< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kindjes met een handicap » klein hoofdje en vochtophoping

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kindjes met een handicap
klein hoofdje en vochtophoping
29/04/2008 @ 19:59
stimpy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vandaag hadden we de 20 weken echo.
Alles zag er perfect uit het hartje klopte goed en alles was goed, zoals aanleg van de aderen en aorta, blaas en maag was gevuld, niertjes waren allebei aanwezig en leken het goed te doen.
Alles perfect.
Op 1 ding na.
Het hoofdje van onze kleine zit nog wel binnen de norm, maar dan onderaan de norm, daarbij had hij 2 kleine vochtophopingen in dehersenen, maar die komen heel veel voor en verdwijnen later in de zwangercshap.
Maar omdat ons kindje een combinatie heeft van deze 2 dingen willen ze toch even verder kijken.
We hoefden ons geen zorgen te maken, maar de echoscopist wilde een second opinion.

Volgende week disndag moeten we dus voor een echo naar het ziekenhuis.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik moet wel zeggen dat mijn zoontje ook een klein hoofd heeft en ik en mijn broers en zussen ook dus het kan ook een erfelijk iets zijn.
Daarbij woog de kleine nu 250 gram op 19 weken en 6 dagen.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 16:12
Karen

Hee Stimpy!!

Meis, hoe is het met je? Ik was je een beetje uit het oog verloren, maar kom nu ineens dit berichtje tegen! Schrik er wel een beetje van .. hoe is het nu? Je hebt ook al zo lang niet meer meegebabbeld op het september forum!

Maar het allerbelangrijkste, hoe is het nu met de kleine .. weet je al meer?

Liefs,
Karen

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 17:55
stimpy

Hoi Karen,

Het september forum kan ik gewoon niet bijhouden dat gaat allemaal veel te snel en vaak heb ik geen tijd en energie om op alles te reageren.
Vandaar, ik lees er wel mee, dus ben wel op de hoogte van jullie wel en wee hoor

Hier gaat alles goed gelukkig.
De cystes waren met de echo bij de gyn verdwenene, dus het is een raadsel wat het geweest is.
Het hoofdje is te klein, maar niets om ons zorgen over te maken, omdat Niels ook een klein hoofdje heeft.

Gelukkig was alles goed met onze kleine

Hoe gaat het verder met jou?

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 21:47
koekie76

Online Status Stuur bericht
kweet niet of ik dit moet vertellen ik wil je ook niet ongerust maken... maar dit hebben ze ook gezien bij mijn zoonje nu 8weken oud ... om eerlijk te zijn hij had ook nog andere afwijkingskes(hartafwijkingske en cyste in maagje)... dus kan je het niet helemaal vergelijken.

Bij ons zeiden ze op de echo ook dat dit veel voor kwam(kleiner, voc hoofdje en verbreede ventrikels, vochtophoping) en ik ben ook doorgestuurd naar Leuven hiervoor en hebben hiervoor nog een prenatale NMR scan laten maken en nog een uitgebreide echo bij Prof. De Catte.

Dus om een verhaal kort te maken, tot op heden weten ze niet wat hij heeft maar heeft een stofwisselingsziekte(wisten ze niet bij echo) en zal waarschijnlijk niet helemaal mentaal in orde zijn, welke vorm weten ze niet en ik heb en de dolters ook een goed oog op, want op dit moment reageert hij gelijk een baby van zijn zelfde leeftijd! maar we moeten er rekening mee houden dat dit kan gebeuren in een later stadium of ook niet, maw ze weten het niet;;;

Dus ik stel voor nmr scan en uitgebreide echo in leuven, ben je zeker van alles!

Maar vemits er bij jouw geen andere mankementjes zijn zal de baby wel in orde zijn hoor, maar wilde toch mijn verhaal kwijt en zeker niet om je ongerust te maken maar eerder een tip te geven!....

Vermoedelijke bevalling op 14/05/2008.
Al 69 weken zwanger (172.57% ver), nog 29 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]