< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Plots veel slapen, toch beetje ongerust...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Plots veel slapen, toch beetje ongerust...
16/05/2008 @ 12:06
MamaCynthia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

onze kleine spruit is 8 weken en sinds 3 slaapt hij opvallend meer, na de voeding valt hij onmiddellijk opnieuw in slaap en slaapt toch wel 2 uur. Als ik hem uit bedje haal is hij wel blij en opgewekt maar vroeger was hij veel meer wakker. Ik heb nu ook gelezen in de boek "oei, ik groei" dat ze rond deze tijd een sprongetje maken. Alle symptomen die in het boek staan zijn bij hem ook wel beetje van toepassing, minder eten, aan mama hangen. Maar in het boek staat slechter slapen en onze schat doet niet anders dan slapen. Zou dit toch het sprongetje zijn of moet ik hier iets anders achter zoeken?
Aan mama's die bevallen zijn in maart: hoe slapen jullie kindjes overdag? en hoeveel eten ze?

groetjes en hopend op reactie

Mama Cynthia

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:45

Hoi Cynthia,

Maak je niet druk! Onze Raff is een maand ouder en slaapt nog veel meer! Jullie Alexander is pas 8 weken en dan slapen veel baby's nog heel de dag.
Raff valt meestal een half uurtje na zijn voeding weer in slaap en slaapt dan tot de volgende voeding. 's Avonds valt hij direct na zijn voeding in slaap en drinkt hij de laatste fles om 23.00 uur slapend leeg. Daarna slaapt hij weer door tot 's morgens 8.00-8.30 uur.
Hij is net zo lui als zijn moeder!
Als hij verder vrolijk is en goed drinkt moet je je geen zorgen maken.
Misschien heeft hij ook wel last van de warmte gehad en slaapt daardoor meer.

Groetjes Cindy

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:17
Kristel

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken zolang hij tussen het slapen goed wakker en alert is.
Babytjes slapen nu eenmaal veel... Matthis eet om de 4 uur en slaapt daartussen gemakkelijk 2 uur. Sinds een week zelfs nog wat meer. En 's nacht slaapt hij van 21u tot 7u30.
'k Vond het ook raar dat hij zoveel sliep maar als hij wakker is is hij "echt" wakker en aan't brabbelen, lachen en spelen dus maak me geen zorgen meer.

Groetjes
Kristel

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 16:20
greet

Online Status Stuur bericht
ook hier ene die nauwelijks wakker is tussen zijn voedingen ! geniet ervan ! een vriendin van mij haar kindje is 2 dagen ouder en slaapt bijna niet , best vermoeiend hoor !

[Laatst gewijzigd door greet - 16/05/2008 @ 16:21] - Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:12
Jo

Ons zoontje slaapt bij elk sprongetje juist meer ipv minder. Al vanaf de allereerste sprong. Er zijn dus uitzonderingen, he. Geniet ervan!

Groetjes,

Jo

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:28
mupke

slapen en eten daar groeien ze van....
En zoals al gezegd. baby's slapen veel.
Maak je geen zorgen

groetjes

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:37
nien

mijn dochtertje is 10 weken en heeft ook soms dagen dat ze plots heel veel slaapt. Die worden meestal gevolgd door een paar alertere dagen... geniet er dus van zo lang het duurt!

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 08:52

Mama Cynthia,

Als je ongerust bent kan je mss eens op raadpleging gaan bij de KA,dan ben je zeker voor de volle 100% gerust hé?
Een moederinstinct maakt soms overuren maar mag zeker niet onderschat worden hoor!
Als jij het gevoel hebt dat er iets is,volg het dan gewoon!
Heb ik ook gedaan met Berre (lees profiel) en gelukkig maar,anders was hij er niet meer geweest!
Ik wil je zeer zeker niet ongerust maken maar vertrouw op jezelf en je gevoelens!

Mieke

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 18:04
MamaCynthia

hey iedereen,

dank je voor de reacties maar ik ga toch eens bij de kinderarts. Ik weet dat baby's veel slapen maar heb er toch een raar gevoel bij hij is veel kalmer dan hij anders is. Zo ken ik hem niet echt...
Zweet ook veel, ook al is het nu wat frisser en eet ook minder, meestal at hij rond de 780cc per dag, gisteren was dit maar 495...
We mogen morgen bij de KA en zal al een stuk geruster zijn als er een dokter naar gekeken heeft. Hij weent ook superveel, kweet echt niet wat er scheelt, is precies een ander kind geworden.

groetjes,

een ongeruste mama.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 10:33
MamaCynthia

hey,

er was blijkbaar toch iets aan de hand, hij heeft verborgen reflux. Moeten nu veranderen van flesvoeding naar Aptamil HA en als dit niet helpt, moeten we gavisconpoeder aan de voeding toevoegen...
Ben blij dat ik nu weet waarom hij huilt, nu hopen dat het helpt!

groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]