< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » kindje te groot

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
16/05/2008 @ 11:29
ilsy

Online Status
hoi

vorige week was ik 27 en 5 dagen...en was op bezoek bij de dokter.
ik kreeg te horen dat ons klein manneke al 1 kilo en 400 gram woog.
dus eigenlijk te veel voor zijn aantal weken.

ik moet me ook laten testen op zwangerschapsdiabetis.
heeft iemand dit ook meegemaakt?
en heeft dat er iets mee te maken dat mijn kleintje groter is dan normaal? of maak ik me te veel zorgen?

groetjes

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 11:59
gordijntje1406

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij mij werd ook gedacht dat de baby erg hard groeide en ik moest ook bloed laten prikken voor zwangerschapsdiabetes. maar dat was gewoon allemaal goed. en later zei de verloskundige dat de baby waarschijnlijk een groeispurt gehad heeft toen.
Maar er word nog steeds verwacht dat ons kindje geen kleintje zal zijn haha, maar das niet erg, t verschilt nou eenmaal per baby. en daarbij is t allemaal maar een schatting he?!?!

groetjes

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:10
LiMe

Online Status
Ook onze baby groeit in enorm. Diabetes is het niet. Bij ons zal het waarschijnlijk genetisch zijn, want mijn vriend is ook reuzegroot (en was dat ook als baby).
Ik maak me soms ook zorgen dat hij te groot is/wordt, maar er zijn nu eenmaal kleine en grote baby's, zeker... Don't panic!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 16:20
sanne

Ook hier een grote baby op komst

Met 29w woog het 1kg800, ook flink voor op de groei en gewichtscurve. Zou ook lange benen hebben!
Mijn ventje en ik zijn wel beide groot, met lange benen. Dus zal het wel in de genen zitten.
Ach ja, al meteen een stevig boeleke he .'t Is alleen te hopen dat de bevalling daardoor niet te zwaar zal worden!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 17:18
gimpet

Hier was de baby met 30 weken 1990g.
De gyn heeft er niks aparts over gezegd. Alleen dat het dan een week voor lag op de groei.
Wij, de ouders, zijn beiden heel lang dus het zal wel normaal zijn bij ons.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 23:09
mirella

Hoi,

In mijn zwangerschap werd mij ook steeds verteld dat we een groot kindje gingen krijgen, hij lag op sommige momenten bijna 3 weken voor op groei. Ik ben ook getest op diabetes, maar dat was het niet.... Mijn vriend is ook 2 meter en was als baby ook lang. Op het einde was ik eigenlijk erg bang want ik had het idee van hoe moet ik hem er dan uit krijgen..... Maar het was allemaal kul want ons ventje was gewoon een gezonde knul van iets meer dan 7 pond. Dus trek 't je niet teveel aan ze kunnen er heel erg naast zitten.

Groetjes Mirella

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 23:22
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Ook mijn kindje groeide rond 29 weken ineens erg hard, terwijl ik vanwege buikgriep die week 3,5 kg was afgevallen
Ik heb toen een ontbijttest gehad en 3 keer op één dag bloed moeten laten prikken voor zwangerschapsdiabetes, maar dit was gewoon goed.

Uiteindelijk ben ik met 32 weken bevallen en woog ons meisje 2150gram.....best zwaar voor die zwangerschapsduur!!!

Maar je verder niet te druk. Kindjes maken vaak ineens even een groeispurt en regelmatig schatten ze het gewicht verkeerd in hoor!!!!

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 09:47
Neeltje

Online Status
Gisteren een echo gehad en de gyn schatte het gewicht op 2.200 kg. Dus een serieus stevig boeleke!!! ongeveer zo'n 3 weken voor op schema. Ik mag hopen dat het niet in die mate blijft toenemen, want anders...amai de bevalling

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 11:33
ilsy

Online Status
hoi dames

bedankt voor jullie reacties.
ik ben al een beetje meer gerust gesteld.
volgende week de test laten doen voor diabetes.
en als die goed is dan ben ik zeker gerust gesteld.

groetjes

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 11:41
Sabke

Online Status Bekijk profiel
ik mocht deze week terug op controle en ook onze spruit zit en week voor op het gemiddelde, 1kg800 op 30w. begin zo te denken dat ze het gemiddelde verkeerd inschatten

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]