< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Oktober NOD - Juni-kindje; doe je mee?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Oktober NOD - Juni-kindje; doe je mee?
19/05/2008 @ 15:19
Musje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ben der nog, met dikke buik en al. Morgen afspraak in Leiden over het inleiden. Dus als het niet vanzelf begint vandaag of morgen dan wordt het ergens voor het weekend gehaald

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 15:47
Lies

Spannend hoor!
Musje, ik wens je in elk geval een hele vlotte bevalling toe, ingeleid of niet. Geniet van die eerste momenten!
(Al dat geharrewar voor de operaties enzo komt daarna wel)

Succes!
Lies

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 20:10
Sientje

musje, ik duim voor jou. hopelijk hoeft het inleiden niet.

Lotte, dat is fijn dat je op zo een speciale dag gevoeld hebt.

sil, ik had bij Inès geen kwaaltjes.

Ik zit hier thuis alleen. We zijn vandaag 2 jaar getrouwd maar mijn ventje ligt in het ziekenhuis voor zijn eerste chemo.

sientje

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 20:22
Lotte79

Oei, Sientje, dat is wel een trouwverjaadag in mineur. Ik wist niet dat je man kanker had. Heeft hij dat al lang?

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 20:39
Lies

Oei Sientje,

inderdaad, wist ik ook niets van!
Niet zo leuk om zo je huwelijksverjaardag te vieren hè. Veel sterkte alvast...

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 21:44
vlechtje

Online Status
Sientje,...Veel sterkte!

Musje,...succes, je kan't!

Silmarien,...Wat kan wachten toch lang duren hè!

Lotte,..heerlijk zeg!t'kan mij ook niet vaak genoeg gebeuren!

Met mij alles geweldig, de sommige dagen hakken er wel in, maar ik ben gewoon zo blij! Ik heb er veel zin in!
Mn kindje gezien op de echo, alles goed (godzijdank),
Konden net niet zien wat het zal worden, beentjes stijf op elkaar!
Ze dacht even iets te zien, maar wilde het niet 'garanderen'.
Over 2 weken de 3d echo, nog eens kans!

fijne avond!
groetjes vlechtje

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 21:53
Sientje

Hij heeft een lymfoom in een sinusholte maar blijkbaar is het goed te behandelen en heeft hij er geen op andere plaatsten. maar het zijn weer zorgen bij.

vlechtje, dat is zo als bij Inèsje. die lapt mij dat ook. alles goed toe houden op 20 weken.

sientje

[Laatst gewijzigd door Sientje - 19/05/2008 @ 21:54] - Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 11:49
gordijntje1406

Musje: voor jou wordt het spannend allemaal dan zeg!! Succes en we horen het wel

Ik heb nu bijna 2 dagen nogal last van mijn darmen. zit me mannetje gelijk te zeuren dat ik verloskundige moet bellen omdat ie denkt dat t misshien mijn darmen niet zijn haha. K zei al tegen hem dat ik zelf wel weet hoe t voelt als t mijn darmen zijn.. Hij denkt gelijk dat k al ga bevallen ofzo.Nou hoeft t van mij niet lang meer te duren hoor ben wel heel nieuwsgierig naar alles. Maar k heb het gevoel dat de baby langer blijft zitten als de uitgerekende datum.. maar ergens diep van binnen heb ik weer t idee dat t eerder gaat komen.
K heb namelijk ook regelmatig last van menstuatie achtige krampen en dat schijnen toch al een soort (oefen)weeen te zijn. maar zal vast nog wel ff duren allemaal

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 17:42

@Musje: Oh, wat spannend, zeg! Heel veel succes!

@Sientje: Veel sterkte aan jou en je man! Wel ontzettend fijn dat het te behandelen is. Ik hoop echt dat hij snel weer helemaal genezen is!

@Vlechtje: Fijn dat het zo goed gaat! En alvast veel plezier bij de 3D echo.

Vanochtend getest, en wederom een superlicht streepje die bijna niet te zien is. Ik vermoed dat het dus weer een miskraam in wording is, gezien er in 4 dagen tijd toch echt een duidelijkere streep te zien had moeten zijn.
Al jaren heb ik de angst om nooit kinderen te kunnen krijgen en elke keer lijkt het een stukje dichterbij te komen. Mijn vriend is er ook kapot van, dus we hebben besloten dat we voor nu genoeg hebben meegemaakt en het rustig aan gaan doen. Wellicht dat ik hier nog wel blijf meebabbelen, ook al valt het me momenteel erg zwaar.
Ik zal morgen de huisarts bellen, en dan is het even bekijken of hij een definitieve conclusie kan trekken.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 18:13
Lotte79

Silmariën: spijtig dat die lijn niet dikker wordt... Ik zou inderdaad maar naar de huisarts bellen en duidelijk vermelden dat dit al de derde keer is.

Toch zou ik de moed voor kinderen krijgen niet laten zakken. De bevruchting op zich is duidelijk geen probleem en als het een probleem met de innestteling is, dan bestaat daar medicatie voor.

En ik wil je geen valse moed geven, maar misschien komt je HCGproductie gewoon traag op gang.

Dokter bellen en bloedtest proberen te verkrijgen. Dat zou toch enige duidelijkheid moeten geven.

Dikke knuffel van hieruit (vind de beide knuffels niet zo geschikt: de ene lacht te veel en de andere kijkt te droevig, dus de combinatie van de twee zou net goed moeten zijn... )

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 18:14
Ikke

Online Status Bekijk profiel
@Musje: spannende momenten voor jullie!! Succes met de bevalling!

@Gordijntje: Voor jullie begint het ook te korten!

@Sientje: Veel sterkte! En laat de kurk dan maar eens knallen als je ventje gezond en wel weer thuis is!

@Silmariën: Wat rot voor je!! Maar vergeet niet dat mijn zus ook nooit positief heeft getest en wel degelijk voldoende Hcg aanmaakte. Ik blijf echt voor je duimen en hoop echt dat het nog een positieve wending krijgt! Veel sterkte in alle geval voor jullie beiden. En als het weer een miskraam is, zullen de artsen jullie toch wel willen helpen zeker. Dan kunnen ze op z'n minst uitsluiten dat je volledig onvruchtbaar bent, want naar het schijnt is dat toch gelukkig wel zeldzaam.

Hier alles gewoon in orde, ik hoop alleen dat de weken snel voorbij zijn, want ik vind het zo verschrikkelijk dat je het niet van de daken kan schreeuwen dat je zwanger bent! Nog drie weken en dan hebben we de eerste echo, dan zal eindelijk de tijd weer gewoon voorbij gaan!

Gertje

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 18:34

Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop inderdaad een bloedtest te kunnen krijgen morgen, maar ik heb al te vaak gehoord dat ze dat nooit doen hier in NL, dus de kans acht ik klein. Op zich maakt het me ook niet uit, zolang ik maar zekerheid heb.
Normaal ben ik niet zo'n doemdenker, maar lichamelijk heb ik al heel wat te verduren gehad. Mijn halve jeugd heb ik in het ziekenhuis door moeten brengen, en daarom twijfel ik al een tijdje heel erg of mijn lichaam een zwangerschap wel aan zou kunnen.

Vanavond maar eens lekker vroeg op bed, en wellicht kijk ik er dan morgen weer wat optimistischer tegen aan.

@Gertje: Het is inderdaad zo moeilijk om het grote nieuws voor je te moeten houden. Veel succes de komende 3 weken, en tijdens de echo natuurlijk. Spannend, zeg!

Nogmaals bedankt, meiden.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:13
pukkel

silmarein ik wilde je toch even laten weten dat ik ontzettend met je meeleef en inderdaad ze doen hier in nederland niet snel een bloedtest maar als je al onder behandeling staat van de gynaecoloog wel hoor wie niet waagt wie niet wint ff bellen meis....sterkte

musje veel veel heel veel succes

sientje tjee wat heftig meis hoop dat alles snel achter de rug mag zijn voor jullie en dat je man er weer helemaal bovenop komt

ikke ik heb het nu wel veel mensen al verteld kon het ook niet echt voor me houden zijn ook zo blij maar tegelijk ook zo onzeker maar had zo beredeneert mocht het misgaan dan kunnen we het ook delen met mensen vlgd week vrijdag de eersteecho kan niet meer wachten had al geprobeerd eerder te kunnen maar helaas
ik reageer niet zo vaak maar lees nog altyd mee hoor vaak gewoon geen puf om te reageren sorry daarvoor

knuffel pukkel

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:35
Ikke

Oooh Silmariën, wat rot dat de huisartsen in Nederland niet zo meewerkend zijn! Dat moet wel super frustrerend zijn om dan niet te weten hoe het zal uitdraaien. Misschien nog een vraagje over je testen...vang je de urine op in een potje of plas je op het testuiteinde? Ik heb het altijd opgevangen in een potje, dat lijkt me toch betrouwbaarder dan zomaar wat te mikken. Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik vind het tegelijk zo raar dat er maar niets uit die testen komt! Het feit dat je je trouwens niet echt zwanger voelt, kan ook wel aan je mentale ingesteldheid liggen niet? Als je denkt dat het niets is, ga je het ook zo aanvoelen en misschien wel wat symptomen negeren...
Ik vind het echt zo rot voor je meid!! Wou dat ik iets kon doen om te helpen, maar helaas daar schieten we op dit forum nog te kort! Ik kan enkel maar duimen en een kaarsje branden op een goede afloop.
dat ze toch een bloedname willen doen!

Gertje

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:38
Lies

Hoihoi,

Sil, de moed niet laten zakken hè. Ik snap wel dat je nu (nog) niet positief durft of kan denken, maar wie weet, derde keer, goeie keer? En dat doktersbezoek lijkt me inderdaad ook een goed idee, zo krijg je tenminste wat duidelijkheid. En als die dokters je willen laten wachten: niet doen hoor! Ze moeten het maar eens allemaal goed onderzoeken, om dan te ontdekken dat er niets aan de hand is en dan ben je waarschijnlijk middenin de onderzoeken gewoon hupsakee zwanger!
Ik hoop gewoon het beste voor je, en duim heel hard op een mooie toekomst... Volg nu maar even je hart, en kom hier af en toe maar wat bijpraten, we zijn er voor je!

Ikke: ik kan me niet voorstellen dat ik het zo lang geheim zou kunnen houden! Ik denk dat ik het al lang tegen iedereen verteld zou hebben!
Ik had ook zoiets als Pukkel: als het dan toch nog misgaat, kan ik het verdriet ook delen. En aangezien het ook zo gegaan is, was ik daar achteraf heel blij mee.

Hier niets bijzonders, al zal ik blij zijn als het juli is... Heb de laatste dagen heel veel tijd doorgebracht met het dochtertje van vrienden van ons, en het is een schatje, maar wat moet het nog heerlijker zijn als het er eentje van jezelf is...

Veel liefs allemaal!
Lies

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 21:45
Lotte79

Wat het vertellen van het zwanger-zijn betreft: ik denk dat iedereen dat anders ervaart. Bij mijn miskraam was ik juist blij eigenlijk dat niemand al wist dat ik zwanger was want ik wilde er absoluut niet over praten. Tenzij met mijn man natuurlijk Ik heb het zelfs nooit aan mijn ouders verteld.

Dus 't is een persoonlijke keuze. Bij deze zwangerschap hebben we ook gewacht tot de 1e echo om het aan onze familie te vertellen en aan de vrienden hebben we het pas vanaf week 12 verteld.

Desalniettemin moet ik toegeven dat het zwijgen soms wel moeilijk was...

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 13:40
Ikke

@Lies: Vorige keer het ik het pas verteld toen ik m'n miskraam had, maar ook alleen aan onze nabije familie en hechte vrienden. Ik vind het een voordeel dat het dan vooral gedraaid heeft rond het mislukken. Anders versterkt iedereen nog eens duizend keer sterker dat gevoel van zwanger zijn in het begin en zou het zwart gat achteraf nog veel groter lijken. Ergens is het misschien ook een stukje bijgeloof, dat als ik er nu te optimistisch over ben dat ik de kans op tegenslag vergroot. Heb soms rare kronkels!
Ik wil deze keer echt wachten tot de echo, zodat ik iets heb om te laten zien! Ik vermoed dat de reacties niet zo uitbundig zullen zijn als ik het nu vertel omdat het dan met de nodige voorzichtigheid naar goede afloop toe is. Hopelijk wordt ons geduldig wachten goed beloond! Ik zou me wel duizend keer meer zwanger voelen als ik het aan iedereen kon vertellen...nu voelt het meer alsof ik weer een heeeeeel lange cyclus heb, met lastige nevenwerkingen.

@Silmariën: Ik duim!!

P.S. Heb weer vreselijk last van die verdomde pollen in de lucht!

Gertje

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 13:56
gordijntje1406

zo ik heb net even naar de verloskundige gebeld voor die pijn in mijn buik. waarvan ik denk/dacht dat het mijn darmen zijn.
Ze zei dat het 3 dingen kunnen zijn:
-het verder indalen van de baby want die lag vorige keer nog niet in mijn bekken
- inderdaad mijn darmen,baby drukt daar ook op
- of iets met mijn blaas en moet dus dokter bellen en plasje brengen

dus ik net naar dokter gebeld maar die zijn alleen s morgens telefonisch bereikbaar schiet ik dus nog nix mee op.. erg fijn weer

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:07
Lotte79

@Ikke: ik had dat rare bijgeloof ook hoor dat als ik het te vroeg zou vertellen ik daarvoor zou "gestraft" worden. Stom idee hé...

Iedere keer als ik het aan iemand vertelde dacht ik van "o jee, hopelijk is alles echt wel nog OK..."

En dat je je pas echt zwanger voelt als je het kan vertellen, daar ben ik het ook helemaal mee eens. De eerste weken moest ik me er op de duur echt aan herrinneren zo van "o ja, ik ben zwanger hé". zeker omdat ik gewoon geen symptomen had.
Maar nu iedereen het weet en er af en toe naar vraag, is het vééééééél leuker geworden

@Silmariën: al naar de huisarts gebeld? Al meer nieuws?

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:54
Maike

Hoi hoi,

Silmarien, ik hoop dat je het niet bij het rechte eind hebt en je gewoon zwanger bent. Sterkte iig.

Arina, wat irritant dat je zo'n last hebt. Heb je eindelijk verlof en heb je dat weer. Maar nog maar een paar weekjes en dan heb je je kindje in je armen. (Of misschien wel eerder!)

Vwb het nieuws wereldkundig maken... ik heb het al vroeg "moeten" vertellen ivm een incident op mijn werk. Met vijf weken wist iedereen het al. Ik heb dat heel vervelend gevonden want mensen vinden je dan al snel nog niet ècht zwanger en dat maakte me ook weer onzeker. Het is wel een voordeel dat je je kwaaltjes niet hoeft te verbergen. Bij een volgende zwangerschap zou ik wachten tot de 10/12 weken.

Liefs Maike

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >