< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
20/05/2008 @ 09:55
Jelana

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Veel succes lise

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 12:21
Kay&Iz

@ lise, Veel succes!!

@ anke, WAUW, wat een ontzettend vertederende foto's van de 3d echo zeg!

Vandaag werd ik gebeld door iemand van moeders voor moeders, omdat ik aan de verloskundige door had gegeven dat ze eventueel wel mochten bellen, en dat hebben ze bij deze dus gedaan.. ik heb gezegd dat ik er wel aan mee wil doen en volgende week dinsdag gelijk na de middag komt een informatrice langs, om t een en ander uit te leggen. En urine te testen.. Ben benieuwd!!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 12:43
Anke

Spannend Inger!!!
Ik had er ook graag aan meegedaan, maar bij mij zijn ze nooit meer langs geweest.
Bedankt voor je compliment!
Lief he...

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 12:46
Sterre

Anke, wat een lieve foto's Over een paar weken heb jij je lieve hummeltje in je armen

Mijn temperatuur is nog niet gestegen, maar dat kan nog. 1 of 2 dagen na de eisprong zou mijn temperatuur moeten gaan stijgen.
ik heb wel iets anders vreemds:
Gisteren had ik steeds bij het afvegen een klein beetje slijm, maar niet echt heel veel. Nu net ineens een hele sliert ik heb weleens vaker zo'n sliert slijm gehad, maar dat zag er heel anders uit dan nu. Dit was echt helder slijm.
Maar, als het goed is heb ik mijn eisprong al gehad. Dus waarom verlies ik dan nu ineens al dat slijm??

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 13:24
Kay&Iz

@ anke, ja echt super lief!!! Ja ik ben benieuwd hoe t verder gaat..of er wel genoeg hormonen inzitten.

@ Sterre..ik zou t ECHT niet weten...

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 13:26
Sterre

Hahaha, soms moet ik wel een beetje om mezelf lachen Maar er komt zoveel op je af en je wil zo graag van alles weten waarom het zo is. Maar goed, ik moet gewoon geduld hebben en dan zien we het wel.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 13:34
Lise

Hey iedereen!

vanochtend naar gyn geweest. Heb heel m'n verhaal gedaan en ze was toch wel positief. Heeft nog een een uitstrijkje genomen en binnenin gevoeld. Deed wel pijn deze keer misschien van de zenuwen. Ze zei dat ik waarschijnlijk binnenkort wel weer zwanger zal zijn, geen problemen te bespeuren zei ze. Ze testen maar op de reden van een miskraam na 3 miskramen. Help zeg. Als ik mijn maandstonden gewoon weer krijg (cyclus tussen 25 en 35 dagen) is er geen probleem. Moesten ze weer 60 dagen duren zoals de vorige keer moet ik terug. Goed nieuws dus. Maar nog geen uitsluitsel over zwanger of niet. Ben wel benieuwd.

@ sterre: heb echt geen idee hoe dat zit met ovulatietesten en temperaturen.

@ anke: is dat bij jullie standaard zo'n 3d echo?

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 13:47
Sterre

Lise, gelukkig dat alles er goed uit zag
En nu zal het spannend zijn of je zwanger bent of niet... Wanneer is jouw NOD? Mischien kunnen we samen wel aftellen

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 16:03
Dromelijntje

@ Lise: goed dat alles toch goed gegaan is, gewoon lekker positief blijven denken hoor !

@ Anke: wat een prachtige 3D echo's, ik zit hier weg te smelten ! Super !

@ Sterre: ik ken dat gevoel van alles willen weten. Ik probeer overal vanalles te lezen, dagelijks denk ik aan celletjes en eisprongen, haha !

Vanavond gaan we met het werk een collega bezoeken die in april bevallen is van haar eerste kindje. Dat wordt weer zwijmelen. En waarschijnlijk krijg ik weer de vraag wanneer wij eraan gaan beginnen .... maar de meesten vermoeden wel iets ... blijkbaar is er toch iets dat aan je veranderd wanneer je echt met een kinderwens bezig bent. Ik las hier nog al dat collega's het opmerken ... . Wel leuk!

Liefs ! xxx

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 16:25
Anke

Sterre, helaas kan ik je ook niet verder helpen.
Probeer jezelf niet gek te maken, stel dat het nog wat maanden gaat duren voor het raak is dan ben je tegen die tijd helemaal "gek" van alle seintjes die je lichaam nog af gaat geven.

Lise, fijn dat alles goed was bij de gyn.
Jammer dat ze dan niet even een echo hebben gemaakt, dan wist je wel zeker of je zwanger was of niet.
Dus het is nog eventjes afwachten voor je.
Nee, het is niet standaard zo'n 3D echo, wel jammer... deze hebben we gewoon zelf moeten betalen, maar ik vond het echt meer dan waard.

Dromelijntje, hopelijk is het snel raak.
De meesten zullen idd wel iets vermoeden, maar op de een of andere manier straal je ook iets uit als je gaat beginnen.
Veel plezier met wegzwijmelen vanavond.
En jij ook, laat je niet gek maken door alle eitjes, celletjes en zaadjes
Inger, als je een positieve test hebt dan verdubbelt je HcG.
In principe doet moeders voor moeders alleen nog een keer een zwangerschapstest bij je, als die ook positief is dan mag je gewoon urine gaan sparen.

Dank jullie wel voor alle leuke reacties.
Hihi, dat maakt me een nog trotsere bijna mama!!!
Vanavond om 19.45 weer naar de verloskundige, nu wordt m'n ijzer nog een keer gecontroleerd.
En ik ga vanavond ook even aan haar vragen hoe ze tegenover een badbevalling staat, de andere verloskundige stond er heel positief tegenover.
Ze vond het jammer dat zo weinig mensen voor zo'n bevalling kozen.
Net ook de tekst voor het kaartje ingeleverd bij de drukkerij, 12 juni is de proefdruk klaar.
Heb alvast de enveloppen meegekregen, kunnen we die in m'n verlof gaan schrijven.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 16:27
Lise

@ sterre: mijn nod valt op 28/5. Spannend....

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 21:41
Sterre

Lise, spannend inderdaad!!

Anke, ik maak mezelf ook niet gek hoor. Ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt hoe relaxt ik eronder ben. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig en leergierig en dat maakt dat je gewoon altijd wil weten waardoor iets veroorzaakt wordt. En natuurlijk is dit de eerste ronde en ben ik alerter omdat alles nieuw is voor mij.

Misschien heb ik toch vandaag pas mijn eisprong gehad. Ik heb namelijk de hele dag door dat heldere slijmverlies gehad (behoorlijk wat) en ook regelmatig steken links en rechts in mijn buik. Die steken had ik al wel een week, maar vandaag waren ze net iets feller. Nou goed, we zullen het zien.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 23:16
Lina

Online Status Bekijk profiel
Hoi allemaal,

@Sterre, dat helder slijmverlies had ik ook hoor! Ik denk zeker dat dat een heel goed teken is van een eisprong. Wat zeggen je ovu-testjes? Toch nog even blijven doorklussen Hihi..maar dat zullen jullie zo erg niet vinden Heb er maar vertrouwen in, je lichaam doet blijkbaar wat het hoort te doen!

@Lise, wat fijn dat alles ok was bij de gyn. Geeft toch een goed gevoel hé. Uitsluitsel zal je gyn zowieso nog niet hebben kunnen geven aangezien het toch een dikke week duurt eer het bevrucht eitje in je baarmoeder aankomt. Ik denk dat ze dat pas kunnen zien de dag van je NOD zelf. Ik voor je hoor!

@Anke, ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt en bedoel dit zeker niet slecht, maar vind je soms wat cru overkomen..
Voor bijna iedereen hier is proberen zwanger worden en zijn heel erg nieuw en dat brengt veel onzekerheden mee. Jij weet nu ondertussen wat het is en hoe het voelt, maar daarom de rest hier niet.
Als ik begin over nachtvoedingen, of 10keer per nacht opstaan om te zien of je babytje nog ademt, hoe omgaan met woede-uitbarstingen van een 19-maandertje, hoe ZWAAAAAAAAAAAAR dat allemaal is, weet jij ook niet hoe het voelt (nog niet)
Ik denk dat er niemand is die zichzelf gek maakt, maar dat iedereen hier een hele gezonde nieuwschierigheid heeft wat betreft zwanger worden en alle kwaaltjes daarrond. Daar dient die forum ook hé
Ik vind het sjiek van je dat je een persoon bent die er heel luchtig mee omgaat(zwanger worden en zwanger zijn), maar dat gaat denk ik niet op voor 3/4de van de mensen hier op het hele forum.
Sorry meisje, dat moest even van mijn hart, en ik hoop dat je dit niet slecht opneemt hé!!

Vele groetjes,
Lina

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 08:32
Anke

Lina, bedankt.
Sorry dat ik soms zo over lijk te komen, maar dat is totaal m'n bedoeling niet.
Maar ik weet uit ervaring dat sommige mensen (en dan wil ik niet zeggen dat dat hier gebeurt) zich meteen heel obsessief gaan gedragen met zwanger worden.
Zelf ben ik ook iemand die zoiets best eens zou kunnen gaan doen, maar ik weet dat het dan alleen maar tegen je werkt (dat je dan juist niet zwanger wordt).
Dus ik probeerde er juist op te letten dat ik niet die kant op ging slaan, ik wil ook alles in de hand hebben en alles weten en elk dingetje wat mijn lichaam aan zou geven zou ik gelijk denken "oh ik ben zwanger"
Ik probeer alleen maar te zeggen zeker met de eerste ronde, rustig aan, wacht eerst even af en fixeer je niet meteen op alles.
Maar dat bedoel ik helemaal niet zo naar als dat het over komt.
Want juist een forum is idd bedoeld om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en om leuke dingen met elkaar te delen.
En ik ben juist heel blij met dit forum, ik vind het leuk en vind het ook super spannend om met iedereen mee af te tellen naar een NOD, gyn bezoek enz.
Maar er zijn ook een aantal mensen even tijdelijk weggegaan omdat ze er juist door het forum ook TE veel mee bezig waren, met het zwanger worden.
Heeft de een dit kwaaltje en is de ander net zover met zowel zwanger zijn als tegen de eisprong en hebben ze dat kwaaltje niet, dan maken ze zich zorgen.

Sorry nogmaals, ik zal proberen erop te letten hoe ik dingen neerzet.
Bedankt ook nogmaals dat je me er op aanspreekt.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 09:17
Dromelijntje

Dag dames ! Even een kort verslagje over gisteren ... wat een prachtig boeleke ... 'k heb er een hele avond mee op m'n schoot gezeten . En de collega's weten nu ook dat ik er ook mee bezig ben ... ze vroegen het gewoon, dus heb ik het maar verteld. Echt fijn, ik kreeg prompt 8 ovulatietestjes van de collega die we gingen bezoeken (die dus pas bevallen is). Ze had die niet meer nodig. Ik hoop dat ik ze ook niet meer nodig zal hebben. Deze ochtend was ik vreselijk misselijk. Maar zoals Anke hierboven zegt, mogen we er ons niet te veel in vastbijten. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee hoor Anke, over hoe je soms schrijft. Je drukt ons een beetje met de neus op de feiten, en voor mij kan dat geen kwaad. Maar voor anderen is het misschien moeilijker. Maar gewoon lekker blijven vertellen hoor ... ik apprecieer je raad wel, en de anderen ook wel denk ik. Liefs xxx

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 09:40
Sterre

@Lina, mijn ovulatietesten zijn niet meer positief geweest, alleen die zondag dus. Maar ja, ik denk dat je beter kunt vertrouwen op je lichaam dan op die testjes. We zien het wel!

@Anke, ik heb er ook geen moeite mee zoals jij raad geeft om er niet teveel mee bezig te zijn. Maar ik moet heel eerlijk zijn dat je het soms wel heel snel roept Ik begrijp dat je dat alleen maar doet om ons te helpen en daarom vind het ook heel lief van je, maar als ik bijv met wat vragen zit, dan is dat niet omdat ik er meteen heel obsessief mee bezig ben, maar gewoon omdat alles nieuw is en ik graag wil weten hoe of wat. Snap je?

Ik wil jullie trouwens allemaal een knuffel geven omdat we hier zo open en eerlijk met elkaar kunnen praten.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 09:41
Sunshine

Heyhey iedereen,

Ik lees hier net dat er een klein beetje wrevel ontstaan is op het forum. Laten we gewoon de fijne sfeer die hier was ook zo houden. Dit forum is er net om iedereen datgene te laten schrijven waar hij zin in heeft. En goede raad is sowieso altijd welkom!
Ik heb alvast helemaal geen problemen met de manier waarop Anke dingen formuleert. Ze probeert ons allemaal gewoon een beetje te behoeden voor het zwarte gat waar we zouden kunnen invallen indien we nu toch plots ongesteld worden ondanks alle "verschijnselen". Maar ik heb ook begrip voor de reactie van Lina hoor... Iedereen moet hier zijn gedacht kunnen zeggen, dat is het leuke eraan! Maar soms komen dingen misschien gewoon geschreven net iets feller over dan ze, indien ze uitgesproken zouden worden, bedoeld waren...

Dromelijntje, wat leuk zeg dat je de hele avond hebt kunnen genieten van dat pasgeboren baby'tje! En superlief van je collega dat je de ovulatietestjes meegekregen hebt!

Anke, ik zie dat hier sprake is van 3D echo's van jou. Waar staan die dan, want ben op je profiel gaan kijken en daar zie ik niets...?

Hier nog geen te bespeuren. Heb banner ook eventjes aangepast. Met mijn cyclus kan het ook gewoon een paar dagen langer duren natuurlijk. We zien wel hoor, is bij ons ook nog maar de eerste ronde, dus we achten de kans sowieso héél klein dat het nu al raak zou zijn... Al zou het natuurlijk wel een mooie verrassing zijn

Toedeloeeeeeeee
Sunshine

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 10:17
Sterre

Sunshine, er was juist helemaal geen wrevel hier Daarom wilde ik iedereen een knuffel geven, omdat we eerlijk tegen elkaar kunnen zijn, zonder elkaar te kwetsen! Niemand neemt iemand iets kwalijk, dus we zijn én blijven nog steeds een gezellig clubje hier!

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 10:21
Dromelijntje

Ik ben het helemaal eens met Sterre hierboven. We blijven gewoon een leuke bende, en dat we het gewoon tegen elkaar kunnen zeggen als er iets scheelt, betekent dat het goed klikt.
Dus van mij ook allemaal een dikke pakkerd hoor .
Liefs ! xxx

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 10:38
Sunshine

Ik hoor het graag!!!

Ik doe mee: allemaal dikke

En iedereen lekker zijn gedacht blijven zeggen hé!!

Ik zou jullie allemaal niet meer kunnen missen

Tataaaaa,

Sunshine

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >