< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
20/05/2008 @ 18:32

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Anke je zegt precies wat ik denk...

ik zei het ook al in n ander topicje, maar plak het hier nog eens (misschien lees je hier eerst) :
volgende week dinsdag moet ik naar gynae, ze gaat een allerlaatste keer kijken of er toch niet nog een eitje is beginnen rijpen (maar ik hoorde aan haar stem dat ze er zelf niet meer op hoopte).

dan daarna krijg ik pas medicatie om bloeding op te wekken... en dan daarna starten we pas met clomid.

Zijn weer een deel weken verder dan. Ik ga aan gynae zeggen dat ik er geen goede hoop meer op heb. 't gaat me zelfs niet zozeer om zwanger te worden, maar gewoon een stomme simpele eisprong elke maand, is dat nu zoveel gevraagd?

En idd irisje, sommigen kunnen zich er goed bij neerleggen. Ik weet dat ik dat niet kan, reizen, mooi huis, fijne vrienden, veel genieten van elkaar, interesseert me allemaal niet zo als ik weet dat ik overal geconfronteerd wordt met kinderen, zwangere vrouwen, baby's zonder dat ik dat zelf ooit zal hebben... daar zou ik niet mee kunnen leven.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 08:37
Anke

Nee, dat is zeker niet teveel gevraagd....
Ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat je er geen hoop meer in hebt.
Desondanks ben ik ontzettend benieuwd wat er dinsdag uitkomt, ik stop in ieder geval gewoon nog niet met duimen voor je.

Zucht.... wat zou het leven toch makkelijk zijn als je samen besluit om gewoon geen kinderen te willen....

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 15:01
SMDJ

inderdaad snuitje we blijven gewoon voor je he

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 19:00

ik ben er ook nog heel eventjes... dadelijk weer weg. Leuk elke avond dingen doen en niet thuis zijn ! En opt werk ook ontzettend druk deze week... good, want ik heb die afleiding nu nodig.

idd Anke, voor sommigen is het leven heel makkelijk als je besluit geen kinderen te nemen... maar... een leven zonder kinderen, ik zou er niet mee kunnen leven . Kinderloos achterblijven is voor mij echt de hel. Zou me doodongelukkig voelen...

Ik voel me nog niet heel goed... maar ook niet meer zo slecht. Ik heb nog geen moed en hoop... en ik geloof niet dat clomid nu ineens wel gaat werken, maar ik heb met mijn schatje besproken dat we dat dinsdagavond tegen de gynae zeggen. Want clomid is zwaar voor je lichaam, en als ik er niet in geloof, dan gaat het zeker niet lukken lees je vaak hé. Dan wil ik liever met spuiten menopur beginnen als ik dat mag, das nog veel straffer dan clomid dus daar geloof ik wel in. Al heb ik daar wel veel bang voor, ben daar wel klaar voor... voor nog rondes te verknoeien met clomid niet. Dus tenzij gynae me kan overtuigen en garanderen voor een groot % dat clomid nu wel gaat werken, dan luister ik wel naar haar. Zij beslist...

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 21:03
Anke

Snuitje, uiteindelijk beslis jij.
De gyn kan je alleen maar adviseren wat in dit geval het beste is, maar het is JOUW lichaam en JIJ moet het doen.
Ik geloof dat je op het eind van de rit een expert op het gebied van vruchtbaarheidsbehandelingen bent.

Fijn dat je elke avond wat te doen hebt, kun je je gedachten toch even ergens anders op richten, anders blijf je maar piekeren en doen.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 08:29

ja klopt... ik ben elke avond al iets gaan doen en ook ganse weekend gewerkt, 's morgens ook vroeger opgestaan en eerder gaan werken... ik ben wel stikkapot, maar das goed, dan lig ik 's avonds ook niet wakker.

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 11:54

tempen
ben ook bezig geweest met tempen, maar ik snap er iks meer van.
mijn templijst is:

dag 1: 36.8
dag 2: 37.1
dag 3: 36.8
dag 4: 36.5
dag 5: 36.9
dag 6: 36.8
dag 7: 36.7
dag 8: 36.8
dag 9: 36.7
dag 10: 37.0
dag 11: 37.0
dag 12: 36.7
dag 13: 36.6
dag 14: 36.4
dag 15: 36.5
dag 16: 36.4
dag 17: 36.4
dag 18: 36.4

kun je ook zwanger zijn als je temp laag blijft??? de een zegt ja en de ander nee. Nog even wachten en dan kan ik testen. heb wel positieve ovulatietest gehad.

groetjes wendy
Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 19:37
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hello,

Alles oke hier??

Ik heb gisteren mijn 31 weken echo gehad! Amai, ik voelde me hemels! Kindje woog 1,969 kg al! Wij gaan dus waarschijnlijk richting 4 kg of hoger!

Hoe loopt t met jullie allen?

Groetjes,
Lieke

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 20:10

Ben terug van gynae... morgen bellen en indien hormonale waardes slecht: primolut om bloeding op te wekken en dan clomid, terug lagere dosis: 2 pilletjes...
Als dat niet werkt, dan gaan we over op spuiten...maar gynae verwittigde me dat dat lang kon duren (soms 2-3 weken spuiten), niet gemakkelijk of licht was en de kans op meerlingen wordt aanzienlijk groter.
Ik zei dat dat dan maar zo was, dat ik denk dat dat beter gaat helpen dan die clomid...en daarop zei ze gewoon dat ik niet negatief ertegenover mocht staan. Toen zei ik : ja maar t wordt lastig hoor, 10 maanden lang...geen eisprong nog steeds... en daarop knikte ze gewoon, dus echt open voor conversatie over gevoelens stond ze niet.
Nu bon, als zij gelooft dat clomid echt werkt, dan ga ik er vanaf dat ik eraan begin ook weer terug in geloven...

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 13:22
SMDJ

hey iedereen

lieke super dat je kleintje het zo goed doet he

hier ook alles oke ze alleen af en toe heel veel last van maagzuur
maar ja das dan ook het enige he

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 15:34

slechte hormonale waardes : ik mag starten met primolut. 5 dagen... en dan daarna moet ik binnen de 10 dagen maandstonden krijgen... en dan eerste of tweede dag van regels moet ik ziekenhuis bellen, en dan starten we met clomid dubbele dosis (niet hoogste dosis).
Net om 5 voor 2 wou ik gaan bellen, had ik hier ineens vergadering ongepland.. had een uur geduurd ! en ik wou zo graag bellen !

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 10:04
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

@SMDJ: Goed he! Maagzuur heb ik echt bijna nooit last van... (gelukkig maar) Ik begin wel echt vocht op te houden... Tegen de avond lijken mijn enkels op die van iemand die 200 kg weegt! Echt raar ze...

@Snuitje: Amai meid, ik begrijp dat t je allemaal wat veel wordt om positief te blijven hoor... Wat een reactie van je dokter... Zij moet zich maar eens even in je plaats bevinden! Ik duim echt voor je dat het alsnog allemaal in orde komt!

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 13:06
SMDJ

hey iedereen

lieke jammer dat je zo veel vocht ophoudt he

snuitje

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 13:29
Anke

Snuitje, hoe gaat het met je clomid, want als het goed is ben je dan nu weer helemaal begonnen.
Spannend, we gaan weer een spannende tijd tegemoet met je.
Maar ik blijf duimen voor je.
Jammer dat de gyn zo reageerde, maar het is goed dat je hebt aangegeven er geen vertrouwen in te hebben.
En dat kan ik me ook wel voorstellen.

SMJD, jij hebt ook een heerlijke zwangerschap he!
Geniet ervan!

Lieke, vocht vasthouden ken ik sinds een week of wat ook, vreselijk.
Voel me echt een opgezwollen iemand, enige waar ik niet zo gelukkig van wordt.
Heb nu ook een kussen onder m'n matras gelegd zodat het voeteneind hoger ligt, en ik moet zeggen dat werkt echt perfect.
De volgende dag is het vocht weer helemaal weg, maar in de loop van de dag komt het net zo hard weer terug, dat is wel jammer.
Jullie kindje doet het goed zeg!! Een acht pondertje, dat wordt een vrij flinke baby.
Heb zo'n vaag vermoeden dat wij ook wel die kant op gaan, die van ons wordt nu geschat op 3400 - 3700 gram, maar mijn gevoel zegt dat het meer wordt.
Misschien omdat wij allebei flinke baby's waren.

Hier gaat het met het beebje goed, dat is nu ook lekker aan het bewegen, vraag me af wat er binnenin nu allemaal al verbouwd is.
Maar het voelt heerlijk.
Alleen met de mama gaat het wat minder, voelde me sinds afgelopen weekend al niet lekker.
Veel hoesten en gewoon niet lekker voelen en dat heeft zich even goed doorgezet.
Heb me vanmorgen maar ziekgemeld, heb het 2 dagen geprobeerd maar voelde me helemaal dood aan het eind van de dag.
Nu heb ik veel geslapen en zit nu heel even op de bank, m'n hele hoofd zit dicht en doet echt veel pijn.
Geen eetlust, zere keel en ik voel me wat heet, zit lekker tegen een griepje aan.
Nou ja, gaat ook wel weer over.
Gelukkig dat de kleine er geen last van heeft.

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 19:47
snuitje

eerst bloeding opwekken... en dan kan ik pas starten met clomid jammer hé ! aleja... niet dat ik er zo zin in heb hoor maar telkens dat wachten tussenin is zo nutteloos !
Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 23:26

ik heb vanavond tegen een heel erg goei vriendin ALLES verteld... nooit gedacht dat dat zo zou opluchten... maar meer dan aan haar ga ik het toch niet vertellen, wil niet dat meerdere mensen het weten en dat iedereen hele tijd erachter vraagt... van haar wil ik dat wel dat ze t weet, t doet me es echt goed... bijna een jaar alles "alleen",samen met mijn schatje wel maar die mij niet altijd begreep, doorstaan...

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 12:31
Anke

He meissie wat goed!!!
Kan me voorstellen dat het echt opluchtte, er zal wel een hele last van je schouders zijn gevallen.
Je zal het altijd samen met je man doen, maar het nadeel is, is dat jullie allebei elke frustratie te boven moeten komen en ieder doet dat op zijn eigen manier.
En dat is zeker niet altijd makkelijk.
Hoe kwam het zo ineens dat je het vertelde??
En hoe reageerde ze?

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 21:35
SMDJ

hey iedereen

anke ja inderdaad een goede zwangerschap , af en toe last van maagzuur voor de rst alles super hier ze

snuitje fijn dta je vriendin het weet he

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 10:05
Anke

Heerlijk is dat he!
Zo wil ik persoonlijk nog wel 100 keer zwanger zijn!

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 22:00

Anke ik zal je mailen hoe het kwam dat ik het nu vertelde

regels zijn lichtjes doorgekomen... maar ik weet nog niet of het echt doorzet.. morgenvroeg mag ik bellen naar IVF consulente van mijn gynae en dan zegt zij welke dagen ik terug mag beginnen met dubbele dosis hormonen... hopelijk dit keer wel eens met resultaat !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >