< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie gaat er ook voor?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/05/2008 @ 15:17
RARARA

Wij zijn er in april niet mee bezig geweest, omdat we twijfelden of we wel een oudjaar of nieuwjaarkindje wilden, maar zijn er uiteindelijk toch voor gegaan want het belangrijkste is een gezond kindje. Wij hebben het maar 2 keer gedaan met 3 dagen ertussen en kijk wat het resultaat is. Ze zeggen altijd er niet mee bezig zijn is het beste, wel hier was het inderdaad wel zo

Ondertussen is de misselijkheid toegeslagen, al 2 ochtenden staan kokhalzen. Vanmorgen plots in de douche en mijn zoontje liep in de badkamer rond en het was eigenlijk best wel komiek, hij kwam zo het gordijn opzij trekken om te kijken of alles goed was met de mama
Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 16:10
snuitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
denk toch dat die situatie niet te vergelijken is... er niet mee bezig zijn kan niet als je in de MMM zit.

Als alles werkt zoals het moet dan is het easy hé. Gewoon je gedachten op iets anders zetten en hup snel zwanger... jammer genoeg heb ik dat geluk niet hé.

Oei jammer zeg die misselijkheid 's morgens ! Je zoontje zal wel vreemd opkijken hé wat mama daar allemaal doet
Hopelijk wordt die misselijkheid snel beter hé !

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 12:07
Anke

Er zijn natuurlijk mensen die stoppen met de anticonceptie en er gelijk als een bezetene mee bezig zijn, heel geobsedeerd met tempen en ovu testjes.
Dan denk ik, rustig aan, laat eerst de natuur eens zijn gang gaan.

En hoe je het wend of keert, mensen die er echt heel erg mee bezig zijn die raken gewoon niet snel zwanger, omdat je lichaam daar zo op reageert.
Maar als je alle verhalen hier leest, dan valt het hier nog wel mee.
Hier hebben de meeste toch wel de instelling van we willen graag een kindje, en niet, we MOETEN een kindje.

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 13:08
snuitje

klopt, sommigen zijn obsessief...

weet je wat ik moeilijk vind... soms wil ik positief blijven hé (nu lukt dat trouwens vanzelf weer heel goed) en dan denk ik... positief blijven ! dat helpt je !

maar soms zit ik zo in de put en dan denk ik ook: je hoort ook verhalen van mensen die écht ALLE moed opgeven en de hoop verliezen... en dan ineens zwanger worden...

begrijp je mijn verwarring, als ik droef ben dan denk ik, ik moet positief zijn ! anders geraak ik niet zwanger...
en als ik dan positief ben, dan denk ik : of zou het beter zijn om alle hoop te verliezen en er niet meer mee bezig te zijn en te stoppen met alles... hoewel ik dat niet wil hé, maar soms twijfel ik gewoon of ik dan ineens wel spontaan zwanger zou worden....

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 13:11
Priscilla

Online Status
Hoi Allemaal,

Toen ik vorig jaar juli stopte met de pil was ik 16 jaar achter elkaar aan de pil geweest. De eerste maand waren we er erg mee bezig omdat we het spannend vonden,het is toch een nieuwe periode waar je aan begint. De tweede maand werd dat een stuk minder en omdat we totaal niet verwachtte dat ik snel zwanger zou raken(omdat ik zo lang aan de pil ben geweest)waren we heel erg verbaasd dat ik toen toch zwanger was. Ik denk dus ook wel dat het werkt als je er een stuk minder mee bezig bent. Helaas is dat niet altijd even makkelijk...

Ik begrijp jou reactie dan ook wel snuitje. Bij iemand die in de medische molen zit is het ook een stuk moeilijker om er niet mee bezig te zijn.

Groetjes Priscilla

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 13:15
RARARA

Ik was er nu ook wel niet obsessief mee bezig, maar wel gezond mee bezig, wat toch wel normaal is als je een kindje wil.
Van mijn zoontje was ik er enorm mee bezig en ik was in 2 maand zwanger, dus er mee bezig zijn wil nog niet alles zeggen.

En misschien is het inderdaad niet hetzelfde als je in de MMM zit, misschien ging het van mij wel makkelijker, maar je er niet mee bezig houden zelfs als het zo lukt is ook niet makkelijk.

En je vindt het misschien overdreven maar ik begon er ook wel mee in te zitten dat het niet meer ging lukken, hoewel ik al een kind had, maar als je een kinderwens hebt, dan heb je die en dan wil je die zo snel mogelijk vervuld zien. Het heeft voor ons ook 8 maand geduurd en als ik naar ha ging en het haar zei, zei ze me ook van je mag je gelukkig prijzen, niet veel mensen zijn er maar zo kort mee bezig, de meeste doen er een jaar over.
Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 13:28
snuitje

nee klopt, iedereen wil graag een kindje zodra je stopt met de pil...

elke maand is een maand te lang. Elke keer is verdriet...

maar als je in MMM stapt MOET je op bepaalde tijden naar het ziekenhuis, naar de gynae, naar de huisarts, medicatie nemen en daar dus elke dag aan denken, stress rond operatie, ... bloedafnames zo'n 6 keer per maand had ik..;dus elke keer naar t ziekenhuis... elke keer liegen in onze hele leefwereld, want enkel mijn ouders weten ervan nu sinds 4 maanden... en die dingen die heb je allemaal natuurlijk niet als je gewoon spontaan zwanger kan worden hé.

Dus in die zin ben ik er wel mee bezig geweest die laatste maanden... en nu ik deze maand een spontane cyclus had moet ik zeggen dat ik er totaaaaaaaal niet mee bezig was, ahja want ik moest ook niet naar t ziekenhuis, geen medicatie, geen gynae... ben enkel een tijdje bezig geweest met het herstellen van de toch zwaardere operatie dan ik gedacht had.

Dus ik vind het persoonlijk makkelijk om er weinig aan te denken nu. Alles gaat vanzelf en ik moet nu effe geen opvolging enzo... dus ik denk dat het ook altijd zo aanvoelt als je nu gewoon alles spontaan kon doen.
Maar natuurlijk kunnen jullie dat niet vergelijken hé, is ook niet erg.. t was ook absoluut niet verkeerd bedoeld van mij hoor... ik wou maar gewoon even reageren toen opdat "ermee bezig zijn" soms verplicht is op een bepaalde manier.

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 23:24
Anke

Ik snap ook wat je bedoelt Snuitje, en wat je zelf zegt, mensen die dan de moed opgeven en dan ineens zwanger raken.
Dan ga je ineens met een instelling van "het lukt toch niet meer, dus we genieten van wat we hebben" met elkaar naar bed.
Bij die mensen, die waren er toch in hun hoofd heel erg mee bezig, moet er toch een knop om... ze zijn er dan niet meer mee bezig en hun lichaam reageert daarop door ineens zwanger te raken.

Maar vertel idd maar es aan iemand die ziekenhuis in, ziekenhuis uit gaat, om niet aan zwanger worden te denken, dat gaat niet.
We duimen in ieder geval voor jou dat het nu gewoon gaat lukken!

Morgenochtend vertrekken we voor 5 dagen naar Duitsland, dus ik ben er even niet.
Van het weekend ook de kamer verder afgemaakt, althans de grote dingen.
Badje moet nog komen.
Maar de gordijnen hangen, de wieg staat opgemaakt en wel klaar voor de kleine.
M'n moeder kreeg gewoon tranen in haar ogen, wel lief.
En het is nog mooier dan ik had durven hopen.
De aankleding verder aan de muren komt nog, maar toch een eerste indruk voor jullie.
Zie profiel, en anders:(klik beneden op de link, kan geen foto's meer toevoegen)
http://ankew.hyves.nl/a...6603413/Babykamer/Kus_/

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:13
snuitje

Anke idd ik ben er in de mate van het "moeten" redelijk wat mee bezig, maar buitenuit heb ik echt dagen en zelfs weken dat ik er nauwelijks aan denk... zeker nu, over een maandje of 2 verhuizen we en der is nog heel veel werk in de bouw.

Hm mijn temp is 2 dagen lang 36.5 geweest... maar vandaag weer 36.3... wat wil dit nu zeggen? geen eisprong? Daarvoor was het 36.1 of 36.0 dus zo laag is em wel niet gezakt...
ik spraak wartaal voor sommigen zeker? naartschijnt moet je temp stijgen bij je eisprong en dan gedurende 14 dagen hoog blijven (liefst zelfs langer, als temp niet zakt bij je nod, dan kan je zwanger zijn...)

Anke mooie kamer trouwens !!! Maar op je hyves kan ik niet kijken... waarschijnlijk omdat ik dat zelf niet heb?

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 20:59
Priscilla

Online Status
Ik kan ook niet de foto's bij Anke op haar hyves bekijken....
De link klopt niet helemaal denk ik. Ik heb wel Hyves.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 11:58
kruimel

Online Status Bekijk profiel
rara wat lief dat je zoontje kwam kijken of alles goed is. ze kunnen toch zo lief zijn ,he?. wij hebben zondag liam zijn eerste verjaardag gevierd. het was een fyne dag. liam heeft zo een taartje gekregen waar hy met zijn handjes in mag. eerst heel voorzichtig maar zijn neefje van 3 jaar kwam het eens voordoen en toen was hy er ook mee weg. achteraf kreeg hy zijn andere taart en wou er weer in zitten maar zijn neefje zei nee nee nu iedereen taart.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:00
kruimel

Online Status Bekijk profiel
zodra je moeilijk zwanger wordt en hulp nodig hebt kan je niet anders dan ermee bezig zijn denk ik. ik vindt het voor sommige mensen zo spytig dat het zolang duurt en hoop gewoon voor die mensen dat ook zy eens een wonder kunnen vasthouden

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:09
snuitje

das lief kruimel ! Ik hoop het ook hoor...

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 12:34
Anke

Hier nieuwe poging voor foto's kamertje, misschien dat het zo lukt:

http://ankew.hyves.nl/blog/

Snuitje, ik denk dat je het nu gewoon even moet afwachten, ik weet het ook niet precies.
Maar je bent er natuurlijk niet heel streng mee bezig geweest...

Kruimel, wat leuk zeg van die taart!
Had ie het eindelijk door, moest het weer gedeeld worden, hahahaha.

Hier weer terug van een weekje weg, ik heb echt nog een week nodig om weer bij te komen.
Maar goed, niet erg, we hebben echt genoten.
Heerlijk weer, veel gedaan, veel gezien.
Maar heb nu giga spierpijn in m'n kuiten, we zijn de Dom in Keulen gaan beklimmen... 509 treden omhoog!!
Af en toe moest ik wel even een pauze nemen, pfff, helemaal buiten adem, maar het is gelukt!
Naar beneden ging toch beter.
En morgen weer aan het werk, en morgenavond nieuwe 3D echo van ons kleintje.
Overmorgen weer naar de verloskundige, donderdag kennismakingsgesprek met de gastouder en dat was het wel weer.... weer een babyweek achter de rug.

En hoe gaat het met de rest?

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 16:41
snuitje

mooie foto's Anke !

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 07:56
Anke

Gisteravond mochten we voor een nieuwe poging voor de 3D 4D echo!!!
En wat krijgen we een prachtig kindje, tenminste, dat vinden wij dan.
Het ging veel beter dan de vorige keer, al blijft het wel een kleintje wat graag de handjes bij het gezicht heeft, hahaha.
Maar het lag al met het hoofd naar beneden, da's mooi!
En het gewicht nu kwam op 1445 gram, het zou betekenen dat ik iets later was uitgerekend.
Maar we gaan het zien.
We hebben nu ook echt geen flauw idee wat het gaat worden, de ene keer zeggen we bij een foto dit lijkt wel een meisje, maar op de andere foto zou het net zo goed een jongen kunnen worden.
In ieder geval, we zijn super gelukkig!!

Hier de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=7KFMTWS8

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:59
Priscilla

Online Status
Geweldige foto's Anke!!
Leuk om te zien. Ook spanend dat je nog niet weet wat het word.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 19:01
snuitje

mooie foto's anke ! schattig neusje... volgens mij wordt het een jongen als ik naar de vorm kijk ...

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 20:44
Anke

Hahaha Snuitje, ik ben benieuwd.
Heel veel mensen gokken op een meisje... we gaan het zien!

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 20:48
Anke

dubbel

[Laatst gewijzigd door Anke - 21/05/2008 @ 20:49] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >