< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/05/2008 @ 11:26
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sorry Mekkie, ik zie net dat ik Sofie schreef ipv Sophie. Ik heb een vriendin met een dochter van ongeveer dezelfde leeftijd die Sofie heet, dus ik vrees dat ik me nu en dan eens vergis... Nu ik erop let, meteen even excuseren dus (voor nu, het verleden en de toekomst)

Hihihi, ze zijn zo snel he... Die ene keer dat er bij Lubbe een paar druppels in lagen, stond hij ook al met zijn potje boven zijn hoofd te zwaaien

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:26
Ann

Merde, weer twee keer... Heb ik de laatste tijd vaak. Ik denk dat de reactiesnelheid van het posten omlaag is, waardoor ongeduldige mensen als ik twee keer posten ipv 1 x...

[Laatst gewijzigd door Ann - 21/05/2008 @ 11:27] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:08
M.

hoi allemaal,

kom ook nog even langs nu Laurine lekker ligt te slapen
straks gaan we naar t stadhuis om haar reispas, kun je dat nu geloven dat je je kindje ervoor moet meedoen! dat is toch stom, net of je een pas zou vragen voor een kind dat niet van jou is!
en t moeten ook echte pasfoto's zijn en geen zelfgenomen dus mag nog eerst naar de fotowinkel gaan ook
wat een gedoe maken ze er toch van
heb nog even een vraagje aan al deskundige mama's ook
Laurine zit nu weer in een fase dat ze moeilijk haar patatjes wil eten
na een paar scheppen is t al gedaan en begint ze 'prrrr' te doen maar echt heel hard zodat alles eruit vliegt
als je dan 'pas op' zegt, begint ze gewoon te lachen
hebben jullie dit ook meegemaakt en eventueel wat tips over hoe ik er best mee omga? vroeger kon ik het dan ook niet aanzien dat ze niets gegeten had en gaf ik haar een koek of yoghurt
nu probeer ik daar wat van af te stappen omdat ze gewoon niet meer eet omdat ze weet dat ze dan iets anders krijgt dat ze liever eet
mijn man zegt dat ik er streng moet in zijn en als ze haar patatjes niet wil, ze maar niets moet eten dan
ben het wel een beetje met hem eens maar t is zo zielig...
ojan heb vanmorgen het park moeten verlagen naar de laagste stand
ons was al een tijdje aan t proberen haar recht te trekken maar t ging nog niet goed tot vanmorgen...daar stond ze dan, zo fier als een gieter dusja nu begon het wel te gevaarlijk te worden om er uit te vallen

kathy, wat stom van die melk zoveel overtijd zeg! kan geloven dat je ze mocht terugbrengen, t is ook nogal reclame voor die winkel, zou er al niet meer willen gaan of anders altijd de datums checken maarja als we daarmee moeten beginnen...

mekkie, super dat Sophie flink pipi op t potje heeft gedaan
de 1e stappen naar droog worden zijn gezet!

ann, spannend zeg morgen Lubbe gaan inschrijven in de school
heb je t hem al uitgelegd waar hij dan naartoe mag gaan?

groetjes

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 14:46
Ann

Hihihi, ik heb aan Steve van de site hier gevraagd om eens te kijken naar die dubbele posts, en hij heeft het opgelost! Vanaf nu ga ik niet meer in herhaling vallen (hoop ik)!

@M. Lubbe heeft zo ook van die fases hoor. Ik denk dat je het best gewoon niks anders aanbiedt, maar ik moet er meteen bij vertellen dat ik het ook (vaak) niet kan hoor... Nu zit hij in een fase dat hij geen patatjes van ons wil eten. Als het vers is, eet hij bijna niks en speelt hij maar wat. Wij hebben uit miserie gewoon potjes in huis gehaald ('t is alleen in het weekend he, in de creche eet hij wel flink mee), dat eet hij wel zonder problemen, de kaddee! Hopelijk een korte fase, want ik vind het ook niet fijn dat hij mama's pot weigert!

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 15:15
M.

ann, toch wel raar hé zo die kuren die onze kleine spruiten kunnen hebben? hier is t net zo, in de creche eet ze altijd superflink mee maar hier...
deze middag was t nu toevallig wel een groot succes, alles op, zonder tegenpruttelen, tja ze weten vast zelf met moeite wat ze wel en niet willen
ik heb hier ook altijd potjes in huis voor als t eens nood doet, t is dan beter dat dan helemaal niets eten denk ik

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 11:42
Pooh

Online Status Bekijk profiel
Kathy, ik ben blij dat Serjenka wel geitenmelk mag (en lust)! Ik maak me namelijk geregeld zorgen of hij zonder melk wel voldoende vitamines binnen krijgt. Ik heb nu wel vaak vervangers maar het is toch anders he. Rijstemelk, ieieie dat vind ik erg vies. Dat is geen melk, dat is meer rijste-water
Verder heb ik ook nog hazelnootmelk, amandelmelk en tarwemelk staan (nog niet geprobeerd). Bij zo'n natuurwinkel gaat er een wereld open hoor!

Ann, je bent absoluut geen slechte moeder hoor! Ieder doet naar zijn eigen inzicht. En zelfs de wetenschap is er nog niet over uit, dus er is geen manier die de beste is.

Mekkie: ik ben ook trots op Sophie!!

xxxx

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:08
Vannie

Ann, wat spannend dat Lubbe ook naar school gaat na de zomer !! Zal hij vast leuk vinden. En heel stoer natuurlijk
Hey, voel je nou geen slechte moeder door iets wat hier gezegd is he. Ieder doet het op haar eigen manier, en er bestaat geen 'beste' manier. Dus je bent in geen geval slecht of wat dan ook. Even een knuffel

Mekkie, haha ja die knuffels in het potje stoppen, dat ken ik. Kun je het gelijk weer in de was doen. Kevin stopt inmiddels echt alles in de pot. Tot en met zijn tandenborstel aan toe. Lekker fris allemaal. Maar goed dat we dat soort dingen later niet meer weten he haha. Hoe was het bij de vogels ?

Malika, ja zo dom is dat inderdaad dat je je kind mee moet nemen. Ik weet ook nog goed dat we een paar maanden na Kevin's geboorte onze paspoorten toevallig moesten verlengen. Maar nu moest Kevin er ook bijgeschreven worden en daar moesten dan ook pasfoto's voor gemaakt worden die met de milimeter nauwkeurig moeten gemaakt worden. Ja, zeg dat maar eens tegen een kind van een half jaar. Pffffff. Zo raar is dat. En dan vervolgens moet je kind dan mee naar het stadskantoor waar je een uur op je beurt moet wachten omdat ze zeker willen weten dat je dat kind niet getolen hebt en dat het wel lijkt op de foto's. Nou ik kan daar zo kwaad om worden he !
Oh ja, dat met het eten, dat is af en toe echt drama, dat heeft echt ek kind volgens mij. Ik kon me daar ook steeds zo druk over maken. Dan gaf ik Kevin liever een brrodje of pap ofzo, als hij maar wat at. En dat geklier tijdens het eten.....het hoort er allemaal bij en het wordt alleen maar erger. Gelukkig zijn het fases. Ik zou zeggen : het enige dat werkt is er niet op ingaan, niet boos worden en vooral niks geven als alternatief. Dat is moeilijk ik weet het, maar het helpt uiteindelijk wel. Weet je trouwens wat mij opgevallen is ? Als ik Kevin laat helpen met het koken, dan eet hij vele malen beter ! Dus een kookschortje om en ook kooktaakjes geven, dat vinden ze geweldig. Probeer het eens !

Nou, we zijn weer druk met de slaapkamers. Het is net alsof ik in een nieuw huis woon, zo vreemd is dat haha
Vanmorgen was Kevin weer naar schooltje en ben ik de stad in gegaan. Heb weer allerhande gekocht natuurlijk, want ik heb niet eens een gat in mijn hand, maar helemaaaaaaal geen hand whahahaha. Ze hebben ook zoveel leuke dingen he.

xxx

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:08
Kellytje

Hey meiden,

zit dus echt op van de zenuwen he!!!
Voel me op het moment ook echt enorm misselijk (zou natuurlijk van die zenuwen kunnen zijn ook maar het is echt niet leuk!!!)

Het voelt alsof ik de avond niet meer haal pfffff...
Ik ben echt zo gelukkig dat we morgen iets zullen weten maar langs de andere kant ben ik ECHT bang!!!
Wat als het WEER slecht nieuws is??? Ik weet niet wat dat met me zal doen en ben er echt zo bang van!

Sorry van mijn gejammer maar ik moet het echt kwijt aan jullie! Weten jullie dat we ondertussen al bijna 3 jaar hier aan het keuvelen zijn!!!???!!! Ongelooflijk toch!

Ik laat jullie morgen zo snel mogelijk iets weten, beloofd!!!

Liefs
Kelly

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:10
Vannie

Kel, meis, we gaan gewoon van het positieve uit he Ik wens je alvast heel veel succes morgen en hoop en duim met je mee dat alles oke is met je beebje !!

Zijn we hier alweer 3 jaar bezig ? Jeetje, wat gaat die tijd enorm snel

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:32
Ann

@Kelly: ook ik begrijp je perfect hoor! Ik moet nog bijna twee weken wachten en ik ben nu al op van de zenuwen. Maar ik denk echt dat jij je geen zorgen moet maken en dat alles prima zal zijn! (Voor mezelf ben ik daar minder van overtuigd). Ik voel me echt raar op het moment. Eigenlijk voel ik me helemaal niet zwanger, en toch doet me dat op de een of andere manier denken dat het goed gaat! En dat kan/wil of misschien beter nog durf ik dan weer niet te geloven. Echt raar... Echt bang ook. Maar een echo vlak voor het examen, dat durf ik toch niet hoor...

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 22:55

Even snel Kelly ik zal aan je denken morgen hopelijk horen we dan snel goed nieuws van je

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 10:57
Kathy

Kelly, ik denk aan je!

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 11:10
Kellytje

Ik denk dat een blik op mijn banner voldoende zegt
Blijkbaar ben ik toch langer zwanger dan ik dacht!!!

We hebben een actief foetusje gezien (heb het al zien bewegen!!!) met een super-hartslag!!!
Je kan niet geloven wat een last van mijn schouders viel! Ik durfde in eerste instantie zelfs niet naar het scherm te kijken! Ik was zo bang en nerveus!
Tot de gyn zei: "en we zien een prachtig foetusje" en dan heeft hij onmiddelijk de hartslag laten horen!!!

Als ik thuis ben zal ik de echo inscannen en op m'n profiel zetten.

Volgens de gyn moet de bevruchting net voor de operatie geweest zijn maar hij zag er totaal geen problemen in omdat een operatie op dat moment erop of eronder is: of het loopt daardoor onmiddelijk mis, of het gaat goed, zoals nu dus! En omdat er op dat moment nog geen ontwikkeling is heeft het normaal ook geen gevolgen daarvoor!

Ik mocht m'n echo voor binnen 1,5 weken houden dus dan hoop ik opnieuw zo'n schitterend beeld te zien!

Gelukkig heeft ook deze keer mijn intuïtie me niet in de steek gelaten!

Bedankt voor al het meiden!!!!

Heel veel liefs!

Oh ja, kijk eens naar die schitterende datum waarvoor ik uitgerekend ben!

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 11:17
Ann

Van harte gefeliciteerd Kelly!!! Nu zijn we niet meer voor dezelfde periode uitgerekend, maar dat is niet erg hoor Super! Ik was al redelijk nerveus. Je banner was deze morgen verdwenen, en ik maakte mij (ondanks mijn overtuiging dat alles goed was voor je) erg ongerust.

Dus toch langer zwanger. Super, die 12 weken zullen zo omvliegen! En straks nog een echo, dus dat kan helemaal niet stuk he!

Ik hoop maar dat er bij mij ook zo'n mooi wormpje aan het groeien is. Hier geen sterk ontwikkelde intuïtie, dus ik moet gewoon de echo afwachten he...

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 12:06
Kathy

Dat is pas goed nieuws Kelly! Ik ben superblij voor je!

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 16:58

Wauw kelly dus toch langer zwanger vandaar die hoge waarden ook. Superdatum 25 december toch dat kerstkindje he waar je zo van droomde k vind het zo tof voor je!!!

Ben weer weg voel me echt slecht heb heel veel pijn in mijn rug (sophie is vanmiddag maar ff naar mijn schoonouders gegaan en mss morgen ook nog wel)
Vanavond moet ik nog mee met mn vriendin dr bruidsjurk afpassen, is de laatste keer en ik ben de 1e (en enige) die m nu mag zien (behalve dr moeder). Dus ik wil toch perse mee he, ondanks die pijn. Ben zooo benieuwd

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 08:54
babietje

Hallo kom vlug eens piepen.

Ik kan echt niet meer volgen hier, ik moet 3 bladen bijlezen. Ik moet echt vaker langskomen maar vind gewoon de tijd niet en als ik dan elke keer 2 of 3 bladen moet bijlezen das echt ni te doen. Ik vind het zo erg maja het is hier enorm druk. Gisteren meosten we naar een vrijgezellenfeestje. Alle het was redelijk rustig, eerst iets gaan eten en daarna nog iets gaan drinken. We waren met 11 om iets te eten waarvan er 6 waren die zwanger zijn. Ja er worden tegenwoordig veel kindjes gemaakt. Volgende week vrijdag gaat schoonvader op pensioen, dus dan moeten we ook weer naar een feestje, we moeten wel helpen tappen dus dat wordt uitgaan tot in de vroege uurtjes en zaterdag mag ik dan naar de bbq van diegene waarvan we gisteren mee op stap zijn geweest. Das vanaf 16 u dus zondag gaat men kaarsje volledig uitzijn. En een weekend dient dan om uit te rusten. En dan komt de bouw er nog eens bij dus ge leest enorm druk hier. Gisteren zijn we ook begonnen aan het gelijkvloers dus de kelder is af. We zitten terug boven de grond. En dan moeten we ook nog eens gaan werken en het huishouden hier doen. maja het zal zo overal wel zijn zeker.

Ann, amai een angine en dat allemaal terwijl je moet blokken. Ik zou het niet meer kunnen hoor zo blokken, chapeau! Ik zal volgende week keihard duimen tijdens het examen. maar je zal dat wel goed doen, daar twijfel ik niet aan.

Kathy, oei een allergie. En wat een toestanden allemaal van die datum. ik moet ook bekennen dat ik niet altijd naar de datum kijk. Wel van yoghurt enzo maar spagettisaus of koeken ofzo kijk ik niet.

Mekkie, amai dat geloof ik dat je trots bent.

Kelly, Jeuj een kerstekindje. Men man is er ook eentje. Proficiat he. Toch langer zwanger dan je dacht. Wel fijn dat je vroedvrouw een vroegere afspraak heeft kunnen regelen. Nu zijt ge toch gerust.

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 15:15
M.

hoi allemaal,

vandaag waren de patatjes een groot succes, alles flink opgegeten en daarna als beloning een paar lekkere frietjes gekregen hopelijk blijft ze t volhouden
in de creche is er nu wel weer iets anders, gisteren heeft ze van gans de dag amper een uur geslapen en de dag ervoor niets willen slapen in de voormiddag
ze zal beginnen haar weg zoeken met minder slaapuurtjes zeker?
hoe pakten jullie dat aan? proberen wat dezelfde routine te houden en zien wat ze doet of gewoon een nieuwe ritme insteken en ze laten slapen als ze moe is?
straks gaan we naar een paar speelgoedwinkels eens gaan zien voor een schommel te kopen voor Laurine haar verjaardag
voordeel dat ze nu nog zo klein is, we kunnen ze meenemen en ze weet niet eens dat het voor haar is
hoe is t hier met iedereen?

vannie, weer al je centjes gaan uitgeven? hihi, je ventje denkt er soms ook t zijne van zeker of geeft hij ze ook graag uit
hier is t soms ook moeilijk om mezelf te bedwingen hoor, daarom probeer ik niet al te vaak te gaan winkelen
t zal weer wat worden als t terug solden zijn deze zomer denk ik...
thx voor de kooktip maar die zal voor wat later zijn, de enige interesse dat Laurine nu zou hebben is voor alles in haar mond te steken dus t zou geen echt grote hulp zijn

kellytje, supernieuws hé meid! je bent nogal opgelucht zeker?
nu kan je echt gaan beginnen geniet ervan

ann, voel je je al wat beter? hoop dat je er weer door bent
nu nog even wachten tot jij naar de gyn mag en met even goed nieuws kunt komen als Kellytje
en je moet dan zeker ook je echo op t profiel zetten hoor

mekkie, hoe is vandaag met de rug? al wat minder pijn?

babietje, t is er daar precies geen stoppen aan bij jullie met de drukte zeg
je zal ook blij zijn als t verlof is zeker?

groetjes

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 20:58

Babietje ik kan het me voorstellen hoor dat het enorm druk is met 2 kindjes en dan nog alle sociale verplichtingen. Hier is het ook zo ontzettend druk momenteel. Soms iets te hoor...

M, hoeveel slaapjes doet Laurine nog?
Sophie ging rond de 8 maanden over van 3 op 2 en rond 1 jaar was het een tijdje zoeken totdat ze overging naar 1. Dat was echt wel een tijdje warrig, soms 1 slaapje soms alleen s morgens soms alleen smiddags (maar als ze alleen in de ochtend sliep was het daarna eigenlijk te lang tot de avond). Ik zou gewoon kijken wat Laurine het liefste wil en daar op aanpassen. Het kan even duren maar t komt vanzelf goed hoor!

helaas nog altijd veel pijn Maar ja komt wel goed.

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 11:46
Ann

@M. Mijn angine is helemaal weg denk ik, de antibiotica doet goed zijn werk. Maar sinds vandaag is de vermoeidheid precies als een blok op me gevallen. Ik moet mijn best doen om niet bovenop mijn cursus in slaap te vallen... Ik ben nochtans deze morgen speciaal nog een uurtje terug gaan liggen omdat ik na het ontbijt niet echt denderend voelde, maar 't heeft niet veel geholpen. Ik had gehoopt dat de kwaaltjes nog een weekje zouden uitblijven, maar ja, niets aan te doen he... Nog een weekje afzien, en dan mag het allemaal. Misselijk, moe, kan me niet schelen, laat maar komen. Maar eerst toch liefst even dat examen afleggen hoor!

Oei, nog steeds veel pijn? Hoe was de pasbeurt? Emotioneel of viel het nogal mee? Ik heb destijds ook mijn beste vriendin meegenomen, ik vond dat super!!!

@Babietje: amai, klinkt inderdaad heeeeel druk allemaal. Hoe doe je het?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >