< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
19/05/2008 @ 21:32
Erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ff een egoberichtje:
ons Myrthe heeft daarnet voor ze ging slapen spontaan pipi op haar potje gedaan!
Ben zo fier! en zijzelf ook!

hoe moeten we dat nu het beste voortdoen?

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 07:28
L.

erika
wij hebben dat ook zo een tijdje gehad dat het super ging met Yerko en hij heeft het daarna weer afgeleerd
nu lukt het nog steeds niet meer!
niet dat ik je wil ontmoedigen maar kan het maar ff zeggen he

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 08:49
Lotte

hey erika, bij ons doet mila nu ook heel flink pipi op haar potje.
Ze heeft ook thuis bijna nooit meer een pamper aan.
Natuurlijk wel af en toe nog eens een ongelukje maar je moet gewoon héél regelmatig vragen of ze pipi moet doen.
Dat is eigenlijk zo wat de truc. Om de 5 min. vragen of ze pipi moet doen en haar dan op het potje zetten.
En zo van die pampertjes kopen die je gewoon moet aan of uittrekken.

Mila komt nu zelf zeggen dat ze pipi moet doen en gaat dan op haar potje zitten.
Dit weekend wel nog es een ongelukje omdat ze te druk aan het spelen was maar je moet er gewoon zelf op letten dat je het genoeg vraagt en er haar zelf aan herinnert.

't is toch weer een grote stap hé, zo op het potje gaan! Mila wordt ook zo groot. Wanneer ik terug aan het werk ga zijn, zal ze nog een paar maanden naar de crèche gaan en dan... naar school!!!!!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 08:57
cindy

Hey,

Erika, nu je erover begint, Jochen heeft in het weekend ook toevallig de eerste keer pipi gedaan op het potje Dan ben je inderdaad zo fier!! Gisteren nog eens geprobeerd, maar op het potje kwam niks en toen hij rechtstond, deed hij pipi op de grond Och ja, zal nog wel dikwijls gebeuren. In de zomer ga ik hem gewoon in een onderbroekje laten rondlopen thuis denk ik en hem regelmatig op het potje zetten.
Nu zet ik hem een keer op 3 (als het lukt en we zijn thuis) per dag op het potje en vraag op hij pipi moet doen.

Gisteren nog gebeld naar de creche in ons dorp. Nu zou het ineens pas vanaf april volgend jaar gaan en dan maar 3 dagen per week. Ja, Jochen gaat dan waarschijnlijk naar de kleuterschool en voor ons hebben we toch echt alle dagen opvang nodig. Ik ga vandaag nu eens bellen naar de creche waar hij nu zit en een afspraak maken voor een gesprek. Misschien dat ik me daarna weer geruster voel.

Lotte, het gaat heel snel. Wij zijn ook al stilaan aan het nadenken waar Jochen volgend jaar naar school gaat gaan. Het lijkt soms nog als gisteren toen hij nog zo hulpeloos in onze armen lag.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 09:56
Erika

tja dat het niet meteen echte zindeljkheid kan worden, ben ik me wel van bewust.Feit was dat ze een maand geleden nog niks van haar potje moest weten.
Toen we het kochten stond ze zelfs te huilen ...

Cindy welke kleuren krijgt de babykamer?roze?
Heb je nog andere creches gehoord buiten die ene?
En ja, hier zullen we ook nog wel met de dweil enzo moeten rondgaan.

Nadeel is, dat Myrthe nog geen pipi/kaka zegt. Dus ik hoop dat ze het met de tijd op de een of andere manier toch duidelijk kan maken.

Lotte, schattige foto's, Lily lijkt op haar papa vind ik.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 10:26
M.

lotte, fijn dat de babyborrel zo goed gegaan is en dan Lily t zo goed doet en flink gegroeid is
heeft ze anders veel last van haar reflux?
mooie foto's ook hoor

erika, wij maken ook soms zelf onze pizza en in t begin was de korst ook altijd slap
maak je de bodem ook zelf? dan moet je eens proberen wat minder water te gebruiken en hem heel goed te kneden
wij bakken de bodem ook iets langer voor in de oven nu en dat helpt ook maar zoals bij de echte italiaan is t ons ook nog nooit gelukt hoor
goed dat Myrthe pipi heeft gedaan op haar potje
kan je niet echt helpen met tips maar hoop dat ze t verder goed doet
en wat een slimme meid met die koffiepot zeg

cindy, fijn dat de kamer zo goed vlot, jullie zal nogal blij zijn ermee! grappig dat hij nu zo een eigen willetje krijgt, soms vast ook wel vervelend maar ik moet me ook altijd proberen in t houden van te lachten als Laurine iets 'uitsteekt'
heb je gebeld naar de creche nu voor een gesprek?
hoe zijn de laatste dagen er gegaan trouwens?

hier niet veel nieuws, lekker aan t genieten van men vrije dag

groetjes

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 14:35
Lieke

Gisteren heb ik naar de gyn gebeld voor mijn uitslag van de glucose-test, blijkbaar een hele slechte uitslag! Maar de manier waarop hij dat zei: 'Ja, dat was slecht hè, je moet morgenvroeg dadelijk langskomen. Prioriteit!' Pff, ik was er echt van aangedaan! Hij kon dat wel op een andere manier gezegd hebben. Dus ik vanmorgen naar daar... dan heeft hij mij doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik heb nu zo'n toestelletje meegekregen en moet 4 maal per dag mijn bloed prikken. En mijn waarden mogen niet boven 130 uitkomen... daarjuist prik ik en ik heb al 150 door gewoon 2 boterhammen te eten met filet de saxe... Pff ik hoop echt dat ik geen insuline moet gaan spuiten ofdat ze beslissen dat ons prutske sneller moet komen!
Ik wou zo genieten van deze zwangerschap en dat valt momenteel allemaal zo tegen... bij Ella verliep alles zo goed! en dacht dat dat deze keer ook weer zo ging zijn!

Sorry voor mijn geklaag, maar ik moest het even kwijt...
ik reageer vanavond of morgen wel even op de rest...

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 15:17
cindy

Lieke, wat stom van die uitslag en de gyn had dat inderdaad anders kunnen vermelden Ik hoop echt voor jou dat het niet zover komt dat je insuline moet gaan spuiten en dat eens Daan geboren is, alles weer normaal wordt. Veel sterkte met je dieet!!
Ik denk trouwens niet dat het zoveel kwaad kan voor Daan als je oplet wat je eet, ik hoop het in ieder geval niet.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:41
L.

amaai al die flinke potjeshangers
k zal er dan toch ook nog eens mijn werk van moeten maken
hier wilt het voor geen meter vlotten!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:56
Erika

Lieke, maar je mag niet direct prikken na je maaltijd he.
Je moet meten vòòr elke maaltijd en pas 2u erna.
Het hangt ook af van je gemiddeld energieverbruik, heb je na je eten bv flink gewandeld dan zakt je glucose ook veel harder.
In mijn ogen zijn die waarden nog niet echt alarmerend hoor, anders hadden ze je meteen op insuline gezet...
en je moet je ook niet uithongeren he!

't is geen fijne diagnose, maar je kindje wordt daar niet eerder door geboren hoor ... heeft hij je daarmee bang gemaakt ??? Subtiel was hij precies niet nee!

[Laatst gewijzigd door Erika - 20/05/2008 @ 19:57] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 10:27
Lieke

Erika, ik moet elke dag 4 keer prikken, 's morgens voor het eten, dan 1u na het ontbijt, 1u na mijn middagmaal en 1u na mijn avondeten. Gelukkig zijn mijn waarden niet meer boven 130 uitgekomen! Denk dat het gisterenmiddag kwam doordat ik mijn pilletje omnibionta had ingenomen bij mijn eten.
Het kindje zou vroeger moeten geboren worden als ik niet op mijn suiker let en als het hierdoor te groot wordt... dan beslissen ze om het vroeger te laten komen of om keizersnede te doen. Hoop natuurlijk van niet!

Cindy, ik ga me deze zomer ook eens grondig bezighouden met op het potje te gaan... Ella zegt het meestal juist te laat, dan voel ik haar pamper warm worden. Ik vraag haar wel regelmatig of ze op het potje wilt gaan en dan doet ze dat ook, maar dan komt er meestal niets.
Leuk hè kamertjes in orde maken, onze kinderkamertjes zijn nu ook volledig in orde! Ik moet wel de deur van Daan zijn kamer vastmaken want anders zou mijn schoonmoeder er wel eens kunnen gaan piepen als ze ons Ella komt halen.

Lotte, fijn dat de babyborrel zo goed is meegevallen.

M, hoe gaat het met Laurine? Is ze volledig genezen?

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:23
Erika

Lieke, erg raar hoe jij dat moet doen.
Ik prikte ook zwangerschapsdiabeten en dat was altijd voor elke maaltijd, om 10u, 14u en 20u en dan vlak voor het slapen om 22u ongeveer.
Je mag immers geen insuline spuiten na je eten behalve die van 22u dus ik snap niet goed hoe de gyn daaraan komt? Is dat in samenspraak met een endocrinoloog gebeurt?
Sorry maar dit is echt beetje absurd, want 1u na je eten is bij elke gezonde mens zijn suiker wat verhoogd...na 2u zakt het normaal terug.
En eerst proberen ze meestal met pilletjes en dan pas insuline hoor; laat je aub niet op stang jagen!

Vandaag weigerde Myrthe op het potje te gaan.Dus kga haar zeker niet dwingen.
Ik droomde al van 'droge' momenten als haar zusje zou geboren zijn.
Kheb al van die Newborn pampertjes gekocht.
Zoooo schattig!
Heb ook al mijn valiesje gepakt, nog wat kleine brol erin ...

Hoop nu da'k geen weeën krijg ineens, want mijn gyn geeft maar tot 34w medicatie.

Lotte, is Lily dan ineens ook gedoopt zondag?
Wij gaan een dubbele doop doen, Myrthe en haar zusje tegelijk. Liefst thuis, maar weet niet of onze pastoor dat wil doen...

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 12:40
Lieke

Erika, ik moet enkel maar bloed prikken 1 uur na mijn eten om te zien hoe hoog mijn suiker gaat. Over insuline spuiten hebben ze nog niets gezegd. Ik moet al die waarden noteren en dan moet ik volgende week naar de endocrinoloog, en die gaat dan zien of er iets moet gebeuren of dat ik gewoon mag verder eten zoals ik bezig ben.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:01
M.

hoi allemaal,

kom ook nog even langs nu Laurine lekker ligt te slapen
straks gaan we naar t stadhuis om haar reispas, kun je dat nu geloven dat je je kindje ervoor moet meedoen! dat is toch stom, net of je een pas zou vragen voor een kind dat niet van jou is!
en t moeten ook echte pasfoto's zijn en geen zelfgenomen dus mag nog eerst naar de fotowinkel gaan ook
wat een gedoe maken ze er toch van
heb nog even een vraagje aan al deskundige mama's ook
Laurine zit nu weer in een fase dat ze moeilijk haar patatjes wil eten
na een paar scheppen is t al gedaan en begint ze 'prrrr' te doen maar echt heel hard zodat alles eruit vliegt
als je dan 'pas op' zegt, begint ze gewoon te lachen
hebben jullie dit ook meegemaakt en eventueel wat tips over hoe ik er best mee omga? vroeger kon ik het dan ook niet aanzien dat ze niets gegeten had en gaf ik haar een koek of yoghurt
nu probeer ik daar wat van af te stappen omdat ze gewoon niet meer eet omdat ze weet dat ze dan iets anders krijgt dat ze liever eet
mijn man zegt dat ik er streng moet in zijn en als ze haar patatjes niet wil, ze maar niets moet eten dan
ben het wel een beetje met hem eens maar t is zo zielig...

lieke, wat vervelend dat de test slechts was maar idd niet nodig van je gyn om t op zo'n manier te zeggen, net of t jou schuld is zeg
trek je het maar niet te veel aan en tja verder gewoon doen wat moet zeker?
Laurine is weer helemaal genezen hoor, zit weer vollen bak leven in

cindy, schattige foto op je avatar zeg, ziet er een lieve en tegelijk stoere knul uit

erika, er helemaal klaar voor zo te horen valies al gemaakt maar nu nog even dat boeleke nog wat laten groeien in je
wie weet lukt het wel nog om Myrthe droog te krijgen tegen de bevalling en heeft ze er nu gewoon even geen zin in, ze kunnen er plots mee weg zijn voor je er erg in hebt

oja, vanmorgen heb ik het park moeten verlagen naar de laagste stand ook
heeft haar goed rechtgetrokken en probeerde maar over de boord te hangen, begint een beetje gevaarlijk te worden zo

groetjes

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 15:19
Lotte

@Lieke: amai, wat een gedoe seg met uw suiker?
Hopelijk komt alles in orde hé! Ik zou me niet te veel zorgen maken moest ik van jou zijn.
Ze zijn zo voorzichtig omdat ze echt geen risico's kunnen nemen hé...

@Erika: Onze meisjes worden niet gedoopt.. We zijn allebei totaal niet gelovig en vinden het nogal onozel om onze kindjes te laten dopen als we er toch niet in geloven.
en we hebben ook gelovige familie of zo dus onze madammekes komen recht bij de terecht in het hiernamaals .

@M.: dan voelt Laurine haar precies wel al beter als ze zo acrobatentoeren begint uit te halen

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 20:26
L.

<M
hier hebben we dat met de tweeling ook gehad, we stoppen dan ff met eten geven, wachten twee lepelkes, de andere krijgt dan wel (kan je op een andere manier toepassen misschien) en dan valt den andere zijne frank voorlopig wel
is redelijk snel over gegaan
we zeiden ook elke keer nee

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 10:20
cindy

Hey,

Lieke, al wat bekomen van de uitslag?

Lotte, ja, dat is het eerste wat mijn bomma zei na de doop van Jochen 'nu is het toch geen duivelskindje meer' Oude mensen zijn daar nog zo fel voor, maar wij ook niet hoor. We hebben Jochen laten dopen omdat we toch een beetje gelovig zijn en hem later ook zijn communie wouden laten meedoen met de andere kindjes in zijn klas.

M, ik zou zeker geen koek of iets anders geven als ze niet wilt eten. Misschien een uurtje ofzo erna een boterhammetje, maar dat ze zeker de link niet gaat leggen dat ze wel iets anders krijgt als ze geen patatjes wil. Even doorbijten, maar het is voor haar eigen goed.

Erika, bijna klaar dus om te bevallen. Hopelijk blijft ze nog enkele weekjes zitten, maar als je zo goed blijft rusten zal dat wel lukken zeker.

Ik ga maar wat verder werken, het zit nogal tegen vandaag

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 11:25
Erika

M. kzou ook alleen geven wat de pot schaft en na een uur weer hetzelfde geven, maar zeker geen alternatief!

Cindy, wij zijn ook zo, wij zijn voor de kerk getrouwd en laten onze meisjes samen dopen (zijn we er ineens vanaf!) dan kunnen ze later kiezen, wat ze willen geloven en dan hebben we ze tenminste de kans gegeven.
Wat zat er tegen gisteren?

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 15:06
M.

hoi allemaal,

vandaag waren de patatjes een groot succes, alles flink opgegeten en daarna als beloning een paar lekkere frietjes gekregen hopelijk blijft ze t volhouden
in de creche is er nu wel weer iets anders, gisteren heeft ze van gans de dag amper een uur geslapen en de dag ervoor niets willen slapen in de voormiddag
ze zal beginnen haar weg zoeken met minder slaapuurtjes zeker?
hoe pakten jullie dat aan? proberen wat dezelfde routine te houden en zien wat ze doet of gewoon een nieuwe ritme insteken en ze laten slapen als ze moe is?
straks gaan we naar een paar speelgoedwinkels eens gaan zien voor een schommel te kopen voor Laurine haar verjaardag
voordeel dat ze nu nog zo klein is, we kunnen ze meenemen en ze weet niet eens dat het voor haar is
hoe is t hier met iedereen?

hier is ons ook gedoopt, wij zijn zelf ook gedoopt en getrouwd voor de kerk en t is een beetje zoals erika zegt, ze kunnen er dan later mee doen wat ze willen hé
nuja je kan je als volwassene ook altijd nog laten dopen als je wilt trouwen voor de kerk

groetjes

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 16:13
Lotte

ja, met dat dopen en trouwen voor de kerk, iedereen doet daar zijn goesting in hé...

Als wij trouwen (ik ben nog altijd zoooooo aan het hopen dat mijn vriend het eens vraagt), gaan wij ook niet voor de kerk trouwen.

Ik heb hier weer een straf verhaal... Mijne vriend heeft zijn eigen weer eens bewezen!
Vannacht om half 5 kreeg ik ineens telefoon van hem. Hij was eerst gaan voetballen en ging daarna nog wat pinten gaan drinken.
Dat was voor mij absoluut geen probleem tot dat ik dus om half 5 telefoon kreeg.
Hij was geflitst geweest aan 94 km/u waar hij eigenlijk maar 50 mocht en hij had 0,61 promille in zijn bloed (na 1,5 uur wachten om te blazen).
DUs ja, onmiddelijk zijn rijbewijs ingetrokken en hij zat daar in Meise op het politiebureau
Ik kon hem natuurlijk niet komen halen want ik had die 2 kinderen hier bij mij.
zijn broer is hem dan gaan ophalen en heeft hem naar ons thuis gevoerd...
Ja, 't is toch 'ne numero' gelijk wij zeggen

Och, ik maak er mij niet te druk in. hij zal al genoeg in de miserie met zijn werk. Hij moet 2 weken zijn rijbewijs inleveren en voor zijn werk is hij constant op de baan dus ja...

Oh, ik ga met Lily eens naar de osteopaath gaan. Ik had er zelf al wat info over opgezocht en de vroedvrouw is vrijdag langsgeweest en die raadde mij ook aan om eens naar een osteopaath te gaan.
Ze is echt heel onrustig, weent ook echt veel en ik denk dat zo een behandeling echt wel kan kalmeren.

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >