< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » gestopt met de pil - wanneer zwanger?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
gestopt met de pil - wanneer zwanger?
03/06/2008 @ 18:53
ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag dames,

Inderdaad nona, ik was bezig over handfree kolven (ik wou dat uitvinden, kon ik er nog veel geld bij verdienen)kl*te, is dat toch niet uitgevonden.Merci voor de site nona.
Maar zal het nu zo maar verder doen zeker ik weet niet hoelang ik nog ga kolven hé. Maar we proberen zolang mogelijk. Want zoals charlotte zegt, het is belangrijk de eerste 6maanden.
Charlotte, ook bij ons (werner) is er exceem en dan is het aangewezen zolang mogelijk borstvoeding te geven.
Maar ik heb een heel belangrijke vraag (waar niemand mij blijkbaar een antwoord op kan geven, kind en gezin niet, arbeidsgeneesheer of kinderarts)Mss dan iemand hier me kan helpen??
Mag ik nog borstvoeding geven als ik terug ga werken?Want nu ben ik thuis (werkverwijdering ivm infectiegevaar)Maar als ik nu na 5maanden terug ga werken zou ik dan moeten stoppen met borstvoeding?sommige zeggen dat het gevaar alleen maar schuilt in de eerste maanden.Ik ben nu maar mijne diepvriezer aan het vullen, dan kan ik dit geven als ik terug ga werken...pf, niet simpel.

Engeltje, dat zijn toch geen toeren wat ze daar zeggen bij kind en gezin
Waar halen ze het recht vandaan om tegen je te zeggen dat je een slechte moeder bent!
Ieder kind is anders en dus ook op gebied van eten. Er bestaan geen stantaard babykindjes zoals in de boekjes.
Annelies, dus ook voor lotte. Lotte doet het goed en dat is het belangrijkste!!
Ons julie is hier ook niet zo een eterSoms eet ze 150ml, soms maar 100ml, Dan weer 180ml, dan amper 80ml. (en dan doen we er meestal nog een uur over om het op te eten)Hier is totaal geen regelmaat (is meestal niet bij borstvoeding)
Julie komt meestal niet aan haar ml wat ze per dag moet drinken (gewicht maal 150ml)Maar ze groeit toch, dat is het voornaamste.
Het is echt kind tegen kind. Verschilt zo fel!

Welkom sas, en een dikke proficiat

Ginnie, chapeau hoe jij het allemaal doet!Ik heb bewondering voor je (en ik denk niet dat ik de enige ben hier)Maar je moet zien, zoals nona zegt, je moet er niet onderdoor gaan hé;

Nona, ja kan je het al voorstellen dat je volgende week mss bevalt (want sommige onder ons hier zijn op 38 weken bevallen, waaronder ik)
Zo, ik ga jullie eens laten want zie dat het weer een serieus berichtje is geworden terwijl ik maar even kwam piepen (ik kan toch een stukje zagen hé, tja, is één van mijn kwaliteiten)

xxx
Ann

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 19:04
sas

hallo

leuke boel hier.
geeft er iemand ervaring met onderwater bevallen?

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 09:18
engeltje

hoi meiden ik vind dit persoonlijk ook hoor dat je je kinderen moet laten doen als ze honger hebben wel dan geef ik ze gewoon eten en daarmee uit heb vorige week zelfs die van kind en gezin buiten gezet was het plots zo beu.

nona leuk nog eens iets van je te horen ik kan je garanderen dat de laatste weken de lastigste zijn hoor meid vooral qwa wachten en zo. maar het is het zeker waar.

sas ik ging normaal onder water bevallen maar door dat ik dan ben ingeleid mocht dit niet omdat je in het bad geen epidurale kan krijgen en ik kon gewoon niet zonder mocht zelfs niet van mlijn gyne omdat inleiden toch wel pijnlijker is of gewoon.
ben je niet te misselijk? en wanneer ga je naar de gyne?

zo dames ga jullie an terug laten mijn 2 ventjes gaan straks wakker worden dan de kleine eten geven en dan vlug nog even gaan shoppen voor ik moet gaan werken

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 16:35
Anne

Bedankt weer voor de reacties!
Engeltje je bent geen slechte moeder zeg!! Vind niet dat ze dat zo mogen zeggen hoor.

Sas van harte gefeliciteerd!! Spannend nog zo pril zwanger...het komt bij mij meteen weer boven. Ik was namelijk 18-01 uitgerekend...maar het werd helaas 01-02 maar het was de moeite waard. Geniet lekker van je zwangerschap he. Heb je al een afspraak voor een echo??

Hoorde gisteren ook van iemand die bij mij op de verdieping werkt dat ze 11 weken zwanger is! Maar wat wel jammer is, ze rookt nog steeds een half pakje per dag...heeft er iemand van jullie ook gerookt tijdens de zwangerschap??

Niets van Davke vernomen...hopelijk gaat het goed met haar. Sterkte Davke!!

Ik ga gauw weer..Lotte ligt namelijk lekker te slapen en wil nog het een en ander doen.

Liefs,
Anne

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 07:42
davke

dag lieve meisjes,

ik zal er een tijdje niet meer zijn denk ik,

papa heeft gisteren morgen zijn lange strijd opgegeven en is nu gelukkig verlost van alle pijn
ook al is dit een kleine troost voor mezelf

en heb ook ven vanmorgen mijn op bezoek maar dat was ik ook gisteren verwachtend ik had te veel pijn en denk dat het ook van het verschot is

tot later allemaal
davina

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 07:45
davke

bijna zwanger
--------------
davke 24,be, 11de ronde, nod 04/07/2008
Ellentje,22,be, laatste pil 29/05/08

zwanger
--------
nona, 27,be 1e kindje,*geheim* 24-06-2008 --> 11/6 gyn
sas, 26, be 1e kindje, 28-01-2009--09/06 gyn

bevallen
--------
Ellentje, 22,be 1e kindje, anouk 25/01/2008 !!!
anne 33,nl 1e kindje, lotte-sophie 01/02/2008!!!
lijntje 32,nl 1e kindje, liv 07/02/2008!!!
charlotte 27,nl 1e kindje, ryan 12/03/2008!!!
engeltje 20,be 1e kindje, jarne 12/03/2008!!!
ann 27,be 1e kindje, julie 23/03/2008!!!
ginnie,26,be,1e kindje, jarne 15/05/2008!!!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 08:22
Charlie

Online Status Bekijk profiel
Hi lieve Davke,
Meis, ik wens je alle sterkte en kracht om dit verlies te verwerken. Heel veel dikke knuffels! Doe rustig aan. Dat jullie elkaar heel veel steun kunnen bieden! Wij denken hier aan je.
Wat ontzettend jammer dat de zijn gekomen. Blijf volhouden!
Dikke kus!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 09:03
Charlie

Hi meiden,
Sas, welkom bij ons gezellige clubje! Leuk dat je erbij bent. Wanneer moet je naar de gyn? Hoe voel je je verder?
Engeltje, wat achterlijk dat ze je een slechte moeder noemen! Een moeders instinct is het beste voor je kind. Als ik naar t bureau ga vertel ik ze gewoon wat ze willen horen en voor de rest luister ik en zie ik wel of ik er wat mee doe.
Nona, hoe is het? Dit is toch je laatste week werken? Ben je al zenuwachtig aan het worden? Die site die je erop hebt gezet heb ik al wel ondergoed gekocht, maar dat korset had ik nog niet gezien.
Ann, Ryan eet ook heel verschillende hoeveelheden. De ene keer 130 de andere keer 180 de andere keer 150. Ach zolang ze aankomen vind ik t goed. Je vraag kan ik niet beantwoorden. Hier krijg je geen borstvoedingsverlof in de sector waarin jij werkt.
Anne, jammer dat je collega nog steeds rookt. Ik ben 6 jaar geleden al gestopt. Robert is zelf ook gestopt toen ik zwanger was. Van 30 sigaretten per dag naar niks. Schoonzus van Robert heeft bij de beide zwangerschappen gerookt en allebei haar jongens hebben hele slechte ogen.
Hoe is het met jou? Ben je morgen wel vrij, of moet je weer werken?
Ginnie, hoe is het met jou??
Ellen, hoe is het met jou??
Hier alles goed. Ben op t werk en dat is echt wennen.
Ryan deed t gister goed op t dagverblijf, alleen ging het eten minder.
Ik ben gisteren voor t eerst weer wezen sporten. Pff best heftig!
Ik ga weer verder.
xxx

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 09:31
ann

hey davke,

Oh meisje...ik wens je heel veel sterkte.Ook heel veel sterkte voor je mama en je zusjes.Ik vind het altijd moeilijk om de juiste woorden te vinden voor zo een verlies.Maar weet dat we aan je denken en er zijn voor je dus als je je hart eens wilt luchten.....
een dikke knuffel van ons allemaal

zo dames, zal straks of morgen meer schrijven, ga nu me wassen en naar de winkel, straks nog een kraambezoek aan de buurvrouw (de kleine is wel al bijna een maand maarja)

xxx
ann

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 09:56
Nona

Oh Davke, innige deelneming! Wat vreselijk.

Misschien wilde je vader zelf terugkomen als jullie kindje? Maar goed dat hij nu geen pijn en aftakeling meer hoeft te voelen. Kom hier maar gerust je hart luchten en boos zijn op de wereld he. KNUFFEL we denken allemaal aan je.

Charlie, best heftig weer aan het werk, en Ryan naar de creche, en dan weer gaan sporten:) Er is veel aan het gebeuren he?

Ik ben er hier nog niet goed uit voor kinderopvang... Mijn moeder wil het doen, en ik wil halftijds werken en dus zou het maar halftijds zijn, maar dna moet ik wel een andere job vinden:) Maar ventje is nu aan het voorstellen dat ik nog even voltijds ga werken en dat we dan 3 dagen crèche doen, en 1 dag mijn moeder, en 1 dag zijn moeder... slik, en dat laatste zie ik niet zo zitten... Als ik zie hoe ze is met haar petekind die toch veel bij haar logeert... ieeeeeeeeeeeek. Hij heeft dta ook eigenlijk, maar wil haar een kans geven, en ik vind dat terecht, maar ik heb zo'n schrik! Mijn arm lief weerloos schattig kindje! ZIjn moeder praat nu al over me alsopf ik er niet bij was terwijl ik naast haar zit (ze vertelt dan wel lieve deingen he, maar ik vind het ergerlijk) en dan spuit ze kritiek over de moeder van haar petekind terwijl die er gewoon naast zit (ze is 12), en dan prijst ze ze aan dat ze zo stil is en braaf en rustig boeken leest in een hoekje, terwijl ze eigenlijk heel verlegen is en gepest wordt op school en heel onzelfzeker, dus vind ik niet dat ze ze moet stimuleren om stil te blijven en zich in zichzelf op te sluiten... argh. Ze kettingrookt ook en zou nooit binnen bij de baby roken (hebben we ook al duidelijk gemaakt), maar ... zucht:) Ze is zo bezitterig. Ze luistert ook niet als je een ander idee hebt. En dat heeft mijn moeder ook een beetje, allee ja, ze luistert wel, maar ze is het niet altijd met je eens en kan dan een beetje het been stijf houden. Maar in mijn ervaring vinden we wel een oplossing, maar ventje heeft daaar dna weer schrik voor. Zucht. We gaan moeten afwachten... ik troost mij met het idee dat er de eerste maanden niemand aan mijn baby hoeft te zitten, maar ik wil niet oneerlijk zijn en nooit de baby naar mijn schoenmoeder brengen... hoewel ik er wel zin in heb:) Ik wil haar zeker grootmoeder laten zijn... maar onder toezicht:)

Oja ik ben nu zo een 3 jaar gestopt met roken ongeveer (of 4?), onder andere om een zo gewond mogelijk lichaam voor een kind te hebben. Ik had gelezen dat je best minstens 1 jaar rookvrij moest zijn. Ik vind het ook erg om een zwangere te zien roken. Ik ken er zelfs 2 die af en toe nog een jointje rookten, en dat vind ik echt nog walgelijker... Natuurlijk, als je plots stopt komt er vanalle gif in je lichaam vrij, en dat zou slechter zijn voor de baby, alsook de stress van het stoppen, dus ik weet niet wat het beste is, afbouwen of helemaal stoppen. Mijn gyn raadt blijkbaar aan om echt te stoppen, maar als je echt echt echt zin hebt, toch een trekje of twee te nemen en dan de sigaret weer weg te leggen. Maar een hoogzwangere die nog met plezier aan haar sigaret lurkt... jakkes. Maar... ik vind ook dat je een ander niet mag beoordelen, wie weet heeft die een welafgewogen redenering erachter, en er zijn wel goede aspecten aan roken, geloof het of niet:) het remt bijvoorbeeld hartkloppingen:) nicotine is, in hele kleine doses wel goed voor je dacht ik. het is de teer en de verslavende (extra) rotzooi dat ze ertussen draaien dat het zo schadelijk maakt. Wist je dat die geprefabriceerde sigaretten suiker bevatten om het verslavender te maken? Dus ik weet zelf hoe moeilijk het kan zijn om te stoppen, maar... ik heb het wel gedaan:) Ik rookte alleen 's avonds, maar dan wel ineens de ene na de andere.:)

Ik vind het inderdaad best spannend de laatste dagen:) en de bevalling zelf:) Ventje heeft stress om het huis af te krijgen ocharme.

Ann, ik weet het eigenlijk niet... Dat zal misschien afhangen van specifieke situaties. Ik denk misschien dat als je infectiegevaar loopt, je dan beter blijft borstvoeding geven, want als je je kind dan zou besmetten is haar weerstand beter (dankzij de borstvoeding) Anders moet je het eens vragen op borstvoeding.nl? is wel een hollands forum, maar misschien kunnen ze je wel helpen? Maar wel een goede vraag.

Sas, ik wilde graag onder water bevallen, maar als deze in stuit blijft zit dat er niet in. Ik denk wel dat ik in bad mag om mijn weëen op te vangen, maar als het zover is zal ik eruit moeten (ween)
Een collega van me is ongepland in bad blijven zitten met haar laatste en kon het zeker aanraden, alleen was het een gewoon bad en dus nogal krap en dat heeft ze de dagen erna wel gevoeld:) een vriendin van me is onder water bevallen en was er ook zeer voor te vinden. snelle arbeid, maar een paar keer persen, en niet ingescheurd!

Sorry dat ik hier zo een litanie heb afgestoken, het is zeker een luxeprobleem, iedereen houdt nu al ontzettend veel van ons kindje:)maar ja... het zal mijn ontwikkelend moederinstinct zijn zeker? Ik voel wel een bepaalde oerkracht erachter zitten om mijn kind tegen alles te beschermen... :)

Hoera, 37 weken!:)

kusjes

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 10:29
Mama!!!

Aaron rookte ook met men zwangerschap , tot eind december, maar hij rookte meestal wel buiten
Hij is dan gestopt omdat hij de griep had en kon niet roken en dan heeft hij volgehouden en nu rookt hij nog niet

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 10:29
Mama!!!

ow ja
inninge deelneming Davke

Wat jammer ook dat je ms er zijn
volgende keer beter hhé

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:54
sas

daveke
mijn deelneming.
we leven met je mee

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:59
sas

hallo
ik heb afspraak maandag 9juni bij gyn.
ben echt benieuwd. mijn man geeft verlof genomen en we kijken er samen naar uit. zouden we het hartje al horen? ben dan bijna 7weken zwanger.
zal blij zijn als ik zie dat alles in orde is.
verder voel ik me super. nergens last van. af en toe beetje moe.

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 13:34
ann

dag dames

Sas, leuk om te horen dat je nergens last van hebt.Wil je geen slechte hoop geven maar bij mij is het overgeven pas begonnen op 6 weken en is niet meer gestopt(behalve NA de bevalling dan)
Leuk je eerste echo.Het kan zijn dat je het hartje zit, ik denk het wel (oh dames, dat lijkt zolang geleden niet?)

Nona, ja mss kan ik mijn vraag eens stellen op dat forum. bedankt!
Ik heb ook veel gerookt. Ben nu zo een jaar of 7gestopt. Ik rookte 1,5 pakje per dag.Ik ben gestopt omdat ik midden in de nacht wakker werd en dan een sigaret ging roken (hoe zot ben je dan wel niet hé)En werner rookte niet dus ben ik voor hem gestopt.Ben wel 10kg bijgekomen maar stoppen met roken is nog altijd het beste geweest vind ik!
Ah nona, ik kan hééééél goed dat gevoel van de schoonma.Hier juist hetzelfde.OOk alleen onder toezicht.Is hu eigen schuld, moeten maar wat fantsoenlijker doen
joepie, je bent 37wekenEn vanaf volgende week had je verlof zeker?Dus nog 2 dagen werken?

charlotte, ah ryan eet ook verschillend?Is eigen aan borstvoeding hé.
En ga je nog naar de babymassage?
Ik ga 1julie naar een babymassage (jammer, is maar eenmalig)

ellentje, al aan het oefenen?ben eens benieuwd hoerlang het gaat duren..

En hoe is het met de andere dames? Ginnie, lekker druk?hoe is het met jarne?

Zo ga wat opruimen en dan naar de buurvrouw.

xxx
ann

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 08:41
Anne

Davke, mijn innige deelneming en heel veel sterkte!

Liefs,
Anne

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 14:09
ginnie

jee Davke,innige deelneming,neem nu maar tijd voor jezelf en voor je familie...je papa zal nu nooit geen pijn meer hebben..

Iedereen,

We zijn zo wat aan het kwakkelen met Jarne,ook al doet hij het ontzettend goed,en lukt de BV goed,er is één maar,en dat is dat hij meer en meer begint te huilen.
Huilen en zelfs schreeuwen,en daarbij ook heel regelmatig teruggeven,zowel verse melk als op den duur onverteerde melk(brokjes).

In overleg met de kinderarts en vroedvrouw denken we toch aan reflux,en gaan we nu moeten proberen met medicatie(ik ben daar zo tegen maar momenteel is het zo erg..)
Ook de vroedvrouw was er niet voor,maar alle symptonen bij elkaar..ik heb geen minuut rust meer en Jarne ook niet,die zit met een zere maag en keeltje van al dat maagzuur..

Ik ben redelijk uitgeput en bloeddruk staat zeer laag,8/4..ik kan nooit bijslapen door de dag omdat Jarne zo weinig slaapt,en anders moet ik wat doen van werk,interim ed gaat niet,ik ben echt de enige die dat kan..achja..

Met die Gavison zou het vlug moeten beteren,dan zijn we ook zeker dat het echt reflux is,anders gaan we maar verderkijken wat we kunnen doen voor hem.

als hij zo hartverscheurend huilt dan huil ik gewoon mee op den duur,het is soms echt 5 uren aan een stuk dat hij wakker is,en onrustig. Ik moet altijd maar wassen,met al die spuug ook.

Zo meiden,ik hou jullie op de hoogte,al kan dit niet elke dag,het spijt me ook dat ik niet reageer op iedereen,ook al probeer ik gauw mee te lezen,net ook nu het zo spannend wordt voor Nona! Ik wil het niet missen
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden..maar zoals jullie allemaal al wel ondervinden,ons kindje gaat voor hé.

Tot gauw!

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 15:17
ann

Hey,

Ginnie, oh wat erg dat jarne zoveel huilt en onrustig is.Heel waarschijnlijk is het reflux en zal het met gaviscon helpen.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor. Hier is er ook eentje met het probleem van spugen hé. Maar wij geven geen medicatie. Bij julie heeft de osteopaat ECHT wonderen gedaan. Julie weende er niet zo erg van.Wel erg dat je zo ziet spugen en je kan niets doen hé.Julie spugde soms een dikke meter ver (het spoot er aan uit, zielig)En dan kan je alle dagen veel wassen hé.
Ik vond het gek dat ze na de maaltijd soms niet spugden maar dan spugde ze na 2uur alles nog uit.
Na een paar keer bij de osteopaat spugde ze niet meer in stralen maar zo beetjes telkens, oprispingen (regurgitatie). dit heeft ze nog maar veel minder; Volgende week moet ik terug naar de osteopaat.
S'avonds heeft ze 1fles poeder en dat is anti-regurgitatie (nutrilon A.R.) en daar heeft ze dit niet. Dit is heel dikke pap en zet een laagje op het maagje. Maarja, aangezien ik borstvoeding geef, tja...Draagdoek en ze in de sitter zetten helpen ook.

Ik hoop dat het snel beter gaat met Jarne!!En ook met jouw want zo te horen gaat het ook niet zo schitterd met jouw!!Probeer toch wat rust te houden want zo ene bloeddruk is niet goed hoor!!

Hoe is het met de andere dames?
Davke, we denken aan je...veel sterkte.

xxx
Ann

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 15:17
Charlie

Hi meiden,
Nona, kan me heel goed voorstellen hoor dat je zo denkt. Het is jouw kind en je wil er het beste voor. Kan me voorstellen dat je je schoonmama niet wil laten oppassen. Wat je gevoel je ingeeft is het beste!
Ann, jij was een flinke roker!! Goed zeg dat je daar zo vanaf bent gekomen. Ik rookte zo'n 8 sigaretten op een dag en in t weekend het dubbele. De babymassage wil ik ook nog een keer thuis doen. Alleen is het er tot nu toe nog niet van gekomen. Leuk dat je een les gaat volgen.
Ginnie, meis, ik heb wel met je te doen! Je moet echt je werk een beetje proberen los te laten. Je kan zo echt niet doorgaan. En je moet al helemaal geen sorry zeggen omdat je hier minder komt. Wij begrijpen jou volkomen! Je moet echt meer aan jezelf gaan denken. Wat sneu dat Jarne zo moet spugen. Een osteopaat schijnt ook heel goed tegen reflux te helpen. Kijk maar naar Julie die heeft er ook echt baat bij gehad, toch Ann?? Ik kan me heel goed voorstellen dat je mee gaat huilen. Het huilen van je kind omdat hij/zij pijn heeft of niet lekker is gaat je echt door merg en been. Probeer meer aan jezelf te denken!! Kan je vader of je oom je niet helpen met de boekhouding? Dikke knuffel voor jou en Jarne en ik hoop dat hij snel zich beter gaat voelen.
Hier alles goed. Heb Ryan gisteren voor het eerst 4 voedingen ipv 5 gegeven. Hij kreeg om half 8 zijn laatste en werd om 10 voor 8 pas wakker. Das ff luxe!! Ik ben net ff naar de kapper geweest. Was wel weer even nodig. Mijn krullen begonnen al aardig te klitten en dat betekent dat ik naar de kapper moet.
xxx

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 15:19
Charlie

Hahaha Ann, ik heb je net gekruist. Zie Julie heeft echt heel veel aan de Osteopaat gehad.
xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >