< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Lage HGC-waarde

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Lage HGC-waarde
15/05/2008 @ 16:55

lage hgc-waarde
Na 4 rondes proberen, ben ik nu voor het eerst zwanger.
Ik heb een heel regelmatige cyclus en nu ben ik zes dagen overtijd.
De predictorest gaf positief aan,de bloedprik bij de dokter gaf een HGC-waarde aan van 28.
Met de gynaecoloog gebeld en die vertelde me: ofwel grote kans op een miskraam, ofwel latere eisprong gehad en dus nog niet zo lang zwanger.
Maandag moet ik opnieuw bloed laten prikken om te zien of de HGCwaarde al gestegen is..

De tijd gaat nu zo traag, ik ben bang en onzeker.
Nog mensen die begonnen zijn met zo'n lage waarde?
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 18:37
Lotte79

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij mijn eerste zwangerschap had ik op 4 weken een HCG-waarde van amper 12. Na 1 week was die maar gestegen tot 31. Die zwangerschap is op 6,5 week geeïndigd in een miskraam.

Nu bij mijn 2e zwangerschap had ik een HCG van 146 op 4 weken en van 2600 een paar dagen later.

Een lage HCGwaarde zegt op zich niet veel. Iedereen begint immers van 0 hé, dus als je nog héél pril zwanger bent (dus inderdaad een late eisprong) dan kan het best nog goed zijn. Gewoon opnieuw bloed laten nemen en dan kijken of het evolueert. Ik wens je veel succes!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 20:45
Evy

erg he die onzekerheid...

Ben ook gestart zo laag. Ik belde toen op een woensdag naar de gyn en die zei me om op vrijdag terug bloed te laten nemen, als ik boven de 100 zat op 3 dagen tijd, dan waren we vertrokken. En ja, ik stond op vrijdag 178. Een week later ergens in de 1000.
Dus ja, ik heb het meegemaakt, traag op gang en kijk nog een dikke 10 weken te gaan...

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:24
Floor

Online Status Bekijk profiel
Ik ben eerlijk gezegd heel blij dat de dokter mij nooit die waarden doorgeeft. Ik duim alvast voor een goed resultaat!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:26
cindy

Kiekske....focus je niet op die HCG-waarde, dat verschilt van vrouw tot vrouw! Het belangrijkste is dat het HCG zich om de 48u verdubbeld.
Bij mijn vorige zwangerschap kwam het zwangerschapshormoon heel traag op gang. En deze zwangerschap is het ongelooflijk hoog. Op 4 weken had ik al 872 en op 5 weken was het al gestegen tot 14.000

[Laatst gewijzigd door cindy - 15/05/2008 @ 21:27] - Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:09
Neentje

hoi,

ik heb tijdje geleden ook zo een topic gestart. Ik was ook zo ongerust.

Dag 32 van mijn cylcus deed ik zwangerschapstest. (kruidvat) Negatief.

Dag 34 deed ik opnieuw test (kruidvat), had al 2 dagen lichte ongi pijn... maar er kwam niks. Heel licht positief.

Dag 36 opnieuw test van een ander merk (predictor), negatief.

Nu snapte ik er niets meer van...

Dag 37 opnieuw test kruidvat, jawel iets donkerder de streep.
Ook test predictor... negatief

Dag 38 bloedaafname...Hcg was ook maar 28... en inderdaad ik was maar heel pril zwanger.

Dag 39 teste ik zelf opnieuw... ik dacht ik neem opnieuw predictor... als er nu wel een streep is... loopt het de goede kant op. Iedereen vertelde me namelijk dat het bij predictor langer duurd voor deze positief aangeeft... en jawel!!!! dikke vette streep!! Ik wist nu dat het goed ging. Toch moest ik nog wachten op volgende bloedafname

Dokter had mij ook gezegd, ofwel loopt het mis en krijg je een bloeding. Ofwel ben je heel pril zwanger. Komt hard aan he. Maar als ik na 4 dagen geen bloedverlies had gehad, Moest ik terug gaan voor een 2de bloedafname. En ja hoor, mijn hcg was gestegen naar 340.

dit was mijn verhaal.
succes en hou ons op de hoogte
doei x

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:14
Evy

Online Status Stuur bericht
Bij vier weken had ik ook slechts een HCG van 58. Later bleek ik minder ver dan eerst gedacht. Ik was ook erg ongerust maar gelukkig was dat onterecht. Dus zeker niet wanhopen en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:22
Inti

Online Status
Dit waren mijn hcg waarden:

eerste bloedafname: 50
3 dagen later: 158
4 dagen later: 594
4 dagen later: 1638
4 dagen later: 3637
1 week later en al 7 weken zwanger: 8586 (veel te laag dus en echo gehad, hartactiviteit te horen)
1 week later: 17000 (nog steeds veel te laag en terug echo, vruchtje was gegroeid en hartje klopt goed)
1 week later en al 9 weken zwanger: 61787 (ineens perfect normale waarde)

Dus je ziet, bij mij kwam het ook allemaal traag op gang maar alles is toch goed. Lage hcg, trage stijging wil niet altijd betekenen dat je een miskraam krijgt!

Inti

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 19:17
zusje

Online Status
hoi,
ik ben ook gestart met een veel te lage waarde: 150 op 1 week over tijd. Ze zeiden me ook dat het waarschijnlijk mis ging lopen maar 1 week later was het 1130! nu al 14 weken zwanger! zo zie je maar; niet te vlug panikeren!

groetjes

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 08:08
S'je

Online Status
Ik probeer me hier een beetje moed in te lezen maar als ik realistisch ben vrees ik dat het niet goed gaat komen.

Mijn HCG was dinsdag 37 en gisteren 48, dus er is echt niet genoeg stijging. Ze hebben me dan ook gezegd dat het een miskraam zal worden.
Ik zie het echt niet meer zitten.

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 18:24
Inti

Online Status
Hier slecht nieuws, toch nog miskraam gekregen. Op de echo gisteren was te zien dat ons kindje niet meer leefde.
Donderdag krijg ik een curretage of het moet zijn dat het tegen dan spontaan afkomt.

Inti

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 12:27
Evy

Online Status Stuur bericht
Wat vreselijk, Inti! Heel veel sterkte!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]