< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » Bewust alleenstaande moeder in spé

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (On)Bewust alleenstaande moeders
Bewust alleenstaande moeder in spé
14/05/2008 @ 23:08
maartje

Bewust alleenstaande moeder in sp&eacute;
Zijn er nog meer moeders in spé die er voor gekozen hebben om zwanger te worden van een donor? Ik zelf wist al heel lang dat ik kinderen wilde maar kwam niet iemand tegen met wie ik deze wens kon delen. Na veel nadenken besloten om zwanger te worden van een donor. Nu ik zwanger ben (nog heel pril) voelt het nog zo onwerkelijk. Zo gewenst maar kan het nog niet helemaal bevatten.
Wanneer vertel je aan de buitenwereld dat je zwanger bent en hoe open ben je over de donor? Iemand positieve of negatieve ervaringen?
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 08:43
nijnemijn

Online Status Stuur bericht
dag maartje,
Hier zijn een aantal BAMmers onder het topic bewust alleenstaande moeder worden. Kijk maar eens en lees onze ervaringen, emoties,...
Zelf ben ik in de afwachting van de TP van mijn 1e ICSI-poging, na 6 KID's. Ik ben over alles met iedereen heel open geweest. Mijn hele omgeving weet waar ik mee bezig ben en dat vind ik goed. Zo kijkt er straks niemand op als ik zonder partner toch met een dikke buik rondloop!

Ah ja, en voor ik het vergeet: EEN HELE DIKKE PROFICIAT MET JE ZWANGERSCHAP!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 21:02
konijntje

Online Status
Dag maartje

Ik herken mezelf in je verhaal. Heel wat mensen zijn nieuwsgierig over "hoe" ik zwanger ben geraakt maar hun vragen wimpel ik af omdat dit tot mijn privacy behoort. Ik heb op een bepaald moment een bewuste keuze gemaakt om alleenstaande mama te worden, meer vertel ik niet. Tal van roddels worden verteld maar ik leg die naast mij. Heel wat reacties als 'het zal toch wel heel zwaar worden hoor, weet je dat?'. Ik weet nu pas wie mijn echte vrienden zijn en familieleden die echt om mij geven. Er zijn mensen die van mijn ouders weten dat ik zwanger ben en die mij nog niet eens hebben gecontacteerd om mij te feliciteren. Anderen weigeren met mij over mijn zwangerschap te spreken en doen alsof er niets aan de hand is...

Maar over het algemeen zijn de reacties gematigd tot heel positief. Deze zwangerschap is op alle vlakken een interessante levensles. Ik geniet met volle teugen van het prille leven in mijn buik en heb de ware aard van een aantal mensen leren kennen.

Veel succes verder met je zwangerschap!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:33
maartje

Online Status
Hoi, dank voor de recties!
Van te voren heb ik natuurlijk wel nagedacht over hoe en wat vertel ik aan wie. Het allerbelangrijkste vind ik dat m'n kindje later weet hoe het zit en ik wil richting hem/haar eerlijk en open zijn. Mijn idee over de zwangerschap en hoe die ontstaan is was ook om daarover naar anderen open te zijn. Ik wil niet dat men denkt dat het een 'ongelukje' was, dit kind is juist zo gewenst!
Op dit moment zijn er nog niet zoveel mensen die op de hoogte zijn van m'n zwangerschap, ik weet het zelf nog maar net een week. Tegenover mensen die dichtbij me staan wil ik wel open en eerlijk zijn en mogen ze weten dat de vader een donor is. De manier waarop, wie hij is, hoe ik hem leerde kennen e.d. zijn prive, gaat ook niemand wat aan. Maar ik zat zo te denken wat vertel je aan de buren? Ik woon in een kinderrijke buurt en in de zomer wordt er buiten gespeeld. Hoe is het voor een kind zou het juist fijn zijn wanneer men op de hoogte is of mag het kind bepalen aan wie (vriendjes) en wanneer hij iets verteld? Misschien gaat het ook wel vanzelf hoor. T zijn vaak de volwassenen die moeilijk doen, moeilijk dingen accepteren.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 21:53
Vit

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Heb zelf ook de stap hezet en mag in juni mijn eerste poging met KID doen. Kijk er al naar uit om zwanger te zijn.

Naar de buitenwerled zal ik ook heel open zijn. Alle mensen uit mijn dichte omgeving zijn op de hoogte, de rest van de kennissen zullen het weten eens ik zwanger zal zijn, maar dan zal ik ook wel open zijn over het feit dat het met een donor is.
Over het hoe vertellen aan je kind bestaat er een heel leuk boekje :
wereldwondertje KID ma-ma (ook te gebruiken voor alleenstaande moeders)

Een heel dikke proficiat alvast en geniet er maar met volle teugen van !

Grts
Vit

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 11:42

bam mama
Hey allemaal,

14juni start ik met mn eerste ZI poging.
Ik heb een lieve donor gevonden die me wil helpen daarbij.

Ik wil wel graag in contact komen met andere (aanstaande) bam mam's dus mail me allemaal gerust: wens_mama@hotmail.com

En heel veel geluk allemaal
x
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 20:59
evyke

Hier kan ik misschien mijn verhaal eens doen...

Ik ben 22 jaar en nog niet zo lang geleden is mijn laatste relatie op een vrij pijnlijke manier afgesprongen.
Ik denk al wel een hele tijd aan kinderen krijgen en wat ik toch wel gek vind, is dat ik zelfs tijdens mijn relatie van vier jaar, soms eraan dacht dat ik me wel zag als een alleenstaande moeder.

Ik ben nog jong en wil hier morgen nog niet mee beginnen, maar toch ben ik op zoek naar informatie hierover.

Kan iemand me hiermee helpen? Ik vind wel forums zoals dit waar mensen hun ervaringen delen maar niet echt zo informatieve dingen...
Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 17:02
maartje

Je zou eens kunnen kijken op de site bam-mam.nl. Hier is best wat info te vinden en links naar andere sites
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 21:53

contact met bewust alleenstaande moeders (in sp&eacute;)
Hallo,

Ik ben een 27-jarige vrouw met een enorme kinderwens. Door pijnlijke stappen in het verleden moest die kinderwens worden uitgesteld, maar nu steekt ze weer ten volle de kop op. Ik overweeg heel erg om BAM te worden, maar emo en ratio spreken elkaar nog een beetje tegen. Ik wil graag een heel bewuste en doordachte keuze maken, die niet alleen gebaseerd is op vandaag, maar ook rekening houdt met morgen, als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik wil heel graag in contact komen met vrouwen die (zullen) kiezen of gekozen hebben voor bewust alleenstaand moederschap. E-mails zijn steeds welkom, maar een echt gesprek apprecieer ik nog het meest.
juf6a@hotmail.com
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]