< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » kleine babykwaaltjes

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Maart 2008-Club
kleine babykwaaltjes
18/05/2008 @ 17:11
meine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Elise,

welke FV hebben jullie dan moeten geven? Had hij dan ook reflux? Its op basis van soja?

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 17:41
elise

nee, iets om de darmflora te herstellen. Diarinova. Stoelgang is al aan het beteren. Je mag het maar 5 dagen geven en dan 2 dagen afbouwen.

Heb je Aptamil HA al geprobeerd? Ik heb eens wat gelezen over de verschillende soorten voedingen en dit lijkt me wel goed voor eventuele koemelkallergie. Of Nutrilon Pepti, ook goed.

http://www.opleiding-jg...ding%20november_063.pdf

Interessant artikel.

Groetjes,

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 18:37
meine

Hey,

nee, het gaat hier om aptamil AR, voor haar reflux, bestaat dus niet in AR en HA versie??? Das het grote probleem...ik heb iets nodig die HA en AR tegenwerkt, maar das blijkbaar zeldzaam??? Nu, eerst advies arts afwachten...
Artikel zeer interessant...bedankt...blijkbaar panikeren ouders wel sel wanneer kindjes huilen, winderig zijn, wat vast zitten volgens artikel, maar ergens weet ik dat het absoluut niet normaal is dat je beebje de ganse dag door gignastische en pijnlijke winden moet duwen, dat deze de nachtrust verstoren etc...

Hier ook toediening van levende bacterien om darmflora aan te maken, kregen we van osteo, zou liggen aan te snelle bevalling en het niet in contact komen van het kind met het vaginaal slijm van de moeder...slijm essentieel voor aanmaak van flora...raar he...

Zal je morgen iets laten weten...gerusttsellend dat iemand zelfde patroon meemaakt, waarmee ik niet bedoel dat ik je dit ongeluk gun...gewoon positief om er met iemand over te kunnen praten...

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 19:25
elise

Bij mijn zoontje heb ik de hele tijd Enfamil AR gegeven. Ik vond dat hij daar redelijk goed mee was, het is maar toen hij overgegaan is naar groeimelk dat de diarree begon die maar bleef aanslepen en toen heeft de KA ontdekt dat hij koemelkallergie had. Toen was hij al 1 jaar. Dus ik weet niet of hij het effectief al had van bij het begin. Dat is het probleem vaak. Je merkt het niet echt. Hij was wel heel vaak ziek. Sindsdien drinkt hij soja groeimelk van Bambix. Ik moet nu wat uitproberen of hij al over de melkallergie is gegroeid door producten te geven waar wat melk in zit, zoals puree... maar ik durf nog niet goed. Nu hij eindelijk al de hele tijd gezond is. Dus toch belangrijk dat het tijdig ontdekt wordt voor de gezondheid van je baby.

Ik ga toch Aptamil HA uitproberen, denk ik.

We zien wel.

[Laatst gewijzigd door elise - 18/05/2008 @ 19:26] - Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 12:53
meine

Hoi,

terug van kinderarts...tjah...weeral verkeerd bezig dus...Aptamil is erg dikke melk, idd goed tegen refux, maar kindje doet te lang over flesje (hmmm, 15 min vind ik niet lang) waardoor ze veel lucht binnenkrijgt...deze vormen de winden en erg pijnlijke krampen de ganse dag door...we moeten terug naar dunnere melk maar vrees zal dan weer uitkomen, ben er van overtuigd dat het weer spugen geblazen wordt...hij gaf me een doos Novalac AR, deze moeten we mengen met de aptamil en geleidelijk aan dient deze de bovenhand te nemen...het komt er dus op neer dat ze nog sneller moet drinken (zijn al speentjes 2e leeftijd) zodat ze minder lucht binnenheeft...

Geen koemelkallergie maar je kon die uitlsag moeilijk zien bij de arts...hij gaf aan dat die rode pukkeltjes van de warmte zijn...door zich te weren, en te wenen, geraakt ze wat uitgedroogd...we geven ze nochtans vaak water tussendoor hoor..we moeten ze vaak insmeren...pfff, heb er sereius mijn bedenkingen bij, nu, tijd zal het uitwijzen....bij koemelallergie zou ze niet zo goed aankomen en er mindergezond uitzien...nu, ik ken iemand waar het pas na 6 maanden is vasgetseld, kindje lag blauw te wezen in wiegje 's nachts...

Dan over tillen van hoofde...we moeten ze 6 keer per dag op de buikje leggen zodat ze de spiertjes traint, ook al weent ze even...voelde ook dat ene kant stroever is dan andere maar dit word al verholpen...
Verder vond hij ze heel gezond, ze woog 5,512 kg, aardig op gewicht...
Ze zal harder aankomen nu met FV, en dan plots stagneert dit...bij MM gebeurt dit veel gestager...maar hangt af van kind tot kind, zeker niet vergelijken...arts wa toch een betje van menig dat men kan overvoeden, sprak dit niet uit maar verschoot dat ze soms reeds 210 vroeg met schepjes... Blijkbaar lust ze wel een extraatje, hihi...

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 20:09
sakahy

Online Status Stuur bericht
dit herken ik wel
bij mn tweede werd me zelfs verteld dat ik haar overvoedde
helaas was dit absoluut niet het geval
sterker nog alles wat erin kwam ging er even zo hard weer uit
Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 09:24
elise

hallo,

Ook ik ben gisteren terug bij de kinderarts geweest. Mijn kinderarts was er niet dus ben ik bij iemand anders geweest (zelfde ziekenhuis, dus ze kunnen in elk dossier).

Ik heb alles eens goed uitgelegd, haar gedrag, het feit dat ik met mijn zoon net hetzelfde hem meegemaakt en dat achteraf dus bleek dat hij koemelkallergie had... je kent het verhaal wel...

Ik moet Charlotte nu een week Nutrilon Soja 1 geven en als ze inderdaad daarmee goed is, dan is het dus allergie en indien niet, dan ligt het aan iets anders. In ieder geval het proberen waard ! Ik kan de verbetering pas merken na enkele dagen. Eerst moet de melk verdwijnen uit haar lichaampje. Dus afwachten.

Nu, ze heeft ondertussen al 3 flesjes gehad met de soja, en ze lijkt het graag te eten. Ze heeft vanacht goed doorgeslapen. Ze heeft om 10 uur haar laatste fles gehad en ze is wakker geworden om 7u30. Amai! Nog nooit gebeurd....

Allé, langs de ene kant hoop ik dat we het probleem gevonden hebben en langs de andere kant is het dan natuurlijk spijtig dat ze ook die allergie zou hebben.

Ze vroeg me of er nog gevallen waren in de familie. Ik weet het niet of ik het eventueel als baby had. Als baby was ik ook een verschrikkelijk huilbaby, zei mijn moeder me gisteren nog. En vroeger wisten ze daar toch veel minder over. Dus wie weet, had ik het eigenlijk ook. Een baby groeit vaak over deze allergie rond 1,5 à 2 jaar. Dus ik zal het nooit weten natuurlijk, maar de kans bestaat wel. Ik heb heel veel allergieën waarvan hooikoorts mijn ergste is.

Meine, ze zei me dat koemelkallergie eigenlijk heel weinig voorkomt... dus misschien ook een geruststelling voor jou. Maar ze zei me wel dat dit nu het beste moment is om uit te proberen of ze wel koemelkallergie heeft omdat ze enkel nog maar melk drinken. Eens ze naar vaste voeding overgaan is het moeilijker te detecteren door eliminatie. In het bloed kunnen ze het ook zien, maar niet altijd. Bij mijn zoontje is het in het bloed vastgesteld. Nu, de symptomen zijn niet altijd duidelijk. Ik heb bij mijn zoon nooit gedacht aan koemelkallergie. Enkel mijn man dacht eraan toen een collega had verteld dat haar kindje steeds oorontstekingen had en dat er toen ook koemelkallergie was vastgesteld. Overgeschakeld naar soja, en weg de ziektes... En dit was dus ook zo bij mijn zoon. Trouwens, reflux kan ook een symptoom zijn van koemelkallergie.

O ja, ik heb ook gezegd dat haar temperatuur tussen 37 en 37,5 C is, maar dat blijkt normaal te zijn.

Groetjes,

[Laatst gewijzigd door elise - 21/05/2008 @ 09:32] - Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 09:00
meine

ey,

Elise, ik hoop echt dat julie het tijdig kunnen opsporen indien het om deze allergie gaat...
oe gaat het anders met haar? Spuugt ze nog zo veel?En wenen? Ik ben ervan overtuigd dat die behandeling bij die osteo of manueel therapeut wonderen zal verrichten...daar heb je alvast goed aangedaan hoor...Laat je nadien eens weten hoe het was?

Wanneer weet je of het om die allergie gaat? Kunnen ze dat eigenlijk niet eenvoudig testen met een bloedafname of zo?
Gelukkig zijn er maar weinig die deze allergie hebben...ik las dan ook over opkomende soja allergie, wat moeten die mensen dan doen zeg?

Grts

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 09:17
elise

Het is eventjes afwachten. Ik heb de indruk dat het al wat beter gaat. Die sojamelk is superdun en ze geeft maar een klein beetje terug. Ze heeft precies minder last met haar maag. De buikkrampjes zijn er wel nog maar ja, het duurt een paar dagen vooraleer de soja volledig is gepasseerd. Heb de spenen moeten aanpassen. Met de AR melk gebruikte ik nr 3 maar voor de sojamelk is dit veel te veel. De melk loopt eruit en ze verslikt zich. Dus aangepast naar nr 1 en nu gaat het veel beter. Deze nacht heeft ze terug doorgeslapen tot 6 uur. Haar laatste fles heeft ze om 10 uur gekregen. Dus, zeer goed.

Over een paar dagen zal ik meer weten.

In het bloed kunnen ze het niet altijd zien. Ook niet met een huidtest. Een voedselallergie is dan ook zeer moeilijk te ontdekken. Enkel door eliminatie kan je het weten.

En lukt het nu beter bij jou?

Groetjes,

[Laatst gewijzigd door elise - 22/05/2008 @ 09:20] - Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 09:33
meine

Hey,

ben wat aan het verspringen van item naar item...
hier ook redelijk goed met voeding, nu , is nog maar 3 dagen en we mengelen nog...
Hier moeten we speentjes 2e leeftijd blijven gebruiken...we hebben ze vroeger al de dunne melk moeten leren drinken met die speentjes, in het begin niet altijd makkelijk maar na een dag of 3 was het gedaan met verslikken...moeten we blijven doen omdat ze eigenlijk snel haar flesje op moet hebben, dan heeft ze geen lucht binnen, spuugt ze niet of minder en laat ze ge winden meer....in het begin wel even tjolen als ze zich verslikken en proesten...

Nog een week of 4 en ik probeer groentenpap...zal beter zijn...

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 09:04
elise

Charlotte heeft terug heel goed geslapen. Gisteren prima dag gehad. Ze was heel rustig. 's Avonds wel de nodige buikkrampjes. Even wachten op haar stoelgang want gisteren niets. Deze morgen eindelijk wel. Dus nu maar hopen dat de vorige melk vlug verdwijnt.

En raar maar waar, bij de sojamelk geeft ze nu niets meer terug. Geen zuur meer. Weg reflux. Nochtans dat die melk superdun is.

Dus misschien toch koemelkallergie. De volgende dagen zullen wel uitsluitsel geven.

Groetjes,

[Laatst gewijzigd door elise - 23/05/2008 @ 09:06] - Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 20:11
elise

Hier gaat het echt iedere dag beter en beter. Ben echt tevreden dat ik naar soya ben overgestapt. Ik ga het blijven geven. Het heeft dezelfde voedingswaarde als gewone 1ste leeftijdsmelk, dus waarom niet.

Dus waarschijnlijk toch koemelkallergie of een betere vertering van de soya...

Groetjes,

[Laatst gewijzigd door elise - 24/05/2008 @ 20:11] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]