Oh Davke, innige deelneming! Wat vreselijk.
Misschien wilde je vader zelf terugkomen als jullie kindje? Maar goed dat hij nu geen pijn en aftakeling meer hoeft te voelen. Kom hier maar gerust je hart luchten en boos zijn op de wereld he. KNUFFEL we denken allemaal aan je.
Charlie, best heftig weer aan het werk, en Ryan naar de creche, en dan weer gaan sporten:) Er is veel aan het gebeuren he?
Ik ben er hier nog niet goed uit voor kinderopvang... Mijn moeder wil het doen, en ik wil halftijds werken en dus zou het maar halftijds zijn, maar dna moet ik wel een andere job vinden:) Maar ventje is nu aan het voorstellen dat ik nog even voltijds ga werken en dat we dan 3 dagen crèche doen, en 1 dag mijn moeder, en 1 dag zijn moeder... slik, en dat laatste zie ik niet zo zitten... Als ik zie hoe ze is met haar petekind die toch veel bij haar logeert... ieeeeeeeeeeeek. Hij heeft dta ook eigenlijk, maar wil haar een kans geven, en ik vind dat terecht, maar ik heb zo'n schrik! Mijn arm lief weerloos schattig kindje! ZIjn moeder praat nu al over me alsopf ik er niet bij was terwijl ik naast haar zit (ze vertelt dan wel lieve deingen he, maar ik vind het ergerlijk) en dan spuit ze kritiek over de moeder van haar petekind terwijl die er gewoon naast zit (ze is 12), en dan prijst ze ze aan dat ze zo stil is en braaf en rustig boeken leest in een hoekje, terwijl ze eigenlijk heel verlegen is en gepest wordt op school en heel onzelfzeker, dus vind ik niet dat ze ze moet stimuleren om stil te blijven en zich in zichzelf op te sluiten... argh. Ze kettingrookt ook en zou nooit binnen bij de baby roken (hebben we ook al duidelijk gemaakt), maar ... zucht:) Ze is zo bezitterig. Ze luistert ook niet als je een ander idee hebt. En dat heeft mijn moeder ook een beetje, allee ja, ze luistert wel, maar ze is het niet altijd met je eens en kan dan een beetje het been stijf houden. Maar in mijn ervaring vinden we wel een oplossing, maar ventje heeft daaar dna weer schrik voor. Zucht. We gaan moeten afwachten... ik troost mij met het idee dat er de eerste maanden niemand aan mijn baby hoeft te zitten, maar ik wil niet oneerlijk zijn en nooit de baby naar mijn schoenmoeder brengen... hoewel ik er wel zin in heb:) Ik wil haar zeker grootmoeder laten zijn... maar onder toezicht:)
Oja ik ben nu zo een 3 jaar gestopt met roken ongeveer (of 4?), onder andere om een zo gewond mogelijk lichaam voor een kind te hebben. Ik had gelezen dat je best minstens 1 jaar rookvrij moest zijn. Ik vind het ook erg om een zwangere te zien roken. Ik ken er zelfs 2 die af en toe nog een jointje rookten, en dat vind ik echt nog walgelijker... Natuurlijk, als je plots stopt komt er vanalle gif in je lichaam vrij, en dat zou slechter zijn voor de baby, alsook de stress van het stoppen, dus ik weet niet wat het beste is, afbouwen of helemaal stoppen. Mijn gyn raadt blijkbaar aan om echt te stoppen, maar als je echt echt echt zin hebt, toch een trekje of twee te nemen en dan de sigaret weer weg te leggen. Maar een hoogzwangere die nog met plezier aan haar sigaret lurkt... jakkes. Maar... ik vind ook dat je een ander niet mag beoordelen, wie weet heeft die een welafgewogen redenering erachter, en er zijn wel goede aspecten aan roken, geloof het of niet:) het remt bijvoorbeeld hartkloppingen:) nicotine is, in hele kleine doses wel goed voor je dacht ik. het is de teer en de verslavende (extra) rotzooi dat ze ertussen draaien dat het zo schadelijk maakt. Wist je dat die geprefabriceerde sigaretten suiker bevatten om het verslavender te maken? Dus ik weet zelf hoe moeilijk het kan zijn om te stoppen, maar... ik heb het wel gedaan:) Ik rookte alleen 's avonds, maar dan wel ineens de ene na de andere.:)
Ik vind het inderdaad best spannend de laatste dagen:) en de bevalling zelf:) Ventje heeft stress om het huis af te krijgen ocharme.
Ann, ik weet het eigenlijk niet... Dat zal misschien afhangen van specifieke situaties. Ik denk misschien dat als je infectiegevaar loopt, je dan beter blijft borstvoeding geven, want als je je kind dan zou besmetten is haar weerstand beter (dankzij de borstvoeding) Anders moet je het eens vragen op borstvoeding.nl? is wel een hollands forum, maar misschien kunnen ze je wel helpen? Maar wel een goede vraag.
Sas, ik wilde graag onder water bevallen, maar als deze in stuit blijft zit dat er niet in. Ik denk wel dat ik in bad mag om mijn weëen op te vangen, maar als het zover is zal ik eruit moeten (ween)
Een collega van me is ongepland in bad blijven zitten met haar laatste en kon het zeker aanraden, alleen was het een gewoon bad en dus nogal krap en dat heeft ze de dagen erna wel gevoeld:) een vriendin van me is onder water bevallen en was er ook zeer voor te vinden. snelle arbeid, maar een paar keer persen, en niet ingescheurd!
Sorry dat ik hier zo een litanie heb afgestoken, het is zeker een luxeprobleem, iedereen houdt nu al ontzettend veel van ons kindje:)maar ja... het zal mijn ontwikkelend moederinstinct zijn zeker? Ik voel wel een bepaalde oerkracht erachter zitten om mijn kind tegen alles te beschermen... :)
Hoera, 37 weken!:)
kusjes