< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Wel/niet drinken mee naar bed?!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Wel/niet drinken mee naar bed?!
12/05/2008 @ 21:50

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey allemaal..

Even een vraagje! Geven jullie je kindjes drinken mee naar bed? En waarom wel/niet?

Zelf ben ik hier eigenlijk geen voorstander van maar mijn zoontje heeft met dit weer toch echt wel dorst 's nachts...

Vanavond heeft hij voor het eerst een beker water mee, maar ik wil hier toch eigenlijk geen gewoonte van maken denk ik...
Een vriendin van me was laatst nogal 'geschokt' dat ik mijn zoontje niet standaard drinken mee gaf, volgens haar móet dat toch echt wel.......

Graag dus jullie meningen/ervaringen!

Groetjes Vera.

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:03
Marleen

In principe gebeurd het hier niet en als het gebeurd (ziekte, erg warm en overdag weinig gedronken) dan alleen water. Zoete drank is erg slecht voor de tanden en s nachts drinken is een gewoonte die je aanleert. Hetzelfde als mensen die s ochtends eerst een kop koffie moeten hebben of zoals mijn man 1 kop koffie nodig hebben per boterham om die weg te werken. Het is beter om het niet te doen. En zie je het straks voor je met zindelijkheidstraining dat je kind 10x op een nacht er uit komt omdat hij steeds moet plassen na het drinken en als je kind steeds wakker wordt kan het s ochtends toch nooit voldoende uitgerust zijn???
Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:14
Hilde

Hier staat al van toen hij zelf uit bed kon komen om te plassen een flesje water aan zijn bed (zo'n aquarelleke) want wij hebben immers ook een fles water aan ons bed staan (ik heb 's nachts altijd reuzedorst).
Nog nooit een ongelukje gehad! Ik neem het wel af als ik vind dat hij overdrijft met drinken. Soms drinkt hij een half flesje in 1 keer uit en dan weet ik dat hij 3 keer uit zijn bed komt.
Maar buiten water niets anders... Als je kind dorst heeft moet hij drinken vind ik.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 15:52
sophie

hallo,

helemaal eens met hilde eens heb ook z'on flesje aan gillian zijn bed stel je zelf maar eens voor dat je s'nachts met zo een reuze dorst gevoel zit.

groetjes
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 00:11
Susanne

wij doen het niet hier, maar ik zou als je het zou doen idd aanraden om alleen water te geven voor zijn tandjes!

Succes

Susanne

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:51

Hoi
Naast onze dochter haar bedje staat ook een flesje water en ze drinkt 's nachts toch ook vaak een slokje hoor,en is de laatste week ook elke morgen droog.En komt ook ni uit bed om te plassen .Maar wat anders als water krijgt ze niet .

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:45
Liez1983

Ik zou ook enkel z'n flesje water geven.
Zelf word ik ook soms een wakker omdat ik dorst heb (zeker met dit warme weer)
Als ik indertijd op suppernanny zag dat er ouders waren die de kinderen een fles fristi mee gaven naar bed
zoete dranken is ten eerste slecht voor de tanden en ten tweede (zoals wendy bosmans altijd gezegd heeft) zoete dranken geven energie, waardoor de kinderen te veel energie krijgen om te kunnen slapen en zo slecht gaan slapen.

liezje

[Laatst gewijzigd door Liez1983 - 16/05/2008 @ 12:46] - Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 21:39
barbara

Online Status
Hierzo eigenlijk nooit drinken mee naar bed gegeven..
als ze ziek zijn, dan gaan we er wel een paar x per nacht naartoe om aan te bieden natuurlijk..
als ze niks willen drinken, maar hier drinken ze gewoon sochtens gelijk als ze uit bed komen beneden een beker

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 21:47
Dagmaries

Dagmar heeft ook nooit drinken meegekregen naar bed. Die slaapt (meestal) zo vast, dat ze niet eens wakker zou worden om te drinken Wanneer ze wel wakker wordt omdat ze ziek is of het erg warm is o.i.d. bied ik het wel aan, maar ze hoeft nooit! Maar goed, kinderen verschillen van elkaar, had ik het idee gehad dat ze wel behoefte eraan had, had ik vast een beetje water naast haar bedje gezet. Wellicht komt dat later nog, wanneer ze niet meer naar bed WIL en steeds smoesjes gaat verzinnen zoals 'mamma, ik heb zo'n dorst'
Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 15:32
lel

Online Status Stuur bericht
hier krijgt ons dochtertje ook geen drinken mee. Ze heeft er ook nog nooit achter gevraagd.
Nu ik kan begrijpen dat, met warm weer, je kind 's nachts wel dorst krijgt. Maar ik zou dan nog geen drinken meegeven maar het gewoon brengen. Zelf heb ik af en toe ook dorst 's nachts.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 09:37
Emmeke

Hoi,

Hier krijgt dochterlief standaard ook geen drinken mee naar bed, maar dan om een andere reden.

Onze meid drinkt overdag héél veel, zo veel dat we ons zorgen begonnen maken, zeker met de kans op suikerziekte. Ze krijgt altijd water hoor, maar veel drinken is één van de symptomen.
We zijn er mee naar de kinderarts gegaan en die zei dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken zo lang ze niet 's nachts onophoudelijk begint te zeuren om drinken. Dat doet ze niet, dus ik ga het ook niet aanbieden.

Ikzelf heb ook altijd een fles water staan (want ik drink ook veel te veel 's nachts) en als kind kreeg ik ook altijd drinken mee. Ik denk echter niet dat dat MOET. Normaal moeten ze 's nachts slapen hè, hihi

Groetjes!

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 19:56
lel

Online Status Stuur bericht
@emmeke: bij de onthaalmoeder zit er ook een kindje dat ontzettend veel dringt. Zoveel dat de onthaalmoeder zich ook afvroeg of die misschien suikerziekte had en ze heeft het tegen de ouders gezegd. Die hebben de kleine laten testen maar niets aan de hand. Die kleine drinkt gewoon zo veel.

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 13:47
Emmeke

Hey lel,

Dat zei de KA hier ook: t zal er eentje zijn die graag drinkt Zo lang ze maar niets ernstigs hebben hè...

Groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]