< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
22/05/2008 @ 15:26
vero

Online Status
ik ga met W nog naar Indiana Jones zien. (ja, we zijn allebei fan).
En dan zal het idd weer effe gedaan zijn hè.

Ik denk dat T zijn tutkoordje zelfs maar 5cm ofzo was. Op de site staat geen lengte. Wel dat je je kind er best niet mee laat spelen of slapen. en dat is dan al zo'n kort koordje.

Sanne, ik voel dat gewroet en gekriebel idd ook goed in mijn bekken. en er hebben vandaag al een paar mensen gezegd dat het precies wel al laag zit ineens.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:33
Rien

Indiana Jones, hier nog een fan!!!

Sanne en Vero: graag nog een naamtip ...
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:35
vero

Online Status
nix van rientje!

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:37
Leen

Online Status
hoho, niet te lang meer werken dan mss?

ik heb de laatste dagen 's avons zo wat pijn aan mijn heupen. heb heel wat werk verricht in de tuin en dat is veel gebogen staan, mss daardoor. maar allé onze tuin is toch al properder. gras zit er terug in en deze keer het andere stuk ook, laat ons hopen dat de buien die ze dit weekend geven niet te intens zullen zijn.

en dan hoor ik vanmorgen dat ze voor zaterdagavond buienkans geven, kan ik binnen ook nog gaan kuisen, dacht dat wat achterwege te laten en buiten alles mooi te maken dat we daar zouden kunnen zitten, maar 't zal nu alles moeten worden. zal wel luie wijven kuis worden zoals bij Nans vorige week vrees ik, gewoon uit gebrek aan tijd.
gisterenavond buiten bezig geweest tot 21u30, dan nog gestreken en in bad, 't was 23u vooraleer ik erin lag. chance dat ik beter slaap de laatste dagen.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:44
Rien

grrrrrrrr vero
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:47
vero

Online Status
ja, en ik geef ni af hè!

allez, ik ga nog is naar mijne groep zien en dan naar huis. eindelijk is vroeg thuis.
en dan straks naar HA.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:51
Sanne

B. wou gisteren eerst ook naar Indiana Jones, maar die speelt nog wel een tijdje, en zal ook wel rap uitkomen op dvd. Van die andere film was ik dat niet zo zeker... dus gelukkig heb ik mijn goesting gekregen

Ik wil nog wel een bijkomend tipje geven, namelijk: onze naam is hier ooit wel al eens geraken

Vanavond helemaal alleen thuis... B. zal pas laat thuis zijn en J. is er niet.
Maar ik weet wel wat gedaan... en misschien kan ik ook eens beginnen kijken naar wat er allemaal in die valies moet. Ik heb thuis nog wel ergens zo'n lijstje staan op de pc, ik ga 't eens terugzoeken.
En inpakken voor dit weekend naar zee te gaan natuurlijk ook...

Vero, succes bij de HA vanavond ! Laat ons vanavond of morgen iets weten hé.
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:56
Nancy78

Online Status
vero, heb gisteren op zoveel sites zitten zoeken naar info over tutenkoordjes, nochtans zeker dat ik ergens van 10cm las hoor. maar ja, kan ook op z*ppy, 9 maanden, zwangerschap.nl, ... geweest zijn. In elk geval heb ik mijn lesje geleerd, brrr, ben er nog niet goed van

Zonet documenten voor mijn stuurgroep doorgestuurd, maar liefst 15 bijlagen, de aanwezigen voor maandag zullen content zijn . Nu ja, mogen ze ook es wat doen voor t project, bibi heeft dat wel allemaal mogen voorbereiden hé

subiet nog een vergadering

vero, t beste bij huisarts, je zal met doptone wel weer beebje horen, zalig hé

leen, hier ook een luiwijvenkuis deze week hoor, poetsvrouw terug niet afgekomen, ligt zelf in ZH mometneel maar had moeite niet gedaan om te verwittigen, mag ik weer alles zelf doen
hopelijk kun je toch bbq buiten en binnen zitten dan misschien? of helemaal mooi weer, dat zou nog beter zijn

Nele, denk hetzelfde als sanne hoor, is makkelijker gezegd voor man dan voor vrouw om nog enkele dagen langer in spanning te zitten - goh, niet makkelijk

Nu weg, of k ben weer te laat
nans

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:14
Rien

Sanne, dan gok ik op Arne
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:20
Leen

Online Status
dat zal het dan wel niet zijn, want Rien weet het, die heeft het ooit vernoemd en die zal dat nu wel hier niet gaan verkondigen.
foei Rien.

Nans, ik hoop op heel warm weer, dan kan alles buiten doorgaan en langs buiten naar huis, niemand in huis, enkel voor 't toilet, maar vrees ervoor.
ik wil het dan ook altijd zo piccobello als mijn ouders en zus komen eten, telkens dus hopen werk;
ga proberen morgenavond de boontjes al te koken, de taboulé klaar te maken, de aardappelen in schil te koken en de aardappelsla te maken. jeetje, als ik dat nu zo opsom lijkt dat zo veel...

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:47
Sanne

Bij ons komen er volgend weekend kandidaat-huurders kijken, dus ik zal mij volgende week ook eens extra mogen uitsloven op kuisgebied.

En B. mag dringend zijn eeuwige rommel overal eens deftig opruimen...

Nans, op de sites van de merken van die koordjes zal je wel nergens vinden dat kindjes ermee mogen slapen denk ik. Die gaan zichzelf altijd indekken door te zeggen dat het in geen geval mag hé.

Op de site van k&g staat het volgende:
"Verwijder kettingen, fopspeentouwtjes, plastic zakken, pluchen dieren en kussens uit het bedje of de wieg. Ook de hemel van de wieg mag de lucht niet afsluiten."
Maar die zijn ook altijd extreem voorzichtig hé, want welk kind slaapt er nu niet met een knuffelbeestje bij zich... Als dat ook al niet meer mag .

Misschien is 't wel de moment nu om Z'tje te leren gewoon zonder koordje te slapen ? Misschien door haar te zeggen dat het koordje stout geweest is en Z'tje pijn gedaan heeft ? Of zou ze dat nog niet verstaan? Bij J. werkt dat wel als hij met iets gevaarlijks rondloopt en we willen het hem afpakken zonder protest. Als we dan zeggen dat de schaar bijvoorbeeld héél stout kan zijn en hem kan pijn doen, dan vat hij dat wel en komt ze zelf afgeven.
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:53
Nancy78

Online Status
sanne,

goed idee, ik ga het vanavond zo proberen. maar ik vrees dat ze nog net iets te klein is om het helemaal te snappen. we zien wel. ik heb het nochtans ergens gelezen, van die 10cm maar sla me dood waar. doet er eigenlijk niet toe hé, eigenlijk is géén touwtje of een knuffeltje waar een tuutje aanhangt enige betrouwbare hé
Ik ga subiet door, slaapzakjes zoeken voor mijn kabouter die kleiner zijn dan 110 cm + tuutknuffeltje als dat kan. En als ik er géén vind, dan zal het met los tuutje zijn vanavond, neh

tot later, meisjes!
nans

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:55
Nancy78

Online Status
leen, klinkt wel lekker, wat je allemaal gaat maken. Heb jij goed recept voor taboulé? ik eet dat altijd bij schoonzus maar ze wil me niet verklappen hoe ze t maakt, ik vind dat wel superlekker!
ik duim voor jou dat het superwarm zal zijn!!!
en nu ben ik weg
nans

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:56
Rien

nope Leen, van kindje sanne ken ik de naam niet ...
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 17:04
Sanne

Nans, ik had een slaapzakje van bij G. haar webwinkeltje voor J. Die was 92 cm. Een héél goeie trouwens, in fleece stof !
Maar is hem nu wel te klein geworden.
Nu slaapt hij zonder sindsdien.
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 19:35
fie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
heb ook zo'n fleece slaapzakje van gwen gekocht vorig jaar - is een supergoeie!

Nanske: misschien een idee om de overgang zonder tuutkoordje te verzachten : vriendin van ons die hangt de tuutjes aan zo'n knuffeldoekje, op die manier vinden ze het tuutje altijd heel vlug in bed maar hangt het wel aan geen touwtje. Je kan dacht ik van die doekjes kopen waar een knijpertje aanzit voor een tuutje maar ik heb ook al eens gezien dat iemand zelf een heel kort touwtje eraan had genaaid om daaraan de tuut de binden

Misschien eens proberen? Dan hangt het tuutje toch nog ergens vast en kan ze het makkelijk vinden in het donker?

Groetjes

Fie

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 20:42
Pien

Online Status
Fieeeeee! Ik had dus TOCH een goed vermoeden!!!! Superdikke proficiat meid!!!!! Al die praktische rompslomp lost zichzelf wel op, nu alleen aan beebje en jezelf denken en.... genieten!!!!! Zalig goed nieuws om mijn laatste avond zonder ventje in te gaan....

Nanske toch, je bent er nog steeds niet goed van he!! Ik zou dat ook zoals Sanne proberen uitleggen aan Z en de knoop (letterlijk!!!) doorhakken nu!

E heeft honger en is moe, ik laat jullie!
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 20:44
Griet

Online Status
Fie proficiat! Niet verwacht, maar daardoor des te leuker he voor jou, eens niet moeten zitten stressen en tellen en pillen slikken!

Nans, geen woorden voor, moet vreselijke gedachte zijn.

Rien, veel succes morgen!!!! laat je mij gauw iets weten per mail of sms?

hier nog steeds enkel positieve gevoelens. Nu wel beetje moe, dus tot later. Heb hoogst waarschijnlijk zelfs al een starter morgen, ze vallen op't bureau ver achterover van verbazing dat ik dat nu al gerealiseerd heb. Mijn voorgansters konden dit zelfs na maanden nog niet realiseren blijkbaar. Beetje fier op mezelf...

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:02
Nele

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
haha Griet, en als gij fier bent op jezelf dan zal er pas echt reden voor zijn, je hebt ook wel reden hé, al winst maken zeg!!! Super.
Ah ja, ik ben die ene rare mama wiens kindje zonder knuffel slaapt vrees ik, heb daar altijd al duivelse schrik van gehad en hij kent niet anders hé..ne keer uit bed gaat hij wel een kusje geven aan al zijn knuffels die op zijn kamer staan, en voor het slapengaan doen we dat ook zo...tja, elk zijn gewoontes hé. Wat zeker niet wil zeggen nans dat ik jouw methode van tutje met koorje slecht vind hoor!!! Neenee, is wat je nu eenmaal gewoon bent, en wie had nu gedacht dat zoeits zou kunnen gebeuren zeg....maar een geluk dat alles is goed gekomen hé. Wij hebben ook slechte gewoontes hoor, soms dop ik zijn tut ergens in als hij niet in slaap geraakt, is niet altijd, maar gebeurt wel eens, maar toch vind ik het niet goed van mijzelf...(kan honing zijn, of zelfs siroop,....
Goh, ben vergeten waar ik nog moest op antwoorden : ah ja, dat testen..idd, testen zonder het te zeggen, lukt mij niet hor, vorige keer (toen ik overtijd was in maart, en twas dan negatief) heb ik het ook direct gezegd, kan dat niet verzwijgen...).maar heb er geen goed gevoel bij...stom hé.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:23
Pien

Online Status
Nele, je moet er geen goed gevoel bij hebben hoor, je hoeft er zelfs helemaal GEEN gevoel bij te hebben, die embietjes en de baarmoeder moeten het daar zelf maar uitvechten. En iets voelen, nee, dat hoeft al HELEMAAAAL niet, ik ben daar tot drie maal teo het levende bewijs van, heb nooit iets gevoeld voor ik testte, en meestal testte ik pas heel laat (bij H rond 8 weken schat ik, bij A rond 5.5 weken en bij E op 6 weken.) NOOIT iets gevoeld, altijd de complete verrassing hoor, en kijk, ze lopen hier toch rond he?! Dus ook voor Fie: dat zit goed hoor meid, je zat al op 40 dagen zeker nu, of schreef je niet zoiets? Wel, als er dan nog geen bloed te zien is EN twee (in jouw geval zelfs vier!!) dikke strepen mag je op beide oren slapen, dan BEN je gewoonweg zwanger!!

T, wat dat kinderaantal betreft, er is geen uur dat de afweging tot een vierde niet mijn gedachten kruist, maar toch vind ik het rationeel gezien genoeg geweest. Zou het ook wel nog allemaal eens willen meemaken, maar dat zal altijd wel zo blijven. En persoonlijk vind ik wel 'hoe meer kinderen, hoe ingewikkelder de relatie met de partner'... helaas, maar er is AL-TIJD wel iets dat ertussen komt, er is altijd vermoeidheid, altijd wel iets... Ik heb ook wel altijd zoiets van 'ik zou wel willen ruilen' als ik een hoogzwanger buikje zie, maar als ik dan het woord 'laatavondvoeding' bijvoorbeeld hoor vallen heb ik wel iets van ''t zou toch gemakkelijk zijn als ze alledrie om 20.00h in hun bed lagen', hetgeen hier nog steeds niet het geval is trouwens. E ligt nu in bed maar ik ga al terug mogen gaan, hij ligt te wenen. Wel, voor DAT soort situaties zal ik toch blij zijn als hij wat ouder is... het nooit 'rust' hebben. Ik vind echt dat bij zo'n grote gezinnen het kinderaantal door allebei ECHT gewenst moet zijn, want anders loopt het gegarandeerd mis, dan komen er al gauw verwijten als het kind niet zo gemakkelijk blijkt als verhoopt, en iets verweten worden ivm kinderen is het gevoeligste dat er bestaat. Raken ze aan mijn kinderen (op wat voor manier dan ook), dan raken ze me in de kern... en dan komt het NIET goed. Denk dat dat heel gevaarlijk is, ook tussen partners.
Allez, eens gaan kijken naar mijne bleiter nu.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >