Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/05/2008 @ 16:20 Leen | dat zal het dan wel niet zijn, want Rien weet het, die heeft het ooit vernoemd en die zal dat nu wel hier niet gaan verkondigen. foei Rien. Nans, ik hoop op heel warm weer, dan kan alles buiten doorgaan en langs buiten naar huis, niemand in huis, enkel voor 't toilet, maar vrees ervoor. ik wil het dan ook altijd zo piccobello als mijn ouders en zus komen eten, telkens dus hopen werk; ga proberen morgenavond de boontjes al te koken, de taboulé klaar te maken, de aardappelen in schil te koken en de aardappelsla te maken. jeetje, als ik dat nu zo opsom lijkt dat zo veel... |
| 22/05/2008 @ 16:47 Sanne | Bij ons komen er volgend weekend kandidaat-huurders kijken, dus ik zal mij volgende week ook eens extra mogen uitsloven op kuisgebied. ![]() En B. mag dringend zijn eeuwige rommel overal eens deftig opruimen... ![]() Nans, op de sites van de merken van die koordjes zal je wel nergens vinden dat kindjes ermee mogen slapen denk ik. Die gaan zichzelf altijd indekken door te zeggen dat het in geen geval mag hé. Op de site van k&g staat het volgende: "Verwijder kettingen, fopspeentouwtjes, plastic zakken, pluchen dieren en kussens uit het bedje of de wieg. Ook de hemel van de wieg mag de lucht niet afsluiten." Maar die zijn ook altijd extreem voorzichtig hé, want welk kind slaapt er nu niet met een knuffelbeestje bij zich... Als dat ook al niet meer mag .Misschien is 't wel de moment nu om Z'tje te leren gewoon zonder koordje te slapen ? Misschien door haar te zeggen dat het koordje stout geweest is en Z'tje pijn gedaan heeft ? Of zou ze dat nog niet verstaan? Bij J. werkt dat wel als hij met iets gevaarlijks rondloopt en we willen het hem afpakken zonder protest. Als we dan zeggen dat de schaar bijvoorbeeld héél stout kan zijn en hem kan pijn doen, dan vat hij dat wel en komt ze zelf afgeven. |
| 22/05/2008 @ 16:53 Nancy78 | sanne, goed idee, ik ga het vanavond zo proberen. maar ik vrees dat ze nog net iets te klein is om het helemaal te snappen. we zien wel. ik heb het nochtans ergens gelezen, van die 10cm maar sla me dood waar. doet er eigenlijk niet toe hé, eigenlijk is géén touwtje of een knuffeltje waar een tuutje aanhangt enige betrouwbare hé Ik ga subiet door, slaapzakjes zoeken voor mijn kabouter die kleiner zijn dan 110 cm + tuutknuffeltje als dat kan. En als ik er géén vind, dan zal het met los tuutje zijn vanavond, neh tot later, meisjes! nans |
| 22/05/2008 @ 16:55 Nancy78 | leen, klinkt wel lekker, wat je allemaal gaat maken. Heb jij goed recept voor taboulé? ik eet dat altijd bij schoonzus maar ze wil me niet verklappen hoe ze t maakt, ik vind dat wel superlekker! ik duim voor jou dat het superwarm zal zijn!!! en nu ben ik weg nans |
| 22/05/2008 @ 16:56 Rien | nope Leen, van kindje sanne ken ik de naam niet ... |
| 22/05/2008 @ 17:04 Sanne | Nans, ik had een slaapzakje van bij G. haar webwinkeltje voor J. Die was 92 cm. Een héél goeie trouwens, in fleece stof ! Maar is hem nu wel te klein geworden. Nu slaapt hij zonder sindsdien. |
| 22/05/2008 @ 20:42 Pien | Fieeeeee! Ik had dus TOCH een goed vermoeden!!!! Superdikke proficiat meid!!!!! Al die praktische rompslomp lost zichzelf wel op, nu alleen aan beebje en jezelf denken en.... genieten!!!!! Zalig goed nieuws om mijn laatste avond zonder ventje in te gaan.... Nanske toch, je bent er nog steeds niet goed van he!! Ik zou dat ook zoals Sanne proberen uitleggen aan Z en de knoop (letterlijk!!!) doorhakken nu! E heeft honger en is moe, ik laat jullie! |
| 22/05/2008 @ 20:44 Griet | Fie proficiat! Niet verwacht, maar daardoor des te leuker he voor jou, eens niet moeten zitten stressen en tellen en pillen slikken! Nans, geen woorden voor, moet vreselijke gedachte zijn. Rien, veel succes morgen!!!! laat je mij gauw iets weten per mail of sms? hier nog steeds enkel positieve gevoelens. Nu wel beetje moe, dus tot later. Heb hoogst waarschijnlijk zelfs al een starter morgen, ze vallen op't bureau ver achterover van verbazing dat ik dat nu al gerealiseerd heb. Mijn voorgansters konden dit zelfs na maanden nog niet realiseren blijkbaar. Beetje fier op mezelf... |
| 22/05/2008 @ 21:23 Pien | Nele, je moet er geen goed gevoel bij hebben hoor, je hoeft er zelfs helemaal GEEN gevoel bij te hebben, die embietjes en de baarmoeder moeten het daar zelf maar uitvechten. En iets voelen, nee, dat hoeft al HELEMAAAAL niet, ik ben daar tot drie maal teo het levende bewijs van, heb nooit iets gevoeld voor ik testte, en meestal testte ik pas heel laat (bij H rond 8 weken schat ik, bij A rond 5.5 weken en bij E op 6 weken.) NOOIT iets gevoeld, altijd de complete verrassing hoor, en kijk, ze lopen hier toch rond he?! Dus ook voor Fie: dat zit goed hoor meid, je zat al op 40 dagen zeker nu, of schreef je niet zoiets? Wel, als er dan nog geen bloed te zien is EN twee (in jouw geval zelfs vier!!) dikke strepen mag je op beide oren slapen, dan BEN je gewoonweg zwanger!! T, wat dat kinderaantal betreft, er is geen uur dat de afweging tot een vierde niet mijn gedachten kruist, maar toch vind ik het rationeel gezien genoeg geweest. Zou het ook wel nog allemaal eens willen meemaken, maar dat zal altijd wel zo blijven. En persoonlijk vind ik wel 'hoe meer kinderen, hoe ingewikkelder de relatie met de partner'... helaas, maar er is AL-TIJD wel iets dat ertussen komt, er is altijd vermoeidheid, altijd wel iets... Ik heb ook wel altijd zoiets van 'ik zou wel willen ruilen' als ik een hoogzwanger buikje zie, maar als ik dan het woord 'laatavondvoeding' bijvoorbeeld hoor vallen heb ik wel iets van ''t zou toch gemakkelijk zijn als ze alledrie om 20.00h in hun bed lagen', hetgeen hier nog steeds niet het geval is trouwens. E ligt nu in bed maar ik ga al terug mogen gaan, hij ligt te wenen. Wel, voor DAT soort situaties zal ik toch blij zijn als hij wat ouder is... het nooit 'rust' hebben. Ik vind echt dat bij zo'n grote gezinnen het kinderaantal door allebei ECHT gewenst moet zijn, want anders loopt het gegarandeerd mis, dan komen er al gauw verwijten als het kind niet zo gemakkelijk blijkt als verhoopt, en iets verweten worden ivm kinderen is het gevoeligste dat er bestaat. Raken ze aan mijn kinderen (op wat voor manier dan ook), dan raken ze me in de kern... en dan komt het NIET goed. Denk dat dat heel gevaarlijk is, ook tussen partners. Allez, eens gaan kijken naar mijne bleiter nu. |
| 22/05/2008 @ 21:30 Pien | Allez, tweede poging! Neenee, maar wat je daar schrijft over dat mama-gevoel, DAT begrijp ik wel hoor, ik ben ook van 'dat soort'! Ben dus nog steeds niet kunnen stoppen met bv, ik krijg het niet over mijn hart, en nu ga ik het zeker proberen volhouden tot na op reis, 't kan ginder alleen maar gemakkelijk zijn om altijd melkje bij de hand te hebben....![]() |
| 22/05/2008 @ 21:32 vero | nans, ik wou u zeker geen schuldgevoel geven hoor. ik was gewoon ook benieuwd wat de zogezegd veilige lengte zou kunnen zijn. maar die is er wsl niet. en die firma's die die tutkoordjes maken dekken zichzelf uiteraard goed in hè. Peppa hebben trouwens van die leuke knuffeldoekjes denk ik. En ik zie dat er op G haar site ook staan. ah ja bezoek bij HA: ik moet het wat kalmer aan doen en harde buiken vermijden. Maar eigenlijk is alles goed. Nog geen opening maar wel verweking BMH. en dezelfde boodschap: t is ni omdat nu nog alles OK is dat het dat morgen ook nog is. dus luisteren naar lichaam en niets overdoen. |
| 22/05/2008 @ 22:09 Pien | Wat zeggen wij hier altijd, he, Veroke?! Jullie niet overdoen!!! Goede HA! Nog wat bezig geweest met mijn CV, nu ga ik pitten... ![]() |
| 22/05/2008 @ 22:22 Sanne | Hallo, nog rap even voor ik m'n bedje inkruip... Vero, was je bloeddruk misschien niet zo goed ? Of waarop baseerde de HA zich om te zeggen dat je kalmer aan moet doen ? Hier valt het de laatste tijd eigenlijk wel goed mee met de harde buiken, ik heb er een tijdje terug meer last van gehad. 'k heb daarnet mijn lijstje eens opgediept van wat er allemaal in mijn valies moet. Ik moet nog een paar dingen gaan halen zag ik, zoals 'oversized' onderbroeken ... er zijn natuurlijk leukere dingen om te gaan kopen dan dat hé .Van de valies klaarsteken is er nog niets gekomen, ik ga nog wat wachten, heb nog tijd hé (lees: ik ben er nog niet klaar voor )Griet, laat dat 'beetje' maar weg, je mag gewoon héél fier zijn hoor ! Dikke pluim, je doet dat schitterend zo te horen. Pien, je hebt wel gelijk als je zegt dat je er allebei 100% moet achterstaan om nog een kindje bij te nemen, anders komt dat inderdaad niet goed. Ik kruip in m'n bedje... hopelijk slaap ik goed deze nacht want ik ben wel moekes... Tot morgen slaapwel ![]() |
| 23/05/2008 @ 08:13 T | Pien, je hebt dat echt goed verwoord! Ik krijg dat zo niet op papier hoor. En ik weet diep vanbinnen dat het eigenlijk wel genoeg geweest is hier, alleen al voor de praktische kant: nu hebben ze elk een kamer, dan zouden we een andere auto nodig hebben(nu Zafira, wel ruim, maar niet ruim genoeg voor 4), wat als ze gaan studeren, hoe redden we het financieel? dat zijn allemaal dingen die me tegenhouden. Aan de andere kant denk ik dan ook: als we er 3 kunnen eten geven, kan er zeker nog eentje bij, die auto lossen we wel op, met 2 op een kamer is toch supergezellig? alle ja, ik zit echt te twijfelen. Thuis ben ik zelf ook met 4 kinderen: autoprobleem was snel opgelost, we hadden wel elk een eigen kamer, we gingen elke vakantie(ook kleine) op reis, en het is nu niet dat mijn ouders zo'n grootverdieners waren, eigenlijk gewoon. Mijn mama is wel altijd fulltime blijven werken(onderwijs, wij gingen gewoon mee met haar naar school). 's MIddags kwamen we altijd naar huis, ze maakte dan warm eten. Ik vraag me nog altijd af hoe ze het deden, maar dan denk ik als zij het konden vroeger, waarom zou het hier niet gaan? Ik ben ook wel zeker dat we met 4 echt compleet zouden zijn. Een vriendin van mij is net bevallen van haar 5de kindje (is de dochter van mijn gyn), en bij hen gaat dat allemaal prima! Ik ben zeker akkoord dat je er allebei moet achter staan, anders werkt het absoluut niet, dat weet ik. Ik hoop dat het niet bij dromen blijft, en dat hij alsnog bijdraait. |
| 23/05/2008 @ 08:32 nele | hihi, dromen over en 4de...nee, niet aan mij besteed, drie daarentegen misschien wel, vind ik voor mijzelf een perfect getal. Mijn man vind 2 pefect...MMaar eerst aan numertje 2 geraken zeker . Ik ben er intern wel van overtuigd dat er een nummertje 2 gaat komen hoor, op één of andere manier voel ik dat, maar kheb er een gevoelbijdat het nog eens lang zou kunnen duren...nee,heb echt niet tgevoel dat het voornu is, zie het eerder pas lukken na de zomer ergens....ach ja afwachten en zien..en allé, dan hoef ik niet echt iets te voelen, weet ik al langer dan vandaag naturlijk, maar twas wel leuk dat nog eens zien geschreven te staan.Oversized onderbroeken Sanne....hmmm, ik ben eignelijk altijd mijzelfde ondergoed blijven dragen, allé, maat medium ipv small, maar toh niet groter hoor. Ik droeg ze gewoon onder mijn buik, nee , kon niets op mijn buk verdagen, ook geen broeke, hkhad het voor de lage models. Ik droeg wel een extra steunband voor mijn buik, dat kon ik dan weer wel verdragen. En die medium-onderbroeken komen nu weer van pas zé, die hormonenbrol zorgt toch voor beetje bijkomen hoor atijd. Heb mijn medium-maatjes kledij en maatje 40-42 zater ook bij, op een stapeltje gelegd, droeg ik constant in maanden 3 en 4 vorige keer. allé, ga jullie laten, moet iets afwerken voor de inspectie van maandag en mij daarna beetje concentreren op deze middag, om 12u45 heb ik die presentatie. Ik schat ond 14 uur terug te zijn. |
| 23/05/2008 @ 08:51 nele | haha, als ik het zo herlees, na de zomer is niet meer zo heel lang hé..maar nu lijkt dat nog lang..en ja, na de zomer kan evengoed volgend jaar zijn hé ![]() |
| 23/05/2008 @ 08:59 Sanne | Yes, eindelijk, TGIFFFFFFF ![]() Nele, dat oversized ondergoed (maat medium ipv small) is bij mij bedoeld voor de dagen net na de bevalling. Met die gigantische kraamverbanden was dat wel handig. Vorige keer heb ik wel maar een paar dagen bloedverlies gehad dus ik was wel rap van die 'matrassen' verlost. Ik had toen gewoon een paar simpele witte slipjes gekocht in de hema, maar ik heb die achteraf stomweg weggegooid... ![]() Nu draag ik ook nog mijn gewoon ondergoed hoor, zelf maatje small lukt nog zonder probleem, dat komt toch onder mijn buik. Nele, als ze elke keer 2 embryo'tjes terugplaatsen kan je misschien nog rapper aan je 3 kindjes komen dan gedacht ! Zou wel super zijn hé ! En er is niets dat zegt dat het nu niet kan lukken hé. T., dat is ook altijd het argument waar mijn man mee afkomt als ik over 3 kinderen begin: weet jij wat het kost om 3 kinderen te laten studeren ??? Dan heb ik zo iets van, dat lossen we dan wel op als 't zover is zeker ? |
| 23/05/2008 @ 09:53 T | Sanne, omdat wij jong beginnen bouwen zijn, en dus vroeg geleend hebben, zullen we het grootste deel van onze lening afbetaald hebben als W1 18 jaar is. Dus zou het eigenlijk niet echt een probleem mogen zijn, om ze te laten studeren. Het is ook de bedoeling dat ik zo lang mogelijk fulltime blijf werken, om dezelfde reden. Maar indien hij een nieuwe job zou vinden die financieel heel aantrekkelijk is, zou ik dan misschien parttime werken. Maar ik zie dat in de eerste 5 jaar echt nog niet gebeuren. Hij blijft zeggen: nee, ik zie het niet zitten. maar wil dat dan zeggen dat ik alles van mijn gevoelens opzij moet zetten? hij vindt dat ik gewoon moet toegeven... Ik ben hier van mijn laatste daagjes thuis aan het genieten. Zal echt raar doen terug te gaan werken, maar ik kijk er wel naar uit. Het is ook maar 4 weken en dan is het terug vakantie voor mij. |
< vorige pagina | volgende pagina >

zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

.
Neenee, maar wat je daar schrijft over dat mama-gevoel, DAT begrijp ik wel hoor, ik ben ook van 'dat soort'!
Ben dus nog steeds niet kunnen stoppen met bv, ik krijg het niet over mijn hart, en nu ga ik het zeker proberen volhouden tot na op reis, 't kan ginder alleen maar gemakkelijk zijn om altijd melkje bij de hand te hebben....

... er zijn natuurlijk leukere dingen om te gaan kopen dan dat hé