dankjewel Davke,
ik probeer zo spoedig mogelijk bij te lezen wat hier allemaal gebeurd is,maar ik ga even zoals beloofd mijn bevallingsverhaal neertypen:
Woensdagmorgen ben ik de ganse morgen in het ziekenhuis geweest,nog met dikke buik,aan de monitor. Alles OK en geen opening en nog 3 cm baarmoederhals. Dus weer naar huis en maar gaan werken.
Savonds gaan we rond 9u45 naar bed,en rond elf uur wordt ik wakker van de krampen. Naar het toilet en nog eens naar het toilet..Maar de krampen lijken wel heel regelmatig.
Ik probeer het weg te denken maar het komt vlug na elkaar,wel 2-3 minuten ertussen,en mijn ventje slaapt nog. Zou het echt??
Tegen énen wordt Gino wakker van mijn gekreun en gesteun. Is het begonnen?? Ik denk het..maarja..intussen komen de weeen vlugger en vlugger en doen ze steeds meer pijn. Tegen twee uur vertrekken we dan toch naar het ziekenhuis. Daar aangekomen zien ze meteen dat ik wel degelijk in arbeid ben..spannend!!
De weeen worden sterker en sterker en voor ik het weet,komen ze al om de minuut. Het wordt ondraaglijk,zo vlug na elkaar en ik vraag een epidurale..jammer maarja het kwam gewoon té hevig op elkaar.
Tegen 4u30 krijg ik epidurale,maar ik voel wel nog goed de weeen en de druk. De verpleegster kijkt en in 3 kwartier tijd ben ik zo maar even van 3 cm ontsluiting naar 10 cm gegaan!
De gyneacologe zit nog even weg en ik moet de druk negeren..ja hallo,en toen brak mijn water,een grote golf het bed in!
De kleine had in het vruchtwater gepoept dus kinderarts erbij.
Tegen 7 uur mag ik eindelijk naar de verloskamer. Ze willen me even doen "oefenen" met persen maar ik moet meteen stoppen want er zit schuif in!
Uiteindelijk mag ik..en na 3 persen is het hoofdje daar al!
De rest..moest ik niet eens voor persen,Jarne floepte er zo uit en werd geboren tegen 7u12! 2kg710 en 47.5 cm..een kleintje!
Ik heb een knip gekregen maar die valt goed mee.
De volgende dagen bestonden vooral uit wennen aan elkaar en de BV op gang krijgen,wat niet zo simpel is..eerst 2 dagen weinig melk en kloven,daarna stuwing en véél te veel melk. Ook iets te veel stress in het ziekenhuis door al dat bezoek,maar eenmaal thuis loopt alles op rolletjes. BV geven is zalig!
Intussen is Jarne vandaag een week oud en zit hij al boven zijn geboortegewicht,2 kg 750! Hij doet het dus goed!
Zo,dat was het,de rest volgt nog wel,nog even een fotootje in mn profiel zetten!