[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 17/05/2008 @ 15:09 esther | Hallo mama's, Ik ben benieuwd naar ervaringen van mama's met kindjes met een klein leeftijdsverschil. Mijn jongens schelen 2 jaar en 2 maanden en ik moet zeggen dat dit me best zwaar valt. De oudste lijkt de nieuwe situatie overdag aardig te accepteren, maar 's nachts wordt hij meerdere keren zonder reden wakker. Of hij zegt niks of hij zegt dat hij ergens pijn heeft. Wat niet het geval is, dat weet ik zeker. De jongste eet elke nacht om de drie uur en tussendoor komt de oudste nog . Daarnaast kan de jongste weer slecht in slaap komen na zijn voeding van 3.00 uur. Ik durf die twee ook nog niet alleen te laten in een ruimte. De oudste wil er naast gaan liggen of net iets te hard kusjes geven! Ik betrek de oudste wel zoveel mogelijk bij de verzorging van zijn broertje. Hij heeft niet altijd interesse en dan dring ik het zeker niet op. Ik moet erbij zeggen dat de oudste een echte peuterpuber is! Eigenlijk net iets te jong om alles te kunnen begrijpen ondanks zijn taalvaardigheid en te oud om het makkelijk te accepteren. Ik vraag me soms af hoe iedereen dat toch doet ! Wat zijn jullie ervaringen? |
| 20/05/2008 @ 12:39 esther | Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me op het moment gesloopt. De nachtelijke uitstapjes van de oudste duren nu al een dag of tien. Vannacht was het weer zo erg dat hij er (niet overdreven) 25 keer (!) uit te geweest in een periode van 2,5 uur. Tussendoor nog de nachtvoeding van de jongste. Heb wat adviezen gekregen vanmorgen van het CB, dus ik hoop dat het wat uitmaakt! Gelukkig had de jongste in elk geval een goede nacht. |
| 21/05/2008 @ 14:08 Lieveke83 | Bij ons zitten er 17,5 maanden tussen!! We hebben ervoor gekozen om snel achter elkaar 2 kindjes te hebben. Maar ik moet toegeven dat het enorm zwaar is!! De jongste heeft ernstige reflux! Moet altijd gepakt worden en huilt ontzettend veel (ook snachts). De oudste wil nu ook altijd gepakt worden en ze eist haar aandacht op!! Ze is wel heel lief voor haar broertje ![]() Komt er nog is bij dat ze echt in haar peuterpuberteit komt!! Tis een enorm driftkopje en een volhoudertje! Maar als ik per nacht 5u slaap heb ik heel goed geslapen! NAchtvoedingen, huilen, en de oudste is wakker om 6u. Voor huishoudelijk werk moet ik echt hulp vragen, want ik krijg NIKS gedaan!! Nu kom ik nog is eventjes hier om te rusten. Het valt zelden voor maar ze slapen nu eventjes allebei oef!Eens als we allemaal terug in ons ritme zitten zal het wel beteren! Ik hoop voor jullie ook dat we er snel terug in zitten ![]() liefs |
[Reageer]

klein leeftijdsverschil
. Daarnaast kan de jongste weer slecht in slaap komen na zijn voeding van 3.00 uur. Ik durf die twee ook nog niet alleen te laten in een ruimte. De oudste wil er naast gaan liggen of net iets te hard kusjes geven! Ik betrek de oudste wel zoveel mogelijk bij de verzorging van zijn broertje. Hij heeft niet altijd interesse en dan dring ik het zeker niet op.
! Wat zijn jullie ervaringen?

Ik voel me op het moment gesloopt. De nachtelijke uitstapjes van de oudste duren nu al een dag of tien. Vannacht was het weer zo erg dat hij er (niet overdreven) 25 keer (!) uit te geweest in een periode van 2,5 uur. Tussendoor nog de nachtvoeding van de jongste. Heb wat adviezen gekregen vanmorgen van het CB, dus ik hoop dat het wat uitmaakt! Gelukkig had de jongste in elk geval een goede nacht.
oef!
als dat dan echt niet kan volgt er wel even een driftbui...