen meer. Gelukkig mag ik overmorgen al langsgaan bij de gyn!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:15
heleen

snuitje hier 1 die al bijna een jaar temp het kan zijn dat je een dip heb voor je eisprong bij mij is dat altijd het geval de vorige ronde 1ste dag 36.8 2de dag 36.7 3de dag 36.5 toen dag 4 36.8 daarna steeds een beetje hoger dus misschien moet je ei nog komen anders kan je eens een kaartje invullen bij http://www.fertilityfriend.com die geeft het aan wanneer je je eisprong heb gehad als je je niet aan kan melden stuur maar een pb dan stuur ik wel een uitnodiging

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:16
Bianka 9Maand Moderator

Juist als je temp daalt heb je je eisprong, daarna gaat hij iets om hoog. Als het eitje dus op weg is naar de baarmoeder, binnen die tijd moet hij dus bevrucht worden! Dus daalt je temp een beetje dan heb je 24 uur de tijd om het te bevruchten!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:17
Ann

Hallo

Ik heb gisteren bloed laten prikken omdat ik erg ongerust was dat het opnieuw een miskraam zou worden. Net gebeld voor de bloeduitslag en die viel goed mee. Hcg 624! Niet spectaculair hoog, maar hoog genoeg! (Ik ben niet helemaal zeker van mijn eisprong, die kon ook wat later geweest zijn) En het ligt wel in de lijn van bij Lubbe, dus dat stelt me ook wat gerust.

Oef, ik ben opgelucht. Ik was echt bang dat het zo weer ergens 50 ging zijn of zo, zoals in januari... Brrrr...

Ik ben nog niet zeker of ik een tweede keer bloed ga laten prikken of niet. Misschien moet ik vanaf nu maar gewoon genieten he!

@Snuitje: ik heb ook een paar maand mijn temp bijgehouden, maar zelfs de voorbije maand kon ik ook niet echt mijn eisprong pinnen hoor. Ik heb de vroegst mogelijke datum genomen als mijn eisprong (drie dagen hogere temp) omdat ik dan op een normale cyclus kwam, maar mijn ei kon ook 3 of zelfs 6 dagen later zijn volgens mijn temperatuurkaart! (Dat zou voor mij dan wel een abnormaal lange cyclus zijn, maar 't zou dus wel kunnen volgens mijn hcg ook). Temp alleen zegt soms niet veel, je afscheiding zou aanvullende info kunnen geven (kijk maar eens op fertility friend). Bij ons was dat de laatste maand ook niet echt duidelijk, door al het geklus Maar 't heeft opgeleverd he

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 11:33
mel

an goed nieuws hé, begin maar te genieten

snuitje ik heb ook al getempt en na een paar maanden wordt het iets duidelijker, de eerste maand is een beetje gissen, veel succes

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 12:32
Marylene

Proficiat ann, laat het hcg nu maar goed stijgen e. Als je echt twijfelt zou ik toch binnen een paar dagen nogmaals bloed laten prikken. Ben je toch zekerder he, maar zelfs nu staat het wel al goed e. Ja genieten... dat zeggen ze ook tegen mij... Maar das niet zo simpel kheb schrik... Veel schrik. Dat ik maar vlug 4 a 5 weken verder ben.

Dikke knuf Marylène

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 22:07
snuitje

ann goed zeg die hcg-waarde !!!

ik dacht eerst dat ik het goed deed dat tempen... tot ik op internet nog meer las erover en hoe nauwkeurig ge die regels moet volgen... dus nu besef ik dat ik het niet goed doe misschien, en het daardoor kan afwijken.

Het boeit me ook niet zo meer hihi, vrijdag zal de gynae het wel zeggen !

En mijn man is blijkbaar vandaag toen ik weg was naar de dokter gegaan, voor hem iets.. en hij heeft ondertussen met mijn lieve huisarts gepraat, ze vroeg hoe het met mij ging na de operatie... en hij zei haar ook dat ik niet zo goed aan mijn temperatuur uitkon...
daarop heeft zij gezegd dat je temp moet zakken en dan stijgen net voor je eisprong (en dat was bij mij zo !) en wat het daarna doet maakt niets uit volgens haar... en volgens haar kun je aan je temperatuur niet afleiden of je zwanger bent...

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:06
lauie

Ann, gefeliciteerd! Dat is mooi zeg!

Wij hebben vandaag het kostbare spul naar het ziekenhuis gebracht. Nu maar hopen dat alles goed is. We gaan 20 juni in plaats van 23 mei naar de gyn omdat mijn ventje de 23ste niet mee kon. Even langer wachten dus maja geduld hebben we inmiddels al wel gekregen.

Lauie- 22- NL- 1ste kindje- NOD ?- gyn 20 juni
Snuitje-23-B- 1ste kindje - NOD 24 mei (ALS cyclus 27 dgn is?) - gyn 16 mei
mel- 24- B- 1ste kindje- NOD?- gyne 7 mei

Groetjes Lauie

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:07
Ann

Snuitje: als het tempen je echt interesseert, volg dan eens die cursus op fertility friend. Een dipje voor een eisprong heeft lang niet iedereen hoor (ik alleszins niet). En je kan idd niet echt zien of je zwanger bent, maar als je temp na je NOD hoog blijft, dan heb je wel een mooie kans (was bij mij duidelijk het geval!).

't is natuurlijk geen exacte wetenschap he, maar 't kan je wel een idee geven!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 11:33
mel

lauie is inderdaad nog eventjes geduld hebben hé, ik was enorm zenuwachtig voor de uitslag en ik had mij op het ergste voorbereid, ik duim dat bij jullie alles in orde is

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 13:59
heleen

snuitje ja het tempen komt heel nauw als je daar iets uit op wil maken en dit is niet altijd fijn

Hier eindelijk een x een kans heb vanmorgen mijn fm gehad en folikel was 9mm dus eindelijk weer eens een cyclus die langer is dan 20dagen maandag mag ik terug voor de 2de meting dan zou hij 18mm moeten zijn ongeveer

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:29
snuitje

ja ann ik ben nu ook pas bij fertility friend, maar ik had enkel de temperaturen bijgehouden dus meer dan dat kan ik niet afleiden... maar mijn curve gaat omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, omhoog en vandaag terug omlaag..; snap der niets van... en kzit nog maar op dag 19 en t schommelt al zo fel laatste 10 dagen.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 15:35
Jelana

Snuitje, kan je die cyclus niet even doorsturen ofzo?
Ik kan de mijne ook wel doorsturen. Bij mij schommelen ze ook maar in een beperkte zin.

Ik heb dus duidelijk mijn dipje en eisprong en stijging. Een voorbeeldcurve volgens mijn gyn. Ben wel blij.
Alleen heb ik een gigantische cyste op de eierstok die behoorlijk pijn doet. Die zou moeten verdwijnen bij de volgende of al vroeger.(ofwel met de pil, maar dat wil ik niet reden is jullie wel bekend )

Maar toen ik de eerste keer tempte zag ik dat ook niet. Pas als je een volledige eerste cyclus hebt kan je er meer uithalen. Dus blijven tempen!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 23:28
snuitje

ben bij gynae geweest... (zie profiel, ben echt een wrak vanavond en geen zin om het opnieuw te typen, niet dat ik het niet wil vertellen, maar zodra ik dan begin te typen ween ik hier de hele tafel weer vol met tranen... heb al hele avond geweend)...

gynae zei stop maar met tempen.

dus...

ik zou je mijn curve wel willen doorsturen, maar hoe? of ik zal hem op mijn profiel proberen zetten, es zoeken hoe dat moet...

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 23:34
snuitje

lukt niet... aangezien de foto nergens op internet staat en ik niet vind hoe je hem kan uploaden.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 23:43
mel

hey snuitje pfff spijtig hoor, ik hoop dat je vlug kan starten met clomid

ik heb vandaag een late moederdag gehad, ik wilde al heel lang een swarovski ketting en die heb ik vandaag gehad van mijn vriend met een grote steen aan

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >