< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » beetje down (9weken)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
beetje down (9weken)
15/05/2008 @ 18:57
nien

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ons dochtertje is nu 9,5 weken en over het algemeen vind ik het geweldig om mama te zijn. Ik kon het allemaal aan, genoot met volle teugen... En ook nu nog ben ik helemaal dol op mijn meisje...
maar met mezelf heb ik het heel wat moeilijker. misschien komt het door de vermoeidheid, maar ik zit echt niet lekker in mijn vel... ik heb een hekel aan mijn veranderd (lees: dikker) lichaam, heb soms het gevoel dat mijn kindje me niet leuk vindt, denk vaak dat mijn vriend me niet meer interessant vindt enzovoort...

voelen jullie je ook soms zo? hoort het bij de vermoeidheid na 9 weken?

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 20:36

Hey Nien,
Die gevoelens zijn denk ik heel normaal hoor. Ons zoontje word zaterdag 10 weken en de laatste dagen heb ik dit ook vaak. Soms zou ik zelfs beginnen wenen terwijl er niet speciaal een aanleiding is. Ben nu begonnen met infraligne om zo mijn zelfbeeld een beetje te verbeteren en de kilo's er af te krijgen. Door beetje bezig te zijn met mijn eigen lichaam, hoop ik me snel beter te voelen. Maar denk dat het inderdaad ook grotendeels door de vermoeidheid komt. Dus niet paniekeren, je bent heus niet de enige met zo'n gevoelens.

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 65 weken en 2 dagen zwanger (163.34% ver), nog 25 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:19
spreeuwtje

hey meiden..

de eerste 10 maanden zijn heel heel zwaar.. (bij mij was het een verschrikking)
zo moe.. al die hormonen die door je lichaam razen..
je ziet de wereld ineens heel anders.. je herkend je zelf eigenlijk niet meer..
het LIJKT of je alweer een beetje op de rit bent.. maar dat ben je nog lang niet!

het zicht op jezelf en de dingen om je heen worden gekleurd door een bril van hormonen..
ook al denk je dat je het normaal ziet en voelt..
geloof me..
als die hormonen er niet waren geweest had je het heel anders bekeken allemaal!!

dus mijn goede raad..
voel je je naar? lelijk? ontoereikend als moeder?
denk dan maar.. dat zijn die hormonen!!! zoals ik het nu zie klopt helemaal niks van!!!

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:08
nien

hoi,
inderdaad, ik merk dat de hormonen nog door mijn lijf gieren op sommige momenten! soms begin ik zelfs te wenen bij de relame van electrabel omdat daar een zwangere vrouw in voorkomt !
bij K&G hebben ze me gisteren gerustgesteld dat het nu wel snel zal beteren, omdat ze vanaf nu vast minder vaak zal willen eten en ik dus wat meer rust krijg...
@prutske: we zitten echt in hetzelfde schuitje he? mijn dochter wordt zondag 10 weken, dus we hebben ongeveer dezelfde hormonen
nog veel moed he

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:07

Hoi Nien,

het grienen gaat niet meer over Je gevoelens komen bij mij heel normaal over. Zelf moet ik ook nog steeds wennen aan mijn nieuwe lichaam. Helemaal met het mooie weer van de afgelopen dagen. Vreselijk die klapperende onderarmen Misschien is het een idee om ff tijd vrij te gaan plannen voor jezelf. Neem een paar uurtjes vrij, ga lekker in de stad een pak koffie drinken of spreek met een vriendin af. ( natuurlijk, zonder je mooiste wonder)

Echt meid het gaat nu met de weken makkelijker en leuker worden.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:33
nien

het gekke is dat ik het echt wel leuk vind, mama zijn, maar ik weet met mezelf gewoon geen blijf... ik vind HAAR geweldig, maar mezelf vreselijk...

en een paar uurtjes voor mezelf vind ik ook zo moeilijk, voel me een beetje schuldig om daar een babysit voor te vragen... maar misschien heb je gelijk en moet ik het gewoon eens doen...

ps: meen je dat echt dat dat grienen blijft?? Mijn mama en mijn man verklaren me nu al voor gek!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 14:59
barbara

Online Status
Hier voelde het ook zo!
ik zat na een tijdje echt elke avond te huilen gewoon om mijn uiterlijk! ja misschien overdreven maar ik voelde me zoooo lelijk!
ik ben zelf totaal geen type van oppas regelen ed, dus dat deed ik niet.

maar na een tijdje was de maat vol en ben ik begonnen met grondig afvallen!..
jullie spuit is pas 9 weken dus dat is nog wel wat jonger, ik begon denk met 4 maanden na de bevalling met afvallen,
en ben inmiddels ruim 10 kilo kwijt :) ben weer netjes op gezicht, ik sport best veel!..
ik fiets bijvoorbeeld naar een supermarkt die stukker verder ligt, zo kom ik goed aan mijn beweging, en wandel veel, en inmiddels voel ik mijzelf zoveeel beter!
ik zie er weer beter uit, mijnn conditie is weer helemaal op peil!
het gaat echt wel weer over maar geef het de tijd!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]