Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 23/05/2008 @ 17:22 Els | Hallo allemaal, Ook ik heb helaas helaas ervaring met abortus. Het is nu bijna 3 weken geleden en ik voel me er steeds beroerder onder. Ik vind mezelf een huichelaar, ik die altijd riep tegen abortus te zijn, moeder wilde worden, etc. Ik kan er gelukkig wel met paar vrienden over praten, maar gek genoeg blijf ik dan heel rationeel. Mijn gevoel laten zien lukt nog niet lijkt het wel. Dinsdag heb ik controle of alles goed verlopen is en ik droomde vannacht dat het niet goed gegaan was en het kindje er nog gewoon zit. Mijn lijf voelt daarentegen niet zwanger meer aan, af en toe nog een soort zwangergevoel, maar verder niets. Waarom ik me extra rot voel is het volgende. Ik kon het met mezelf eens worden om abortus te doen, los van de vervelende situatie waarin ik zat, omdat het nog maar pril was, 6 weken ver. Volgens de info die ik heb gelezen was het nog embryo en had het nog geen hartje. Dat maakte het voor mij acceptabeler met mijn ethiek en geloof. Maar nu lees ik net op het forum dat iemand die even ver is, als ik nu zou zijn, op de dag dat ik abortus heb laten plegen een echo heeft gehad en het hartje zag/hoorde kloppen!!!!! Ik ben helemaal ontdaan, want ik had ook uitgelegd bij de intake dat als het een hartje had gehad ik de abortus niet zou hebben laten doen. Er is een echo gemaakt, ik mocht natuurlijk niet meekijken, ze bevestigde dat ik sowieso 6 weken ver was, maar heeft niets gezegd over een hartje! Pfff ik moest het even kwijt bij mensen die het mee kunnen voelen, want ik vind het zo lastig allemaal. Ik heb niet echt spijt ofzo, want rationeel zie ik nog steeds in dat dit het beste is, maar gevoelsmatig en ethisch ligt het toch echt heel wat gecompliceerder!! groetjes, Els |
| 23/05/2008 @ 21:55 Els | Dank je! Ik denk dat ze dat bewust niet doen, zodat je niet te veel gevoel erbij krijgt ofzo? Het ging zo snel, voor ik het wist had ze echo-apparaat al weer weggezet, dus pas later bedacht ik me dat ik juist wel behoefte had gehad het te zien.... |
| 24/05/2008 @ 12:50 Els | Nou dat mocht bij mij allemaal niet, hoor. Behandeling zelf was ook een hel omdat ik heel heftig reageerde op de morfine die ze toedienden en ze dus vanalles moesten toedienen om me 'bij' te houden EN mijn baarmoeder bleek uitzonderlijk klein en gekanteld te liggen. Dus met man en macht hebben ze het voor elkaar gekregen. Ze hebben enkel gezegd dat ze op echo duidelijk konden zien dat ik zeker 6 weken ver was . Komende week controle, ben als de dood dat er iets niet goed gegaan is of dat blijkt dat er iets met mijn baarmoeder is waardoor kinderen krijgen überhaupt geen optie is.... |
| 25/05/2008 @ 13:46 Anoniem | Daar was ik weer even... Ik mocht ook gewoon mee kijken met de echo. Nou jah, 'mocht' er was niet echt een keuze, ik ging zitten en dat schermpje stond recht op mij gericht... Ik heb dus ook heel duidelijk een minimensje gezien, zelfs het hartje kon ik zien kloppen (zoveel echo's gehad in mijn vorige zwangerschappen dat je het echt wel herkent) Trouwens, ik reageerde ook heel heftig op de morfine daar! Die amateurs wisten niet eens wat ze doen moesten toen ik daar lag te flippen.... Ze stonden al op het punt om de ambulance te bellen, gelukkig was ik daarna redelijk 'bij'. Wat ik wel nooit zal vergeten is hoe bot die mensen daar waren, mijn hele lichaam trilde nog van die rommel, ik was écht lijkbleek, moest echt naar adem happen, viel steeds even 'weg' enz enz enz enz en die kerel zat tegen me te zeuren dat ik 'gewoon even moest ontspannen' ik moest namelijk opschieten en zélf naar de andere kamer lopen, zodat ze verder konden. Vergeten zal ik het nooit. Waarschijnlijk de ergste ervaring in mijn hele leven. |
| 25/05/2008 @ 14:36 Els | Heftig en zo herkenbaar om te lezen. In eerste instantie waren ze bij mij ook zo 'klinisch' maar gelukkig was er een verpleegster die me goed ondersteunde en mocht dus even wat langer bijkomen op 'de tafel' en daarna reed de arts mij persoonlijk in rolstoel naar m'n bed. Dus dat was wel fijn, maar inderdaad...het is daar net lopende band-werk waardoor je zsm weer weg moet. Het gekke is dat de andere vrouwen ook inderdaad zo snel 'klaar' waren en weer wegliepen alsof ze even boodschappen hadden gedaan bij de AH. Heel rare gewaarwording. Maar nogmaals, ik werd bijgestaan door een hele lieve verpleegster die het hele gebeuren wat menselijker maakte, want wat een bizar iets is zo'n kliniek! Mijn enige vraag nog steeds is: is er al een hartje dat klopt bij 6 weken??? |
| 25/05/2008 @ 14:58 mupke ![]() | els... ja bij de 6 weken klopt er 90 van de 100 keer een hartje.... Meis probeer het een plekje te geven... |
| 25/05/2008 @ 15:05 Els | Dank je, Linda! Ja, langzaam vindt het een plekje en wordt het allemaal wat minder chaotisch in m'n hoofd en lijf. Het blijft een goede keuze, ook al voelt het heel dubbel. De woorden van de arts 'je neemt nu juist je verantwoordelijkheid en beschermt en voorkomt hiermee een moeilijke toekomst van 3 mensen' geven me veel steun en ik ben misschien wel blij dat ik nu pas hoor dat er wel degelijk een hartje kan kloppen met 6 weken (itt wat ze mij vertelden). Want anders was de beslissing nog veel zwaarder geweest. Maar toch... |
| 25/05/2008 @ 15:19 mupke ![]() | els het gaat je goed... hou je taai meid.. liefs |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

Spijt van abortus!