< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/05/2008 @ 11:01
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag Kelly

Fijn dat je er vrijdag al terecht kan! Hopelijk kun je vanaf je echo dan was rustiger ademhalen en genieten van je zwangerschap he!

Hier gaat het al redelijk. De antibiotica doet zijn werk, mijn keel doet al veel minder pijn. Ik ben wel wat suf. Ik doe nog zo hard mijn best, maar het studeren wil van geen kanten meer vlotten. Ik zit wel aan een moeilijk stuk, maar toch. Ik wou dat het wat sneller ging...

Ik probeer echt te wachten tot 3/6 voor mijn echo. Deze week wil ik nog niet gaan, want als er dan nog geen hartslag zou te zien zijn, flip ik helemaal. En volgende week is mijn examen, dus de week erna is ideaal he.

De apotheker en huisdokter zeiden allebei dat het typisch is voor een prille zwangerschap dat je weerstand direct helemaal om zeep is. Dus ik beschouw het maar als een extra kwaaltje he...

[Laatst gewijzigd door Ann - 20/05/2008 @ 14:59] - Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 11:06
Kathy

Kelly: super dat je al terecht kan vrijdag, ik duim dat alles goed zit.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 11:26
Pooh

Online Status Bekijk profiel
Kathy: Jonathan heeft ook koemelk allergie. In tegendeel wat Ann zegt, mag je wel soja geven alleen niet voor 1 jaar. Daarna is de kans op soja allergie niet meer aanwezig. Geitenmelk en zo mag Jonathan ook niet, wat het gaat om het dierlijke eiwit. Geitenmelk lijkt qua eiwit erg op koemelk-eiwit en vaak kunnen ze ook niet tegen geitenmelk binnen de kortste keren. Dierlijke eiwitten dus vermijden, gewoon soja geven. Ze moeten er even aan wennen, maar Jonathan is nu gek op de soja yoghurt.
En dat ontzeggen lijkt zielig, maar ik zeg altijd dat ie er anders buikpijn van krijgt. Dus hij snapt het wel. We bieden ook altijd een alternatief en dat gaat prima.

En er is trouwens een verschil tussen een allergie en een intollerantie (dat je alleen niet tegen lactose kan, ook een onderdeel van de melk). Dus als ze je dat heel bijdehand vragen in de natuurwinkel dan moet je gewoon allergie zeggen.

Kelly: ik ben benieuwd naar je echo vrijdag!!

xxxxx

[Laatst gewijzigd door Pooh - 20/05/2008 @ 11:32] - Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 12:25
Kathy

M'n man had de arts gisteren aan de telefoon gehad, heb nu nog even nagevraagd waarom geen soja. Omdat we al sojamelk geprobeerd hebben en het toen ook geen effect had, raadde de arts aan om die andere melk te proberen.

Nu hebben we in de delhaize geitenmelk gevonden, heb alvast maar 2 flesjes meegebracht. Ben benieuwd wat ons meisje ervan vind, maar over het algemeen doet ze niet moeilijk wat melk betreft.

Alleen die rijstmelk heb ik niet gevonden. Heeft die melk een specifieke naam of merk? Zo weet ik beter waar ik naartoe uit moet kijken.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 13:29
Ann

@Pooh: da's waar wat je daar zegt. Na 1 jaar is de kans idd een stuk kleiner op soja-allergie (weg zou ik niet durven zeggen hoor! Ik had mijn eerste allergie ook maar toen ik 15 was). Dat was ook de reden waarom we bij Lubbe ook gewacht hebben tot hij ruim 1 jaar was. Ik vergeet soms dat ze hier allemaal alweer zo groot worden, onze kleintjes

Oh ja Kathy, ik dacht dat het merk van die rijstemelk Rice Dream is, in Delhaize!

[Laatst gewijzigd door Ann - 20/05/2008 @ 13:43] - Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 14:11
M.

ann, wat ziekjes lees ik dat is minder leuk, en zeker nu...
voel je je al wat beter? zie je de examens wat zitten? hopelijk lukt het blokken nog wat
t is wel goed dat je hcg zo goed gestegen is en de ha was er positief over dus...
tuurlijk zal je nog wel even met de schrik blijven zitten, dat is normaal maar eens je dan het hartje zal zien kloppen hebben de 3e juni zal t vast stukken beter gaan!
ga je nu nog eens terug gaan om bloed te laten nomen binnen een paar dagen of wacht je nu het gynbezoekje af?
ik wou dat ik je twijfels en angsten kon wegnemen meid en dat je gewoon lekker kon genieten van het zijn
zal je alvast wel een dikke opsturen!

kellytje, goed dat je vrijdag al naar de gyn kan, echt wel lief van je vroedvrouw dat ze dat heeft geregeld voor je
je zal je direct een stuk geruster voelen hé
en t is al direct s morgens ook dat je mag gaan dus geen gans dag nerveus zitten maken, dat scheelt ook
probeer er ook maar wat van te genieten en ook voor jou een dikke

ada, leuke interim idd, mocht je dat werk thuis doen?
wanneer zou je naar center parcs gaan?

vannie, aha goed dat je naar ons geluisterd hebt
je gaat het nu toch wel proberen vol te houden om t wat rustiger aan te doen zeker?

kathy, als ze die speciale melk niet hebben in delhaize kun je t vast wel vinden in de bio winkel denk ik
en drinkt ze die geitenmelk graag? denk ook dat dat wel een speciaal smaakje heeft, is van geitenkaas ook zo

hier niet veel nieuws, lekker aan t genieten van vrije dag en t zonnetje

groetjes

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 14:11
M.

ann, wat ziekjes lees ik dat is minder leuk, en zeker nu...
voel je je al wat beter? zie je de examens wat zitten? hopelijk lukt het blokken nog wat
t is wel goed dat je hcg zo goed gestegen is en de ha was er positief over dus...
tuurlijk zal je nog wel even met de schrik blijven zitten, dat is normaal maar eens je dan het hartje zal zien kloppen hebben de 3e juni zal t vast stukken beter gaan!
ga je nu nog eens terug gaan om bloed te laten nomen binnen een paar dagen of wacht je nu het gynbezoekje af?
ik wou dat ik je twijfels en angsten kon wegnemen meid en dat je gewoon lekker kon genieten van het zijn
zal je alvast wel een dikke opsturen!

kellytje, goed dat je vrijdag al naar de gyn kan, echt wel lief van je vroedvrouw dat ze dat heeft geregeld voor je
je zal je direct een stuk geruster voelen hé
en t is al direct s morgens ook dat je mag gaan dus geen gans dag nerveus zitten maken, dat scheelt ook
probeer er ook maar wat van te genieten en ook voor jou een dikke

ada, leuke interim idd, mocht je dat werk thuis doen?
wanneer zou je naar center parcs gaan?

vannie, aha goed dat je naar ons geluisterd hebt
je gaat het nu toch wel proberen vol te houden om t wat rustiger aan te doen zeker?

kathy, als ze die speciale melk niet hebben in delhaize kun je t vast wel vinden in de bio winkel denk ik
en drinkt ze die geitenmelk graag? denk ook dat dat wel een speciaal smaakje heeft, is van geitenkaas ook zo

hier niet veel nieuws, lekker aan t genieten van vrije dag en t zonnetje

groetjes

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 15:26
Kathy

Moet ik dit nou net weer tegenkomen. Ben ik geitenmelk weest halen deze morgen, niet op de houdbaarheidatum gelet ofzo. Geef ik een beker aan m'n meid, ruikt niet zuur ofzo, maar kijk ik op het flesje, is die overdatum en dan nog wel sedert 25 februari 2008 Kijk ik op het 2de flesje dat ik meegebracht heb, die was maar goed tot eergisteren.
M'n man heeft naar de winkel gebeld en mag ze nu terugbrengen.
Ik ga toch echt moeten leren opletten en eens naar de houdbaarheidsdatum kijken van prod als ik naar de winkel ga, want dit is echt al niet de eerste keer dat dit gebeurd.
Ik ga er altijd van uit, dat dit van de winkel uit gecontroleerd is of het product nog houdbaar is.

Weet wel, enkele dagen over tijd, kan normaal gezien geen kwaad, maar mag toch zeker niet meer verkocht worden.

Hoop dat ze dan toch een alternatief hebben hoor voor m'n meid.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 15:40

Kathy balen dat Serjenka toch allergisch is.
En wat stom dat allebei die pakken melk over datum waren vooral die ene al zo lang
Nu kun je nog niet vooruit...

Kelly super dat je vrijdag al voor een echo mag. Maar niet te ongerust zijn hoor meid. Ik hoop zooo dat het meevalt en je al een mooi hartje ziet kloppen
Maar hoge HCG waarden kunnen toch niet slecht zijn? Njah alleen dat het mss een meerling zou kunnen zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Sophie zegt al lange tijd als ze gepoept heeft "mama, bah!" en wil dan DIRECT een schone luier aan. Nu vindt ze plassen ook héél interessant 'pas' noemt ze het zelf. Als ik op de wc zit moet ze altijd kijken en roept ze mama pas mama pas (njah zolang er geen visite is...)
Nu heeft ze ook al een paar keer op t potje gezeten. 1x was ze net te laat maar ging ze er alsnog op (plasje lag er dus naast), daarna een keer toen kwam er niks en nu heeft ze erin geplast!! Ben echt wel trots Ze wilde het plasje alleen niet meer afstaan zo trots was ze er zelf op hihihi.
In dr zwembadje vorige week kwam ze ook elke keer speciaal eruit om een 'pas' te doen. Dus ja t begin is er in ieder geval toch?!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 15:41

oh ja vergeet ik Ann nog helemaal beterschap te wensen. Sorry maar dus bij deze

Nog ff iets anders, weten jullie nog een leuke site met plaatjes van Bumba? Geen kleurplaten maar platen die al ingekleurd zijn. Is nl om op een shirtje te strijken voor sophie.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 17:03
Ada

Online Status Bekijk profiel
Malika,
Neen dat was in de drukkerij zelf dat we dat hebben gedaan.

Kathy,
Ja dat kom je vast geen 2 keer tegen! Weet je dat je daar trouwens klacht voor kunt indienen? Ze mogen producten niet meer verkopen vanaf de dag dat de houdbaarheidsdatum bereikt is! Enne, iets eten dat overtijd is zou ik nooit doen, ongeacht wat het is. De bewaarstoffen houden maar tot dan, je zou eens een voedselvergiftiging moeten oplopen

ann,
Hopelijk snel herstel. enne, veel allergieën zijn al vanaf de geboorte aanwezig, maar komen maar tot uiting nadat je lichaam volledig verzadigd is. exzeem, chronische diarree, hevige melkkorstjes, hoofdpijn, vermoeidheid, chronische verkoudheden zijn allemaal subtiele uitingen van allergieën. Dus het is niet omdat ze geen astma doen of in shock gaan dat er geen allergieën zijn.
Je krijgt geen allergieën door veel iets te eten of drinken, maar enkel omdat je lichaam die stof als vreemd aanziet. Enne dat is nog altijd een speling van de natuur. Trouwens de poeha die K& G maakt rond zogezegde preventie tegen allergieën wordt ten stelligste afgeraden onder de echte hulpverleners ( psychologen, orthopedagogen, zelfs ziekenhuizen de keuze van K&G niet) Ik en vele hulpverleners kunnen ons daar echt kwaad in maken! Vroeger kregen kinderen vanaf 2 maand vaste voeding en waren er belange zoveel allergieën niet als tegenwoordig! Trouwens een kind zijn slikreflex van voedsel wordt ontwikkeld rond 4 maand om nog maar te zwijgen over het risico op ondervoeding!
Allergieën kunnen zich wel verder ontwikkelen als er niet op gereageerd word.
Iedereen maakt best uit voor zichzelf hoever ze hierin willen gaan.
Ik kies ervoor om Faith en Storm nu zoveel als mogelijk vervangproducten te geven zodat ze hun verdere leven af en toe mogen zondigen zonder hiervoor zwaar te moeten inboeten ( diarree, migraineaanval, sinusitis, longontsteking, oorontsteking,...)

Mekkie,
Super! Kan me inbeelden hoe trots je je wel moet voelen

Doei

[Laatst gewijzigd door Ada - 20/05/2008 @ 19:41] - Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 17:32
Kathy

Heb uiteindelijk nog rijstmelk op de kop kunnen tikken in een natuurwinkel hier in de gemeente en serjenka lust het. Dus dat is het belangrijkste.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:16
Vannie

Hier even een snel berichtje op jullie te laten weten dat ik weer achter de pc zit ! Snel opgelost, we kregen gisteren een nieuwe voeding opgestuurd en die was vandaag al binnen. Cool !

Ann, ach meid toch, wat naar die angina

Kelly, te gek dat je vrijdag al een echo hebt zeg, hoop dat ze je kunnen geruststellen he.

Meiden, ik kom morgenmiddag denk ik nog even langs, heb even niet zoveel tijd over. Nou ja, komt wel weer goed.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:52

Fijn vannie

En ook fijn voor Serjenka, Kathy!

Sophie heeft voor het badderen wederom een plasje gedaan op het potje!! Ze ging eerst zitten, er kwam niks, ze liep naar de badkamer, kwam terug, ging weer zitten, zei 'pas' en jawel... Ik ben echt weer heel trots hihi

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 20:12
Ann

@Ada: ik heb niet de energie of zin om in te gaan op ellenlange discussies over allergieën. Ik heb er voor gekozen om me aan de strenge richtlijnen te houden omdat ik ervan overtuigd ben dat het zeker geen kwaad kan, en omdat ik mezelf later niets te verwijten wil hebben als er onderweg toch nog allergieën opduiken. Zeker niet als ze even gevaarlijk zijn als de mijne.
Wat mij betreft maakt elk daarin zijn eigen keuze. Nu krijg ik hier eerlijk gezegd wat de indruk dat ik de slechte moeder ben, iets wat mijn hormonen op dit moment niet bepaald fijn vinden... Sorry, maar ik ben liever vlakaf eerlijk, dan ik er twee weken over loop te zagen tegen mijn vent (dat zal hij zeker op prijs stellen)

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 09:51
Ann

Ik heb hier net een historische afspraak vastgelegd: morgen ga ik Lubbe officieel inschrijven op school! (in november mag hij beginnen) Ik word er zowaar zenuwachtig van! En de traantjes komen ook al... Wat wordt ie toch groot he...

@Mekkie: fantastisch zeg! Zou Sofie er nu meteen helemaal mee weg zijn???? Straks ben je uit de pampers!!

Hoe gaat het voor de rest met potjestraining? Al begonnen? Vannie, lukt het bij jou??? Wij hebben hier nog maar één stickertje moeten plakken, hij wil er niet op! Ik wacht rustig de zomer af, en dan gaan we er wel eens werk van maken he...

@Kelly: serieus aan het aftellen tot vrijdag zeker??? Ik ben eigenlijk nog content dat ik mijn gedachten wat kan verzetten met mijn examen... Erna ga ik alleen nog maar aan die echo denken, vrees ik (nu maar de helft van de dag )

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:18

Ann. ik denk dat Ada het niet zo bedoeld heeft om jou op te hitsen hoor. Maar die stomme hormonen ook soms he dan ben je al snel op dreef (had ik ook hoor! en heb ik trouwens nog steeds ook zonder ).

Jammer dat Lubbe nog niet op het potje wil maar t is nog best vroeg en idd dwingen werkt toch niet.
Als het weer goed weer is, laat ik Sophie wel buiten in dr zwembroek lopen dan voelt ze het ook beter aan komen.
Vanmorgen er weer op gezeten kwamen maar een paar druppels maar ze wist toch haar lievelingsknuffel er in te leggen dus die moest meteen in de was

Vanmiddag gaan we lekker naar het vogel/faunapark. Hubbie is ook vrij.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:26
Ann

Sorry Mekkie, ik zie net dat ik Sofie schreef ipv Sophie. Ik heb een vriendin met een dochter van ongeveer dezelfde leeftijd die Sofie heet, dus ik vrees dat ik me nu en dan eens vergis... Nu ik erop let, meteen even excuseren dus (voor nu, het verleden en de toekomst)

Hihihi, ze zijn zo snel he... Die ene keer dat er bij Lubbe een paar druppels in lagen, stond hij ook al met zijn potje boven zijn hoofd te zwaaien

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:26
Ann

Merde, weer twee keer... Heb ik de laatste tijd vaak. Ik denk dat de reactiesnelheid van het posten omlaag is, waardoor ongeduldige mensen als ik twee keer posten ipv 1 x...

[Laatst gewijzigd door Ann - 21/05/2008 @ 11:27] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:08
M.

hoi allemaal,

kom ook nog even langs nu Laurine lekker ligt te slapen
straks gaan we naar t stadhuis om haar reispas, kun je dat nu geloven dat je je kindje ervoor moet meedoen! dat is toch stom, net of je een pas zou vragen voor een kind dat niet van jou is!
en t moeten ook echte pasfoto's zijn en geen zelfgenomen dus mag nog eerst naar de fotowinkel gaan ook
wat een gedoe maken ze er toch van
heb nog even een vraagje aan al deskundige mama's ook
Laurine zit nu weer in een fase dat ze moeilijk haar patatjes wil eten
na een paar scheppen is t al gedaan en begint ze 'prrrr' te doen maar echt heel hard zodat alles eruit vliegt
als je dan 'pas op' zegt, begint ze gewoon te lachen
hebben jullie dit ook meegemaakt en eventueel wat tips over hoe ik er best mee omga? vroeger kon ik het dan ook niet aanzien dat ze niets gegeten had en gaf ik haar een koek of yoghurt
nu probeer ik daar wat van af te stappen omdat ze gewoon niet meer eet omdat ze weet dat ze dan iets anders krijgt dat ze liever eet
mijn man zegt dat ik er streng moet in zijn en als ze haar patatjes niet wil, ze maar niets moet eten dan
ben het wel een beetje met hem eens maar t is zo zielig...
ojan heb vanmorgen het park moeten verlagen naar de laagste stand
ons was al een tijdje aan t proberen haar recht te trekken maar t ging nog niet goed tot vanmorgen...daar stond ze dan, zo fier als een gieter dusja nu begon het wel te gevaarlijk te worden om er uit te vallen

kathy, wat stom van die melk zoveel overtijd zeg! kan geloven dat je ze mocht terugbrengen, t is ook nogal reclame voor die winkel, zou er al niet meer willen gaan of anders altijd de datums checken maarja als we daarmee moeten beginnen...

mekkie, super dat Sophie flink pipi op t potje heeft gedaan
de 1e stappen naar droog worden zijn gezet!

ann, spannend zeg morgen Lubbe gaan inschrijven in de school
heb je t hem al uitgelegd waar hij dan naartoe mag gaan?

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >