< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
16/05/2008 @ 09:34
Erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
L.: hopen dat de windpokken wegblijven he? hoelang is de incubatietijd?

Cindy: ocharme, kzou er ook echt mottig van worden, dat ze totaal iets anders zeggen. Echte communicatie is er dus niet, kzou toch eens een gesprek aanvragen. En dan verder zien in de buurt naar creches he?

Gisteren een pluim gekregen van de gyn, de CTG was erg goed, geen enkele harde buik!
Ons is groter dan Myrthe op 32weken, ze is nu 2050gram en 42cm groot. Kzit nu terug aan mijn startgewicht en dat zou alleen baby zijn zei hij.
Een controle van de BMH wou hij ni doen omdat de CTG goed was, want toen ik vertelde over vrijdag, vond hij het te riskant.Zo'n touché kan dus een bevalling in gang zetten!
Hopen dus nog een dikke 4,5week volhouden (dan ben ik 37weken) maar de gyn zegt als ik zo braaf rust ik evt wel 40weken kan halen

Lotte, hoe is het met jou kleinste ?

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:07
Lotte

hallo iedereen,

ja, 't is hier weer eventjes geleden...
Sorry als ik niet op iedereen reageer maar er is veel geschreven...

@cindy: amai, vind ik ook wel een straf verhaal van de crèche, dat ze zeggen dat hij goed geslapen had en dat hij er niet eens was!
Je hebt gelijk dat je misschien een andere crèche zoekt, zou er mij ook niet gelukkig bij voelen hoor!

@L.: allez, de waterpokken! gezellig! Mila had de waterpokken als ze in het ziekenhuis lag voor haar darmspoeling, was ook wel heel gezellig toen!
En de tweeling ook al een jaar, het gaat toch allemaal super snel hé!

@Lieke: proficiat met de 2e verjaardag van uw poppemie! Ze worden zo snel groot hé!

@erika: gelukkig zijn de harde buiken al verminderd! Het rusten helpt dan toch hé!

@M: wat jammer dat u meisje weer ziek is... Hopelijk niks te ernstig en gaat de pijn snel over!

Hier alles ok.
Met Lily ook alles goed, ze heeft zondag wel verschrikkelijke krampen gehad. We waren op de babyborrel van mijn beste vriendin en we zijn naar huis moeten gaan omdat ze zo aan het krijsen was van de pijn! en ik was er ook echt niet goed van, heb dar ook staan huilen.
Thuis heb ik ze dan een glycerine suppo gegeven en dan had ze een serieuze kakabroek!
Ik weet neit hoe dat was bij de andere bv mama's maar lily doet heel weinig kaka...
Het is nu geleden van zondag dat ze echt een volle kakabroek had. af en toe eens een protje met iest bij maar geen echte kaka... Ik ga er straks wel eens met naar de pediater. Volgens internetopzoekingen kan het geen kwaad dat ze zo weinig kakt maar ik wil het toch zeker weten!

En op gebied van slapen is het ook geen gemakkelijke hoor. Allez, 's nachts gaat het goed. IK doe ze in bad rodn 21u, dan nog laten drinken en dan in bed en dan slaapt ze door tot 3-4 uur.
Maar overdag... niet in slaap geraken! Ik moet er echt soms uren met rondlopen voor ze eidnelijk eens haar ogen dicht doet... Is soms echt wel heel vermoeiend!
Mila was daar toch een gans andere in, dat was echt een gemakkelijke slaper.
ach ja, ieder kindje is anders hé!

Met mila ook alles ok, die was om één of andere reden erg oververmoeid maar we hebben haar deze week iedere avond voor 19u in bed gelegd en ze is nu uitgeslapen en weer een stuk vrolijker!
Ze moet wel nog altijd wennen aan het delen van de aandacht. Gisteren mocht ik 'niet naar Lily kijken maar naar Mila kijken'... En ondertussen was ze mij kusjes aan het geven en mijn gezicht naar haar gezichtje aan het draaien... mijn hart brak wel op dat moment...

zondag is het babyborrel van Lily! Moet nog vééééél doen maar mijn mama komt helpen!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 15:54
Erika

Lotte, ik weet nog dat ik BV gaf en Myrthe deed ook amper kaka enkel met glycerinesuppo, ik gaf toen te weinig en moest flesjes bijgeven.
Mss eens meer aanleggen dat ze nog meer eet? Komt ze verder goed bij? Heeft ze goei natte pampers?
Veel plezier op de babyborrel he!

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 20:03
L.

erika
amaai, wat doen jij en je kleine meisje het flink zeg!!
nog ff blijven volhouden he!
jaja, een touche kan den boel ingang steken, dat is daarom dat ze vaak tegen de 40 weken eens extra toucheren he!

lotte
bij ons zei de vroedvrouw altijd: één keer op zeven dagen tot zeven keer op één dag is normaal voor een bv kindje!
maar ja, toch zonde als ze zo niet kunnen he
Yerko heeft dat nog steesd erg, heeft vaak eens een stopje, zonde maar niets aan te doen helaas!
veel laten drinken als ze ouder zijn maar nu weet ik niet wat er extra kan helpen voor jou!
misschien heeft lilly wel een rust plaatsje nodig in een bedje boven of zo??
kan zijn dat sommige kids moielijker de prikkels van buitenaf kunnen afsluiten, zeker omdat mila ondertussen verder speelt he!

Hier nog steeds alleen Yarne als indiaan.
Kenzo niets!
incubatietijd is twee tot drie weken dus t kan nog alle kanten uit he

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 12:30
Lieke

Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor mijn glucosebelastingscurve, nu nog afwachten wat de dokter gaat zeggen. De verpleegsters wisten blijkbaar niet of mijn waarden ok waren...
Weet iemand van jullie wat de goede waarden zijn?
Nuchter had ik 75mg
na 1u : 185mg
na 2u : 211mg
na 3u : 162mg

Lotte, Ella deed na elke keer dat ze BV kreeg kaka, bij haar werkte het soms iets te goed...

Cindy, als je je niet goed voelt bij die crèche moet je zeker een andere plaats zoeken... je moet ze wel vertrouwen met je kind, kan me voorstellen dat je er helemaal van aangedaan bent.

Erika, jij en je baby doen het zo te horen super! Fijn dat te horen!

L, hopelijk blijft Kenzo ervan gespaard!

M, hoe gaat het met Laurine?

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 13:49
Erika

Lieke, op mijn werk deed ik glucosetesten maar die mensen kregen dan een infuus glucose en dan insulinedrips.
Je nuchtere waarde is erg goed hoor. Die na 2u lijkt me wat hoog maar die is daarna weer gezakt dus ik kan er verder geen status op maken.
Wanneer heb je de volledige uitslag van de test?

L. mag ik jou eens iets vragen, hoeveel kinderbijslag krijgen jullie voor 3 kindjes?
En Lotte, is dat nu 230 voor jullie? Zover kom ik op de site van het kindergeld, maar nu krijgen wij maar 80 ofzo, das toch raar?

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 15:16
L.

erika

kinderbijslag kan je makkelijk berekene op de site
eerste kind is inderdaad héél laag, één kind wordt nog steeds als een luxe kind beschouwt
2 moet je vaak al dingen extra voorzien he, krijg je dus 230
voor drie krijg je nu 450 ongeveer
je krijgt nog "opslag" als ze 6-12-18 worden.

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 18:03
M.

hoi allemaal,

kom ook nog snel even langs
we zijn te weten gekomen wat Laurine heeft, de 3 dagen koorts
ik had zo'n boekje gekregen bij de dokter met al de kinderziektes, echt wel handig
ze heeft dus een paar dagen ferme koorts gedaan en tegen donderdag beterde dat en tegen vrijdag helemaal weg
deze morgen is ze opgestaan met allemaal lichte roze plekjes op haar buik maar geen koorts meer, voor de rest is ze er ook helemaal niet ziek van
de dokter zei direct ook dat het de 3 dagen koorts is
ze is nu door haar 1e kinderziekte, oef, van deze zijn we dan al af en volgens dat boekje zijn er toch heel wat dat ze kunnen hebben hé

cindy, wat raar zeg van in de creche, idd echt wel een gebrek aan communicatie, ik zou ook niet meer op men gemak zijn als ze al zeggen dat hij goed heeft geslapen terwijl hij er niet was, hoeveel weten ze er dan precies van hé?
en vroeger ging het allemaal beter of had je toen ook al klachten? met hoeveel werken ze daar en zitten de kindjes in leeftijdsgroepen verdeeld?
denk je niet om al iets anders te kunnen voor begin volgend jaar? t is nog zo lang...je moet er natuurlijk geluk mee hebben, hier was t ook wel even zoeken naar andere opvang toen de om niet kon doorgaan
ik zou er toch eens een gesprek mee hebben in de creche, zeker als je je niet goed voelt, dan ga je toch gans de dagen zitten piekeren erover

erika, mooi gewicht dus van jullie
mooie foto's ook trouwens

L, fijn dat de twins al zo goed 'mobiel' zijn
ze kunnen zich dan al veel meer eens bezighouden
we merken dat hier ook aan laurine nu ze goed begint te kruipen is t precies ook beter

lotte, succes met de babyborrel morgen
hopelijk heeft Lily niet te veel last van krampjes dan
t is normaal dat t even wennen is voor Mila maar ach ze zal t wel snel gewoon worden

lieke, kan je niet helpen met die waarden, heb daar geen verstand van

prettig weekend en tot later

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 19:51
Lotte

was nog iets vergeten zeggen...

Ben dan gisteren met Lily naar de pediater geweest en ze heeft waarschijnlijk reflux.
Heb dan mijn verhaal gedaan aan de dokter en die vroeg of ze veel precies zo boertjes laat en of ze veel slikt en dat was idd het geval. en dat is dus het teken van verborgen relfux.
Ben dus gaviscon gaan halen en meot nu zeggen dat ze vandaag al super rustig is geweest!
Ze heeft gisteren ook wel een flinke kakabroek gehad.
Maar 't is ongelooflijk hoe rustig ze is vandaaG. Ze heeft nog niks geweend en valt rustig vanzelf in slaap. Een serieuze verandering buiten de afgelopen dagen!

En ze groeit ook heel goed, ze zit zelf boven het gemiddelde! En het was zo een kleintje bij de geboorte!

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 15:23
Erika

M. verzorg je meisje maar goed.'t is gelukkig maar iets onschuldigs he.

Lotte, er valt een heel pak van uw schouders zeker, nu je weet wat lily mankeerde? nu terug genieten he?

Vanavond zelfgemaakte pizza eten. alleen vind ik soms de bodem niet krokant genoeg.Zijn er hier keukenprinsessen met dé tip voor een krokante zelfgemaakte pizza?

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 18:22
L.

erika
sorry
geen keukenprinses hier, ik neem altijd de pizzas van dokter oetcker
mmmm
krijg er al zin in

hier helaas deze avond gezonde kost

kids liggen er al in, hebben héél weinig gslapen overdfag en dus liggen ze er vroeger in

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 10:30
Erika

L. als ze er al op dat uur inlagen, tot hoelaat hebben ze dan geslapen?
Mijn pizza was bangelijk goed, had pizzadeeg van delhaize en die was keigoe!

Moest derjuist lachen, ik kwam beneden en ging het ontbijt maken.Dus Myrthe geeft me een zakje katteneten voor de poes, en dan komt ze ineens ook met een koffiefilter (die staat op haar hoogte) én de pot waar de losse koffie inzit!!!
Ik viel bijna achterover, dat ze wist dat ik koffie ging maken en wat erin moest!

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 12:28
Lotte

hoikes iedereen,

de babyborrel was gisteren héél plezant!
Met springkasteel voor de kindjes en cava voor de mama's en papa's kan het natuurlijk niet anders

Heb een paar nieuwe fotookes op mijn profiel staan!

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 20:31
L.

erika
die hebben dat snel door he!!

lotte
bli dat de babyborrel fijn was

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 21:06
cindy

Hey,

Lotte, fijn dat de babyborrel zo plezant is geweest. Mooie foto's ook. Lily is al flink veranderd. Een heel meisje en Mila zo fier op haar zusje
Erg van de reflux, maar nu weet je tenminste waarom ze zo weende.

Erika, ja, ik sta hier de laatste tijd ook dikwijls perplex van wat Jochen al allemaal begrijpt. Ze worden nu toch zo slim, he. Ik vind het echt geweldig. Ze blijven ons verbazen, die kleine schatjes.

Hoe gaat het met de rest?

Wij (eigenlijk mijne man) zijn de kamer van Jochen nu aan het verven. Morgen is het af en dan kunnen we in het weekend zijn meubeltjes gaan halen. Dan ze nog in elkaar krijgen gezet en Jochen kan verhuizen. Het zal wel juli zijn of misschien nog eind juni. We hebben er een stoere jongenskamer van gemaakt met blauw, groen en rood. Als ze af is, zal ik een fototje zetten. Als Jochen dan verhuist is, kunnen we ons meisje haar kamertje verven.

Jochen begint hier ook een serieus willeke te krijgen en kan zich enorm kwaad maken. In het weekend nam mijne man ene koek en wou Jochen er een stuk van geven. Maar Jochen wou geen stukje, maar de ganse koek. Hij werd zo kwaad, liep weg uit de keuken naar de living, staat daar te stampvoeten en te brullen en gooit zich uiteindelijk uit colère op de grond. Enzo is hij eigenlijk het hele weekend geweest als hij zijn zin niet kreeg. Hij komt ook slaan dan, hij kijkt naar u en staat met zijn handje te dreigen met zijn ontdeugende snuit. Eigenlijk moet ik er dan mee lachen, maar ja, dat kan ik hem natuurlijk niet laten zien. Mijn mannetje wordt groot Ons koppig ezeltje

Zo, ik ga eens kijken wat mijne man in Jochen zijn kamer heeft klaargespeeld.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 21:32
Erika

ff een egoberichtje:
ons Myrthe heeft daarnet voor ze ging slapen spontaan pipi op haar potje gedaan!
Ben zo fier! en zijzelf ook!

hoe moeten we dat nu het beste voortdoen?

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 07:28
L.

erika
wij hebben dat ook zo een tijdje gehad dat het super ging met Yerko en hij heeft het daarna weer afgeleerd
nu lukt het nog steeds niet meer!
niet dat ik je wil ontmoedigen maar kan het maar ff zeggen he

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 08:49
Lotte

hey erika, bij ons doet mila nu ook heel flink pipi op haar potje.
Ze heeft ook thuis bijna nooit meer een pamper aan.
Natuurlijk wel af en toe nog eens een ongelukje maar je moet gewoon héél regelmatig vragen of ze pipi moet doen.
Dat is eigenlijk zo wat de truc. Om de 5 min. vragen of ze pipi moet doen en haar dan op het potje zetten.
En zo van die pampertjes kopen die je gewoon moet aan of uittrekken.

Mila komt nu zelf zeggen dat ze pipi moet doen en gaat dan op haar potje zitten.
Dit weekend wel nog es een ongelukje omdat ze te druk aan het spelen was maar je moet er gewoon zelf op letten dat je het genoeg vraagt en er haar zelf aan herinnert.

't is toch weer een grote stap hé, zo op het potje gaan! Mila wordt ook zo groot. Wanneer ik terug aan het werk ga zijn, zal ze nog een paar maanden naar de crèche gaan en dan... naar school!!!!!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 08:57
cindy

Hey,

Erika, nu je erover begint, Jochen heeft in het weekend ook toevallig de eerste keer pipi gedaan op het potje Dan ben je inderdaad zo fier!! Gisteren nog eens geprobeerd, maar op het potje kwam niks en toen hij rechtstond, deed hij pipi op de grond Och ja, zal nog wel dikwijls gebeuren. In de zomer ga ik hem gewoon in een onderbroekje laten rondlopen thuis denk ik en hem regelmatig op het potje zetten.
Nu zet ik hem een keer op 3 (als het lukt en we zijn thuis) per dag op het potje en vraag op hij pipi moet doen.

Gisteren nog gebeld naar de creche in ons dorp. Nu zou het ineens pas vanaf april volgend jaar gaan en dan maar 3 dagen per week. Ja, Jochen gaat dan waarschijnlijk naar de kleuterschool en voor ons hebben we toch echt alle dagen opvang nodig. Ik ga vandaag nu eens bellen naar de creche waar hij nu zit en een afspraak maken voor een gesprek. Misschien dat ik me daarna weer geruster voel.

Lotte, het gaat heel snel. Wij zijn ook al stilaan aan het nadenken waar Jochen volgend jaar naar school gaat gaan. Het lijkt soms nog als gisteren toen hij nog zo hulpeloos in onze armen lag.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 09:56
Erika

tja dat het niet meteen echte zindeljkheid kan worden, ben ik me wel van bewust.Feit was dat ze een maand geleden nog niks van haar potje moest weten.
Toen we het kochten stond ze zelfs te huilen ...

Cindy welke kleuren krijgt de babykamer?roze?
Heb je nog andere creches gehoord buiten die ene?
En ja, hier zullen we ook nog wel met de dweil enzo moeten rondgaan.

Nadeel is, dat Myrthe nog geen pipi/kaka zegt. Dus ik hoop dat ze het met de tijd op de een of andere manier toch duidelijk kan maken.

Lotte, schattige foto's, Lily lijkt op haar papa vind ik.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >