< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » eerste kleinkind lievelingskind

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
eerste kleinkind lievelingskind
18/05/2008 @ 19:13
Anja

Even een heel kort vraagje: is het bij jullie ook zo dat het eerste kleinkind het 'favoriete kleinkind'is van opa en oma ?
Ik hoor het wel vaker was hier ook even benieuwd.
Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:10
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey
Bij ons is het eigenlijk anders.
ons zoontje is het derde kleinkind van men ouders en daar is dat hun lieveling,voornamelijk omdat ze hem alle dagen zien natuurlijk.
maar in mijn geval: mijn broer heeft 2 meisjes en de oudste blijft mijn lieveling, ik weet niet hoe dit komt maar het is wel zo.
En in september wordt ik meter van zen derde kindje en ik ben wat bang dat dan toch nog zen eerste dochter men liefste blijft.
grtz

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:33
Sabinatje

Hoi,

ik kan je niet veel vertellen of de eerste de lieveling is, want mijn dochter is het eerste en momenteel enige kleinkind langs beide kanten. Ik kan je wel zeggen dat de moeder van mijn vriend overenthousiast is over B. en mijn moeder meer bescheiden blijft. Maar dat overenthousiasme is meer omdat B. een meisje is en de familie van mijn vriend echt allemaal jongens zijn(hij heeft 3 broers) en mijn schoonmoeder wou zooo graag een dochter en nu heeft ze dus een kleindochter. Soms wel wat irritant dat overenthousiasme...Ze denkt soms dat het haar eigen dochter is dat zie ik aan de manier hoe ze met haar omgaat.

Ik denk wel dat ze een lievelingetje wordt eens er andere kleinkinderen komen, een eerste is altijd een eerste hé. Ik was ook het eerste kleinkind thuis en was zeker en vast het lievelingetje.

Grtz

[Laatst gewijzigd door Sabinatje - 24/06/2008 @ 12:34] - Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:34

bij ons is het wel zo naar mijn aanvoelen...
mijn broer heeft twee kindjes en ik eentje. ons meisje is de jongste.
als de oudste van de kindjes wil slapen moet iedereen stil zijn, de tv gaat uit en alles wordt donker gemaakt ook al ligt hij boven.
als mijn dochtertje moet slapen dan blijft tv aan, wordt er volop gebabbeld,...
als men tegen haar wippertje loopt is dat allemaal zo erg niet (vind ik ook niet erg maar het is de reactie die me stoort) en als men tegen de oudste botst of die valt is het alsof de wereld zal vergaan...

ik wil graag zien of het bij anderen ook zo is.. hopelijk komt er wat reactie op dit topic

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:42
Cathy

Hallo,

Bij ons is mijn dochtertje het lievelingske van mijn ouders (ook van mijn schoonouders maar voor hen is ze het enigste kleinkind). Het dochtertje van mijn broer is 4 maanden ouder dan Caitlin en het eerste kleinkind voor mijn ouders maar het contact met de schoondochter is niet goed, zij wilt sinds de geboorte van haar kindje bijna niet meer bij mijn ouders komen omwille van de hond (terwijl mijn ouders die in de tuin zetten als we op bezoek gaan!!). En mijn moeder is ook de oppas van Caitlin op woensdagen (dan werkt de onthaalmoeder niet). Dus ja, bij ons is het omgekeerd, het jongste is het lievelinske maar door omstandigheden lijkt het "logisch" te zijn.

groetjes!

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 15:40
k'tje

Hier is ook het eerste kleinkind het lievelingetje, toch bij mijn ouders. Langs mijn man z'n kant waren er al 3 kleinkinderen voordat ik de eerste keer zwanger was. Langs mijn kant was ik de eerste. Mijn schoonouders maken geen verschil. Mijn moeder wel. Ik heb ondertussen 2 kinderen (dochtertje van 3j en zoontje van 1j) en mijn moeder zegt gewoon dat ze liever heeft dat m'n dochtertje komt dan m'n zoontje. Mijn zoontje gaat 2d per week naar haar en m'n dochtertje 1d per week (gaat deels al naar school). Maar als het gaat over een keertje extra babysitten, en ze kan kiezen, dan mag m'n dochtertje komen.
Ik vind dat wel jammer. M'n zoontje beseft dit uiteraard niet, maar dat zal ongetwijfeld wel komen. Hopelijk verandert het nog.
Gr
K'tje
Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 15:50
Kaatje

opt moment is mijn oudste bij de 2 kanten de lieveling denk ik...
waarom: de eerste langs mijne kant, en de kleinste langs de andere kant. De andere kleinkinderen daar zijn 24, 23, en 21... dus, ene van 2 wint he:-)

Nu, ik denk ook dat die bij mijn ouders de speciaalste blijft ja, en eigenlijk, als je heel eerlijk bent, dan is de oudste bij jezelf ook specialer. Je ziet ze allebei even graag, maar die doet alles eerst, mijn man heeft 4 kinderen die hij allemaal doodgraag ziet, maar de oudste blijft speciaal...

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 16:43
Astrid

Online Status Stuur bericht
Bij ons is dat zeker niet zo. Ik heb twee jongens en dat zijn dan ook de enige kleinkinderen van mijn ouders. Ik was vroeger wel het eerste kleinkind en ben dat zes jaar lang gebleven totdat er eindelijk nog eentje kwam. Ik had wel altijd een streepje voor en was met mijn oma echt twee handen op 1 buik met mijn opa ook overigens.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 18:29

hoi,

mijn man denkt dat dat bij zijn ouders ook beetje zo is, het eerste kind van elke zoon en dochter, ik weet het niet..
bij mijn ouders maakt het geen verschil, mijn 2 of mn zus haar kindje, volgens mij zien ze ze even graag..

een eerste is natuurlijk speciaal maar ik zie mn beide meisjes even graag hoor, alles wat margo leert heeft megan idd ook al eens geleerd maar ik geniet er even veel van,mijn man is daar beetje anders in denk ik, die vind dat allemaal gewoner omdat het de 2 de keer is zeker?

k'tje, mijn ma had dat ook wel beetje dat ze op die leeftijd dat jouw kindjes nu hebben liever de oudste meekreeg, daar kon ze al meer mee doen hè..
maar hier bij ons is dat nu niet meer zo hoor, ze geniet van hen allebei nu ze veel samen spelen..

wel interessant om eens te lezen!

caro

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 21:33
laura1979

Hoi,

Bij mijn ouders is mijn zoon (de eerste en enige) natuurlijk dan de lieveling. Hoe dat over 9 maanden is durf ik niet te zeggen, we gaan ze morgen inlichten over de nieuwe zwangerschap.
Bij mijn schoonouders is/was Aron gelijk aan alle 2 de andere kleinkinderen, dat er is/was staat is omdat mijn schoonvader overleden is toen aron 10 mnd was. Dus hier is er geen lievelingetje waar ik ook erg blij om ben. Wel is het zo dat hun kleindochter meer contact heeft aangezien mijn schoonmoeder daar vaak oppast, wat bij ons niet nodig is. En bij de kleinzoon ook niet vaak nodig is aangezien die ook wel naar de ouders van de moeder gaat.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 23:30
joopie

Hoi,

Hier een ervaring vanuit mijzelf..

Omdat mijn broer 15 maanden voor mij geboren is met een hartafwijking en geopereert werd 3 maanden na mijn geboorte ben ik zeker een jaar lang overdag altijd bij mijn opa en oma geweest. Stiekem heb ik altijd geweten dat ik het lievelings kleinkind van mij opa was... Mijn moeder probeerde dat altijd een beetje recht te breien tegenover de overige 9 kleinkinderen maar mijn opa en ik hadden gewoon een hele bijzondere band...

Doe je niets aan, heeft gewoon te maken met 2 karakters die erg bij elkaar passen. Kan net zo goed dus het eerste als het middelste als het laatste kleinkind zijn...

Liefs Joopie

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 14:00
Susie

Bij ons is het een beetje lastig aangezien Joshua nog maar 1 oma heeft, namelijk mijn moeder.
Joshua is absoluut alles voor haar. Maar ik weet gewoon dat ze net zo dol zal zijn op de 2e omdat het een kind van mij is, haar eigen vlees en bloed. Mijn broer heeft nog geen kinderen, maar ik denk dat het hart van mijn moeder zo groot is, dat er evenveel plaats is voor alle kleinkinderen.

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 16:00
Britt

Online Status Stuur bericht
Ik denk dat alle neefjes en nichtjes voor mijn ouders hetzelfde zijn. Ons kindje zal kleinkind nummer 4 worden maar ze zien en behandelen nummer 1,2 en 3 niet anders dus ik verwacht dat dat bij ons kleintje ook geen verschil zal maken.

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 12:40
miss boesy

ik denk dat nummer 1 of 2 of 3 er niet echt toe doet ;
maarvooral de band dat de grootouders ermee hebben...
zo ben ik het vierde kind en is mijn ma al 6 keer oma !
nu ben ik dus zwanger en mijn andere zus geeft nog geen kinderen..
dus het valt nog af te wachten..

-kom jij zelf veel meer op bezoek bij je ouders ,dan je zus en haar kinderen ...dan zou het kunnen dat jou kinderen dus geliefder zijn ,..of al eens iets meer krijgen....
als je dicht bij elkaar woont kun je ook al eens makelijker binnenspringen bij elkaar...

-het is ook zo bijvele ;dat de kinderen van eigen dochter meschien iets geliefder zijn of vaker langst komen ...
zo is de zus van mijn man al eerder moeder geworden en haar vader is stapel van haar kleintje .....
maar ik vind het eigenlijk wel logisch dat er een groter band is naar je eigen dochter skindjes toe dan naar je schoondochter...

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 14:03
Mickey Muis

Ik denk ook zoals ik hier al een paar keer gelezen heb, dat het gaat over 2 karakters die goed bij elkaar passen.
Wat karakter betreft, pas ik zelf het beste bij mijn oudste dochter. Dus ik vind omgaan met haar het leukste, maar dat betekent niet dat ik mijn andere dochter minder graag zou zien natuurlijk, ik begrijp haar alleen minder goed, zij lijkt meer op mijn man van karakter, mijn oudste heeft veel van mij, dus die begrijp ik ook het beste.
En ik denk dat mijn vader mijn oudste ook het prettigst vindt om dezelfde reden. Maar aan de kant van mijn man heb ik het gevoel dat ze de jongste de leukste vinden. Maar ik zou dat echt niet willen noemen 'ze houden meer van die of die'. Dat is volgens mij echt niet juist. De jongste lijkt meer op mijn man, zijn moeder vindt dat ze twee druppels water zijn zus is als ze klein was en het is zo'n echt durvertje en dat valt daar meer in de smaak.
Mijn schoonzus (zus van mijn man), maakt zich zorgen dat ze haar kindjes niet bijzonder meer gaan vinden omdat wij er al voor drie gezorgd hebben en zij nog geen kindjes heeft. Maar ik denk dat dat nergens voor nodig is. Ik ben het niet eens met wat ik lees over het kind van je eigen dochter liever zien dat dat van je schoondochter, want dat is niet alleen van je schoondochter, maar ook van je zoon he. Dus dat is voor mij even erg als zeggen dat ze dus het kind van hun dochter altijd liever zien dan dat van hun zoon. Wel, dat kan ik mij persoonlijk echt niet voorstellen.
Wat ik wel kan bedenken is dat ze meer betrokken zullen zijn bij de zwangerschap van mijn schoonzus omdat dat hun eigen dochter is en dan zullen ze sneller durven meegaan naar een echo of de handen op de buik leggen. Bij mij zullen ze daar altijd wel wat meer afstand houden omdat ik hun dochter niet ben. Maar ik geloof nooit dat ze mijn kinderen minder graag zullen zien, want dat zijn de kinderen van hun zoon, en ik geloof toch dat ze hun beide kinderen even graag zien.

veel liefs

Mickey

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]